План – конспект
уроку з фізичної культури
«Щоб зробити дитину розумною і розсудливою,
зробіть іі міцною і здоровою»
Ж.Ж.Руссо
Модуль: волейбол
Клас:11 (юнаки)
Вчитель: Крюков Юрій Іванович
Тип уроку: сюжетний (змагання)
Форма уроку: навчально - тренувальна
Міжпредметні зв’язки:
Мета уроку:
- всебічний розвиток свідомої особистості учня;
- виховання у школярів традицій і культури здорового способу життя;
- залучення дітей до активних занять фізичною культурою і спортом;
- формування мотивації до використання набутих знань, умінь і навичок у повсякденному житті.
Завдання уроку:
- повторити раніше засвоєні елементи волейболу (передача м’яча двома руками зверху та прийом м’яча двома руками знизу в парах);
- закріпити навички техніки виконання прямого нападаючого удару;
- вдосконалити організацію спортивної боротьби за допомогою індивідуальних, групових та командних дій в залежності від конкретних умов гри суперника;
- формувати світогляд учнів : моральність, патріотизм, здоровий спосіб життя;
- створити умови для розвитку природних здібностей, нахилів і талантів учня.
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І.Підготовча частина |
10-12 хв. |
|
1.Організація учнів. Шикування. Привітання. |
10-15 сек. |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та їхнє самопочуття. |
2.Мотивація навчальної діяльності, повідомлення завдань уроку Сьогодні ми проведемо урок-змагання з модуля: «Волейбол». На ньому ви повторите раніше вивчений матеріал з уроків фізики, біології, української мови. Застосуєте ці знання на уроці фізичної культури в практичних умовах. Згадаємо правила, мотивацію до збереження та зміцнення здоров’я, фізичного і духовного розвитку Адже сучасна людина повинна бути трансдисциплінованою (потрібно бути компетентним не тільки у власній галузі, а й мати базові знання в інших сферах). А також під час змагань покажемо техніко - тактичну підготовленість, продемонструємо фізичні якості, дружні відносини та повагу до суперника. |
1 хв. |
На уроці цілком може реалізуватися одвічна вчительська проблема: передати, віддати, навчити, навчити, вчитися. |
3. Репортаж новин з зимової олімпіади. Наш земляк (з Миколаєва) Микола Абраменко Олімпійський чемпіон з фрістайлу. |
1 хв.
|
Під час репортажу роль головного редактора виконує вчитель, кореспондентів – призначені учні (вони поділені на три групи: працівників радіо, телебачення, газети, група TV робить репортаж, група газети пише замітку, група радіо бере інтерв’ю ). |
4. Інструктаж з техніки безпеки. |
30 сек. |
Наголосити на дотримання техніки безпеки, бути уважним, зібраним, дисциплінованим. |
5. Стройові вправи на місці: повороти, перешикування. |
30 сек. |
Звернути увагу на правильну постанову учнів. Дотримуватися чіткого виконання. |
6.Ходьба |
10-15 м |
У колонні по одному, дистанція 2-3 кроки. |
7. Бігові вправи: - повільні; - приставними кроками; - спиною вперед; -з обертами на 360◦; - звичайний біг. |
30-40 м 30-40 м 15-20 м 15-20 м 15-20 м |
У колонні по одному, дистанція 2-3 кроки. Ноги зігнуті в колонному суглобі,руки перед грудьми.
|
8. Ходьба, перешикування з колони по одному в колону по два |
30 сек. |
Відновити дихання,дотримуватись чіткого виконання. |
9.Загальнорозвивальні вправи з набивним м’ячем. За допомогою «кореспондента» учні повинні повторити раніше вивчений матеріал о типах м’язової тканин, будові та механізму скорочення м’язів. |
5-6 хв. 1-1,5 хв.
|
В парах. Діти відповідають на запитання «кореспондента». Які види м’язової тканини вам відомі? Які особливості їх будови? Які функції вони виконують?
|
|
по 5-6 разів |
Партнер стоїть близько. Зосередити увагу на синхронні рухи руками, ногами. |
|
по 5-6 разів |
Рука продовжує рух у напрямку кидка.
|
|
по 8-10 разів |
М’яч передавати з рук в руки описуючи «вісімку».
|
|
по 6-8 разів |
Почергово. Ноги зігнуті в колінному суглобі, рух руками з максимальною амплітудою.
|
|
по 6-8 разів |
З прогином, від грудей. |
|
по 4-5 разів |
З максимальною амплітудою рухів. |
|
3 спроби |
М’яч тримати на рівні: поясу, грудей, над головою. |
Група працівників радіо інтерв’ю у формі діалогу. |
|
|
ІІ. Основна частина |
30 хв.
|
|
Передача м’яча двома руками зверху:
|
5 хв.
|
По типу рухливі гри «м’яч у повітрі». Зорієнтувати увагу на положення та рух рук та ніг. |
Прийом м’яча двома руками знизу:
|
5 хв. |
В парах. Партнери розташовані в затилок один до одного. Звернути увагу на синхронний рух рук,тулуба,ніг. |
Прямий атакуючий удар по ходу розбігу:
|
|
Руки допомагають стрибку: з початку настрибування відводяться в сторони-назад, а при відштовхуванні виконують мах вперед - догори (за рахунок маха задіяна ще одна група м’язів і їми задіяна додаткова робота). Ноги виконують відштовхування одночасно з махом рук (дія декількох груп м’язів (сил) додаються ). Замах починається з введення плеча (збільшується плече сили, за рахунок якої наноситься удар так при однаковій силі м’язів при більшому плечі удар буде сильніше)
|
Навчальна гра з суддівського практикою. |
15 хв.
|
Зосередити увагу на виборі місць на майданчику. Намагатися передбачати дії суперника, замаскувавши свої . Звернути увагу на страхування та взаємодію з партнером. |
Група телебачення готує репортаж група радіо бере інтерв’ю . |
|
|
ІІІ. Заключна частина
|
2-3 хв. 30-40 м 20-30 м 10 сек.
30-40 м |
В колону по одному Відновити дихання В одну шеренгу. Норма-без видимих зовнішніх ознак. Відзначити кращих учнів, дати рекомендації відстаючи учням Вправи для розвитку м’язів тулуба, верхніх на нижніх кінцівок. |
Група газети готує замітку.
|
|
|