План-конспект уроку з читання "Довга казка про Кошеня, якому не подобалося жити вдома"

Про матеріал
План-конспект уроку з читання на тему: "Довга казка про Кошеня, якому не подобалося жити вдома. Галина Малик". Розробила вчитель початкових класів Ліцею №2 Хмельницької міської ради, Янчишина Леся Олександрівна.
Перегляд файлу

Конспект уроку з читання

Янчишина Л.О                                                                                   3 клас
Тема: Галина Малик «Довга казка про кошеня, якому не подпбалося жити вдома»

Мета: Продовжити ознайомлення учнів з казками, вдосконалювати навички правильного й виразного читання, висловлювати свою думку, відповідати на питання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, само оцінювання, уміння працювати в парах, слухове сприймання та слухову увагу, пізнавальний інтерес,спонукати до бажання дізнаватись більше про тварин, виховувати любов до тварин, відповідальність.

Обладнання: Таблиця складів, картки з тестами для перевірки д/з, картки для самооцінювання, зображення котиків, мультимедійна презентація, чиста картка для малюнку.
I.    Організація учнів до роботи.
Стали рівно, підтягнулись.

Одне одному всміхнулись.

На урок старання не забудьте взяти.

Сіли всі рівненько, будем працювати

А для того, щоб наша робота на уроці була продуктивною, перевіримо своє робоче місце та пригадаємо правила роботи на уроці.

  •          Перевірка робочого місця (Підручник, картки, ручка, простий олівець, три кольорові олівці (зелений, жовтий, червоний)
  •          Правила роботи на уроці
    II.    Вправи на розвиток навичок читання.
  •          Зараз, для того, щоб ви підготувалася до читання на уроці, змогли одразу швидко та чітко вимовляти слова в тексті, ми з вами виконаємо вправу «Читання рядочком» 
    -    Робота із таблицею складів. Читання «Рядочком» (Повторюючи попередні склади, прискорюючи темп. Один рядок читають дівчата, другий – хлопці, третій – всі разом))
  •          Для того, щоб працювати над чіткою та правильною вимовою слів, щоб «язичок був слухняним», ми з вами опрацюємо скоромовку. Послухайте, будь ласка, як вона має звучати: (читаю я)
    -    робота зі скоромовкою:

(перший раз учні читають голосно і повільно, другий раз – в середньому темпі із середньою силою голосу, третій раз читають тихо і швидко, потім один з учнів розповідає напам’ять)

Абрикосів кіт не хоче,

Не для нього апельсин.

Апетитно він муркоче

Над шматочком ковбаси.
III.    Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань.

Щоб ми могли вивчати на уроці щось нове, давайте пригадаємо те, що вже знаємо із попереднього уроку.

  •          Який твір ми опрацьовували на попередньому уроці?
  •          Зараз, щоб перевірити, як ви виконали домашнє завдання, виконаємо тести на картці, обравши одну правильну відповідь та обвівши відповідну букву. На виконання завдання у вас є 1.5 хвилини.
  •          Обміняйтесь картками із вашим сусідом по парті та за результатами на екрані перевірте роботу.

1 – В, 2 – В, 3 – Б, 4 – А, 5 – А.

Відповіді вивести на екран

Тепер прошу вас взяти свою картку. В кого немає помилок – підніміть вгору олівець зеленого кольору. В кого одна помилка – жовтого, в кого 2 і більше помилок – червоного.

- Щиро дякую тим учням, у кого зелений колір.

В кого жовтий, бажаю бути трохи уважнішим

А тим, хто сьогодні має червоний – треба ще попрацювати та вдома повторно перечитати казку.
IV.    Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку. Підготовча робота до сприймання тексту.
Види робіт:

-    Робота над загадкою:

А зараз послухайте та відгадайте загадку і здогадаєтесь, який гість буде у нас сьогодні на уроці

Я вмію чистенько митися

Не водою – язичком.

І часто мені сниться

Тарілка з молочком! (Кішка)

(малюнки заздалегідь прикріплені на закритій дошці, відкриваю дошку)

  •          А чи лише молочко полюбляють їсти котики?
  •          Оголошення про оцінювання на уроці:

Для того, щоб добренько нагодувати котиків, протягом уроку ви зароблятимете для них рибки.

  •          У кожного з вас на парті є картки із рибками. За активну роботу на уроці, виконання завдань, ви зможете замальовувати по одній рибці одним із тих кольорових олівців, які є у вас на парті. Хто протягом уроку зафарбує всі 5 рибок – отримає за урок оцінку В.Р, в кого буде зафарбовано 4 рибки – отримає д. р. Якщо хтось  зафарбує 3 і менше рибок, то надалі потрібно активніше та старанніше працювати на уроках.
    - Гра «Віднови пісеньку»

Наше кошеня живе у хатинці біля лісу і дуже любить мандрувати та співати. Під час однієї мандрівки воно погубило слова улюбленої пісеньки. Тож просить вас повернути слова на місце.

  •          Читання пісеньки в особах.
    -     Бесіда про кошенят;
  •          Діти, в кого вдома є котик? А хто хотів би в майбутньому мати такого чудового друга?
  •          Як ви за ним доглядаєте?
  •          Що він любить їсти?
  •          Я впевнена, що вашим котикам дуже пощастило з такими чудовими господарями . Але ви повинні знати і завжди пам’ятати, що якщо ви вирішили завести домашнього улюбленця, то відтепер все його життя залежатиме від вас. Не може бути такого, що захотіли котика, завели його, погрались, потім він вам набрид і ви викинули його на вулицю!
    Ми несемо відповідальність за тих, кого приручили!
  •          Але чи всім котикам так щастить? На жаль, існує багато протилежних випадків, коли тварини опиняються на вулиці і стають безпритульними…
  •          Як ми можемо допомогти таким котикам? (Разом із дорослими мамою і татом підгодовувати тварин, забрати додому і покупати, приютити або здати їх у найближчий притулок)
  •          Цікаві факти про котів (таємний учень)
  •          Котики дуже вдячні вам за допомогу і хочуть, щоб ви більше про них дізналися.
  •          У когось із вас під партою заховалась картка із цікавими фактами про котиків. Подивіться, в кого ж вони?

Під партами декількох (3-4)  учнів заховані картки із цікавими фактами про котів. Діти знаходять їх і виходять до дошки для зачитування.
- повідомлення теми та завдань уроку (виведені на екран).

  •          Сьогодні на уроці ми розпочнемо опрацьовувати другий уривок  казки Галини Малик «Вуйко Йой і Лишиня» – «Довга казка про Кошеня, якому не подобалося жити вдома».
  •          Протягом уроку ми будемо слухати, читати, міркувати, фантазувати, будемо висловлювати свою думку, ділитись власним досвідом, відповідати на питання, та навіть малювати..
    -    робота над заголовком твору
  •          Вправа «Передбачення»
  •          Як ви думаєте, про що йтиме мова у творі?
  •          А чи правильне ваше передбачення, ми побачимо трохи згодом.
    -    словникова робота:
  •          У тексті вам можуть зустрічатись слова, значення яких вам незнайоме.

Для того, щоб твір краще та зрозуміліше сприймалась, давайте опрацюємо слова з дошки.

  •          На екрані виведені словникові слова та їх тлумачення. Діти читають спочатку тлумачення, а потім підбирають відповідне слово з іншої колонки.

(Кіски, кирпатий, щоранку, луна йшла, смарагдові, принишкло)

Виберіть з цих слів та назвіть іменник, прикметник, дієслово.
 

Фізкульхвилинка (зефірки)


V.    Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь і навичок.

Первинне сприйняття твору учнями. (Зараз ми з вами ознайомимося із текстом твору, щоб дізнатись, про що ж розпочав розповідати вуйко Йой)

  •          Ваше завдання: уважно слухати, щоб дати відповідь на запитання «Чому кошеня вирішило мандрувати?»
  •          Першу частину читає підготовлений учень.
  •          Перевірка первинного сприймання (Після 1-ї частини)
  •          Де жило кошеня ?
  •          З ким воно жило ?
  •          Прочитайте опис дівчинки.
  •          Що любило кошеня ?
  •          А ми прдовжуємо слухати, щоб дізнатись відповідь на наступне запитання: «Чому кошеня почало думати про те, щоб повернутись додому?»
  •          Перевірка після 2-ї частини:
  •          Кого побачило кошеня в лісі ?
  •          Що робили рибки? Якими вони були?
  •          Продовжуємо слухати наступну частину щоб дати  відповідь на таке питання «Що ж це за чорненький гострий носик, який Кошеня зустріло в лісі?»
  •          Перевірка після 3-ї частини:
  •          Кого зустріло Кошеня?
  •          Куди привів їжачок кошеня?
  •          Що відповіло кошеня на пригощання їжачка?
  •          Чому слова Кошеня та Їжак пишуться у творі з великої букви? Які ще правила написання великої букви ви знаєте?
  •          Порахуйте, скільки разів у прочитаному уривку зустрічається слово Кошеня. Рахуються різні форми слова. (21) Один з учнів дає характеристику числу.
    VI.    Повторне читання тексту учнями і робота над текстом.:
  •          Для того, щоб вдосконалювати вміння читати з різною силою голосу, ми прочитаємо частину тексту «Дощиком».
  •          Розвивати увагу та вміння слідкувати і орієнтуватись в тексті ми будемо , читаючи наступну частинку тексту «Естафетою», яку я передаватиму вам легеньким доторком, як котик торкається своєю м’якенькою лапкою.
  •          Для того, щоб вправлятись у читання діалогів, прочитаємо наступну частину тексту в ролях (автор, їжачок і кошеня)
    VII.    Узагальнююча бесіда за змістом твору.
    - Тепер, для того, щоб перевірити, як ви орієнтуєтесь в тексті, ми пограємо в гру «Дослідники». Я починаю читати будь-яке речення з тексту, а ви маєте його продовжити.
  •          Читання для друга (Робота в парах Діти по абзацу читають один одному протягом 2 хв).
    VIII. Робота в картці
  •          Діти, а хто знає, як англійською буде кіт?
  •          А давайте ми з вами спробуємо зі слова cat намалювати котика. Для цього візьміть чисту картку, простий олівець та всю свою уважність:

(Виводиться відео на екран, діти поетапно малюють котика)
X.    Підсумок уроку.  

  •          Виводжу слайд з темою та завданнями уроку на екран.
  •          Чи вдалося нам досягти поставленої мети?
  •          Чи змогли ви підготувати для котиків смачні рибки?
  •          Як потрібно ставитись до домашніх улюбленців?

Дбайте про тварин, бо це не іграшки!

  •          А зараз попрошу вас показати за допомогою олівчиків, чи сподобався вам урок. Якщо так – підніміть зелений колір, не дуже  - жовтий, якщо зовсім не сподобався – червоний.
    XI.    Домашнє завдання.
    Домашнє завдання ви виконаєте по варіантах:

1 ряд – Написати опис дівчинки, якою ви її уявляєте.

2- ряд – написати опис Кошеняти, яким ви його уявляєте

3 ряд – описати Їжака.

Спільне завдання для всіх трьох рядів – підібрати та записати декілька фразеологізмів про котів.


Ось і пролунав дзвінок — закінчився наш урок.

За роботу — по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!

docx
Додав(-ла)
Янчишина Леся
Додано
19 грудня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку