Урок читання 3 клас
За підручником О. Савченко «Українська мова та читання»
Тема уроку: Ірина Жиленко "Здійсниться все…"
Мета:
-
ознайомити учнів із творчістю Ірини Жиленко, зокрема з віршем "Здійсниться все";
-
розвивати навички виразного читання, уміння аналізувати зміст і настрій поезії;
-
виховувати оптимізм, віру у власні сили та мрії.
Тип уроку: урок розвитку читацьких навичок.
Обладнання: підручник, аудіозапис вірша (за бажанням), ілюстрації до вірша, кольорові картки для групової роботи, "чарівна скринька".
Хід уроку
I. Організаційний момент
-
Привітання.
-
Налаштування на урок:
"Побажаймо собі гарного настрою та гарної роботи. Усміхніться – і мрії обов'язково здійсняться!"
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда про мрії та бажання:
-
Що таке мрія?
-
Про що ви мрієте?
-
Чому важливо мріяти?
Інтерактивна "Стрічка бажань"
-
На дошці або у класі натягується довга "стрічка мрій".
-
Учні записують свої мрії на кольорових смужках паперу і прив’язують їх до стрічки.
У кінці уроку кожен учень промовляє: "Моя мрія – це... і я вірю, що вона здійсниться!"
Вправа "Чарівна скринька"
-
У скриньці – картки з мріями (наприклад: "стати лікарем", "побачити море", "навчитися малювати").
-
Учні дістають картку і продовжують фразу:
"Я мрію про те, щоб…".
III. Повідомлення теми уроку
Вчитель: "Сьогодні ми прочитаємо вірш української поетеси Ірини Жиленко, який називається "Здійсниться все". Цей вірш про мрії, віру в добро і те, що кожна людина може досягти своїх бажань".
IV. Опрацювання нового матеріалу
-
Коротке ознайомлення з біографією Ірини Жиленко
-
Народилася в Києві.
-
Писала вірші для дорослих і дітей.
-
Її твори сповнені світла, мрій і добра.
-
Слухання вірша (с. 78)
-
Учні слухають вірш у виконанні вчителя або з аудіозапису.
-
Читання вірша учнями
-
Читання "ланцюжком": кожен учень читає по одному рядку.
-
Виразне читання (індивідуально або у парах).
-
Обговорення змісту вірша
-
Який настрій створює вірш?
-
Що авторка хоче сказати словами "Здійсниться все"?
-
Чи важливо вірити у свої мрії? Чому?
-
Словникова робота
-
Пояснення слів: "здійсниться", "добро", "бажання".
-
Вправа: "Добери синонім" (до слова "здійсниться" – збудеться, станеться).
V. Фізкультхвилинка
Руханка "Хмаринки мрій"
-
Учні "малюють руками" уявні хмаринки, на яких написані їхні мрії.
VI. Закріплення знань
-
Робота в групах
Завдання: намалювати або записати "Мрії, які здійсняться".
-
Учні малюють свої мрії на аркушах або картках.
-
Презентують роботи, пояснюючи, як вони планують досягти своєї мрії.
-
Вправа "Чарівні слова"
Учні добирають слова, які надихають на здійснення мрій:
"Я зможу", "Я вірю", "Я старанний", "Добро переможе".
VII. Підсумок уроку
-
Який вірш ми сьогодні читали?
-
Чому він навчає нас?
-
Що ви зрозуміли про мрії?
Рефлексія:
"На уроці я дізнався (дізналася)...", "Моя мрія – це...".
VIII. Домашнє завдання
-
Вивчити вірш напам'ять (або частину за вибором учня).
-
Намалювати свою "мрію" й підписати: "Моя мрія обов'язково здійсниться!"