Урок читання І.Жиленко «Здійсниться все...». Висловлення учнями свого ставлення до закликів поетеси (3 клас)

Про матеріал
Поглибити знання учнів про вірш, як вид усної народної творчості. Урок спрямований на формування моральних цінностей, про віру в добро і те, що кожна людина може досягти своїх бажань.
Перегляд файлу

Урок читання 3 клас

За підручником О. Савченко «Українська мова та читання»

Тема уроку: Ірина Жиленко "Здійсниться все…"

Мета:

  •                   ознайомити учнів із творчістю Ірини Жиленко, зокрема з віршем "Здійсниться все";
  •                   розвивати навички виразного читання, уміння аналізувати зміст і настрій поезії;
  •                   виховувати оптимізм, віру у власні сили та мрії.

Тип уроку: урок розвитку читацьких навичок.
Обладнання: підручник, аудіозапис вірша (за бажанням), ілюстрації до вірша, кольорові картки для групової роботи, "чарівна скринька".

                                                    Хід уроку

I. Організаційний момент

  •                   Привітання.
  •                   Налаштування на урок:

"Побажаймо собі гарного настрою та гарної роботи. Усміхніться – і мрії обов'язково здійсняться!"

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда про мрії та бажання:

  1.               Що таке мрія?
  2.               Про що ви мрієте?
  3.               Чому важливо мріяти?

Інтерактивна "Стрічка бажань"

  •                  На дошці або у класі натягується довга "стрічка мрій".
  •                  Учні записують свої мрії на кольорових смужках паперу і прив’язують їх до стрічки.

У кінці уроку кожен учень промовляє: "Моя мрія – це... і я вірю, що вона здійсниться!"

Вправа "Чарівна скринька"

  •                   У скриньці – картки з мріями (наприклад: "стати лікарем", "побачити море", "навчитися малювати").
  •                   Учні дістають картку і продовжують фразу:

"Я мрію про те, щоб…".

III. Повідомлення теми уроку

Вчитель: "Сьогодні ми прочитаємо вірш української поетеси Ірини Жиленко, який називається "Здійсниться все". Цей вірш про мрії, віру в добро і те, що кожна людина може досягти своїх бажань".

IV. Опрацювання нового матеріалу

  1.                   Коротке ознайомлення з біографією Ірини Жиленко
    •                  Народилася в Києві.
    •                  Писала вірші для дорослих і дітей.
    •                  Її твори сповнені світла, мрій і добра.
  2.                   Слухання вірша (с. 78)
    •        Учні слухають вірш у виконанні вчителя або з аудіозапису.
  3.                   Читання вірша учнями
    •                  Читання "ланцюжком": кожен учень читає по одному рядку.
    •                  Виразне читання (індивідуально або у парах).
  4.                   Обговорення змісту вірша
    •        Який настрій створює вірш?
    •        Що авторка хоче сказати словами "Здійсниться все"?
    •        Чи важливо вірити у свої мрії? Чому?
  5.                   Словникова робота
    •   Пояснення слів: "здійсниться", "добро", "бажання".
    •   Вправа: "Добери синонім" (до слова "здійсниться" – збудеться, станеться).

V. Фізкультхвилинка

Руханка "Хмаринки мрій"

  •                   Учні "малюють руками" уявні хмаринки, на яких написані їхні мрії.

VI. Закріплення знань

  1.               Робота в групах
    Завдання: намалювати або записати "Мрії, які здійсняться".
    •                  Учні малюють свої мрії на аркушах або картках.
    •                  Презентують роботи, пояснюючи, як вони планують досягти своєї мрії.
  2.               Вправа "Чарівні слова"
    Учні добирають слова, які надихають на здійснення мрій:

"Я зможу", "Я вірю", "Я старанний", "Добро переможе".

VII. Підсумок уроку

  •                   Який вірш ми сьогодні читали?
  •                   Чому він навчає нас?
  •                   Що ви зрозуміли про мрії?

Рефлексія:

"На уроці я дізнався (дізналася)...", "Моя мрія – це...".

VIII. Домашнє завдання

  1.               Вивчити вірш напам'ять (або частину за вибором учня).
  2.               Намалювати свою "мрію" й підписати: "Моя мрія обов'язково здійсниться!"