План-конспект уроку фізичної культури
з елементами футболу для учнів 4-го класу.
Тема уроку: Чарівний світ футболу.
Завдання уроку: 1. Закріпити передачу м’яча внутрішньою стороною стопи.
2. Повторити зупинку м’яча підошвою.
3. Ознайомити з технікою фінт „відходом” з переносом ноги через м’яч.
4. Сприяти швидкісної-витривалості.
Тип уроку: навчально-ігровий.
Інвентар: футбольні м’ячі, ворота (нестандартні),фішки, маніжки,
секундомір.
Місце проведення: спортивний зал.
Тривалість уроку: 45 хвилин.
№ пор. |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||
І. Підготовча частина (11-15 хв.) |
|||||
1 |
Шикування, привітання, рапорт, повідомлення завдань уроку. Техніка безпеки на уроці. |
1 хв. |
У шеренгу, звернути увагу на зовнішній вигляд. |
||
2 |
Футбол підкорив серця багатьох людей своєю доступністю і простотою, тому що в футбол може грати кожний. Кожний 25-й житель Землі активно грає в футбол — це 240 млн. людей, із них 20 млн. — жінки. До речі, в Китаї жінки грали в футбол вже 2 тис. років тому. Футбол — це буря емоцій від захоплення до повного розчарування. Інтерес до футболу настільки високий, що люди придумують все нові й нові види цієї гри. У деяких країнах створили навіть свій особливий футбол — американський, австралійський. Проводиться навіть чемпіонат світу з футболу для роботів. Є багато знаменитих футбольних клубів, гра яких захоплює болільників — Які європейські футбольні клуби ви знаєте? А хто знає футбольні клуби України? (Футболісти, які демонструють найвищу техніку, відмінну фізичну підготовку, стають національними героями. — Яких відомих футболістів ви знаєте?! А зараз проведемо розминку справжніх футболістів. Це значить, що треба особливу увагу приділити підготовці тих м'язів і частин тіла, на які припадає основне навантаження — Які це м'язи і частини тіла? |
5 хв. |
Протягом бесіди діти відповідають на запитання вчителя |
||
4 |
Загальнорозвивальні вправи з м’ячем в русі
1. Ходьба на носках, м'яч унизу: 1 — м'яч вперед; 2 — вгору; 3 — вперед; 4 — в. п.
2. Ходьба на п'ятках, м'яч за голову: 1 — м'яч вперед; 2 — в. п.; 3 – 4 — те саме 3. В. п. — ходьба, м'яч перед грудьми: 1 — нахил вперед до правої ноги; 2 — в. п.; 3 — 4 — те саме, до лівої 4. В. п. — нахил уперед, м'яч біля правої ступні: 1 —4 — ходьба випадами, м'яч кистю котимо між ногами, «вісімкою» 5. Ходьба в повному присіді, м'яч вперед 6. Стрибки в повному присіді, м'яч за голову 7. Стрибки приставним кроком правим боком, колові оберти м'яча вправо 8. Те саме, лівим боком 9. Біг з високим підйомом стегна, м'яч вперед 10. Біг з закиданням гомілок вперед, м'яч за голову 11. Ходьба, відновлюючи дихання.
|
3 хв. |
В обхід, у колону по одному, з м'ячем у руках. Руки прямі, дистанція один крок один від одного Фронтальний метод
М'ячем дістати до носка правої, лівої ноги
Дистанція два кроки Глибокий випад
Спина і руки прямі Спина пряма
Руки прямі, при кожному кроці коліно торкається м'яча, з максимальною частотою і амплітудою |
||
5 |
Загальнорозвивальні вправи на місці з м’ячем, м’яч у руках 1. В. п. — о. с, м'яч унизу: 1 — нахил голови вперед; 2 — те саме, назад; 3 —4 — те саме, вправо, вліво 2. В. п. — о. с, м'яч перед собою: 1 — підкинути м'яч перед собою вгору, плеснути в долоні перед собою, за спиною, спіймати м'яч; 2 — те саме 3. В. п. — ноги нарізно, м'яч угору: 1 — коловий оберт тулуба праворуч; 2 — в. п.; 3 — 4 — те саме, ліворуч 4. В. п. — о. с, м'яч унизу: 1 — випад правою вперед, м'яч покласти на підлогу; 2 — в. п. без м'яча; 3 — 4 — те саме, з лівої ноги, взяти м'яч 5. В. п. — упор сидячи, права нога в сторону: 1 —4 — стрибком зміна положення ніг 6. В. п. — те саме, права нога назад: 1 —4 — стрибком зміна положень ніг 7. В. п. — м'яч між ногами, руки на пояс1 — стрибок уперед; 2 — в. п.; 3 — 4 — те саме, ліворуч, праворуч 8. Те саме, по два стрибки. |
3 хв. |
з максимальною амплітудою
М'яч підкидати не дуже високо
Руки прямі
3 опорою на м'яч
Нога пряма |
||
6 |
Спеціальні вправи футболіста для контролю м’яча 1. Наступити на м'яч зверху правою ногою, котити його вперед-назад стопою 2. Те саме, лівою ногою 3. Те саме, але котити ліворуч-праворуч перед собою правою ногою. 4. Те саме, лівою ногою. 5. Те саме, навколо себе ліворуч, праворуч.
7. Імітувати „фінт” з нерухомим м’ячем.
Перешикування в колону по два. |
3 хв. |
Невеликим поштовхами, стопу від м’яча не відривати
Правою, лівою ногою трохи відривати ногу від м’яча Внутрішню, зовнішню сторони |
||
ІІ. Основна частина (23-25 хв.) |
|||||
1 |
Передача м’яча внутрішньою стороною стопи. Зупинка підошвою. |
5 хв. |
Поєднувати зупинки і удари по м’ячу без ведення. |
||
2 |
Ведення м’яча внутрішньою стороною стопи |
5 хв. |
ведення здійснюється несильними ударами по м’ячу правою, лівою ногою. |
||
3 |
Фінт „відходом”
|
5 хв. |
Заснований на несподіваній і швидкій зміні напрямку руху. Під час атаки суперника спереду застосовується ухід випадом. Наближуючись до суперника, на відстані 1,5—2 м від нього, поштовхом правої ноги виконується широкий випад ліворуч-уперед. Після реакції суперника і його переміщення у бік випаду слід різким поштовхом лівої ноги зробити крок праворуч. Зовнішньою частиною підйому правої ноги м’яч посилається праворуч-уперед Якщо суперник атакує ззаду, застосовується фінт «відходом» з переносом ноги через м’яч. |
||
4 |
Естафети з елементами футболу
2. „Злови м’яч” Навпроти кожної команди на відстані 2-3 м стоїть капітан з м’ячем. За сигналам капітан виконує удар по нерухомому м’ячу з місця першому зі своєї команди, а той, зупиняючи м’яч підошвою, відбиває його капітану і біжить у кінець колони.
3. Обведення фішок
4. Удари на точність Перший тримає м’яч. За сигналом перший ставить м’яч на визначену лінію і б’є по ньому у ворота. Біжить за м’ячем передае наступному, а сам стає останнім. |
10 хв. |
Замість палиці може бути м’яч. Капітани починають після умовного сигналу.
3-4 фішки стоять одна від одної на відстані 3-5 м. Шикуються на проти воріт |
||
ІІІ. Заключна частина (4-5 хв.) |
|||||
1 |
Шикування в одну шеренгу. |
30 сек. |
|
||
2
|
Рухлива гра „Клас” По команді ”Клас” учні виконують вправи. |
3 хв. |
Хто помилився робить крок у перед |
||
3 |
Підведення підсумку уроку. |
1 хв. |
|
||
4 |
Організаційний вихід зі спортивного залу. |
30 сек. |
В колону по одному |
||