План – конспект
інтегрованого уроку фізичної культури
для здобувачів освіти першого курсу ПТУ групи № 114
Тема уроку: «Баскетбол»
Мета уроку:
Тип уроку: комбінований.
Вид уроку: інтегрований з використанням з використанням навчально – тренувальних вправ.
Методи навчання: «мозковий штурм», словесні, наочні, ігрові, змагальні, повторні, практичні.
Міжпредметні зв’язки: предмет «Захист України», англійська мова, математика.
Завдання уроку:
Інвентар: баскетбольні м’ячі, фішки з назвами видів спорту, фішки з видами спорту, математичні завдання, фломастери, обручі, завдання спортивної вікторини, гімнастичні лави, бар’єри, стійки .
Місце проведення: спортивний зал.
Тривалість уроку: 45 хвилин.
№ з/п |
Зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина ( 14 хв.) |
|||
1.
|
Шикування в одну шеренгу, привітання. |
До 30сек. |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів і самопочуття. |
2. |
Перевірка правильної постави. |
До 30 сек. |
Нагадати здобувачам освіти положення правильної постави. |
3. |
Повідомлення завдань уроку Викладач: Сьогодні до нас завітало багато гостей. Ми радо вітаємо їх і запрошуємо з нами у подорож.
У подорож вирушають лише здорові люди. |
До 1 хв. |
Нагадати правила безпеки на уроці.
Здобувачі освіти активно відповідають на запитання.
Здобувачі освіти,які відносяться до СМГ займаються за самопочуттям, звільнені допомагають викладачеві. |
4. |
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС)
|
До 30 сек. |
Отриманий результат помножити на 10. У нормі – 80 - 90 уд./хв. |
5. |
Повороти на місці. «Ліво –руч!», «Право-руч!», «Кру-гом!»
Перешикування з однієї шеренги в дві і навпаки. В дві шеренги шикуйсь. |
До 30 сек. |
Досягти чіткості та узгодженості виконання. Стежити за поставою.
Розрахувати групу на 1,2. |
6. |
Різновиди ходьби (звичайна, на носках, на п’ятах, із зупинкою за сигналом). |
2 хв. |
В обхід залою. Дистанція – 2 кроки. Стежити за правильною поставою. |
7. |
Бігова вправа «Коловорот». |
2хв. |
Учні повільно біжать у колоні по одному. За сигналом останній у колоні здобувач освіти починає обганяти решту учнів. Щойно він стає напрямним, новий останній у колоні здобувач освіти повторює його дії. |
9. |
- Наша подорож розпочинається. Перша зупинка – «Розминка - Веселинка». Загально розвивальні вправи на місці:
1- руки до плечей; 2- руки вгору, подивитись на пальці; 3- до плечей; 4- в.п.
1-праву назад на носок, руки вгору, 2-в.п. 3-4 –теж саме.
1- поворот тулуба праворуч, руки в сторони. 2-в.п. З-4 –теж саме.
|
6 хв.
8-10р.
8-10 р.
8-10 р.
|
Шикування у коло.
Середній темп. Слідкувати за поставою.
Середній темп. Руки у ліктьових суглобах не згинати.
Середній темп. Амплітуда максимальна.
|
|
1-нахил тулуба вперед , руки в сторони . 2-в.п. 3-4-теж саме.
1- присід, руки в сторони . 2- в.п. 3-4-теж саме.
В.П. стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1- нахил тулуба вперед, лівою рукою торкнутись правої ноги; 2-в.п. 3-4-теж саме.
1- випад правою в сторону, руки вперед; 2- В.П.; 3-випад лівою в сторону, руки вперед ; 4- В.П.
В.п-о.с. 1-ноги нарізно, руки вгору; 2-в.п. |
8-10 р.
5-6 р.
6-8 р.
8-10 р.
3-4 р. |
Ноги в колінних суглобах не згинати. Руки прямі.
Повільний темп. Слідкувати за поставою. Руки тримати на рівні плечей.
Повільний темп. Ноги в колінних суглобах не згинати. .
Темп середній, спину тримати рівно.
Слідкувати за правильним диханням.
8 стрибків, на рахунок 8 – ходьба. |
10. |
Ходьба по колу |
До 30 сек. |
Вправи на відновлення дихання. |
11. |
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 6 сек. |
До 30 сек. |
Отриманий результат помножити на 10. |
ІІ. Основна частина (25 – 27 хв.) |
|||
1. |
Перешикування в одну шеренгу. - Наступна зупинка «Хвилинка – цікавинка». Хто сьогодні розповість про те, яким видом спорту займається і чому? Для продовження подорожі маємо об’єднатися у дві команди, кожна з яких буде далі подорожувати окремо.
|
1хв.
1хв. |
Здобувачі освіти приготували домашнє завдання – цікаву інформацію про улюблений вид спорту (на кожне повідомлення – до 30 сек.) Перешикування з однієї колони в дві (наліво в колону по два – РУШ!)
|
2.
|
- Ми знаходимось на зупинці «Розумників». Естафета «Відгадай вид спорту» (конкурс на знання спортивних ігор англійською). |
4 хв. |
Кожний здобувач освіти обирає фішку з назвою виду спорту та за сигналом просувається з м’ячем між колінами до центра спортив-ної зали, де в обручі – картки з назвами цих видів спорту. Здобувачі освіти кладуть фішку на картку, беруть м’яч до рук і фінішують, передаючи його наступному гравцеві. Капітани протилежної команди перевіряють результати. |
3. |
- Наступна зупинка – «Кмітливі винахідники».
«Математична естафета». |
3-4 хв. |
На відстані 18м на стіні прикріп-люють математичні завдання. За сигналом перший учасник виконує ведення баскетбольного м’яча до стіни, розв’язує завдання, повертається назад і передає м’яч наступному. Після завершення естафети капітани протилежних команд перевіряють завдання, відзначаючи кількість правильних відповідей. |
4. |
Тепер ми наближаємося до зупинки «Уважні».
Спортивна вікторина. |
3-4 хв. |
На виконання завдання – до 3 хв. Перемагає команда, яка швидко та правильно відповість на запитання.
|
5. |
- Ми дісталися зупинки «Активні і спритні», на якій з’ясуємо, яка команда є найспортивнішою.
Весела спортивна естафета «Кольорове сонечко». |
5 хв. |
Кожному учаснику дають стрічку, яку слід легенько зав’язати на зап’ясті. І етап: стрибки на обох ногах, просуваючись уперед зигзагоподібно. ІІ етап: просування вперед лежачи на лежачи на животі , підтягуючись руками на гімнастичній лаві. ІІІ етап: стрибки через бар’єри . ІV етап: розв’язати стрічку, прив’язати її на обруч, повернутися до команди та передати естафету наступному учаснику. Перемагає команда, яка фінішує першою. |
6. |
Естафета «Математичний виклик номерів». Здобувачі освіти оббігають фішки «змійкою», тільки замість виклику номерів учитель оголошує математичне завдання, відповідь на яке і є номером учасника, котрий бігтиме по дистанції. Наприклад: 4+4=8; 8-1=7; и т.д. |
3-4 хв |
Команда,яка набере більше балів,переможе у цій естафеті. |
7. |
Перешикування у коло. |
До 30 сек. |
|
ІІІ. Заключна частина (3 – 5 хв.) |
|||
1. |
- Ось і добігла до кінця наша подорож. Час повертатися додому. Подорож була короткою, але корисною для кожного з вас. Я хочу, щоб ви поділилися про те, що для вас фізична культура. «Фізична культура для мене це … (здоров’я, бадьорість, гарна постава, добрий настрій, друзі,…) |
1-2хв.
|
Фронтальний спосіб організації учнів.
Мозковий штурм. Здобувачі освіти висловлюють по черзі свої сприйняття про фізичну культуру. |
2. |
Гра на увагу . Заборонений рух «Руки вгору» |
До 1 хв. |
У русі. Здобувачі освіти , які помиляються роблять крок вліво і продовжують грати. |
3. |
- Ми гарно попрацювали, стомилися! Зараз перевіримо пульс. Перевірка ЧСС за 6 сек. |
До 1 хв. |
Опитування учнів про їх самопочуття. Контроль фізичного навантажен-ня. У нормі 130-150 уд./хв. |
4. |
Підбиття підсумків уроку.
-- Сьогодні на уроці ми просто отримали заряд енергії та чудовий настрій.
|
1 хв. |
Шикування в одну шеренгу.
Оцінити діяльність здобувачів освіти, відмітити кращих.
|
4. |
Домашнє завдання |
До 20 сек. |
Вправи для профілактики плоскостопості. Стрибки на скакалці - дівчата 100разів. Юнаки згинання і розгинання рук в упорі лежачи – 20разів. |
5. |
Організоване залишення спортивної зали. |
|
У колону по одному. |
Викладач фізичної культури: Н.В.Бандурко
Додатки
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
---------------------------------------------------
---------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
2. для естафети
Українською мовою «Фізкультура і спорт – запорука здоров’я!»
англійською мовою «Physical culture and sport is a guarantee of health!».
Інтегровані уроки з фізичної культури дають здобувачам освіти більше свободи, більше умов для показу своїх емоцій, розвантаження після малорухливих уроків. Використання інтегрованого методу є ефективним способом закріплення тем основних уроків.
«badminton» - бадмінтон;
«tennis» - теніс.
«football» футбол:
«basketball» баскетбол:
«baseball» бейсбол:
«volleyball» волейбол:
«hockey» хокей;
«badminton» бадмінтон;
«tennis» теніс.
«skate boarding»
катання на скейті.
«swimming» плавання;
«rowing» веслування;
«diving» дайвінг;
Футбол
Хокей
Бейсбол
Баскетбол
Гімнастика
Легка атлетика
Теніс
Катання на роликах
1