План-конспект
уроку з фізичної культури
5 клас НУШ
вчителя фізичної культури
Новояворівського ліцею
Шипки Петра Васильовича
Модуль: «Дитяча легка атлетика».
Тема: «Стрибки у висоту».
Мета: Підвищити інтерес до занять фізичною
культурою і спортом.
Оволодіти навичками техніки
відштовхування і приземлення під час стрибків.
Завдання уроку:
та їхні досягнення в стрибках у висоту.
- Вправу на 16 рахунків.
- Комплекс ЗРВ та СБВ із широкою резинкою.
- Техніку стрибків у висоту.
3. Сприяти розвитку швидкості та сили
засобами фізичних вправ з використанням
нестандартного обладнання та інвентара.
рішучість, чесність, кмітливість та уміння
поєднувати індивідуальну роботу із колективною.
Ключові компетентності: вільне володіння державною мовою,
громадянська та соціальна, математична,
інформаційно-комунікаційна, навчання впродовж життя.
Місце проведення: Спортзал
Дата проведення: Новояворівськ, 2023р.
Інвентар та обладнання: бар’єри для стрибків; резинка широка; фішки;
еластичні палиці; шарики; секундомір, свисток.
№ |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
О.М.В. |
І. |
Підготовча частина |
15 хв |
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|
Організація класу. Шикування. Рапорт. Привітання. Повідомлення завдань на урок.
Теоретичні відомості Девіз: «Олімпійці серед нас!» Кого з олімпійських чемпіонів ви знаєте? Назвіть українських легкоатлетів в стрибках у висоту?
Ви пишаєтеся нашими славними чемпіонами, цими сильними особистостями? Україна сподівається, що приклад олімпійців навчить вас сміливо торувати складні життєві шляхи і приведе багатьох із вас у спортивні зали і на стадіони.
- правила поведінки під час виконання фізичних вправ.
- контроль ЧСС та зовнішні ознаки втоми.
- одягнути пульсометр.
Стройові вправи
Різновиди ходьба.
- звичайним кроком: - руки вгору; - руки вперед; - руки в сторони; - на передній частині стопи: - руки на пояс; - піднімання колін вгору; - перекати з п’ятки носок; - у пів-присіді, присіді. -
Різновиди бігу: - гладкий біг; - біг зі зміною швидкості; - «змійкою».
Ходьба. Відновлення дихання.
---Шикування.
Гра: «По парах – ставай!»
----Перешикування.
Вправа на 16 рахунків
В.п. – ноги нарізно широка стійка. 1- ліву руку на праву лопатку; 2- праву руку на ліву лопатку; 3- руки вгору; 4- нахил вперед, руки вперед; 5- закласти умовну палицю за голову; 6- нахил вперед, руки вперед; 7- упор стоячи; 8- упор на колінах, руки на грудях; 9- упор на колінах, руки з опорою на п’ятки; 10- упор на колінах, прогнути спину; 11- упор на колінах, вигнути спину вгору; 12- упор на колінах, випрямляючи праву ногу і піднімаючи її вгору-назад; 13- упор на колінах, праву руку вверх, ліву ногу назад; 14- сід на п’ятках, вправа «кішка»; 15- вихід вперед з положення «кішки»; 16 – в.п. Молодці. Дуже добре.
Підстрибування на місці для розслаблення плечового поясу.
---Перешикування.
ЗРВ та СБВ у колі з широкою резинкою. Резинка у середині кола, учні назовні кола і лицем досередини. 1. В.п. – ноги нарізно, руки донизу. 1- руки вгору; 2- в.п. 2. В.п. – ноги нарізно, руки вперед. 1- руки до грудей; 2- в.п. 3. В.п. – ноги нарізно, руки вперед. 1- присісти; 2- в.п. 4. В.п. – ноги нарізно, руки вперед. 1- вистрибнути вгору; 2- в.п. 5. В.п. – ноги нарізно, руки вперед. 1- пів присід на одній нозі; 2- в.п. --- Вправа на відновлення дихання. Підняли резинку вгору – вдих - носом; опустили резинку донизу – видих - ротом.
Учні всередині кола і лицем досередини, резинка за спиною у дітей на рівні поясу. 6. В.п. – ноги нарізно, руки за спину і зігнуті у ліктьових суглобах. 1-8 – викидання прямих ніг уперед. 7. В.п. – ноги нарізно, руки за спину і зігнуті у ліктьових суглобах. 1-8 – махи ногами вперед. Учні всередині кола і лицем назовні, резинка у руках на висоті грудей. 8. В.п. – ноги нарізно, руки перед грудьми. 1- випад лівою (правою) ногою; 2- в.п. 9. В.п. – ноги нарізно, резинка перед грудьми. Високе піднімання колін. 10. В.п. – ноги нарізно, резинка перед грудьми, руки зігнуті в ліктьових суглобах. Біг в різні сторони впираючись у резинку. --- Вправа на відновлення дихання. Нахил вперед, резинка донизу.
Гра «Спритні фігури» Учні класу поділені на дві команди. Вчитель показує картинку із зображенням геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник тощо). Обидві команди, за визначений час, повинні вишикуватися з резинкою у формі заданої фігури. ----Вимірювання ЧСС за 10 с.
|
1 хв
1 хв
20 с
1 хв
1 хв
20 с
20 с
2 хв
20 с
2 хв
20 с
20 с
4 хв
1 хв
20 с
|
Вчитель заходить у спортзал разом з класом. Похвалити учнів за присутність на уроці в акуратній спортивній формі.
Вчитель розказує, запитує і отримує зворотну інформацію. Розказати про українських стрибунів у висоту Ярославу Магучіх, Юлю Левченко, Б.Бондаренко і інших. Правила розвитку швидкості, сили.
Виконувати вправи тільки по команді вчителя. Запитати про самопочуття учнів. У кого більше 15 ударів за 10 с. Один учень одягає пульсометр і звільнений учень з допомогою вчителя визначають фізіологічну криву уроку. Якщо здорові і до уроку готові, прошу всіх рівненько стати.
«Клас струнко!» «На місці кроком – руш!» «Ліва, ліва, раз-два-три!» «Раз, раз, раз-два-три!» Вчитель плескає у долоні. «Клас – Стій! Раз-два!». «Наліво в обхід кроком -руш!»
Довший крок! Коротший крок! Дистанція - 2 кроки.
Положення тулуба - прямо, погляд уперед, підборіддя рівно і в такому положенні старатися, щоб картонка не падала.
Темп бігу: повільний, середній. швидкий. Звертати увагу на постановку ступні. Стежити за диханням і дотриманням дистанції в колоні.
На раз – підняти руки вгору через сторони і піднятися на носки; на два – опустити руки перед собою донизу. Діти стають у коло.
Розказати про правила гри. «Діти по спортзалу – розійдись!» «По парах – ставай!» «По спортзалу – розійдись!» «По три – ставай!» «По спортзалу розбіжись!» «По шість – ставай!»
«В шеренгу шикуйсь!» «Розімкніться на положення руки в сторони»
Вихідне положення кожної вправи затримувати на 2-3 сек.
М’ягко на пальцях стопи протягом 30 сек. виконайте 60 підстрибувань над підлогою на 5-6 см. Якщо ЧСС менший 100 уд/хв. – чудово.
«Розімкніться на положення права рука в сторону»
Резинка не натягнута до максимуму. Учні тримають резинку в руках, внизу.
Резинка вгорі натягується до максимуму. Руки прямі. Всі учні одночасно притягують резинку до грудей. Резинка натягнута до максимуму.
Вистрибувати вгору з присіду.
Учні - Резинка –
Спину тримати рівно. Носки тягнути вперед-вгору.
Тест: вище голови – чудово; на рівні чола - добре; на рівні шиї - задовільно. Руки вперед – резинка натягується до максимуму.
Темп середній. Стегна піднімати до кута 90 гр.
Темп бігу максимальний.
Прошу назвати свої команди. Пояснити правила гри.
Перемагає команда, яка першою і більш точно виконає завдання. Увага! Хоп! Стоп! У кого 25 і більше. Перевірити готовність учнів до о.ч. |
ІІ. |
Основна частина |
25 хв |
|
1
2
3
4
5
|
--- перешикування. ----аутотренінг.
Розвиток швидкісно-силових якостей з допомогою нестандартного обладнання.
Станція 1. Перестрибування через еластичні бар’єри – висота = 25 см. – висота = 25; 30; 35; 40 см. – висота = 30; 35; 40; 45; 50; 55 см
Станція 2. Біг через еластичні палиці/швидкісна драбина. - дріботливий біг; - приставним кроком; - біг спиною вперед.
--- вимірювання ЧСС --- перешикування.
Вправа-тест для визначення висоти підстрибування . Теоретична інформація про стрибучість.
Стрибки вгору і дострибнути до картонки чи шарика на якому написана висота. Пізніше діти підходять до сантиметрової позначки, піднімають руки вгору і взнають висоту. Цю висоту кожний учень віднімає від висоти підстрибування і визначає різницю. Таким чином дитина отримує результат стрибка у висоту.
Олімпійськими чемпіонами не родяться, олімпійськими чемпіонами стають! Техніка ФО «Вимірювання температури». Діяльність учнів призупиняється питанням «Що ми робимо?». Техніка ФО «Дві зірки і побажання».
Вправи для розвитку стрибучості із використанням шариків: - мах ногою вгору із діставанням шарику у повітрі; - стрибок вгору і удар ногою «ножницями» по шарику; - стрибок вгору і удар головою по шарику (як у футболі); - стрибок вгору і удар рукою по шарику (як у волейболі). - Ногою вдарити по шарику зверху. Вірш: Хоч ти смійся, хоч ти плач, не люблю рішать задач, бо не маю я удачі на ці складні задачі. Задачі на логічне мислення. 1. З трьох палиць зробити 4 трикутники. 2. Спортсмен пробігає першу сторону квадрата за 75с, другу за 75с, третю також за 75с, а четверту він пробігає за 1хв.15с? Чому? 3. 4+5 буде одинадцять чи 11? Гра «Рибки плавають» Діти бігають по спортзалу, виконуючи рухи руками наче плавають, а вчитель бігає і старається зловити когось із рибок, торкнувшись рукою. |
30 с 30 с
8 хв
30 с 30 с
5 хв
5 хв
3 хв
2 хв
|
«В колону шикуйсь!» Закрити очі і подумки повторювати за вчителем. “ Я уважний. Я готовий діяти.. Мої м’язи сильні та слухняні. Я бачу та усвідомлюю все, що виконую ”.
Показати і пояснити завдання. Назначити старших на станціях. Звільнені допомагають Звучить музика. Біг і стрибки виконувати на передній частині стопи. Поточний метод організації учнів. Два відділення рухаючись по колу виконують вправи на двох станціях.
Учні - Еластичні палиці, бар’єри - / /
У кого більше 25 уд. за 10 с. «До вказаних місць - прошу підійти!» Вчитель пояснює, показує і далі діти працюють самостійно. Правила поведінки, дотримуватися черги.
Відштовхування виконувати з місця двома ногами і також приземлятися на дві ноги.
Якщо дитині важко порахувати, поряд є листки паперу і олівці.
Резинка - Карточки - Шарики -
Хлопці – беруть жовті шарики; Дівчата – сині. Вчитель показує. Діти – починають та закінчують вправу по свистку вчителя.
Удар по шарику виконувати в той момент, коли до шарика можливо дотягнутися тільки у стрибку. Вчитель – «Слава Україні»; Діти - «Героям Слава» Потрібно пробити шарик.
20 сек на вирішення задачі.
Розказати про гру. В кінці гри «Золота рибка відпускає рибок, які зловив учитель»
|
ІІІ. |
Заключна частина |
5 хв |
|
sh |
--- Шикування. 1. Вправи на дихання.
2. Вправи на увагу: «Парне і непарне число»; «Сонце - ніс»
3. Вимірювання ЧСС. 4. Підсумки уроку. Рефлексія. Техніка «Незакінчене речення» Тепер я знаю…Тепер я вмію…Сподобалось.... 5. Домашнє завдання. Діти, ви розумні та спортивні і обов’язково досягнете успіху у житті, але будьте завжди чемними дітьми і не забувайте про - ніжне «Будь-ласка», вдячне «Спасибі», вибач «Тремтливе» - слово у серці, як зернятко в ниві. «Доброго ранку!», «Світлої днини!» - щедро даруй ти людям, дитино!
6. Організований вихід із спортзалу. |
20 с 20 с
60 с
30 с
60 с
30 с
20 с Σ 45 |
«В одну шеренгу шикуйсь!» Вдихаємо через ніс - наче нюхаємо квітку, а видихаємо через рот –наче гасимо свічку. Парне число – присісти; непарне – основна стійка. Якщо сонце – палець вгору; Якщо ніс – палець до носа. Але вчитель говорить сонце, а показує на ніс. ЧСС за 6 с. Рахуємо, додаємо нуль. Норма до 100 уд/хв. Оцінити стрибучість. А також кмітливих та активних. Учні отримують в подарунок відкритки з віршем та Д/З. Розвиток стрибучості. Подякувати за урок. До побачення і будьте здорові. «Праворуч!», «На вихід – стройовим кроком руш!». Дистанція 0.5м. Звучить стрілецька пісня. |