План - конспект
уроку баскетболу для учнів 7 класу
Дата:
Час: 45 хв.
Тип уроку: тренувальний.
Місце проведення: спортивний зал школи.
Інвентар: м'ячі баскетбольні – на кожного учня., секундомір, кеглі 4 шт, 3 скакалки, гімнастичні лави
Завдання уроку:
1. Повторити техніку передачі м’яча однією рукою від плеча та двома руками від грудей у русі у парах.
2. Повторити техніку ведення м’яча зі зміною напрямку та швидкості, кидок в кошик.
3. Сприяти розвитку спритності, швидкості, витривалості.
4. Виховувати у учнів потребу й уміння свідомо застосовувати різні вправи з метою зміцнення власного здоров’я. Сформувати ціннісні орієнтації учнів на здоровий спосіб життя засобами ігрової діяльності.
№ п/п |
Частина уроку і зміст |
Доз ува ння |
Організаційнометодичні вказівки |
1. |
І. Підготовча частина Шикування, рапорт, знайомство. Повідомлення завдань уроку. - Ваші сподівання від нашого уроку…
|
14 хв
1-2 хв |
Перевірити наявність та охайність спортивної форми. Стати в коло. |
2. |
Релаксація. «На морі» - Діти, уявіть, що ми зараз перебуваємо не на уроці, а на березі моря. Для цього заплющіть очі та трішки пофантазуйте. Я на морі… Світить яскраве сонечко. Я дивлюсь на безмежні водні простори. Вони виблискують різними кольорами: синім, фіолетовим, смарагдовим. Дихають вільно, спокійно. Хвильки набігають одна на одну й тихесенько вдаряються об берег. Здається, що море шепоче, лоскоче та лагідно розмовляє зі мною. Як чудово навкруги! Я почуваюся найщасливішою людиною на Землі!
|
|
Звучить спокійна мелодія. |
3. |
Правила поведінки і безпеки під час виконання фізичних |
2–3 хв |
Розпочинати гру, робити зупинки в гри та завершувати гру тільки за командою |
|
вправ у спортивному залі та вдома. |
|
(сигналом ) учителя. Суворо дотримуватись правил гри в баскетбол. Уникати зіткнень із гравцями, поштовхів і ударів по руках і ногах гравців. Під час падінь необхідно набувати положення групування. Уважно слухати вчителя та виконувати всі його команди (сигнали). Вимоги техніки безпеки після завершення занять: прибрати спортивний інвентар у відведене місце; зняти спортивний одяг і взуття; умитись та ретельно вимити руки з милом. |
4. |
Вимірювання частоти серцевих скорочень(ЧСС) за 30 с.
|
1 хв.
|
Пальцями на сонній артерії. Норма 80 - 100 ударів
|
5. |
Стройові вправи: - повороти на місці: а) наліво; б) направо; в) кругом. - перешикування: а) із колони по одному в колону по два; б) із шеренги по одному в шеренгу по три. |
2-3 хв 5-6р.
3-4р. |
Звернути увагу на чітке виконання команд. |
6. |
Різновиди ходьби: - звичайна - на носках, м’яч угорі; - на п'ятках, м’яч за голову; - на зовнішній стороні стопи, м’яч перед грудьми в прямих руках; - із відведенням рук назад – угору на кожний крок.
|
1 -2 хв
|
Рухатися в колону по одному по периметру спортивної зали, набувши дистанцію 2 кроки. Під час першої вправи взяти м’ячі. Стежити за правильною поставою.
|
7. |
Комплекс загальнорозвивальних вправ із м’ячем в русі: - із перекиданням м’яча з однієї руки в другу; - із підкиданням м’яча над собою з одночасним оплеском у долоні; - із поворотом тулуба та витягнутих рук із м’ячем праворуч і ліворуч; - із нахилами на кожний крок; - випади з одночасними |
3-4 хв 30 м
30 м
30 м
30 м
30 м 30 м |
Рухатися в такий самий спосіб. Збільшити висоту підкидання.
Підкидати м’яч не дуже високо.
Руки в ліктях не згинати.
Ноги в колінах не згинати. Спину тримати прямо, руки вперед. |
|
поворотами тулуба в однойменну сторону; - у повному присіді; - стрибками в присіді правим (лівим) боком. |
30 м 30 м |
М’яч тримати перед собою. Середні довжина та висота відскоку. |
8. |
Бігові вправи: - звичайний; - приставним кроком; - із поворотом на 360 через праве ( ліве ) плече; - спиною вперед; - з високим підніманням стегна; - із закиданням гомілки назад; - із прискоренням; - звичайний; |
2-3 хв 30м 20м
20м 20м 20м
20м
|
Під час бігу учні підготовчої групи збирають інвентар. Звернути увагу на дихання та роботу рук. |
9. |
Вимірювання частоти серцевих скорочень(ЧСС) за 30 с. |
1 хв. |
Пальцями на сонній артерії. |
10. |
Дихальні вправи в русі за методикою О. М. Стрельнікової: - «долоньки»;
- «погончики»;
- «обійми плечі»;
- «маятник» |
2-3 хв
8 разів
8 разів
8 разів
8 разів |
Долоні на рівні грудей. Зробити активний вдих носом, долоні стиснути у кулак, нібито щось схопити. Зробити вільний видих через ніс, стиснути долоні. Руки зігнути у ліктях, пальці стиснуті у кулаки і притиснуті попереду до поясу. Зробити носом короткий шумний вдих, при цьому кулаками сильний поштовх униз, потім кулаки розтулити – видих. Руки зігнуті в ліктях на рівні плечей, кисті рук повернені одна до одної, пальці трохи зігнути. Обійняти себе за плечі – короткий шумний вдих, руки розвести в сторони – вільний пасивний видих. Голова – прямо. Повертати голову праворуч і ліворуч, роблячи короткий шумний вдих у крайніх положеннях, під час повтору робити видих. |
1.
2.
3.
4.
5. |
ІІ. Основна частина
- передачі м'яча у русі в 2-х правою і лівою руками; - ведення м'яча у русі з обведенням стійок та кидок м'яча в кошик; - ведення м'яча – передача м'яча; - обведення стійок у зустрічному русі; Робота по станціях: 1 станція: згинання та розгинання рук в упорі лежачи;
2 станція: стрибки через скакалку; 3 станція: нахили тулуба;
4 станція: присідання на одній нозі в упорі; 5 станція: кидок м'яча в корзину,
|
28 хв
2-3 хв
2-3 хв
4 хв
4 хв
4 хв хл 25р дів 15 р. 50 р.
10-15 р. 5 – 7 р. |
Відстань між учнями 5 – 6 м.
Звернути увагу на правильність ведення.
Звернути увагу на послідовність виконання.
Колове тренування.
Фронтальний метод. |
6. |
Вимірювання частоти серцевих скорочень(ЧСС) за 30 с.
|
40 с |
Пальцями на сонній артерії. Перевірити реакцію на навантаження. |
7. |
Навчальна гра (баскетбол)
|
5 хв |
Стежити за дотриманням правил гри. Під час гри проводити заміни. |
1.
|
ІІІ. Заключна частина
- шикування в одну шеренгу
|
3 хв
30 с |
За зростом. х |
2.
|
- підведення підсумків.
|
1 хв |
Стати в коло. Звернути увагу на настрій дітей. Відмітити найкращих учнів.
|
3.
|
Рефлексія «Я мрію про …» - Сладіть долоні «човником», заховайте в них свою мрію, тихенько промовляючи те, про що ви мрієте. Притуліть їх до серця й наповніть вашу мрію добротою й теплотою. А тепер зігрійте свою мрію теплим диханням й відпустіть її. Нехай вона летить та обов’язково збувається. А ми скажемо їй услід: «Я вірю в те, що моя мрія здійсниться і принесе мені щастя …».
|
|
|
4.
|
-домашнє завдання
|
1 хв |
Стрибки зі скакалкою: дів. 25 р, хл. 20 р. |
5. |
- організаційний вихід із спортивної зали. |
|
|