Методична розробка уроку фізичної культури
для учнів 6 класу.
Розділ: Корфбол.
Тема уроку: « Передачі м’яча. Кидки м’яча у корфб. Навчальна гра у корфбол».
Тип уроку: Комбінований.
Методи які використовують під час уроку: фронтальний, груповий, ігровий, змагальний.
Мета уроку: повторити комплекс загально-розвивальних вправ, сприяти закріпленню вивченого матеріалу із загальноосвітнього предмету, розвитку рухових якостей, виховувати в учнів любов до щоденних занять фізичними вправами.
Завдання уроку:
Дата проведення:
Місце проведення: спортивний зал, майданчик.
Інвентар та обладнання: 4-6 шт. - корфбольні м’ячі , 2шт.- корфби, 4- 6 шт. - набивні м’ячі, 25-30 шт. - помпонів, предмети спортивного походження( свисток, крейда, маркер, секундомір, магнітофон або колонка).
Вчитель фізичної культури: Мельник Г.П.
№п/п. |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно методичні вказівки |
Підготовча частина уроку 10 хв. |
|||
1. |
Організуючий момент:
- шикування класу;
- привітання;
- повідомлення теми і завдання уроку;
- девіз уроку.
«Дуже гарний наш девіз Зветься він “Адреналін” Гарно час ми проведемо І здоров’я збережемо!» |
1хв. |
Звертати увагу на спортивну форму і взуття
Учні шикуються в одну шеренгу. «Рівняйсь!» «Струнко!»
« Добрий день»
Наголосити про те. Що учні повинні дбати про своє здоров’я і оточуючих
Учні разом із вчителем говорять девіз уроку.
|
2. |
Вимірювання ЧСС.
|
20с. |
На зап’ястку знайти пульс вимірювання ЧСС за 6 с. і результат множимо на 10. Отримуємо ЧСС за 1 хв. Норма 72– 80 уд./хв.. |
3. |
Різновиди ходьби: 1.на носках; 2.на п’ятках; 3.на внутрішній стороні стопи; 4.на зовнішній стороні стопи; |
1хв. |
Звертати увагу на поставу і частоту рухів. Руки на поясі, спина пряма.
|
4. |
Різновиди бігу: 1. Повільний біг; 2. З високим піднімання стегна; 3.З закидання гомілки назад; 4. З прямими ногами в перед; 5. З прямими ногами назад; 6. Переставним кроком правим боком; 7. Переставним кроком лівим боком; 8. Повільний біг і ходьба. |
1хв. |
Стежити за диханням. В повільному темпі-руш! Дотримуватись правил техніки безпеки, інтервал між учнями1-2м. Спина пряма, руки на поясі, ноги в колінах не згинати. Звертати увагу на поставу і частоту рухів. З повільного бігу учні переходять на ходьбу. |
5. |
Перешикування класу в русі. x < - х < - х < - х < - х < - х х х ххх х хх х хх х хх х х х хх ххх х х хх ххх
В колону по 4– руш! Х - учні - напрямок руху учнів.
|
20с. |
Звертати увагу на правильне і чітке виконання вправи. По сигналу вчителя перші 4 учня починають виконувати вправу, за ними зразу наступні - 4 і т.д.. Дотримуватись дистанції.
|
6. |
Вимірювання ЧСС.
|
20с. |
На зап’ястку знайти пульс вимірювання ЧСС за 6 с. і результат множимо на 10. Отримуємо ЧСС за 1 хв. Норма 110– 130 уд./хв.. |
7. |
Комплекс загально-розвиваючих вправ:
-Вихідне положення: Основна стійка, руки на поясі: -В.п. – основна стійка, руки на поясі: «1-2» повороти голови вправу сторону; «3-4» повороти голови в ліву сторону; «5-6» нахили голови вправу сторону; «7-8» нахили голови в ліву сторону.
-В.п.- основна стійка, руки по швах: «1-2» колові оберти руками вперед; «3-4» колові оберти руками назад; «5-7» учні виконують «ножиці»; «8» хлопок за спиною.
-В.п. - основна стійка, руки по швам: «1-2» учні піднімають праву руку вгору, ліва внизу; «3-4» учні піднімають ліву руку вгору, праву опускають вниз; «5-6» повороти тулуба вправу сторону; «7-8» повороти тулуба в ліву сторону.
-В.п. – ноги нарізно, руки на поясі: «1-2» нахил тулуба вправу сторону; «3-4» нахил тулуба в ліву сторону; «5» - нахил вниз двома руками торкнутися до правої ноги; «6» – вихідне положення; «7» – нахил вниз двома руками торкнутися до лівої ноги; «8» – вихідне положення.
-В.п. – ноги нарізно, руки по швах: «1-3» - виконати присідання; « 4» - виконати упор лежачи; «5-7»- виконати віджимання; « 8» - вихідне положення.
-В. п. – ноги нарізно, руки перед собою долонями донизу: «1»- мах правою ногою до лівої руки; «2»- вихідне положення; «3»- мах лівою ногою до правої руки; «4»- вихідне положення; «5-7»- стрибки в гору на двох ногах; «8»- поворот на 360 градусів.
-В.п. – ноги нарізно: «1-2»- випади вправу сторону; «3-4»- випади в ліву сторону. |
3хв.40с.
3-4 підходи
3-4 підходи
3-4 підходи
3-4 підходи
3-4 підходи
3-4 підходи
3-4 підходи
|
Комплекс ЗРВ – виконується на місці і можна під супровід музики. Всі учні виконують вправи одночасно. Спина пряма ,вправу виконувати чітко по команді. Повороти і нахили голови чітко виконувати в казану сторону.
Спина пряма ,вправу виконувати чітко по команді. Максимально виконувати колові оберти руками і руки в ліктьових суглобах не згинати.
Спина пряма ,вправу виконувати чітко по команді. Руки на «1-4» в ліктьових суглобах не згинати. Повороти тулуба чітко виконувати в казану сторону і руки зігнуті у ліктьових суглобах перед грудною кліткою.
Спина пряма ,вправу виконувати чітко по команді. Звертати увагу на техніку виконання. Нахили тулуба чітко виконувати в казану сторону і ноги у колінних суглобах не згинати.
Спина пряма ,вправу виконувати чітко по команді. При виконанні присідання – п’ятки від підлоги не відривати.
Спина пряма ,вправу виконувати чітко по команді. Ноги в колінних суглобах не згинати, руки в ліктьових суглобах не згинати.
Спина пряма ,вправу виконувати чітко по команді. Максимально виконувати випади в казану сторону. |
8. |
Вимірювання ЧСС.
|
20с. |
На зап’ястку знайти пульс вимірювання ЧСС за 6 с. і результат множимо на 10. Отримуємо ЧСС за 1 хв. Норма 110 – 130 уд./хв.. |
9. |
Теоретичне завдання: «Гра – правда чи не правда». Запитання:
( правда).
( правда).
( не правда).
( не правда).
( правда).
атакувати і забирати м’яч у суперника ( не правда).
|
2хв. |
Вчитель учням зачитує запитання, а учні, якщо це правда виконують присідання, якщо це не правда, то виконують повільний біг на місці. Під час присідання п’ятки від підлоги не відривати.
|
Основна частина уроку 30хв. |
|||
1. |
«Передачі набивного м’яча ». По сигналу вчителя учні з набивними м’ячами ( перша 4) , виконує передачу м’яча двома руками від грудей учням, які стоять навпроти них. Учні , які отримали передачу м’яча виконують поворот кругом і передають так само передачу учням, які стоять навпроти них і т.д. Коли м’ячі отримали остатні учнів, то тоді ці учні виконують передачі набивного м’яча так само, але в зворотному напрямку х х х х х х х х х х х х
Х - учні
напрямок руху м’яча
|
4хв. |
Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати вправу. Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил техніки безпеки.
|
2. |
«Передачі корфбольного м’яча двома руками від грудей (м’яч не має торкатися підлоги) і двома руками від грудей з відскоком м’яча від підлоги в русі». По сигналу вчителя учні з корфбольними м’ячами ( перша 4) , виконують передачу м’яча двома руками від грудей учням, які стоять навпроти них і після передачі м’яча, починають рухатись в тому самому напрямку куди виконували передачу м’яча і стають в колону остатніми. Учні, які одержали передачу м’яча від партнера навпроти виконують теж саме, що і попередні учні. По наступному сигналу вчителя учні переключаються на виконання передач м’яча двома руками від грудей із відскоком від підлоги і так само виконують ці передачі в русі. ХХ.-----------ХХ ХХ.-----------ХХ ХХ.-----------ХХ ХХ.-----------ХХ ХХ.-----------ХХ Х- учні -- - напрямок руху м’яча і учнів .- м’яч |
6хв. |
Тільки по сигналу вчителя учні починають виконувати вправу. Звертати увагу на техніку виконання. Дотримуватись правил техніки безпеки.
|
3. |
« Техніка передачі корфбольного м’яча і кидок м’яча у корфб». Вчитель ділить клас на дві команди і команди розбившись по 3 зони вишиковуються біля своїх корфбів для виконання естафети.
Х2 Х2 Х2 Х2 3 3 3 3 3 ХХХХХ О 0 Х1 Х1 Х1 Х1
Х2 Х2 Х2 Х2 3 3 3 3 3 ХХХХХ О 0 Х1 Х1 Х1 Х1
Х1- учні під №1 Х2 – учні під №2 Х3 – учні під № 3 О- корфб 0 – корфбольний м’яч По сигналу вчителя перший учень під №Х1 починає виконувати передачу м’яча двома руками від грудей і м’яч немає торкнутися підлоги учневі під №Х2, який стоїть навпроти і біжить у тому самому напрямку, куди виконав передачу м’яча і стає у колону (Х2)остатнім. Учень під № Х2, який отримав передачу м’яча , виконує таку саму передачу на учня під №Х3 і біжить у тому самому напрямку, куди виконав передачу м’яча і стає у колону (Х3) остатнім. А учень під №Х3, який отримав передачу, виконує кидок м’яча у корфб і біжить у напрямку учнів під № Х1 і стає у їхню колону остатнім. М’яч після кидка знімає перший учень із колони під №Х1і після цього, як повернеться з м’ячем на своє місце, починає продовжувати естафету по тій самій системі. По наступному сигналу вчителя учні переключаються на виконання передач м’яча двома руками від грудей із відскоком від підлоги і по тій самій системі учні продовжують виконувати естафету. |
10хв. |
Коли учні починають по сигналу вчителя виконувати естафету - вчитель засікає час. За кожен закинутий м’яч у корфб команді зараховується по одному очку і одне очко команді за швидкість і правильне виконання вправи. Команда, яка набере більшу кількість очок, переможе у цій естафеті. М’ячі після кидків знімають тільки перший учень під № Х1учні.
Естафета починається по сигналу вчителя і від учнів під № Х1 а закінчується по сигналу вчителя.
|
4. |
Двостороння навчальна гра у корфбол. У корфбол грають ті ж самі сформовані команди, які виконували перед тим естафету. Правила гри у корфболі: У кожній команді по 8 учнів і однакова кількість (тобто 4- хлопця , 4- дівчини). Четверо учнів з команди ( тобто 2 хлопці і 2 дівчини) переходять на половину суперника і грають тільки в зоні нападу, а наступні четверо учнів з команди (тобто 2 хлопці і 2 дівчини) залишаються на своїй половині і грають тільки в зоні захисту. Після двох забитих або пропущених очок гравці міняються, тобто гравці, які грали в зоні нападу йдуть в зону захисту, а гравці, які грали в зоні захисту йдуть в зону нападу. Також під час гри дозволяється хлопцеві крити хлопця, а дівчині – дівчину, виконувати передачі м’яча, перехоплення м’яча, підбір м’яча, кидки м’яча у корфб. Один влучний кидок корфбольного м’яча у корфб дорівнює одному очку. Розведення м’яча гравці починають з центру поля на половині суперника ( тобто розводять м’яч гравці, які грають в зоні нападу). Коли гравець, під час гри зробив помилку, то володіння м’яча переходить іншій команді і розвід м’яча команда починає з того місця, де була зроблена помилка. Перемагає та команда, яка набирає більше очок за відведений час на гру.
|
10хв. |
Починати гру тільки по сигналу вчителя. Під час гри у корфбол учасникам команд категорично забороняється :- хлопцеві крити дівчину або навпаки дівчині крити хлопця, нападати і відбирати у суперника м’яч, штовхати гравців суперника, виконувати кидки м’яча в корфб коли гравець накритий суперником ( тобто коли суперник перед гравцем під час виконання кидка підняв одну або дві руки в гору). Також піч час гри заборонено гравцям, які грають у зоні нападу бігти в зону захисту і виконувати перехват або підбирання м’яча або навпаки гравці , які грають в зоні захисту не мають права під час гри бігти в зону нападу для перехвату, підбору чи кидків м’яча в корфб. Під час гри у корфбол всі учасники мають дотримуватись правил гри і техніки безпеки. |
Заключна частина уроку 5 хв. |
|||
1. |
Шикування класу.
|
10с. |
Рівняйсь!Струнко!
|
2. |
Вимірювання ЧСС.
|
30с. |
На зап’ястку знайти пульс вимірювання ЧСС за 6 с. і результат множимо на 10. Отримуємо ЧСС за 1 хв. Норма 140 – 160 уд./хв..
|
3. |
Перешикування класу в коло і флешмоп з помпонами і під музику для відновлення дихання.
|
2хв. |
Інтервал між учнями 1м. По сигналу вчителя учні починають у середньому і повільному темпі повторювати за вчителем фізичні вправи під музику. Звертати увагу на техніку виконання. Слідкувати за диханням.
|
4. |
Підбиття підсумків уроків.
|
1хв. |
Виставлення оцінок. Відзначити кращих учнів, звернути увагу на загальні помилки.
|
5. |
Домашнє завдання.
|
20с. |
Комплекс вправ ранкової гімнастики. |
6. |
Вимірювання ЧСС.
|
30с. |
На зап’ястку знайти пульс вимірювання ЧСС за 6 с. і результат множимо на 10. Отримуємо ЧСС за 1 хв. Норма 80 – 100 уд./хв..
|
7. |
Організований вихід із спортивного залу. |
30с. |
«Рівняйсь!», «Струнко!», «До побачення!», «Праворуч – раз-два!», «На вихід кроком – руш!». |