Тема: Ведення баскетбольного м’яча правою, лівою руками зі зміною напрямку руху.
Мета: Оволодіння навичками ведення м’яча різними способами; сприяти зміцненню здоров’я учнів засобами ігор; вироблення свідомого ставлення до занять фізичною культурою і спортом.
Інвентар: баскетбольні м’ячі, набивні м’ячі.
Завдання уроку:
1. Сприяти вихованню морально – вольових якостей, витримки; вміння долати труднощі, організованості.
2. Закріпити вміння виконання передачі та ловіння м’яча двома руками, однією рукою на місці, в русі.
3. Ознайомити з веденням м’яча правою і лівою руками зі зміною напрямку руху.
4. Сприяти розвитку, рухливості, стрибучості, швидкості, реакції, спритності, витривалості, орієнтації в просторі, координації рухів.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
І. 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
ІІ.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
ІІІ.
1.
2.
3.
4.
5.
6. |
Підготовча частина Шикування, рапорт, привітання. Повідомлення завдань уроку.
Правила поведінки і техніки безпеки під час виконання фізичних вправ.
Стройові вправи на місці. 1. Перешикування з шеренги по одному в шеренгу по три. 2. Повороти на місці ліворуч, праворуч, кругом. Різновиди ходьби по залу з баскетбольним м’ячем: 1. Ходьба на внутрішній частині стопи В.п. – руки з м’ячем униз; на рахунок 1-4 ходьба на зовнішній частині стопи; В.п. – руки з м’ячем уверх на рахунок 5-8 2. Ходьба на носках. В.п - руки з м’ячем перед грудьми на рахунок 1-3 випростання рук уверх; 2-4 – В.п. Ходьба на п’ятках. В.п. – руки з м’ячем перед грудьми на рахунок 1-3 випростання рук уверх: 2-4 В.п 3. Ходьба з плесканням у долоні В.п. руки з м’ячем перед грудьми: на рахунок 1-3 оплеск у долоні; 2-4 – В.п. Розминковий біг по залу. В.п. – руки зігнути у ліктьових суглобах. Біг приставними кроками В.п. – ноги порізно руки зігнуті у ліктях з м’ячем на голові. На рахунок 1-4 – правим боком, руки з м’ячем покласти на голову: на рахунок 5-8 лівим боком, руки з м’ячем за голову Вправи на відновлення дихання на рахунок 1-4 руки вверх (вдих) --- -- 5-8 – опустити руки вниз (видих)
Перешикування з колони по одному в колону по два.
Загальнорозвивальні вправи з б/б м’ячем
Основна частина
Повторення стійки баскетболіста.
Ведення м’яча на місці:
Те саме з упором на ліве коліно, м’яч у правій руці. В.п. – упор на двох колінах, м’яч у лівій або правій руці. На рахунок 1-2 ударити м’яч об підлогу лівою рукою; 3-4 – правою рукою; 5-8 – поперемінне лівою і правою рукою.
Те саме з низької стійки.
Ведення м’яча до партнера. На рахунок 1-4 – правою рукою, від партнера; на рахунок 5-8 – лівою рукою.
Те саме бігом.
Ведення м’яча поперемінно. На рахунок 1-4 – ведення м’яча бігом; 5- передача м’яча від грудей партнеру; 6-9 – ведення м’яча бігом партнера; 10 – передача м’яча від грудей.
Те сааме ударом об підлогу.
Те саме із – за голови.
Те саме однією рукою від плеча.
Зустрічна естафета.
Вправи на дихання.
Перешикування з колони по два в колону по три.
Естафети з баскетбольним м'ячем:
1. Ведення м’яча з торбинкою на голові: Кожний учень виконує ведення м’яча з торбинкою на голові; обходячи набивні м’ячі.
2. «М’яч капітану»
Заключна частина уроку.
Перешикування з колони по три, в шеренгу.
Гра «Відчуй час» Вчитель дає деякий час, протягом якого учні за першою командою виконують вправу на дихання. На другу команду – учні визначають час. Хто визначив час, той і переміг. Гра на увагу «Фізкульт - ура».
Підбиття підсумку уроку.
Домашнє завдання.
Правила поведінки під час виходу із спортивного залу. |
1 хв.
15 с.
2 хв.
2-3 повт.
2-3 повт.
5-6 повт.
30 с.
4-5 повт.
3-4 повт.
30 с.
6 хв. 25 хв.
30 с.
5-6 повт.
5-6 повт.
5-6 повт.
2-3 повт.
3-4 повт.
3-4 повт.
3-4 повт. 3-4 повт.
3-4 повт.
3-4 повт. 15 с.
15 с.
6 хв.
15 с. |
Перевірити наявність і охайність спортивної форми.
Виконувати вправи по команді вчителя чітко й правильно.
Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів і дистанції.
М’яч підкинути вперед – уверх з кроком у перед.
Спину подати уперед, ноги зігнуті у колінних суглобах.
Поглядом супроводжуємо кисті рук з баскетбольним м’ячем.
В обхід по залу з колони по одному в колону по два – руш. Утворити кистями лійку із зведеними великими і розставленими в сторони іншими пальцями.
Тулуб трохи нахилити уперед убік. Енергійно і швидко стати, і прийняти низьку стійку б/б.
Те саме
Виконування ведення м’яча поперемінне з упором на колінах правою і лівою рукою.
Голова постійно піднята. Виконувати ведення м’яча ходьбою з піднятою головою.
Учні виконують бігову вправу в уповільненому темпі.
Тулуб трохи нахилений уперед – убік (в бік ведення).
Учні уважно стежать за відскоком м’яча.
Випростання рук із – за голови одночасно
Передача м’яча сильною рукою. Відновлення дихання.
«Зімкнись» для проведення рухливих естафет.
Вправи на координацію рухів, фізичних якостей. У разі коли торбинка впаде з голови, обов’язково зупинитися, покласти торбинку на голову і продовжувати ведення м’яча. Учням необхідно обов’язково вдарити м’ячем об підлогу і присісти, тільки тоді капітан має виконати передачу наступному партнеру.
Перешикування від направляючого, до замикаючого.
Гра сприяє формуванню вміння відчути тривалясть часу.
Учні повторюють
короткі речення: «Спорт – гра», «Фізкульт - ура» Визначити кращих учнів, дати рекомендації, відстаючим. Присідання на одній нозі, згинання і розгинання рук в упорі лежачи.
Виходимо із спортивного залу, звичайним кроком, не виходячи зі строю, тримаючи дистанцію. |