«Правила безпеки на уроках фізичної культури. Легка атлетика». 5 клас. (ДЕМОКРАТИЧНА ШКОЛА). Фрагмент уроку.

Про матеріал
Мета – розвивати повагу до особистості, рівності і свободу від дискримінації, колективну взаємодію, вміння працювати в команді та брати відповідальність за інших на себе, популяризація козацьких традицій.
Перегляд файлу

 

Тема: «Правила безпеки на уроках фізичної культури. Легка атлетика».

 

(ДЕМОКРАТИЧНА ШКОЛА)

 

Розробив:  учитель фізичної культури, початкових класів та Захисту Вітчизни комунального закладу  «Полтавська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів  №5 Полтавської  міської ради Полтавської області » Бардін Андрій Олександрович.

Клас:  5.

Використані матеріали:

  1. Громадянська відповідальність: 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. 5-9 клас.  Посібник для вчителя / Рафальська М., Боярчук О., Герасим Н. та ін. – Київ, 2017. – 136 с., с. 118-124.
  2. Компасито. Пособие по обучению детей правам человека, с. 100–105.
  3. 3.  Інтернет-ресурс : https://uk.wikipedia.org/wiki/Виборче_право.

Очікувані результатити:

     УЧЕНЬ:

 -   РОЗУМІЄ значення взаємодії однокласників для досягнення успіху всього класу;

 -   ЦІНУЄ рівноправність і рівність;

 -   ПОВАЖАЄ думку інших, бере на себе відповідальність за ухвалене рішення;

 -   УСВІДОМЛЮЄ значення власного вибору.

 

 Складові  громадянської компетентності, які можна  розвивати за допомогою запропонованих виборів:

- цінування рівності і справедливості;

 - повага до різноманітності;

- відповідальність;

- навички співпраці;

- навички толерантного ставлення до інших;

- вміння протистояти упередженням;

- повага права людини на свободу від дискримінації;

- повага до думки та вибору інших;

- навчається демократичним відкритим виборам.

 

 

 

 

 

 

Теоретична частина: «Вибори фізорга класа».

(власна розробка)

 

Мета – розвивати повагу до особистості, рівності і свободу від дискримінації, колективну  взаємодію, вміння працювати в команді та брати відповідальність за інших на себе, популяризація козацьких традицій.

 

 Інструкція:

 

  1.   Учитель пояснює учням що ВИБОРИ – це основа демократії, ВИБОРЧЕ ПРАВО є одним з найважливіших прав людини і громадянина, фізорг – це помічник учителя фізичної культури, класного керівника, та інших учителів-предметників, тобто той, хто займається організацією фізкультурної роботи в класі (зазвичай учень, який краще за інших встигає з фізкультури та користується повагою однокласників). Фізорг проводе фізкультхвилинки, призначає учнів для проведення розминки, має право призначати капітанів  команд з футболу, волейболу, баскетболу та інших командних змагань, шикує клас та рапортує вчителю фізичної культури про готовність однокласників до уроку.

   Підліткам нагадується, що вибори проводили з давніх давен в Україні. Запровадили їх козаки, коли обирали собі отамана. Завдяки демократичним відносинам у козацтві, Пилипом Орликом було написано першу Конституцію.

  1.   Учні пропонують  двох, або більше кандидатів, крім цього, учні можуть пропонувати себе в якості майбутнього помічника вчителя з організації фізкультури в класі, як само висуванці.
  2.   За кожного кандидата учень, який обирає, може дати лише один голос (піднята рука), при тому що він може голосувати за кожного кандидата.
  3.   По визначеній черзі учні голосують за кожного кандидата, поступово відсіюючи менш активних однокласників, яки повертаючись до основної групи (наприклад до шеренги, кола, півкола) продовжують голосування за своїх товаришів.
  4.   Під час відкритого голосування, учням можна ділитися враженнями та агітувати за кращого з кандидатів.
  5.   Коли лишаються два кандидата – учні обирають одного з них на посаду фізорга, хто отримує друге місце, за кількістю піднятих рук – займає посаду помічника фізорга.
  6.   Учні, що приймали участь в виборах, вітають переможців, розуміючи те, що перемогли всі, так як обрали найкращих спортсменів, які допоможуть більш слабким, та які зможуть відстоювати їх думку перед суддями зі спорту та вчителями.
  7.   Обраний фізорг проводе розминку для всього класу, при необхідності за допомогою вчителя.

 

Обладнання: при необхідності (якщо учні та учитель вирішили провести таємне голосування) - різнокольорові шари, аркуші, ручки, ємність для голосування (скринька).

 

Місце проведення: спортивний майданчик  або спортивна зала.

 

Обговорення:

- Яки почуття виникли у вас під час голосування? (опитати можна як обраного фізорга та учнів що голосували, так і тих, хто не був обраний на цю посаду).

- На що ви спиралися, обираючи кандидатів на посаду фізорга?

- На що ви спиралися, обираючи фізорга?

- Які емоції вас переповнюють, коли вас обирають? А коли не обирають?

- Наскільки легко робити вибір?

- Як ухвалювали спільне рішення?

- Що є важливим для взаємодії під час голосування?

- Яка  роль кожного кандидата для роботи фізорга? Що від нього залежить?

- Кожен гравець в команді відіграє однаково важливу роль;

- Учасники виборів взаємозалежні між собою;

- Клас виграє від згуртованих дій учнів.

 

Підсумок.

  • Кожен учень в класі відіграє однаково важливу роль; учасники виборів взаємозалежні між собою; клас виграє від згуртованих дій учасників.
  • В командній взаємодії учні підтримують рівність і свободу від дискримінації.
  • Наступного разу, коли школярам треба буде обирати фізорга для свого класа, вчитель нагадає дітям про ці вибори.
docx
Додано
16 липня 2019
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку