План-конспект уроку з фізичної культури для 4-х класів на тему «Вправи для опанування навичками володіння м’ячем (елементи футболу)»

Про матеріал

План-конспект уроку ____

клас _____ Дата проведення __________

Тема: «Вправи для опанування навичками володіння м'ячем (елементи футболу)». Удар внутрішньою стороною ступні по нерухомому м'ячу, м'ячу, що котиться. Зупинка м'яча підошвою. Ведення м'яча носком у кроці.

Мета: Сприяти розвитку спеціальної витривалості, основних рухових умінь і навичок, творчої уяви. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і умінь, створення умов для самостійного розвитку координаційних якостей.

Завдання:

1. Закріпити, отримані учнями, уміння і навички з зупинки м'яча на місці підошвою правою і лівою ногами, зупинки м'яча підошвою в русі.

2. Навчити учнів техніці виконання удару серединою підйому, в русі і на місці.

3. Розвиток у учнів загальної витривалості засобами спеціальних вправ і учбовоїгри у футбол.

4. Виховання морально-вольових якостей: дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду за допомогою учбової гри у футбол.

Методи навчання: ігровий метод, метод змагань, наочний метод, метод-вправи, робота в групах та в парах.

Тип уроку: узагальнюючий, систематизація знань.

Місце проведення: спортивний зал.

Обладнання: футбольні м'ячі, ворота, фішки, конуси, секундомір, свисток.

Зміст уроку

Дозування

Організаційнометодичні вказівки

І. Підготовча частина (12 хв.)

1

Шикуванняв шеренгу,привітання. Перевірка ЧСС.БЖ.

1хв.

Перевірити стан спортивної форми і самопочуття учнів.

ЧСС 110-120 уд/хв

Поклавши 2 або 3 пальці правої руки на зап'ясток лівої, легенько притиснути пульсову артерію.

Пояснити основні правила безпеки під час занять з футболу.

Стежити за чітким виконанням вправ.

Під час пересування в колоні дотримуватися безпечної дистанції.

Стежити за поставою.

Виконуються в розімкнутому строю.

Стежити за правильністю виконання

вправи та за дистанцією між учнями.

Положення тулуба повинно бути прямим.

Виконують з невеликим уклоном вперед.

Ноги в гомілках не згинаються.

З максимальним поштовхом та

вистрибуванням.

Руки на поясі спина пряма.


Звернути увагу на чіткість виконання вправ, виправлення помилок.

3

Повідомлення завдань уроку.

1 хв


4


Стройові вправи:

- повороти лівору, праворуч, кругом.

1 хв.

5

Різновидиходьби вколоніпо одному:

- на носках, руки на пояс;

- на п'ятках. руки за головою;

- напів присяд, руки в сторону;

- повнийприсяд,руки на коліна.

1 хв.

6

Різновиди бігу:

- рівномірний біг;

-приставнимкрокомлівим таправимбоком;

- спиноювперед;

- з високим підніманням стегна;

- із закиданням гомілок;

- з виведенням прямих ніг;

- з вистрибуванням на кожний крок;

-стрибкамивширокомукроці.

1хв

7


Комплексзагально-розвиваючихвправ на місці в розімкнутому строю (під музичний супровід).

7 хв.

ІІ. Основна частина (25 хв.)

1.

Спеціальні вправи з м'ячем:

  • ноганам'ячіобертанняступнівліво-вправо,вперед-назад;
  • почерговенаступаннянам'ячустрибку;
  • почерговапередачам'ячазногивногу;
  • штовхнути-зупинитим'яч;
  • ноганавколом'яча,ліва-права;
  • передачам'яча,тримаючидвоманогамиврукипартнеру.

6 хв

Працюємо в парах.





Рис. 1

Слідкувати за положенням ніг. Опорна нога біля м'яча.

Слідкувати, щоб нога торкалася м'яча.

2.

Передача м'яча внутрішньою стороною стопи і зупинка м'яча підошвою (в парах):

- передача і зупинка м'яча на місці;

- зупинка м'яча після ведення;

- передача м'яча після обманного руху.


6 хв







Якщо зупиняють м'яч підошвою, потрібно поставити опорну ногу трішки позаду того місця, куди повинен

приземлитися м'яч. Зігнуту в колінному

суглобі ногу, що зупиняє м'яч, виносять

трохи вперед. Після торкання м'ячем

поверхні поля, накривають його підошвою,

випрямляючи ногу.

3.

Удар внутрішньою стороною ступні:









-ударвнутрішньоюстороноюступні змісця;

- положенняступніпідчасудару;



-почерговоправою,лівоюногою.


7 хв

У момент удару гомілковоступеневий

суглоб напружений, носок відтягнутий

донизу. Швидкість руху підйому, порівняно

зі стегном, дещо більша. Рука, однойменна

до опорної ноги, рухається внизвперед і

вправо, різнойменна - вниз і назад.

Опорну ногу ставлять трохи позаду.

Удару завдають частиною ступні між великим пальцем і щиколоткою. У момент удару гомілковоступеневий суглоб напружений, носок відтягнутий донизу. Під час удару правою ногою тулуб нахиляється влівовперед, лівоювправо - вперед.

Якщо зупиняють м'яч підошвою, потрібно поставити опорну ногу трішки позаду того місця, куди повинен

приземлитися м'яч. Зігнуту в колінному

суглобі ногу, що зупиняє м'яч, виносять

трохи вперед. Після торкання м'ячем

поверхні поля, накривають його підошвою,

випрямляючи ногу.

Визначення кращого пінальтіста.

4.

Футбольні естафети з м'ячем:

  • «М'яч капітану»
  • «Передачі в парах»

Додоток1.

6хв

3хв

3 хв

Досягнути колективності дій гравців.


Змагальний метод. Команда яка програє виконує 10 присідань.


ІІІ. Заключна частина (4 хв.)

1.

Шикуванняв шеренгу.

1 хв.

Аналізувати стан реакції організму учнів

на фізичні навантаження.

Аналізувати техніку виконання вправ.

Вчитель виконує одні вправи, а говорить інші. Учні спочатку виконують вправи які показує вчитель, а потім ті, які говорить.

Відзначити самих активних, визначити кращих у роботі, дати рекомендації відстаючим.

За 6 сек; отриманий результат помножити на 10. Норма ЧСС 110-130 уд/хв

Подякувати за проведений урок. Запитати який урок наступний, побажати успіху.

Виходимо із спортивного залу звичайним кроком, не виходячи зі строю, тримаючи дистанцію.

2.

Вправи наувагу

1-2хв

3.

Підведенняпідсумківуроку.


1 хв

4.

ВимірЧСС.

10сек

5.

Організованийвихід зуроку.


20сек

Вчитель ______________________________

Додаток 1

1. «М'яч капітану»

Виконується в двох колонах. За 4 м від колони капітан з м'ячем. За сигналом капітан віддає передачу першому стоячою в колоні, той повертає, та стає в кінець колони. Перемагає та команда, перший учень якої швидше повернеться на своє місце.

2. «Передачі в парах»

Виконується в двох колонах. Попереду кожної колони ставляться фішки на

відстані 1 м одна від одної. Учні в кожній колоні діляться по парах. М'яч у першої

пари. За сигналом вчителяперша пара переміщується вперед з передачею

м'яча внутрішньою стороною стопи між кожною фішкою, назад повертаються так

само, та передають м'яч іншій парі. Перемагає команда, яка першою виконає завдання.

Перегляд файлу

          Футбол, звичайно, гра, але така гра, яка не терпить, коли до неї ставляться, як до розваги.

В. Лобановський

ПІДГОТУВАЛА:

ВЧИТЕЛЬ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

ЛІЦЕЮ-ІНТЕРНАТУ №23 “КАДЕТСЬКИЙ КОРПУС”

 ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ м.КИЄВА ОСТАПЧЕНКО ІРИНА ВІКТОРІВНА

м.Київ

2017 р.

План-конспект уроку №  ____

         клас _____         Дата проведення __________

Тема:  «Вправи для опанування навичками володіння м’ячем (елементи футболу)». Удар внутрішньою стороною ступні по нерухомому м'ячу, м'ячу, що        котиться. Зупинка м'яча підошвою. Ведення м'яча носком у кроці.

   Мета:  Сприяти розвитку спеціальної витривалості, основних рухових умінь і навичок, творчої уяви.  Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і умінь, створення умов для самостійного розвитку координаційних якостей.

Завдання:

1.   Закріпити, отримані учнями, уміння і навички з зупинки м'яча на місці підошвою правою і лівою ногами, зупинки м'яча підошвою в русі.

2.   Навчити учнів техніці виконання удару серединою підйому, в русі і на місці.

3.   Розвиток у учнів загальної витривалості засобами спеціальних вправ і учбової гри у футбол.

4.   Виховання морально-вольових якостей: дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду за допомогою учбової гри у футбол.

Методи навчання: ігровий метод, метод змагань, наочний метод, метод-вправи, робота в групах та в парах.

Тип уроку: узагальнюючий, систематизація знань.

 Місце проведення: спортивний зал.

                   

         Обладнання: футбольні м’ячі, ворота, фішки, конуси, секундомір, свисток.

                                 Зміст уроку                            Дозува     Організаційно – методичні         вказівки

№       ння п/п

І.                                                            Підготовча частина (12 хв.)

     1     Шикування в шеренгу, привітання.               1 хв.      Перевірити стан спортивної форми і

               Перевірка ЧСС. БЖ.                                                      самопочуття учнів.

3            Повідомлення завдань уроку.          1 хв     ЧСС 110-120 уд/хв

Поклавши 2 або 3 пальці правої руки на

4            Стройові вправи: 1 хв. зап'ясток лівої, легенько притиснути - повороти лівору, праворуч, кругом. пульсову артерію.

5            Різновиди ходьби в колоні по одному:       1 хв.     Пояснити основні правила безпеки під час

-   на носках, руки на пояс;     занять з футболу.

-   на п'ятках. руки за головою;          Стежити за чітким виконанням вправ. - напів присяд, руки в сторону;        Під час пересування в колоні - повний присяд, руки на коліна.           дотримуватися безпечної дистанції.

6            Різновиди бігу:           1 хв     Стежити за поставою.

-   рівномірний біг;       Виконуються в розімкнутому строю.

-   приставним кроком лівим та правим Стежити  за  правильністю  виконання боком; вправи та за дистанцією між учнями. 

-   спиною вперед;        Положення тулуба повинно бути прямим.

-   з високим підніманням стегна; Виконують з невеликим уклоном вперед. -  із закиданням гомілок; Ноги в гомілках не згинаються. -  з виведенням прямих ніг; З  максимальним  поштовхом  та - з вистрибуванням на кожний крок; вистрибуванням.

-   стрибками в широкому кроці.        Руки на поясі спина пряма.

7            Комплекс загально-розвиваючих вправ      7 хв.

на місці в розімкнутому строю (під             Звернути увагу на чіткість виконання музичний супровід).        вправ, виправлення помилок.

ІІ.                                                                Основна частина (25 хв.)

1.          Спеціальні вправи з м’ячем:            6 хв     Працюємо в парах.

-нога на м’ячі обертання ступні влівовправо, вперед-назад;

-почергове наступання на м’яч у стрибку;

-почергова передача  м’яча з ноги в ногу;

-штовхнути - зупинити м’яч;

              -нога навколо  м’яча, ліва-права;                                  Рис. 1

-передача м’яча, тримаючи двома ногами             Слідкувати за положенням ніг. Опорна в руки партнеру.        нога біля м’яча.

Слідкувати,  щоб нога торкалася м’яча.

2.          Передача м'яча внутрішньою        6 хв стороною стопи і зупинка м'яча підошвою (в парах):

-  передача і зупинка м'яча на місці;

-  зупинка м'яча після ведення;- передача м’яча після обманного руху.

Якщо зупиняють м’яч підошвою, потрібно поставити  опорну  ногу трішки позаду того  місця,  куди  повинен приземлитися м’яч.  Зігнуту  в  колінному суглобі  ногу,  що  зупиняє  м’яч,  виносять трохи  вперед.  Після  торкання  м’ячем поверхні поля, накривають його підошвою, випрямляючи ногу.


3.          Удар внутрішньою стороною ступні:      7 хв

-  удар внутрішньою стороною ступні з місця;

-  положення ступні під час удару;

-  почергово правою, лівою ногою.

У момент  удару  гомілковоступеневий суглоб  напружений,  носок  відтягнутий донизу. Швидкість руху підйому, порівняно зі стегном, дещо більша. Рука, однойменна до опорної ноги, рухається вниз – вперед і вправо, різнойменна  - вниз і назад.  Опорну ногу ставлять трохи позаду. Удару завдають  частиною ступні  між великим пальцем  і  щиколоткою.  У момент  удару гомілковоступеневий суглоб  напружений, носок  відтягнутий донизу.  Під  час  удару правою  ногою тулуб  нахиляється  вліво  – вперед, лівою – вправо -  вперед.

Якщо зупиняють м’яч підошвою, потрібно поставити  опорну  ногу трішки позаду того  місця,  куди  повинен приземлитися м’яч.  Зігнуту  в  колінному суглобі  ногу,  що  зупиняє  м’яч,  виносять трохи  вперед.  Після  торкання  м’ячем поверхні поля, накривають його підошвою, випрямляючи ногу.


Визначення кращого пінальтіста.

4.          Футбольні естафети з м’ячем:          6 хв     Досягнути колективності дій гравців.

-            «М'яч капітану»    3 хв

-            «Передачі в парах»           3 хв     Змагальний метод. Команда яка програє

               Додоток 1.                                                                       виконує 10 присідань.

 ІІІ. Заключна частина (4 хв.)

1.             Шикування вшеренгу.          1 хв.    Аналізувати стан реакції організму учнів

на фізичні навантаження.

2.             Вправи на увагу        1-2 хв  Аналізувати        техніку виконання вправ.

Вчитель виконує одні вправи, а говорить інші. Учні спочатку виконують вправи які показує 3. Підведення підсумків уроку. 1 хв вчитель, а потім ті, які говорить.

Відзначити самих активних, визначити кращих у

4.         Вимір ЧСС.                                                     10 сек      роботі, дати рекомендації відстаючим.

За 6 сек; отриманий результат помножити на 5. Організований вихід з уроку. 20 сек 10. Норма ЧСС 110-130 уд/хв

Подякувати за проведений урок. Запитати який урок наступний, побажати успіху.

Виходимо із спортивного залу звичайним кроком, не виходячи зі строю, тримаючи дистанцію.

Вчитель  ______________________________

Додаток 1

1. «М'яч капітану»

Виконується в двох колонах. За 4 м від колони капітан з м’ячем. За сигналом капітан віддає передачу першому стоячою в колоні, той повертає, та стає в кінець колони. Перемагає та команда, перший учень якої швидше повернеться на своє місце.

2.   «Передачі в парах»

Виконується в двох колонах. Попереду кожної колони ставляться фішки на відстані 1 м одна від одної. Учні в кожній колоні діляться по парах. М’яч у першої пари. За сигналом вчителяперша пара переміщується вперед з передачею м’яча внутрішньою стороною стопи між кожною фішкою, назад повертаються так само, та передають м’яч іншій парі. Перемагає команда, яка першою виконає завдання.

pdf
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
4309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку