Завдання уроку:
1. Навчання техніці виконання комплексу О.Р.У «Гребінець» під
рахунок вчителя і музичний супровід.
2. Розвиток таких фізичних якостей як: спритність, ловкість,
гнучкість. витривалість, швидкість.
3. Вдосконалення раніше пройдених акробатичних
елементів: стійка на лопатках, перекид вперед і назад.
4. Закріплення техніки лазіння по канату в два прийоми.
5. Виховувати вміння виконувати колективні дії та гімнастичний
стиль при виконанні вправ.
Відділ освіти Покровської міської ради Методичний кабінет
Підготувала: учитель фізичного виховання Родинської загальноосвітньої школи I-III ступенів №8 Покровської міської ради Кірпікіна Наталія Миколаївна 2017 |
з фізичної культури для учнів 8 класу
Родинської загальноосвітньої школи
Тема уроку: «Футбол»
Тип уроку: навчально-тренувальний
Мета: Сприяти вихованню в учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом та розвивати морально-вольові якості засобом гри у футбол
Завдання:
Інвентар: футбольні м’ячи, напівнакачані м’яч, ворота, фішки, гімнастичні лави, дидактичний матеріал, 2 комплекти форми, таблиці для реєстрації оцінок, олівці.
Технічні засоби навчання: мультимедійна система
Місце проведення: спортивний зал.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозу- вання |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||||||||||
осн. |
під. |
смг |
||||||||||||||
І. Підготовча частина (11-12 хв) |
||||||||||||||||
1. |
Шикування перед входом до спортивного залу в одну колону. По дзвонику та за командою вчителя під звуки «футбольного маршу» вхід до спортивного залу на традиційне місце шикування. Шикування. Привітання. Повідомлення завдань уроку. Техніка безпеки. Вимірювання ЧСС Вчитель: - Лунав дзвінок? Діти: - Лунав дзвінок! Вчитель: - Тож кроком руш всі на урок! футбол вивчатимемо всі разом! - Удосконалим наші м'язи, Технічні дії відпрацюєм?... - Фізкульт-привіт, фізкульт-ура?... - Отож, до праці, дітвора. |
2 х
30 c |
2 х
30 c |
2 х
30 c |
Учні перевдягнені у 2 комплекти форми. Менш підготовлені учні розташовані в кінці колони. Звернути увагу на готовність учнів до занять, зовнішній вигляд, на поставу в шерензі, нагадати правила техніки безпеки під час уроку
Діти відповідають хором
|
|||||||||||
2. |
Перевірка домашнього завдання. Вчитель: – Чому футбол називають королем спорту? – Назвати Батьківщину футболу. – Назвати кращі команди світу. – Назвати видатних українських футболістів |
2 хв |
2 хв |
- |
Опитування учнів. Відмічати правильні відповіді у визначений вчителем спосіб |
|||||||||||
3. |
Організуючі вправи: повороти праворуч, ліворуч, кругом тощо
|
30 с |
30 c |
30 c |
Звернути увагу на чітке й одночасне виконання організуючих вправ |
|||||||||||
4. |
Вправи для формування правильної постави та профілактики плоскостопості. Ходьба: - звичайна; - на носках; - на п'ятках; - на зовнішній стороні ступні; - на внутрішній стороні ступні; - випадами з поворотом тулуба в однойменну сторону; - в присіді |
1хв.
10 м 10 м 10 м 10 м 10 м 10 м
10 м |
1хв.
10 м 10 м 10 м 10 м 10 м 10 м
10 м |
1хв.
10 м 10 м 10 м 10 м 10 м 10 м
10 м |
В обхід залу. Темп середній. Руки вгору. Руки за голову Руки на пояс. Спину тримати рівно |
|||||||||||
5. |
Комплекс стрибків у присіді лівим, правим боком, спиною вперед. |
30 с |
20с |
= |
Дистанція – 2 кроки |
|||||||||||
6. |
Спортивна ходьба з переходом в біг. |
10 м |
10 м |
- |
Поступово прискорювати темп руху |
|||||||||||
7. |
Біг та його різновиди: звичайний, приставними кроками, спиною вперед, «протиходом», «змійкою», із зміною напряму. |
3хв. |
2хв |
- |
Дистанція – 2-3 кроки
|
|||||||||||
8. |
Прискорення із зміною напряму за зоровим орієнтиром. |
2х 15 м |
2х 10 м |
- |
Менш підготовлені учні бігають довільним темпом |
|||||||||||
9. |
Вправи на відновлення дихання. |
30c |
30 c |
- |
Темп виконання повільний |
|||||||||||
10. |
Повільна ходьба. Перешикування за орієнтирами, першим номерам взяти м'ячі |
30с |
30 c |
- |
У дві колони через середину залу. Дистанція 2-3 м |
|||||||||||
11. |
Комплекс ЗРВ з м'ячами в парах. а) в. п. – спиною один до одного, м'яч вгору. 1 – випад лівою, прогнутись; 2 – в.п. 3-4 – те саме з правої ноги. б) в. п. – те ж, м'яч внизу. Бокова передача м'яча. в) в. п. – те саме. Бокова передача м’яча «вісімкою». г) в. п. – те саме. Передачі м’яча знизу вгору та зверху вниз. д) в. п. – стоячи спиною один до одного, м'яч затиснутий на рівні поперека. Присідання з м'ячем. е) в. п. – стоячи один напроти одного, тримаючись за м’яч на рівні грудей. 1-4 – 4 стрибки на місці; 5-8 – 4 стрибки в праву сторону; 9-12 – 4 стрибки в ліву сторону. є) ходьба на місці |
6хв.
4-6 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
36
20c |
6хв.
4-6 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
36
20c |
-
-
-
-
-
-
-
-
|
Стежити за чіткістю виконання
Ступні з місця не зрушувати
|
|||||||||||
12. |
Вимірювання ЧСС |
30 с |
30 c |
- |
Задати режим роботи для медичних груп – 120-130 та 140-150 уд/хв |
|||||||||||
ІІ. Основна частина (30-31 хв) |
||||||||||||||||
1. |
Передачі м'яча внутрішньою стороною ступні крізь умовні ворота:
|
4х
|
4х |
- |
Відстань до 5 м. При ударі стопа розвертається назовні, п'ята під час зупинки повинна бути нижча за носок. Стежити за правильною постановкою ступні. Для більш підготовлених учнів.
|
|||||||||||
2. |
Гра «М'яч – ведучому». Виконується в чотирьох колонах: дівчата на одній половині, хлопці на іншій. За 4-5 м від колони – ведучий. Зробивши передачу ведучому, побігти в кінець своєї колони |
4 х |
4х |
- |
Змагальний метод |
|||||||||||
3. |
Вимірювання ЧСС |
30 с |
30 с |
- |
Зробити висновки. ЧСС – до 150 ударів. |
|||||||||||
4. |
Різновиди ведення м'яча:
|
4 х |
4 х |
- |
Менш підготовлені учні працюють з напівздутими м'ячами |
|||||||||||
5. |
Удари по нерухомому м'ячу внутрішньою частиною ступні на точність: а) по воротах (з орієнтуванням на оцінювання, 5 спроб – залікові) (хлопці); б) гра «Збий кеглі» (дівчата) |
6 х |
4 х |
- |
На двоє воріт. На воротах – дзвіночки. 4-3-2-1 влучання. Результати заносяться до протоколу
|
|||||||||||
6. |
Футбольна естафета «Євро-2012. Від міста до міста»: • ведення футбольного м’яча з наступним обведенням «своєї» фішки з назвою одного з міст «Євро-2012»
|
4 хв |
4 х |
- |
Менш підготовлені учні біжать коротші етапи
|
|||||||||||
7. |
Навчальна гра, застосовуючи технічні прийоми, вивчені на уроці:
Футбольна вікторина |
6-8 хв. |
6 х |
- |
Увага – правилам техніки безпеки життєдіяльності. Грає гімн «Ліги чемпіонів».
Для команд, які вільні від гри |
|||||||||||
|
ІІІ. Заключна частина (3-4 хв) |
|||||||||||||||
1. |
Шикування в дві шеренги, обличчям один до одного. |
30 с
|
30 c
|
-
|
Як при виконанні вправ з м'ячами. |
|||||||||||
2. |
Вправи на утримання рівноваги (балансу): а) в парах. Стоячи один напроти одного на одній нозі, взятись за руки. За сигналом намагатись вивести з рівноваги партнера; б) те ж завдання, але учні зчіплюються ступнями махових ніг; в) самостійно. Зробивши стрибок, заплющити очі, порахувавши до п'яти, утримувати рівновагу |
1 хв
30 с
|
1 хв
30 c |
-
- |
Акцентувати увагу на важливості цього компоненту під час гри. Адже більшість фінтів засновано на тому, щоб хоч на мить вивести суперника з рівноваги, отримати перевагу та залишити його позаду
|
|||||||||||
3. |
Шикування в одну шеренгу на швидкість.
Дихальні вправи. |
20 с |
|
|||||||||||||
4. |
Підбиття підсумків уроку |
30 с |
Відзначити кращих |
|||||||||||||
5. |
Вимірювання ЧСС |
30 с |
Визначити ступінь відновлення |
|||||||||||||
6. |
Домашнє завдання: жонглювання м'ячем та вправи, вивчені на уроках |
30 с
|
Перевірити ступінь розуміння учнями домашнього завдання
|
|||||||||||||
7. |
Вчитель: – - Попрацювали дуже плідно?... - В футбол пограли на ура?... - Оцінку ставлю всім «відмінно»? - В футбол щоб грали ви щодня! - До побачення?... Не забувайте, любі друзі, рухів значення. Прощання і організований вихід із залу. |
30 с |
В колону по одному |
|||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Удар м’яча і знов душа літає,
Чудовий гол і сльози на очах,
Від гри цієї серденько палає,
Від гри цієї легко на плечах.
Коля Януш