План-конспект уроку з фізичної культури (модуль “Волейбол”) 7 клас

Про матеріал
1. Ознайомити з основними жестами суддів у волейболі. 2. Закріпити техніку передачі м’яча двома руками зверху. 3. Навчити прийому - передачі м’яча двома руками знизу. 4. Сприяти розвиткові стрибучості. 5. Виховати стійкий інтерес до занять спортом.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з фізичної культури

(модуль “Волейбол”)

7 клас

    Завдання уроку:

1. Ознайомити з основними жестами суддів у волейболі.

2. Закріпити техніку передачі м’яча двома руками зверху.

3. Навчити прийому - передачі м’яча двома руками знизу.

4. Сприяти розвиткові стрибучості.

5. Виховати стійкий інтерес до занять спортом.

Інвентар:  волейбольні м’ячі,  волейбольна сітка, свисток, навчальні картки, секундомір, скакалка, розкладна «палиця», телевізор, ноутбук.

Місце проведення: спортивний майданчик.

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1

2

3

4

І. Підготовча частина (14 хв.)

1

Шикування. Рапорт. Повідомлення  завдань  уроку.

1,5 хв.

Шикування біля лінії правого верхнього кута. Рапорт складає черговий учень. Повідомити та пояснити завдання на урок. Похвалити. кількох учнів які присутні на уроці в акуратній спортивні формі. Фронтальний спосіб організації діяльності учнів. 

2

 

 

 

 

 

 

 

  Вимір ЧСС за 10 сек.

Запитати про самопочуття учнів.      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пальцями на зап’ясті або на сонній артерії.

Звернути увагу на учнів з підвищенним пульсом.

3

 

 

Правила техніки безпеки під час занять спортивними іграми.

30с.

Звернути  увагу  на  важливість дотримання  правил  техніки  безпеки  під  час  уроку

4

Презентація  презентації «Жести суддів у волейболі».

 

Демонстрація комп’ютерної презентації з поясненням вчителя.

5

Повторити стройові вправи:

  • повороти ліворуч, праворуч, кругом;

 

 

Нагадати, показати. Виконувати за командою вчителя. Темп виконання середній. Фронтальний спосіб організації роботи учнів. Виправляти помилки.

6

Різновиди ходьби:

  • навшпиньки, руки вгору долонями до середини;
  • на п’ятках, руки за голову;
  • на зовнішній та внутрішній стороні стопи руки на поясі;
  • у напівприсіді, руки на поясі;
  • у присіді, руки на коліна.

1,5 хв.

Дистанція в колоні 0,5 м. Виконувати за командою вчителя. Формувати правильну поставу та дихання під час руху. Під час руху змінювати положення рук. Помилки: робота рук положення тулуба, ритм дихання. Виправлення: підказка, допомога. 

7

Повторити різновиди бігу:

  • рівномірний біг;
  • біг з високим підніманням стегон;
  • біг із закиданням гомілок;
  • біг з прискоренням по діагоналі;
  • біг приставними кроками в середній і високій стійці волейболіста з хлопками в долоні знизу, над головою, перед собою, за спиною;

 

1.5 хв.

Дистанція 1 м. Темп бігу задається сигналом свистка. Виконувати за командою вчителя. Нагадати та показати правильність виконання різновидів бігу. Помилки: робота рук, положення стопи, положення тулуба, голови.

8

Вправи для розслаблення та відновлення дихання:

  • Ходьба з глибокими вдихами та видихами, з потрушуванням рук.

 

30 с.

Дихання довільне. При глибокому вдиху спочатку вирячується живіт а потім, розширюється грудна клітка. При вдиху – навпаки.

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комплекс загальнорозвиваючих

вправ у русі:

1). Вихідне положення (В.п.) - руки на пояс. 1- нахил голови вперед; 2- в.п; 3- нахил голови назад; 4- в.п.

2). В.п.- права рука  витягнута вгору, ліва  вниз. Кисті зігнуті в кулак. 1-2 – відведення рук назад; 3-4 – те саме зі зміною положення рук.

3). В.п.- руки витягнуті в сторони, кисті зігнуті в кулак. 1-2 – колові оберти рук вперед; 3-4 – колові оберти рук назад.

4) В.п.- руки на пояс. 1- руки в сторони-назад; 2 – сплеск прямими руками над головою;  3 – руки в сторони; 4 – в.п.

5). В.п.- руки витягнуті вперед; 1 – напружене стискання пальців у кулак; 2 – В.п. 3 – ; 4 – напружене стискання пальців у кулак.

6). В.п.- захват рук (ліва спереду, права ззаду). 1-2 – розтягування кистей рук убік; 3-4 – те ж саме зі зміною положення рук.

7). В.п. – руки перед грудьми  в            «замок». 1-4 – робота  рук у вигляді «хвилі».

8). В.п. – руки в «замок» перед грудьми. 1 – руки витягнути вперед;

2 – в.п.; 3 – руки вгору; 4 – в.п.

9). В.п.- руки на пояс. 1-4 – стрибки на правій нозі; 5-8 – на лівій нозі; 9-12 – на двох ногах.

10). Ходьба з потеранням рук знизу-вверх.

3 хв.

Пояснити і показати вправи почергово. Формувати поставу, правильне дихання. Темп і ритм середній. Фронтальний спосіб діяльності учнів. Помилки: неточність рухів. Виправлення: підказка, допомога, повторення.

10

 

Вправи з м’ячами  (в парах):

1. Кидки м’ячами від грудей.

2. Кидки м’яча почергово правою і лівою рукою з-за голови.

3. Кидки м’яча двома руками з-за спини.

4. Кидки м’яча двома руками з-за голови.

5. Це ж саме, тільки в підлогу.  

3 хв.

                        

Кидок закінчується кистями.

Слідкувати за роботою рук і ніг.

ІІ. Основна частина (28 хв.)

1

Повторити техніку верхньої передачі м’яча двома руками.

  • Гравець стає обличчям до м'яча. Однією ногою на півкроку вперед, ноги зігнуті в колінах, тулуб три­мається майже вертикально, руки зігнуті в ліктях, кисті на рівні об­личчя і трохи відведені назад, па­льці рівномірно розставлені і на­пружені;
  • повільним розгинанням в колін­них і кульшових суглобах гравець посилає тіло назустріч м'ячеві. Руки, тулуб і ноги включаються в   рух послідовно — починають рух ноги, потім тулуб і руки викону­ють рух з наростанням швидкості. Ноги в кінці руху відриваються від поверхні майданчика;
  • кисті займають положення для зу­стрічі м'яча: лікті виводяться впе­ред і ледь у сторони. великі пальці направлені до обличчя. У міру від­далення рук від обличчя кисті по­вертаються, і в результаті великі пальці виходять вперед.

Вправи для удосконалення техніки верхньої передачі м’яча двома руками:

1. Верхня передача м’яча в парах

 

 

2. Верхня передача м’яча в трійках через середнього.

Без_імені

3. Верхня передача м’яча з-за спину в трійках.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Верхня передача м’яча зі зміною місць в трійках.

 

 Рух гравця

 

 

 

 

 

 

 

8 хв.

Розказати, пояснити, показати.

При виконанні виправляти помилки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відстань 5-6 метри.. Звернути увагу на вихід під м’яч.

Відстань 3 метри.

 

 

 

 

 

 

 

Відстань 3 м.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 Рух гравця

 Політ м’яча

2

Повторити техніку прийому м’яча знизу двома руками та його відбивання:

  • В. п. — основна або низька стійка. Прямі руки витягують вперед, лікті максималь­но зближують. Одна рука стиснута в ку­лак, друга — охоплює його так, щоб ве­ликі пальці були паралельними;
  • тулуб при прийомі м'яча тримається вер­тикально, руки працюють лише в плечо­вих суглобах, м'яч приймається на перед­пліччя:
  • для правильного виконання передачі слід своєчасно переміститися якомога ближче до траєкторії польоту м'яча, бажано — перпендикулярно до неї;

Вправи для удосконалення техніки прийому м’яча з низу двома руками:

1. Передача і прийом м’яча знизу в парах.

2. Передача м’яча знизу  вверх над собою.

3 Передача м’яча знизу за-спину з поворотом ( в парвах).

 

 

 

 

 

 

4. Передача м’яча знизу «вісімкою» в трійках.

 

 

 

 

 

 

8 хв.

Розказати, пояснити, показати. Фронтально черговий спосіб виконання.

При виконанні виправляти помилки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відстань 5-6 метри.

 

2-3 серії по 15-20 раз.

Один з учнів стоячи обличчям до партнера виконує передачу знизу а інший обертаючись на 180 градусів робить передачу назад за-спину.

 

 

 

 

 

 Рух гравця

 Політ м’яча

3

Вивчення техніки подачі м’яча:

1. Нижня пряма подача (для дівчат):

  • виконується з вихідного поло­ження обличчям до сітки, ноги леді, зігнуті в колінах, ліва попе­реду, тулуб нахилений уперед, ва­га тіла зміщена в бік ноги, і по сто­їть позаду;
  •  м'яч па долоні лівої руки (для правші), зігнутої в ліктьовому су­глобі на рівні поясу або трохи ни­жче; ударна рука відведена назад у положення замаху;
  •  підкинувши м'яч на висоту 20- ЗО см угору, вага тіла переносить­ся ю праву ногу, маховим рухом прана рука здійснює удар по м'ячу;
  •  разом з ударом правою рукою роз­гинається права нога, центр ваги тіла переноситься на передню но­гу;
  •  удар проводиться не дуже стисну­тим кулаком (великий палець із вказівним утворюють «площад­ку») знизу-позаду, спрямовуючи м'яч угору;
  •  точка удару — на рівні поясу.

2. Верхня пряма подача (для хлопців):

  •                  гравець стоїть обличчям до сітки, однією ногою на півкроку вперед і тримає м'яч однією рукою на рівні грудей;
  • ударна рука з кистю, опущеною вниз-вперед, піднята над плечем, лікоть відведений в сторону, а плече — назад;
  • підкинувши м'яч, гравець робить замах правою вгору-назад, проги­наючи тулуб, переносить вагу тіла на праву ногу, яку згинає в коліні;
  • ударний рух починається з розги­нання задньої ноги, рухом тулуба вперед і кистю руки вперед-вгору і закінчується поворотом тулуба вліво і перенесенням ваги тіла на передню ногу, рука опускається після удару до протилежного ко­ліна, кисть опушена;
  • при ударі кисть руки ледь напру­жена, пальці міцно притиснуті один до одного.

Вправи для вивчення нижньої і  верхньої прямої подачі

1. Імітація подачі.

2. Подачі у стіну.

3. Подача через сітку з 6-8 м.

 

6 хв.

Додаток 2

Розказати, пояснити, показати. Слід звернути увагу на виконання наступних дій: вихідне положення; висоту і напрям підкидання м’яча;

замах руки і розташування долоні на м’ячі в момент удару. Перенесення ваги тіла з ноги на ногу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Розказати, пояснити, показати. Слід звернути увагу на виконання наступних дій: вихідне положення; висоту і напрям підкидання м’яча;

замах руки і розташування долоні на м’ячі в момент удару. Перенесення ваги тіла з ноги на ногу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснити, показати. При виконанні виправляти помилки. Почерговий спосіб виконання вправи та за командою вчителя. Інші учні виконують прийом м’яча з низу, та аналізують виконання подачі. 

4

Робота по станціях:

 

Станція 1 - поєднання передачі м’яча зверху і знизу через сітку в колонах зі зміною місць.

Станція 2 – стрибки зі скакалкою.

Станція 3 – « теоретична».

6 хв.

Метод колового тренування

 

 

 

 

Додаток 3

ІІІ. Заключна частина (3 хв.)

1

 

 

 

 

Шикування в колону по одному.

 Вправи на розслаблення м’язів та відновлення дихання у русі.. Вимір ЧСС за 10 сек.

 

1,5 хв.

 

 

 

 

Біля лінії.

Темп виконання повільний

Фронтальний спосіб організації діяльності учнів.

2

 

Підсумок уроку.

 

1 хв.

 

Оцінка діяльності учнів

3

 

 

Завдання додому: Реферат на тему: «Правила гри у волейбол».

 

30 c.

 

 

Пояснити, розказати.

4

 

 

 

 

 

Організований перехід учнів до класу

 

 

 

 

 

В колону по одному. Дистанція 0,5 метра, без порушення правил безпеки.

 


Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 


Додаток 3


Картка 1

1. Чи може судця дозволити грати
босоніж:

а) ні;

б) так?

2. Гравець задньої лінії виконав нападаючий удар, відштовхнувшись перед лінією нападу, а приземлився за нею. Чи вважається це помилкою:

а) так;  

б) ні?

3. Яке рішення повинен прийняти суддя, якщо зміну сторін у вирішальній партії не було проведенов потрібний час:

а) продовжити гру без зміни сторін;

б) здійснити зміну сторін, скасувавши бали, набрані командами після часу, коли потрібно було провести зміну;

в) провести зміну із збереженням
рахунку в партії?

4. Чи можна виконувати атакувальний удар у межах ігрового простору протилежної команди:

а) так;

б) ні?

5. Які розміри волейбольноїсітки:

а) 9,0 х 1,5 м;

6)9,5 х1,5м;

в) 9,5 х 1 м?

6. Скільки часу триває перерва між партіями:

а) 3 хв;

б)5хв;

в)4хв?

7.Якимжестомнаиіал. /суддяпо­казує, що гравець задньої лінії здійс­нив блокування?

8. Чи вважається виграною партія
із рахунком 25:24:

а) так;

б) ні?

9. Скільки повторних подач може дозволити суддя після того, як у гравця була спроба подачі:

а) 2;

 6)1;

в)З?

 

Картка 2

1. Чи можна гравцям, які виконують блокування; переносити руки на сторону суперника;

а) так;

б) ні?

2. Що означає жест судді на лінії
(мал. 1):

а) «м'яч — за»;

б) м'яч торкнувся гравця;

в) Кінець партії?

Мал. 1

3. Хто з членів команди має право  просити пояснення рішення суддів:

а) будь-який гравець;

б) тренер;

в) граючий капітан?

4. Суддя показав гравцеві жовту і червону картки в одній руці. Яке покарання за цим послідує:

а) зауваження;

б) вилучення;

в) дискваліфікація?

5. Чи має відповідати розташування гравців у момент виконання подачі розташуванню, зафіксованому в протоколі:

а) так;

6)ні;

в) відповідати розташуванню ма­ють тільки гравці задньої лінії?

6. У яких партіях подачу виконує
команда, визначена жеребкуванням:

а) 5;

6)1;

в) 1 і 5?

7. Яким жестом на мал. 2 суддя
фіксує порушення розташування
гравців?

Мал. 2

8. Скільки часу після свистка судді надається гравцеві для подачі м'яча:

а)5 с;

б)8 с;

в)10с?

9. Які з перелічених дій не можна
виконувати ліберо:

а)атакувальний удар;

б)подавати;

в)блокувати?

 

Картка 3

1.Гравець виконав атакувальний  удар із подачі суперника. Чи дозволено це правилами:

а)так;

б)ні?

2.Кому в такій ситуації буде зараховано втрату м'яча (мал. 1):

а)нападаючому;

б)блокуючому?

Мал. 1

3. Що означає жест судці на мал. 2:

а)м'яч кинуто в момент подачі;.

б)торкання гравця м'ячем нижче поясу?

Мал. 2

. 4. Команди прибули на зустріч на нейтральне полеуфугболках одного кольору, тому форму повинна замінити:

а) команда, яка записалася першою в програмі зустрічі;

б)команда, що записалася після
свого суперника;

в)проводиться жеребкування?

5.Скільки ударів має право виконати команда для переведення м'яча на сторону суперника:

а) 2;

 6)3;

в) 4?

6.Чи можна під час однієї з перерв
одочасно замінити 2 і більше гравців:

а) ні;

б) так?

7. Скільки разів може вийти на за­
міну в партії гравець, який замінює:

а)3;

б) за рішенням тренера;

в)1?

8. Яким жестом тмал. 5 суддя показує, що м'яч торкнувся гравця?

Мал. З

9. Скільки перерв для відпочинку можна взяти в одній партії:

а) 4;

 6)2;

в) 3? 

 

1

 

docx
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
1003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку