План-конспект уроку з фізичної культури
(модуль “Волейбол”)
7 клас
Завдання уроку:
1. Ознайомити з основними жестами суддів у волейболі.
2. Закріпити техніку передачі м’яча двома руками зверху.
3. Навчити прийому - передачі м’яча двома руками знизу.
4. Сприяти розвиткові стрибучості.
5. Виховати стійкий інтерес до занять спортом.
Інвентар: волейбольні м’ячі, волейбольна сітка, свисток, навчальні картки, секундомір, скакалка, розкладна «палиця», телевізор, ноутбук.
Місце проведення: спортивний майданчик.
Хід уроку
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
І. Підготовча частина (14 хв.) |
||||
1 |
Шикування. Рапорт. Повідомлення завдань уроку. |
1,5 хв. |
Шикування біля лінії правого верхнього кута. Рапорт складає черговий учень. Повідомити та пояснити завдання на урок. Похвалити. кількох учнів які присутні на уроці в акуратній спортивні формі. Фронтальний спосіб організації діяльності учнів. |
|
2
|
Вимір ЧСС за 10 сек. Запитати про самопочуття учнів.
|
|
Пальцями на зап’ясті або на сонній артерії. Звернути увагу на учнів з підвищенним пульсом. |
|
3
|
Правила техніки безпеки під час занять спортивними іграми. |
30с. |
Звернути увагу на важливість дотримання правил техніки безпеки під час уроку |
|
4 |
Презентація презентації «Жести суддів у волейболі». |
|
Демонстрація комп’ютерної презентації з поясненням вчителя. |
|
5 |
Повторити стройові вправи:
|
|
Нагадати, показати. Виконувати за командою вчителя. Темп виконання середній. Фронтальний спосіб організації роботи учнів. Виправляти помилки. |
|
6 |
Різновиди ходьби:
|
1,5 хв. |
Дистанція в колоні 0,5 м. Виконувати за командою вчителя. Формувати правильну поставу та дихання під час руху. Під час руху змінювати положення рук. Помилки: робота рук положення тулуба, ритм дихання. Виправлення: підказка, допомога. |
|
7 |
Повторити різновиди бігу:
|
1.5 хв. |
Дистанція 1 м. Темп бігу задається сигналом свистка. Виконувати за командою вчителя. Нагадати та показати правильність виконання різновидів бігу. Помилки: робота рук, положення стопи, положення тулуба, голови. |
|
8 |
Вправи для розслаблення та відновлення дихання:
|
30 с. |
Дихання довільне. При глибокому вдиху спочатку вирячується живіт а потім, розширюється грудна клітка. При вдиху – навпаки. |
|
9
|
Комплекс загальнорозвиваючих вправ у русі: 1). Вихідне положення (В.п.) - руки на пояс. 1- нахил голови вперед; 2- в.п; 3- нахил голови назад; 4- в.п. 2). В.п.- права рука витягнута вгору, ліва вниз. Кисті зігнуті в кулак. 1-2 – відведення рук назад; 3-4 – те саме зі зміною положення рук. 3). В.п.- руки витягнуті в сторони, кисті зігнуті в кулак. 1-2 – колові оберти рук вперед; 3-4 – колові оберти рук назад. 4) В.п.- руки на пояс. 1- руки в сторони-назад; 2 – сплеск прямими руками над головою; 3 – руки в сторони; 4 – в.п. 5). В.п.- руки витягнуті вперед; 1 – напружене стискання пальців у кулак; 2 – В.п. 3 – ; 4 – напружене стискання пальців у кулак. 6). В.п.- захват рук (ліва спереду, права ззаду). 1-2 – розтягування кистей рук убік; 3-4 – те ж саме зі зміною положення рук. 7). В.п. – руки перед грудьми в «замок». 1-4 – робота рук у вигляді «хвилі». 8). В.п. – руки в «замок» перед грудьми. 1 – руки витягнути вперед; 2 – в.п.; 3 – руки вгору; 4 – в.п. 9). В.п.- руки на пояс. 1-4 – стрибки на правій нозі; 5-8 – на лівій нозі; 9-12 – на двох ногах. 10). Ходьба з потеранням рук знизу-вверх. |
3 хв. |
Пояснити і показати вправи почергово. Формувати поставу, правильне дихання. Темп і ритм середній. Фронтальний спосіб діяльності учнів. Помилки: неточність рухів. Виправлення: підказка, допомога, повторення. |
|
10
|
Вправи з м’ячами (в парах): 1. Кидки м’ячами від грудей. 2. Кидки м’яча почергово правою і лівою рукою з-за голови. 3. Кидки м’яча двома руками з-за спини. 4. Кидки м’яча двома руками з-за голови. 5. Це ж саме, тільки в підлогу. |
3 хв. |
Кидок закінчується кистями. Слідкувати за роботою рук і ніг. |
|
ІІ. Основна частина (28 хв.) |
||||
1 |
Повторити техніку верхньої передачі м’яча двома руками.
Вправи для удосконалення техніки верхньої передачі м’яча двома руками: 1. Верхня передача м’яча в парах
2. Верхня передача м’яча в трійках через середнього.
3. Верхня передача м’яча з-за спину в трійках.
4. Верхня передача м’яча зі зміною місць в трійках.
Рух гравця
|
8 хв. |
Розказати, пояснити, показати. При виконанні виправляти помилки.
Відстань 5-6 метри.. Звернути увагу на вихід під м’яч. Відстань 3 метри.
Відстань 3 м.
Рух гравця Політ м’яча |
|
2 |
Повторити техніку прийому м’яча знизу двома руками та його відбивання:
Вправи для удосконалення техніки прийому м’яча з низу двома руками: 1. Передача і прийом м’яча знизу в парах. 2. Передача м’яча знизу вверх над собою. 3 Передача м’яча знизу за-спину з поворотом ( в парвах).
4. Передача м’яча знизу «вісімкою» в трійках.
|
8 хв. |
Розказати, пояснити, показати. Фронтально черговий спосіб виконання. При виконанні виправляти помилки.
Відстань 5-6 метри.
2-3 серії по 15-20 раз. Один з учнів стоячи обличчям до партнера виконує передачу знизу а інший обертаючись на 180 градусів робить передачу назад за-спину.
Рух гравця Політ м’яча |
|
3 |
Вивчення техніки подачі м’яча: 1. Нижня пряма подача (для дівчат):
2. Верхня пряма подача (для хлопців):
Вправи для вивчення нижньої і верхньої прямої подачі 1. Імітація подачі. 2. Подачі у стіну. 3. Подача через сітку з 6-8 м.
|
6 хв. |
Додаток 2 Розказати, пояснити, показати. Слід звернути увагу на виконання наступних дій: вихідне положення; висоту і напрям підкидання м’яча; замах руки і розташування долоні на м’ячі в момент удару. Перенесення ваги тіла з ноги на ногу.
Додаток 1 Розказати, пояснити, показати. Слід звернути увагу на виконання наступних дій: вихідне положення; висоту і напрям підкидання м’яча; замах руки і розташування долоні на м’ячі в момент удару. Перенесення ваги тіла з ноги на ногу.
Пояснити, показати. При виконанні виправляти помилки. Почерговий спосіб виконання вправи та за командою вчителя. Інші учні виконують прийом м’яча з низу, та аналізують виконання подачі. |
|
4 |
Робота по станціях:
Станція 1 - поєднання передачі м’яча зверху і знизу через сітку в колонах зі зміною місць. Станція 2 – стрибки зі скакалкою. Станція 3 – « теоретична». |
6 хв. |
Метод колового тренування
Додаток 3 |
|
ІІІ. Заключна частина (3 хв.) |
||||
1
|
Шикування в колону по одному. Вправи на розслаблення м’язів та відновлення дихання у русі.. Вимір ЧСС за 10 сек.
|
1,5 хв.
|
Біля лінії. Темп виконання повільний Фронтальний спосіб організації діяльності учнів. |
|
2
|
Підсумок уроку.
|
1 хв.
|
Оцінка діяльності учнів |
|
3
|
Завдання додому: Реферат на тему: «Правила гри у волейбол».
|
30 c.
|
Пояснити, розказати. |
|
4
|
Організований перехід учнів до класу
|
|
В колону по одному. Дистанція 0,5 метра, без порушення правил безпеки. |
|
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Картка 1
1. Чи може судця дозволити грати
босоніж:
а) ні;
б) так?
2. Гравець задньої лінії виконав нападаючий удар, відштовхнувшись перед лінією нападу, а приземлився за нею. Чи вважається це помилкою:
а) так;
б) ні?
3. Яке рішення повинен прийняти суддя, якщо зміну сторін у вирішальній партії не було проведенов потрібний час:
а) продовжити гру без зміни сторін;
б) здійснити зміну сторін, скасувавши бали, набрані командами після часу, коли потрібно було провести зміну;
в) провести зміну із збереженням
рахунку в партії?
4. Чи можна виконувати атакувальний удар у межах ігрового простору протилежної команди:
а) так;
б) ні?
5. Які розміри волейбольноїсітки:
а) 9,0 х 1,5 м;
6)9,5 х1,5м;
в) 9,5 х 1 м?
6. Скільки часу триває перерва між партіями:
а) 3 хв;
б)5хв;
в)4хв?
7.Якимжестомнаиіал. /суддяпоказує, що гравець задньої лінії здійснив блокування?
8. Чи вважається виграною партія
із рахунком 25:24:
а) так;
б) ні?
9. Скільки повторних подач може дозволити суддя після того, як у гравця була спроба подачі:
а) 2;
6)1;
в)З?
Картка 2
1. Чи можна гравцям, які виконують блокування; переносити руки на сторону суперника;
а) так;
б) ні?
2. Що означає жест судді на лінії
(мал. 1):
а) «м'яч — за»;
б) м'яч торкнувся гравця;
в) Кінець партії?
Мал. 1
3. Хто з членів команди має право просити пояснення рішення суддів:
а) будь-який гравець;
б) тренер;
в) граючий капітан?
4. Суддя показав гравцеві жовту і червону картки в одній руці. Яке покарання за цим послідує:
а) зауваження;
б) вилучення;
в) дискваліфікація?
5. Чи має відповідати розташування гравців у момент виконання подачі розташуванню, зафіксованому в протоколі:
а) так;
6)ні;
в) відповідати розташуванню мають тільки гравці задньої лінії?
6. У яких партіях подачу виконує
команда, визначена жеребкуванням:
а) 5;
6)1;
в) 1 і 5?
7. Яким жестом на мал. 2 суддя
фіксує порушення розташування
гравців?
Мал. 2
8. Скільки часу після свистка судді надається гравцеві для подачі м'яча:
а)5 с;
б)8 с;
в)10с?
9. Які з перелічених дій не можна
виконувати ліберо:
а)атакувальний удар;
б)подавати;
в)блокувати?
Картка 3
1.Гравець виконав атакувальний удар із подачі суперника. Чи дозволено це правилами:
а)так;
б)ні?
2.Кому в такій ситуації буде зараховано втрату м'яча (мал. 1):
а)нападаючому;
б)блокуючому?
Мал. 1
3. Що означає жест судці на мал. 2:
а)м'яч кинуто в момент подачі;.
б)торкання гравця м'ячем нижче поясу?
Мал. 2
. 4. Команди прибули на зустріч на нейтральне полеуфугболках одного кольору, тому форму повинна замінити:
а) команда, яка записалася першою в програмі зустрічі;
б)команда, що записалася після
свого суперника;
в)проводиться жеребкування?
5.Скільки ударів має право виконати команда для переведення м'яча на сторону суперника:
а) 2;
6)3;
в) 4?
6.Чи можна під час однієї з перерв
одочасно замінити 2 і більше гравців:
а) ні;
б) так?
7. Скільки разів може вийти на за
міну в партії гравець, який замінює:
а)3;
б) за рішенням тренера;
в)1?
8. Яким жестом тмал. 5 суддя показує, що м'яч торкнувся гравця?
Мал. З
9. Скільки перерв для відпочинку можна взяти в одній партії:
а) 4;
6)2;
в) 3?
1