План конспект уроку з математики 3 клас

Про матеріал
Конспекти уроків - Математика 3 клас. Урок 82. Визначення загальної кількості десятків у трицифровому числі. Додавання та віднімання виду 50 + 70, 120 - 70. Поняття «обернена задача». Складання обернених задач. Усне додавання і віднімання. Додавання і віднімання в межах 1000. Мета: узагальнити і систематизувати вивчене; вдосконалювати обчислювальні навички виду 50 + 70, 120–70; закріпити поняття «обернена задача»; формувати вміння складати її; розвивати логічне мислення учнів; виховувати товариськість; стимулювати цікавість до вивчення математики.
Перегляд файлу

Конспекти уроків - Математика 3 клас.

 

Урок 82. Визначення загальної кількості десятків у трицифровому числі. Додавання та віднімання виду 50 + 70,

120 - 70. Поняття «обернена задача». Складання обернених задач.
Усне додавання і віднімання.
Додавання і віднімання в межах 1000.

 

Мета: узагальнити і систематизувати вивчене; вдосконалювати обчислювальні навички виду

 50 + 70, 120–70;  закріпити поняття «обернена задача»; формувати вміння складати її; розвивати логічне мислення учнів; виховувати товариськість; стимулювати цікавість до вивчення математики.


 

Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, інтерактивна дошка, ноутбук.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

2. Перевірка домашнього завдання (с. 4, № 10, 11)

— Зачитайте відповіді, які ви отримали обчислюючи вирази.— Поясніть, як розв'язували задачу.

3. Усні обчислення (с. 4, № 12)

4. Каліграфічна хвилинка

— Напишіть каліграфічно сьогоднішнє число.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Удосконалення вмінь визначати кількість десятків у трицифровому числі

1) Завдання 13 (с. 4).

— Якщо ми 10 паличок зв'яжемо в один пучок, отримаємо 1 десяток.

• 1 десяток.     

 

• Назви число, яке складається з 3 десятків.

 

 

• Назви число, яке складається з 8 десятків.

 

 

 

• Назви число, яке складається з 10 десятків.


 

• Назви число, яке складається з 11 десятків.

• Назви число, яке складається з 15 десятків.


 

 

2) Завдання 14 (с. 4).

— За допомогою малюнка визначте кількість десятків у числі 100.

 

 

— Скільки всього десятків у числі: 200, 600, 700, 1000?

3) Завдання 15 (с. 5).

— Визначте загальну кількість десятків у кожному числі 230, 160, 450, 540, 780.

— Прочитайте міркування у підручнику.

2. Удосконалення вмінь обчислювати вирази виду 50 + 70, 120 - 70 (с. 5, № 16)

1) Гра «Зайва намистинка».

— Знайдіть зайву намистинку. Поясніть свій вибір.


 

 

2) Робота в парах. Вправа «З'єднай намистинки».

— Поєднайте розсипані намистинки.

 

) Пояснення дій додавання і віднімання круглих чисел.

— Розгляньте завдання № 16. Поясніть, як автори підручника додають і віднімають круглі числа (обчислення здійснюється на основі десятків).

Фізкультхвилинка для очей

— Очима зловіть кульку.

 

3. Формування вмінь обчислювати вирази (с. 5, № 17, 18)

1) Розв'язування прикладів з коментуванням (№ 17, с. 5).

2) Вправа «Знайди тваринкам вольєр» (на основі підручника № 18, с. 5).


 

 

 

 

4. Розвиток умінь обчислювати вирази зі змінною.
 

 

— Розгляньте приклади. Що ви помітили?

— Який доданок у прикладах незмінний?

— Який доданок змінюється?

— Доданок, який змінюється, позначили буквою а.

— Як називаються такі вирази? (Вирази зі змінною.)

— Як розв'язуються вирази зі змінною? (Замість букви підставляємо число, отримуємо числовий вираз та обчислюємо його значення.)

 

5. Формування вмінь працювати з оберненими задачами (с. 5-6, № 20,21)

1) Порівняння задач № 20. Ознайомлення з оберненими задачами.

— Прочитайте задачі. Про що йдеться в кожній задачі? Чи однакові в них числові дані?

— Чим вони відрізняються? (У запитанні йдеться про масу різних предметів.)

— Розгляньте стислий запис цих задач.

 

— Як називаються задачі, у яких відоме стає невідомим? (Обернені.)

2) Порівняння задач 21. Утворення обернених задач.

— Прочитайте першу і другу задачі. Про що в них розповідається? (Про числа.) Чи відомі значення чисел у першій задачі? Зачитайте, що запитується в цій задачі.

— Що невідоме в другій задачі? Що можна сказати про другу задачу відповідно до першої? (Друга задача є оберненою до першої.)

— На основі схеми складімо третю обернену задачу до першої. Яке число буде невідомим? (Друге.)

Висновок. Щоб скласти обернену задачу, потрібно відоме зробити в оберненій задачі невідомим.

 

 

 

6. Удосконалення знань про величини довжини (с. 6, № 22)

— Яку довжину (велику чи маленьку) можна поміряти сантиметром і дециметром? (Маленьку.)

— Якою мірою довжини вимірюють великі дистанції? (Метром і кілометром.)

— На основі малюнків назвіть міру довжини, якою скористалися під час вимірювання довжини річки, ширини стадіону, висоти будинку, довжини траси велогонки.

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

 

1. Пояснення домашнього завдання (с. 7, № 23, 24)

2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»

— Які знання вам знадобилися сьогодні на уроці?

— Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?


 

docx
Додано
29 липня 2023
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку