Дата |
22.03.2022р. |
||||||||||
Клас Студент |
3Г клас Присунько Христина |
||||||||||
Тема уроку |
Доба. Тиждень. Місяць. Рік. Робота з календарем. Співвідношення між одиницями часу. Вправи № 255- 263 , с. 65- 67 |
||||||||||
Мета уроку |
- навчальна: навчити розрізняти добу, тиждень, місяць, рік; розв’язувати вирази; складати і розв’язувати задачі; - розвививальна: розвивати увагу, математичне мовлення логічне мислення, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; - виховна: виховувати акуратність під час письма; працелюбність інтерес до математики |
||||||||||
Тип уроку |
Комбінований |
||||||||||
Обладнання |
Підручники, зошити, презентація, роздруківки. слайди |
||||||||||
Література |
Математика : підруч. для 3 класу закл. загал. серед. освіти. У 2 ч. Ч. 2 / А. Заїка, С.Тарнавська. -Тернопіль : Підручники і посібники, 2020.- 144 с Інтернетресурс https://naurok.com.ua/spivvidnoshennya-mizh-odinicyami-vimiryuvannya-chasu-kalendar-284780.html https://vseosvita.ua/library/prezentacia-doba-tizden-misac-rik-3-klas-416015.html |
||||||||||
|
Хід уроку |
||||||||||
I. |
Організація учнів до уроку |
||||||||||
|
1.Привітання Усі сідайте тихо, діти. Домовляймось — не шуміти, Руку гарно підіймати, На уроці не дрімати, А знання мерщій хапати — Щоб не було нам мороки. Всі готові до уроку? Тож, гаразд. Часу не гаймо І урок починаймо 2. Представлення студента-практиканта: Добрий день, діти, мене звати Христина Василівна .Я студентка педагогічного коледжу. Сьогодні я проведу у вас урок математики. 3. Перевірка готовності робочих місць до уроку: Перед початком нашої роботи зверніть увагу на свої робочі місця. На партах має бути тільки необхідне для уроку. |
||||||||||
II. |
Перевірка домашнього завдання |
||||||||||
|
Вправа № 252
Розв’язання: Розклав- 8 г, це 1/9 усіх Залишилося - ? 1) 89 = 72 (г.) – всього; 2) 72- 8= 64 (г.) Відповідь: 64 газет ще треба розкласти. - Про що дізналися у першій дії? ( Дізналися скільки всього газет) - А скільки всього газет? ( 72) - Яку дію виконували? ( 89 = 72) - Якою дією? ( Множення) - А у другій дії, що дізналися? ( Скільки газет ще треба розкласти) - Якою дією? ( Дією віднімання) - Який вираз склали? (72- 8= 64) - Скажіть відповідь до задачі( не менш трьох учнів) Вправа № 253
Розв’язання: Приготував тато- ? м. З’їв-– 3 м, це 1/4 усіх 1) 34= 12 (м) – приготував тато; 2) 12 3=4 Відповідь: 12 млинців, всього їло 4 члени сім’ї.
-Діти ви повинні були скласти подібну задачу, підніміть руку хто прочитає. Склади задачу про подібну ситуацію. Розв’яжи її. Микити на вечерю з’їв 2 котлети, що становить від всіх котлет, які приготувала мама. Скільки всього котлет приготувала на вечерю мама? Скільки членів родини з’їли котлет, якщо кожен з’їв їх однаково?
|
||||||||||
III |
Актуалізація та корекція опорних знань |
||||||||||
|
1.Мозковий штурм Скільки днів у році? ( 365 днів)
Скільки місяців у році? ( 12 місяців) 2. Усні обчислення.
Молодці! Ви добре справилися завданням. 3. Повторення одиниць величин Одиниць величин (довжина, маса, час) і співвідношень між ними. - Повторемо одиниці часу 1хв= 60с ; 1 год= 60 хвилин=3600с; 1 доба= 24 год; 1 тиждень= 7 діб; 1 рік= 365 (366) днів. - Повторемо одиниці довжини, які найбільш часто використовуються. 1 км= 1000 м; 1м = 10 дм= 100 см; 1 дм =10 см; 1 см= 10 мм;
4. Вправа № 255 (усно) Знаходження частини від величини - Діти прочитайте вправу 255, яке завдання треба виконати
Наприклад, знайди 1/2 від 4 м.
Отже,1/2 від 4 м , це 2 м. За таким зразком відповідаєте.
Отже, 1/2 від 10 л,це 2 м.
2м; 4кг; 5л; 30хв; 6год; 6днів.
|
||||||||||
IV. |
Повідомлення теми та завдань уроку,мотивація навчально-пізнавальної діяльності |
||||||||||
|
Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати з одиницями вимірювання часу, а також пригадаємо співвідношення між ними, а також ми ознайомимося з календарем, будемо вчитися орієнтуватися в ньому.
|
||||||||||
V. |
Вивчення нового матеріалу та формування нових знань |
||||||||||
|
1. Відгадування загадки • Стоїть дуб, на ньому — дванадцять гілок, а на кожній гілці — по чотири гнізда, а в кожному гнізді — по семеро пташенят. (Дні, тижні, місяці, рік) -Молодці! А що об'єднує всі ці поняття? (Це одиниці вимірювання часу) 2. Пояснення нового матеріалу - Діти, що ви знаєте про час? А тепер послухайте, що ще ми повинні знати про час. - Земля робить повний оберт навколо Сонця приблизно за 365 діб і 6 год. Це - один рік. Для зручності лічби з давніх часів прийнято, що три роки налічують по 365 днів у кожному, а четвертий - високосний - 366 днів. Рік поділяють на 12 проміжків - місяців. Проміжок часу обертання Землі навколо своєї осі - доба. Доба поділяється на 24 рівні частини - години. 1 год - це 1/24 доби. Година поділяється на 60 рівних частин - хвилин, а хвилина - на 60 секунд, 1 с - це 1/60 хвилини. 3. Вправа кубування ( усно) ЗаЗавдання перетворити в інші одиниці часу (усно) - Діти, розгляньте записи на слайді - - Діти, що ми бачимо? ( Рівності) - А чим цікаві рівності? - - Один рік скільки має місяців? ( 12) - Одна доба скільки має годин? (24) - Одна одина скільки має хвилин? (60) - Одна хвилина скільки має секунд? ( 60) - Один тиждень скільки має днів ( 7 днів) 1 рік = 12 місяців 1 доба = 24 години 1 година = 60 хвилин 1 хвилина = 60 секунда 1 тиждень= 7 днів Молодці!Рухаємося дальше. 4. Робота з календарем Сам днів не знає, А іншим указує. (Календар) Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=pgs9bdu4_uQ Григоріанський календар. За ним ми живемо вже більш двох тисяч років. Але, є ще багато різних календарів , створених у різні століття.
У кожної групи по 2 місяці. Вам потрібно згадати всі важливі дати у році та відмітити їх у календарі. Розповісти про ці свята. 5. Первинне закріплення вивченого Робота з вправами з підручника Вправа № 256
Вправа № 257
Розв’язання 1) 60:20 = 3 (км) – відремонтувано за 20 діб у квітні; 2)3+ 2 = 5 (км) – відремонтовано за 1 добу у травні; 3)5 ∙ 10 = 50 (км) Відповідь: 50 км доріг у травні відремонтували.
Розгляньте уважно короткий запис.
Діти, а тепер складемо задачу. А тепер давайте розв’яжемо задачу
Отже,нам треба дізнатися скільки кілометрів ремонтували у квітні за одну добу. - А чи є у нас такі дані, діти? ( так, нам відомо скільки кілометрів відремонтувалиі скільки діб працювали) - То ми можемо дізнатися скільки за одну добу? ( так) - Якою дією? ( Дією ділення) - Які величини будемо ділити? ( Загальну протяжність дороги поділити на кількість діб) - Який вираз складемо? (60:20 = 3) Отже, ми дізналися скільки за одну добу у квітні.
Отже, якщо ми знаємо скільки ремонтували за добу у травні і знаємо скільки діб працювали. Чи можемо відповісти на запитання задачі? ( так) - Якою дією? ( Дією множення) - Які величини будемо множити? ( Відстань дороги зремонтованої за добу помножити на кількість діб) - То яке діти перше питання? ( Скільки відремонтувано за 20 діб у квітні?) - Яке друге питання? ( Скільки відремонтовано за 1 добу у травні?) - Яке третє питання? ( Скільки відремонтовано доріг у травні?) - А яка перша дія? ( 60 :20) - А яка друга дія? ( До результат першої дії додати 2) - А яка третя дія? ( До результат другої дії помножити на 10) А тепер діти запишемо розв'язання. Сформулюйте відповідь. Вправа №258
Розв’язання 1) 27 : 3 = 9 (в.)- третина 2)27 + 9 = 36 ( в.) - у вівторок; 3)27+36 = 63 (в.) Відповідь: Соломійка обчислила 63 вирази за 2 дні. - Прочитайте задачу. - Про що розповідається? Діти, то вівторок вона розв'язала більше задач. А на скільки більше? ( На третину більше від того що розв'язала у понеділок) - За два дні що треба знати? ( Скільки першого дня, скільки другого дня) - Чи відомо скільки першого дня? ( Так) - Скільки? (27) - А чи знаємо скільки другого дня? ( ні) Діти, чи можна дізнатися скільки другого дня вона обчислила - Що нам відомо? ( На третину більше ніж першого дня) Отже, першого 27 а на третину більше, то треба знайти третину. - А як знайти третину числа 27? Третина це яка частина? ( Третя) - То як нам знайти? Якою дією? (Дією ділення) Отже, ми знайшли третину виразів виконаних у вівторок наскільки більше.
Отже, ми дізналися скільки вівторок обчислила виразів Соломійка , знаємо в умові задачі, що у понеділок 27.
- То яке діти перше питання? ( Скільки виразів становить третина?) - Яке друге питання? ( Скільки виразів Соломійка обчислила у вівторок?) - Яке третє питання? ( Скільки виразів обчислила Соломійка за два дні?)
Вправа № 259
Отже, в нас відомо часові проміжки. А що означають порожні клітинки? Нам потрібно подати їх у казаних мірах. Давайте пригадаємо.
Отже, попереднє значення відоме 24, а ще 2 місяці буде 26 місяців.
Молодці! Фізкультхвилинка - Дітки, ви дуже старанно працюєте, тому мабуть вже втомилися, давайте трішки відпочинемо. - Перегляд відео.
|
||||||||||
VI. |
Закріплення знань. Формування умінь і навичок. Розвиток умінь і способів розв’язання математичних завдань |
||||||||||
|
1. Робота з підручником Вправа № 260
Діти самостійно виконують завдання.
Вправа № 261
Молодці, діти! 2. Гра «Правда-неправда» За допомогою цеглинок лего (червоний, зелений) визначити істинні та хибні факти: У кожному році 12 місяців; Чотири повні тижні – це 28 днів; У кожному році 365 днів; У січні завжди 31 день; У лютому завжди 28 днів; Два місяці – це більше ніж 61 день; У весни менше ніж 90 днів; У літа 92 дні; Пів оберта годинникової стрілки – це 6 годин; Одна година – це 60 секунд.
|
||||||||||
VII. |
Підсумки уроку та рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів |
||||||||||
|
Ми з вами дуже плідно працювали, виконали багато цікавих завдань і ви були активними . Отже, на сьогоднішньому уроці ви дізналися як розрізняти добу, тиждень, місяць, рік; розв’язувати вирази; складати і розв’язувати задачі. Ви дізнанися як працювати з календарем. - Діти, то що ми сьогодні вивчили? Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон» Сьогодні я дізнався… ( про роботу з календарем і як орієнтуватися у ньому , а також я дізнався про добу, тиждень,місяць, рік , а також співвідношення між одиницями часу)
Дякую вам за добру роботу. Ви сумлінно працювали, були активними і старанними. |
||||||||||
VIII. |
Повідомлення домашнього завдання |
||||||||||
|
|
||||||||||