Урок "Доба. Тиждень"

Про матеріал
22.03.2022р. 3Г клас Присунько Христина Доба. Тиждень. Місяць. Рік. Робота з календарем. Співвідношення між одиницями часу. Вправи № 255- 263 , с. 65- 67 - навчальна: навчити розрізняти добу, тиждень, місяць, рік; розв’язувати вирази; складати і розв’язувати задачі; - розвививальна: розвивати увагу, математичне мовлення логічне мислення, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; - виховна: виховувати акуратність під час письма; працелюбність інтерес до математики Комбінований Підручники, зошити, презентація, роздруківки. слайди Математика : підруч. для 3 класу закл. загал. серед. освіти. У 2 ч. Ч. 2 / А. Заїка, С.Тарнавська. -Тернопіль : Підручники і посібники, 2020.- 144 с Інтернетресурс https://naurok.com.ua/spivvidnoshennya-mizh-odinicyami-vimiryuvannya-chasu-kalendar-284780.html https://vseosvita.ua/library/prezentacia-doba-tizden-misac-rik-3-klas-416015.html Хід уроку Організація учнів до уроку 1.Привітання Усі сідайте тихо, діти. Домовляймось — не шуміти, Руку гарно підіймати, На уроці не дрімати, А знання мерщій хапати — Щоб не було нам мороки. Всі готові до уроку? Тож, гаразд. Часу не гаймо І урок починаймо 2. Представлення студента-практиканта: Добрий день, діти, мене звати Христина Василівна .Я студентка педагогічного коледжу. Сьогодні я проведу у вас урок математики. 3. Перевірка готовності робочих місць до уроку: Перед початком нашої роботи зверніть увагу на свої робочі місця. На партах має бути тільки необхідне для уроку.
Перегляд файлу

Дата

22.03.2022р.

Клас

Студент

3Г клас

Присунько Христина

Тема уроку

Доба. Тиждень. Місяць. Рік. Робота з календарем. Співвідношення між одиницями часу.

Вправи № 255- 263 , с. 65- 67

Мета уроку

- навчальна: навчити розрізняти добу, тиждень, місяць, рік; розв’язувати вирази; складати і розв’язувати задачі;

- розвививальна: розвивати увагу, математичне мовлення логічне

мислення, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки;

- виховна: виховувати акуратність під час письма; працелюбність

інтерес до математики

Тип уроку

Комбінований

Обладнання

Підручники, зошити, презентація, роздруківки. слайди

Література

Математика : підруч. для 3 класу закл. загал. серед. освіти. У 2 ч. Ч. 2 / А. Заїка, С.Тарнавська. -Тернопіль : Підручники і посібники, 2020.- 144 с

Інтернетресурс https://naurok.com.ua/spivvidnoshennya-mizh-odinicyami-vimiryuvannya-chasu-kalendar-284780.html https://vseosvita.ua/library/prezentacia-doba-tizden-misac-rik-3-klas-416015.html

 

Хід уроку

I.

Організація учнів до уроку

 

1.Привітання

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось — не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати —

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

           І урок починаймо

2. Представлення студента-практиканта:

Добрий день, діти, мене звати Христина Василівна .Я студентка педагогічного коледжу. Сьогодні я проведу у вас урок математики.

3. Перевірка готовності робочих місць до уроку:

Перед початком нашої роботи зверніть увагу на свої робочі місця. На партах має  бути тільки необхідне для уроку.

II.

Перевірка домашнього завдання

 

Вправа № 252

Розв’язання:

Розклав-  8 г, це 1/9 усіх

Залишилося - ?

1) 89 = 72 (г.) – всього;

2) 72- 8= 64 (г.)

Відповідь: 64 газет ще треба розкласти.

- Про що дізналися у першій дії? ( Дізналися скільки всього газет)

- А скільки всього газет? ( 72)

- Яку дію виконували? ( 89 = 72)

- Якою дією? ( Множення)

- А у другій дії, що дізналися? ( Скільки газет ще треба розкласти)

- Якою дією? ( Дією віднімання)

- Який вираз склали? (72- 8= 64)

- Скажіть відповідь до задачі( не менш трьох учнів)

Вправа № 253

Розв’язання:

Приготував тато- ? м.

З’їв-– 3 м, це 1/4 усіх

1) 34= 12 (м) – приготував тато;

2) 12 3=4

Відповідь: 12 млинців, всього їло 4 члени сім’ї.

  • Про що дізналися у першій дії?  ( Скільки млинців приготував тато)
  • А в другій дії? ( Скільки млинців з’їв кожен член сім’ї?
  • Скільки приготував тато млинців? ( 12)
  • А скільки було членів сім’ї? (4)

-Діти ви повинні були скласти подібну задачу, підніміть руку хто прочитає.

Склади задачу про подібну ситуацію. Розв’яжи її.

Микити на вечерю з’їв 2 котлети, що становить від всіх котлет, які приготувала мама. Скільки всього котлет приготувала на вечерю мама? Скільки членів родини з’їли котлет, якщо кожен  з’їв їх однаково?

 

 

 

 

 

 

III

Актуалізація та корекція опорних знань

 

1.Мозковий штурм

Скільки днів у році? ( 365  днів)

Скільки місяців у році? ( 12 місяців)
Скільки днів має тиждень?Назвіть .( 7 днів. Понеділок, вівторок, середа, четвер, п’ятниця, субота, неділя)
Скільки днів у цьому місяці? ( 31 днів)
Скільки годин триває доба? (24 години)

2. Усні обчислення.

 

  • Діти, перевірте, чи цей числовий квадрат є «магічним». Вам потрібно вставити числа щоб сума чисел по горизонталі, вертикалі, діагоналі була одинакова.
  • То які це числа? ( 30 і 10)
  • Якою має бути сума чисел?
  • Як ви дізнатися? ( дією додавання)
  • А ну погляньте по діагоналі?
  • А тепер по вертикалі?
  • А тепер по горизоналі?

20

90

40

70

50

30

60

10

80

Молодці! Ви добре справилися завданням.

3. Повторення одиниць величин

 Одиниць величин (довжина, маса, час) і співвідношень між ними.

- Повторемо одиниці часу

1хв= 60с ;

1 год= 60 хвилин=3600с;

1 доба= 24 год;

1 тиждень= 7 діб;

1 рік= 365 (366) днів.

- Повторемо одиниці довжини, які найбільш часто використовуються.

1 км= 1000 м;

1м = 10 дм= 100 см;

1 дм =10 см;

1 см= 10 мм;

 

4. Вправа № 255 (усно)

Знаходження частини від величини

- Діти прочитайте вправу 255, яке завдання треба виконати

Наприклад, знайди 1/2 від 4 м.

  • Як шукаємо 1/2 від 4 м? ( Потрібно 4:2= 2)

Отже,1/2 від 4 м , це 2 м.

За таким зразком відповідаєте.

  • Як шукати 1/2 від 8 кг? ( Потрібно 8:2= 4)
  • Поясни чому? ( Тому 8 кг становлять 2 частини)
  • Як шукати1/2 від 10 л? ( Потрібно 10: 2 = 5)

Отже, 1/2  від 10 л,це 2 м.

 

           2м; 4кг; 5л; 30хв; 6год; 6днів.

 

 

 

IV.

Повідомлення теми та завдань уроку,мотивація навчально-пізнавальної діяльності

 

Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати з одиницями вимірювання часу, а також пригадаємо співвідношення між ними, а також ми ознайомимося з календарем, будемо вчитися орієнтуватися в ньому.

 

V.

Вивчення нового матеріалу та формування нових знань

 

1. Відгадування загадки

• Стоїть дуб, на ньому — дванадцять гілок, а на кожній гілці — по чотири гнізда, а в кожному гнізді — по семеро пташенят. (Дні, тижні, місяці, рік)

-Молодці! А що об'єднує всі ці поняття? (Це одиниці вимірювання часу)

2. Пояснення нового матеріалу

- Діти, що ви знаєте про час?

А тепер послухайте, що ще ми повинні знати про час.

- Земля робить повний оберт навколо Сонця приблизно за 365 діб і 6 год. Це - один рік. Для зручності лічби з давніх часів прийнято, що три роки налічують по 365 днів у кожному, а четвертий - високосний - 366 днів.

Рік поділяють на 12 проміжків - місяців. Проміжок часу обертання Землі навколо своєї осі - доба. Доба поділяється на 24 рівні частини - години. 1 год - це 1/24 доби. Година поділяється на 60 рівних частин - хвилин, а хвилина - на 60 секунд, 1 с - це 1/60 хвилини.

3. Вправа кубування ( усно)

ЗаЗавдання перетворити в інші одиниці часу (усно)

       - Діти, розгляньте записи на слайді

-     - Діти, що ми бачимо? ( Рівності)

       - А чим цікаві рівності?

-     - Один рік скільки має місяців? ( 12)    

      - Одна доба скільки має годин? (24)

      - Одна одина скільки має хвилин? (60)

      - Одна хвилина скільки має секунд? ( 60)

      - Один тиждень скільки має днів ( 7 днів)

       1 рік          = 12 місяців

       1 доба       = 24 години

       1 година   = 60 хвилин

       1 хвилина = 60  секунда

1 тиждень= 7 днів

Молодці!Рухаємося дальше.

4. Робота з календарем

Сам днів не знає,

А іншим указує.

                                       (Календар)

Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=pgs9bdu4_uQ

Григоріанський календар. За ним ми живемо вже більш двох тисяч років.

Але, є ще багато різних календарів , створених у різні століття.

  •                  Які місяці мають по 30 днів? по 31 дню? по 28 днів?

У кожної групи по 2 місяці. Вам потрібно згадати всі важливі дати у році та відмітити їх у календарі. Розповісти про ці свята.

5. Первинне закріплення вивченого

Робота з вправами з підручника

Вправа № 256

  •                   Скільки місяців мають по 31 дню? 30 днів? 28(29) днів? (8 місяців – 31 день,  4 місяці – 30 днів, 1 місяць – 28(29) днів)
  •                   Скільки місяців у році? ( 12 місяців)
  •                   Скільки днів у цьому році? ( 365 днів)
  •                   Скільки днів має тиждень? Назви їх. (Понеділок, вівторок, середа, четвер, пятниця, субота, неділя)
  •                   Молодці!

Вправа № 257

Розв’язання

      1) 60:20 = 3 (км) – відремонтувано за 20 діб у квітні;

2)3+ 2 = 5 (км) – відремонтовано за 1 добу у травні;

3)5 ∙ 10 = 50 (км)

Відповідь: 50 км доріг у травні відремонтували.

  •                   Діти, прочитайте  задачу.
  •                   Про що розповідається у задачі?  ( про ремонт дорогу)

Розгляньте уважно короткий запис.

  •                   Що відомо? ( Ремонтували дорогу протягом доби, скільки діб і скільки кілометрів)
  •                   Що означає цей  знак запитання?(  Скільки відремонтовано в квітні за добу?
  •                   А що цей знак означає? ( Відстань відремонтованої дороги)

Діти, а тепер складемо задачу.

А тепер давайте розв’яжемо задачу

  •                   То як відповісти на запитання задачі?
  •                   Що відбувалося? ( ремонтували дорогу)
  •                   У які місяці? ( У квітні і травні)
  •                   Що відомо про ремонт дороги за добу у квітні? ( незнаємо)
  •                   А скільки діб? ( 20 і 10)
  •                   Якою довжини у квітні? ( 60)
  •                   А чи відомо в травні? ( ні)
  •                   А знаємо скільки за одну добу у травні ремонтували? ( ні,незнаємо)
  •                   А що нам відомо? ( Що на два кілометри більше робили ніж у квітні)

Отже,нам треба дізнатися скільки кілометрів ремонтували у квітні за одну добу.

- А чи є у нас такі дані, діти? ( так, нам відомо скільки кілометрів відремонтувалиі скільки діб працювали)

- То ми можемо дізнатися скільки за одну добу? ( так)

- Якою дією? ( Дією ділення)

- Які величини будемо ділити? ( Загальну протяжність дороги поділити на кількість діб)

- Який вираз складемо? (60:20 = 3)

Отже, ми дізналися скільки за одну добу у квітні.

  •                   Що ми дізнаємося у другій дії? ( Скільки відремонтовано за 1 добу у травні)
  •                   Якою дією ми дізнаємося? ( Дією додавання)
  •                   Які величини будемо додавати? ( До відстані дороги відремонтованої за добу в квітні додаємо 2 км, бо на 2 км більше)

Отже, якщо ми знаємо скільки ремонтували за добу у травні і знаємо скільки діб працювали. Чи можемо відповісти на запитання задачі? ( так)

- Якою дією? ( Дією множення)

- Які величини будемо множити? ( Відстань дороги зремонтованої за добу помножити на кількість діб)

- То яке діти перше питання?  ( Скільки відремонтувано за 20 діб у квітні?)

- Яке друге питання? ( Скільки  відремонтовано за 1 добу у травні?)

- Яке третє питання? ( Скільки відремонтовано доріг у травні?)

- А яка перша дія? ( 60 :20)

- А яка друга дія? ( До результат першої дії додати 2)

- А яка третя дія? ( До результат другої дії помножити на 10)

А тепер діти запишемо розв'язання.

Сформулюйте відповідь.

Вправа №258

Розв’язання

1)   27 : 3 = 9 (в.)- третина

2)27 + 9 = 36 ( в.) -  у вівторок;

3)27+36 = 63 (в.)

Відповідь: Соломійка обчислила 63 вирази за 2 дні.

- Прочитайте задачу.

- Про що розповідається?

Діти, то вівторок вона розв'язала більше задач. А на скільки більше? ( На третину більше від того  що розв'язала у понеділок)

- За два дні що треба знати? ( Скільки першого дня, скільки другого дня)

- Чи відомо скільки першого дня? ( Так)

- Скільки? (27)

- А чи знаємо скільки другого дня? ( ні)

Діти, чи можна дізнатися скільки другого дня вона обчислила

- Що нам відомо? ( На третину більше ніж першого дня)

Отже, першого 27 а на третину більше, то треба знайти третину.

- А як знайти третину числа 27? Третина це яка частина? ( Третя)

- То як нам знайти? Якою дією? (Дією ділення)

Отже, ми знайшли третину виразів виконаних у вівторок наскільки більше.

  •                   Чи можемо дізнатися скільки вівторок? (так, до 27 додати результат першої дії)

Отже, ми дізналися скільки вівторок обчислила виразів Соломійка , знаємо в умові задачі, що у понеділок 27.

  •                   Може відповісти на запитання задачі? ( Так)
  •                   Якою дією? ( Дією додавання)
  •                   Який вираз складемо? ( до 27 додати кількість  виразів обчислених у вівторок)

- То яке діти перше питання? ( Скільки виразів становить третина?)

- Яке друге питання? ( Скільки виразів Соломійка обчислила у вівторок?)

- Яке третє питання?  ( Скільки виразів обчислила Соломійка за два дні?)

 

Вправа № 259

  •                   Діти розгляньте вправу 259. Розгляньте що в нас записано.

Отже, в нас відомо часові проміжки. А що означають порожні клітинки? Нам потрібно подати їх у казаних мірах. Давайте пригадаємо.

  •                   1 тиждень скільки становить діб? ( 7 діб)
  •                   А 2 тижні тоді? ( Два рази більше .7 помножити на 2)
  •                   А 4 тижні ? ( У чотири рази більше)
  •                   1 рік скільки становить місяців? ( 12 місяців)
  •                   То 2 роки? ( У два рази більше. Треба 12 помножити на 2)
  •                   А 2 роки і 2 місяці? ( У два рази більше, а ще два місяці)

Отже, попереднє значення відоме 24, а ще  2 місяці буде 26 місяців.

  •                   А 5 років? ( У п’ять разів більше. Треба  12 помножити на 5)
  •                   1 доба скільки становить годин? ( 24 год)
  •                   А 2 доби тоді? ( Два рази більше. 24 помножити 2)
  •                   А 7 діб тоді? ( У сім разів більше. Треба 24 помножити на 7)
  •                   1 година скільки становить хвилин? ( 60 хвилин)
  •                   2 години ? ( У два рази більше. Треба 60 помножити на 2)
  •                   А 2 години і 30 хвилин? ( Це так само як дві години, але ще 30. 120 додати 30)
  •                   5 годин ? ( У п’ять разів більше. Треба 60 помножити на 5)

1 тиждень= 7 діб.

2 тижні = 14 діб.

4 тижні = 28 діб.

 

1 рік= 12 міс.

2 роки = 24 міс.

2 роки 2 міс. = 26 міс.

5 років = 60 міс.

 

1 доба= 24 год.

2 доби = 48 год.

7 діб = 168 год.

 

1 год = 60 хв.

2 год= 120 хв.

2 год 30 хв.= 150 хв.

5 год = 300 хв.

 

 

Молодці!

Фізкультхвилинка

- Дітки, ви дуже старанно працюєте, тому мабуть вже втомилися, давайте трішки відпочинемо.

- Перегляд відео.

 

 

 

 

 

VI.

Закріплення знань. Формування умінь і навичок. Розвиток умінь і способів розв’язання математичних завдань

 

1. Робота з підручником

Вправа № 260

32:8+47=51

64-18:2=55

3×9+49=76

320:8+470=510

640-180:2=550

30×9+490=760

40:5×7=56

400:5×7=560

400+20=420

 

600:300=2

800:400=2

500:100=5

 

         

 

  •                   Розгляньте вирази.
  •                   Діти! На скільки дій кожен вираз у вправі?( На дві)
  •                   Яку дію у кожному виразі виконували першою?(Множення або ділення)
  •                   Яку дію виконували другою?(Додавання або віднімання)
  •                   Отже, ви повторили порядок виконання дій.

Діти самостійно виконують завдання.

  •                   Перевіримо обчислення. Назвіть найбільшу відповідь та прочитайте вираз.
  •                   Назвіть найменшу відповідь та прочитайте вираз.
  •                   Прочитайте отримані відповіді від найменшої до найбільшої.
  •                   Молодці! Ви справилися цим завданням.

Вправа № 261

  •                   Діти, давайте розглянемо вправу.
  •                   Що потрібно зробити в цій вправі?
  •                   Скільки днів тривають 4 тижні? (28 днів )
  •                   Скільки робочих (навчальних) днів у 10 тижнях? (50 днів )
  •                   Скільки днів тривали в цьому році зимові канікули? (14 днів)
  •                   Яку частину року становить 1 місяць?

Молодці, діти!

2. Гра «Правда-неправда»

За допомогою цеглинок лего (червоний, зелений) визначити істинні та хибні

факти:

У кожному році 12 місяців;

Чотири повні тижні – це 28 днів;

У кожному році 365 днів;

У січні завжди 31 день;

У лютому завжди 28 днів;

Два місяці – це більше ніж 61 день;

У весни менше ніж 90 днів;

У літа 92 дні;

Пів оберта годинникової стрілки – це 6 годин;

Одна година – це 60 секунд.

 

 

 

VII.

Підсумки уроку та рефлексія навчально-пізнавальної діяльності   учнів

 

Ми з вами дуже плідно працювали, виконали багато цікавих завдань і ви  були активними . Отже, на сьогоднішньому уроці ви дізналися  як розрізняти добу, тиждень, місяць, рік; розв’язувати вирази; складати і розв’язувати задачі.  Ви дізнанися як працювати з календарем.

- Діти, то що ми сьогодні вивчили?

Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон»

Сьогодні я дізнався… ( про роботу з календарем і як орієнтуватися у ньому , а також я дізнався про  добу, тиждень,місяць, рік , а також співвідношення між одиницями часу)

  • Було цікаво…( мені було цікаво грати гру «Правда- неправда», також було цікаво розв’язувати «магічний» квадрат)
  • Було складно…( було складно розв’язувати вирази)
  • Я зрозумів(ла), що… (  співвідношення між одиницями часу)
  • Тепер я зможу… ( орієнтуватися в роботі з календарем)
  • Я навчився(лася)… ( розв’язувати різні задачі та вирази)
  • У мене вийшло… ( розв’язувати різні задачі)
  • Я зміг / змогла…( розв’язувати рівності)

Дякую вам за добру роботу. Ви сумлінно працювали, були активними і старанними.

VIII.

Повідомлення домашнього завдання

 

  • Вправи № 262, №263.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 серпня 2023
Переглядів
2541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку