План-конспект уроку з Мистецтва. Мистецтво і здоров’я, 1 клас.

Про матеріал
Мистецтво. Автори О. Калініченко, Л. Аристова (За програмою О. Савченко та Р. Шияна) Тема. Мистецтво і здоров’я, 1 клас. Форма уроку : Урок подорож Smart-мета уроку: Навчити дітей малювати натюрморт, передаючи правильне розміщення, розмір, форму і колір предметів. Розвивати вміння, виконувати малюнок у певній послідовності.
Перегляд файлу

План- конспект

Першина Олена Василівна

Мангуська загальнооствіня школа I-III ступенів №1 . Вчитель початкової школи

Мистецтво. Автори О. Калініченко, Л. Аристова  (За програмою О. Савченко та Р. Шияна)

Тема. Мистецтво і здоров’я, 1 клас.

Форма уроку : Урок подорож

Smart-мета уроку: Навчити дітей малювати натюрморт, передаючи правильне розміщення, розмір, форму і колір предметів. Розвивати вміння, виконувати малюнок у певній послідовності.

Дидактичні задачі уроку

-        Формування в дітей художньо-естетичного ставлення до навколишньої дійсності, художньої оцінки довколишнього, відчуття краси і гармонії, потреби в милуванні та спогляданні.

- Розвиток художньо-творчої уяви, оригінального, нестандартного,     асоціативно-творчого мислення, художньо-образних якостей зорового сприймання, спостережливості, зорової пам’яті.

Очікуванні результати для учнів :

-  сприймають твір мистецтва та висловлюють враження

- відтворюють прості форми предметів і об’єктів довкілля фарбами

 - компонують (з допомогою учителя) зображення у форматі (вертикальний,   горизонтальний);

 - дотримуються правил техніки безпеки;

-відтворюють емоційні враження від твору образотворчого мистецтва лініями і кольорами;

- презентують результати власної творчості

Навчально-методичне забезпечення уроку : Online-сервіс , презентація , роздатковий матеріал , ілюстративний матеріал .

План уроку

  1. Підготовчий етап (5хв)
    1. Організаційний момент (1хв)
    2. Актуалізація опорних знань , умінь та уявлень учнів (2хв)
    3. Мотивація навчальної діяльності (1хв)
    4.  Оголошення теми, представлення іі змісту і очікуваних результатів (1хв)

 

  1. Основна частина (26 хв)
    1. Вивчення нового матеріалу (8хв)
    2. Осмислення знань і умінь (6хв)
    3. Систематизація й узагальнення нових знань і умінь (12 хв)

 

  1. Підсумковий етап (4 хв)
    1. Підведення підсумків уроку (2хв)
    2. Перевірка знань і умінь (2хв)

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      

                                             Хід уроку

 

  1. Підготовчий етап
    1. Організаційний момент

 

Ми працю любимо, що в творчість перейшла,

І музику палку, що ніжно серце тисне.

У щастя людського два вірних є крила:

Троянди й виноград, красиве і корисне.

                                                            П. Тичина

 

  1. Актуалізація опорних знань , умінь та уявлень учнів

Діти, для того щоб дізнатись про що ми будемо говорити сьогодні ви повинні розгадати загадки :

  1. Зелені сережки

          На гіллі висіли,

          На сонечці підсмажились

          І почервоніли!  (Вишня, черешня)

  1. Мов маленький м’ячик,

          Висить, а не скаче,

          Рум’яне, гладеньке,

         На смак солоденьке. (Яблуко)

  1. Я жовтенька, я маленька,

         Мов медочок солоденька.

         На баштані достигаю,

       Тепле сонечко вітаю. (Диня)

  • А якої форми ці фрукти? (Яблуко - кругла форма, вишня - кругла,  слива - овальна, диня - овальна)
  • Які фрукти ви ще знаєте? (Апельсин, груша..)
  • Які ваші улюблені фрукти?
  • Чи знаєте ви, як називаються роботи художників, де зображені фрукти, овочі, інші ласощі або предмети побуту? (Ні).

Сьогодні у нас не просто цікавий урок, а смачний. Наша розмова піде про натюрморт. Що ж таке натюрморт? Зараз ми це дізнаємось.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Перед тим як розпочати працювати , давайте ми разом повторимо правила організації робочого місця.

- Фарбу і воду  зручно розмістити праворуч.

- Аркуш має лежати прямо, а не під кутом.

- Пензлик не залишайте у воді, бо щетинки можуть зіпсуватися.

 

  1. Оголошення теми, представлення іі змісту і очікуваних результатів

Тема нашого уроку «Мистецтво і здоров`я»

Сьогодні ми відправимось з вами у цікаву подорож на планету де всі жителі займаються спортом та ведуть здоровий спосіб життя. А називається ця планета- «Вітамінка» . Ми згадаємо які види спорту існують , подивимось картини сучасних художників , згадаємо як правильно треба харчуватись щоб буди здоровим, які фізичні вправи треба виконувати і найголовніше створимо картину де будуть зображені фрукти та овочі у жанрі «Натюрморт».

 

  1. Основна частина
    1. Вивчення нового матеріалу

Блез Паскаль говорив: «Який це дивний живопис — натюрморт: він змушує милуватися копією тих речей, оригіналами яких не милуєшся.»

 А й справді, чи затримували Ви коли-небудь погляд на фруктах із кухонного столу? Ну… хіба що, коли був голодний, правда ж? А от картиною з фруктовою композицією або розкішним букетом квітів можна милуватися годинами. Саме в цьому — особлива магія натюрморту

У перекладі з французької мови натюрморт означає «мертва природа» (nature morte). Проте це лише дослівний переклад.

  Насправді ж натюрморт — це зображення  нерухомих, застиглих предметів (квітів, овочів, фруктів).

    Овочі, фрукти, букети кві­тів, різні предмети, виготовлені людиною, можуть бути предметами для натюрмортів. А саме ці продукти дуже корисні для нашого здоров’я і потрібні нам кожен день.

Наша перша зупинка буде дуже пізнавальною для вас. Жителі планети «Вітамінка» приготували для вас цікавий відео ролик який нам розповість що треба робити для збереження здоров’я людини.

https://www.youtube.com/watch?v=hd_kEZEHkdo&list=PLshJpmmXcDiRCBf3grquj08YDV0nUt-Eq&index=16&t=0s

 

  1. Осмислення знань і умінь

Давайте представимо що ми – актори . Спробуємо трошки по театралізувати.  Пропоную кожній із команд , подивитись на репродукцію картини, на якій зображені спортсмени . Ви маєте зобразити жестами картину так, щоб команда-супротивник змогла відгадати вид спорту який зображений на картині.

1 - команда «Теніс» Бутрова Марія

2 -  команда «Кінний спорт» Козлов Сергій

3 - команда «Футбол» Анатолій Ганькевич

 

Учні, які відгадують, можуть ставити навідні запитання так, щоб за допомогою асоціацій наблизитися до правильної відповіді. Наприклад:

1. Якби ця картина була фруктом, то що б це було?

2. Якби ця картина була піснею?

Коли учні сказали правильну відповідь , на електронній дошці з’являться картина та автор.

Які всі молодці – чудово виконали це завдання і ми можемо рухатись далі.

За нашим маршрутом наступна зупинка буде творча. Жителі нашої планети у вільний час люблять грати в конструктор LEGO, давайте також приєднаймось та пограємо в гру  - Створи-домалюй!

Ми навчимось творчо мислити, експериментувати, домовлятися, поважати думку інших

 

Основні завдання:

1. Діти створюють будь-яку фігуру із конструктора  за темою (фрукти або овочі).

2. Далі діти прикладають створену модель на аркуш формату А4 і обводять її.

3. Педагог пропонує домалювати олівцями чи фломастерами деталі

4. Діти презентують свою роботу.

 

Запитання до дітей:

• Чому ви вирішили створити саме цю фігуру ?

• Що було найцікавішим під час виконання цієї вправи?

 

Далі наша подорож прямує  на станцію «Фізкультурна» . Жителі планети «Вітамінка» Приготували нам дуже цікаву фізкульт. хвилинку , давайте спробуємо повторити за ними

https://www.youtube.com/watch?v=_NVH6lYZv_I

 

  1. Систематизація й узагальнення нових знань і умінь

Наша подорож ще не завершується , прийшов час до найголовнішої станцій – мистецтво . На цій станції ми перетворимось у справжніх художників та створимо свою картину у техніці «Натюрморт»

Для початку давайте подивимось які улюблені картини у жителів планети «Вітамінка». 

  1. Мартирос Сергійович Сар`ян «Осіній натюрморт»
  2. Поль Сезанн «Натюрморт з яблуками»
  3. Пабло Пікасо «Ваза з фруктами»
  4. Ілля Іванович Машков « Натюрморт з гранатами»      

Дуже яскраві та «корисні». Вам сподобались? Давайте не гаяти час та творити свої шедеври. Зараз я поетапно намалюю наш натюрморт. Уважно дивиться повторюючи всі ці етапи.

Спершу необхідно визначити місце зображуваних фруктів на аркуші паперу. Провести лінію горизонту. Далі починаємо компанувати наш натюрморт,

візьміть шаблони фруктів. Для того щоб правильно створити натюрморт , уважно придивіться на фрукти та скомпонуйте їх так, як вони лежать в реальності (штучні фрукти лежать у вчителя на столі).

Ще раз подивіться , що фрукти не можуть знаходить на відстані один від одного, вони повинні бути разом.

Обведіть ваші шаблони простим олівцем.(Див. додаток А) Перед тим як розфарбовувати намальоване олівцем, необхідно уважно роздивитись забарвлення фруктів, визначити, які кольори знадобляться для роботи. Коли визначитеся з кольором, можна розфарбувати зображене.

Перед роботою з будь-якою фарбою не забувайте добре промивати пензлик, щоб не забруднити решту кольорів. На палітрі спочатку треба вибрати найсвітліший колір натури, потім вкрити всю поверхню, крім відблиску. Якщо треба підсилити колір, вкрийте його тією самою фарбою ще раз.

А поки ви малюєте свої шедеври , ми послухаємо заспокійливу музику

Науковці стверджують, що музика – це не просто приємний бонус в нашому житті, насправді вона здатна мати значний вплив на наше здоров'я.

https://www.youtube.com/watch?v=53Gzq7ruBQ0

 

  1. Підсумковий етап
    1. Підведення підсумків уроку

Наша подорож заверщується , у нас вже є готові «корисні» малюнки , давайте покажемо їх жителям планети «Вітамінка» , та ще рах нагадаємо що треба вживати щоб бути здоровим.(Див додаток Б)

Презентація учнівських робіт.

  1. Перевірка знань і умінь

Що ми сьогодні робили на уроці?

˗ Що малювали?

˗ Хто скаже, що таке натюрморт?

˗ Які кольори ми сьогодні використовували для зображення фруктів?

 

 

 

 

 

 

 

                             Список використаних джерел

 

1. Білан О. І. Навчаємо розповідати за ілюстраціями: [навч.-метод. посіб.] / О. І. Білан. – Тернопіль : Мандрівець, 2012. – 160 с.

2. Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей / Д. Б. Богоявленская. – М. : Академия, 2002. – 337 с

3. Кардашов В.М. Теорія і методика викладання образотворчого мистецтва / навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К. : Видавничій Дім «Слово», 2007.

4. Комарова Т.С. Детское художественное творчество. / Методическое пособие для воспитателей и педагогов. М.: Мозаика-Синтез. – 2006. – 128 с.

5. Котляр В.П. Основи образотворчого мистецтва та методика керівництва образотворчою діяльністю дітей: Навч. посібник / За ред. С.В. Коновець. – Запоріжжя: Канон, 2001.

5. Підкурганна Г. Дитяча творчість. Програма та методичні рекомендації з художнього розвитку дітей шкільного віку. – К., 2001.

6. Роменець В.А. Психологія творчості. – К.: Либідь, 2001.

7. Суржанська В.А. Розвиваємо творчі здібності. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 112 с.

8. https://www.youtube.com/watch?v=hd_kEZEHkdo&list=PLshJpmmXcDiRCBf3grquj08YDV0nUt-Eq&index=16&t=0s

9. https://www.youtube.com/watch?v=_NVH6lYZv_I

10. https://www.youtube.com/watch?v=53Gzq7ruBQ0

 

 

 

                                      Додаток А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Додаток Б

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Божок Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
5982
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку