План-конспект уроку
з основ здоров’я
на тему:
«Рух - це життя»
Мета. Продовжувати формувати у школярів переконання, що рух і здоров’я взаємопов’язані; розвивати бажання дітей систематично займатися фізичними вправами, загартуванням; виховувати почуття прекрасного, вміння цінити красу руху.
Обладнання. Таблиці, малюнки, на яких зображено види рухів, рухливих ігор, прийоми загартування, пазли.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Всі сідаймо тихо діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно підіймати,
Чітко влад відповідати.
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку ?
І урок розпочинаймо
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
А коса її на дворі. (морква)
2. Хоч не солодкий, та дуже смачний,
Хоч і дешевий, проте дорогий.
Сядем обідати – він на столі,
Люблять його і дорослі, й малі.(хліб)
3. Сидить баба, одягнулась,
В сто сорочок загорнулась,
Ціле літо достигає,
До нас в борщик поспішає. (капуста)
4. У воді вона живе,
Не має дзьоба, а клює. (риба)
5. Цінний продукт харчування, джерело будівельного матеріалу нашого організму. Буває тільки тваринного походження. Без нього важко уявити котлету, пельмені, холодець. (м’ясо)
6. Корінець пекучий дуже,
Та усім потрібен він,
Ти здогадуєшся, друже ?
Ця рослина зветься …(хрін)
7. У вінку зеленолистім
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (калина)
8. Я гірка і завжди свіжа
Всім подобаюсь. Одначе
Хто мене ножем уріже
Неодмінно сам заплаче. (цибуля)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
На дошці прикріплена картка – РУХ.
танцювати
|
стрибати
|
ходити
|
плавати
|
РУХ |
бігати
|
гімнастичні вправи
|
гратися |
кататися |
На сьогоднішньому уроці ми доведемо, що рух – це здорове життя, що займатися фізичними вправами щодня так само необхідно, як харчуватися, спати, дихати.
Ранкова зарядка - обов’язкова, її виконують зранку (десять – дванадцять хвилин) енергійно, з хорошим настроєм на новий день.
Дорога до школи – прогулянка пішки, навіть якщо до школи одна – дві зупинки.
Фізкультхвилинки на уроках – допоможуть відпочити голові, спині, пальчикам. Всього три вправи, та після них ми знову готові до навчання.
На уроках фізкультури – будьте активними, запам’ятовуйте нові вправи, ігри, деякі з них робіть самостійно зранку або ж навчіть друзів у дворі.
Спортивні секції, які ви можете відвідати після занять у школі, подарують вам гарну поставу, пружні м’язи, світлу голову, хороший настрій.
Під час прогулянок більше рухайтесь, катайтеся на лижах, ковзанах, велосипеді, скейті, ходіть у походи, змагайтеся у спритності.
Легка атлетика – стрибки на батуті.
Легка атлетика – біг на місці.
Бокс – почергове згинання і розгинання рук.
Плавання – кругові оберти руками.
Важка атлетика – штанга (нахил тулуба).
Парашутний спорт – приземлення (присідання).
Кошенята люблять ловити свій хвостик, перекочувати клубочок, стрибати за паперовим метеликом на нитці. Собаки полюбляють бігати разом з господарем, бігати за кинутою палкою та приносити її назад. Пташки, папуги чи канарейки, повинні політати в кімнаті, потренувати свої крила. Хом’ячки час від часу забираються в свій барабан і «накручують кілометри».
Тварини інстинктивно знають, що рух – це життя.
Обличчя звикає до холоду, до змін температури. Так має звикнути і все тіло. Потрібно тренуватися. Загартованість потрібна людям будь-якого віку. Щоб загартуватись, вам потрібні друзі. Прочитайте головоломку і знатимете, з чим дружити завжди.
повітря, твої вода - Сонце, друзі
Сонце, повітря, вода – твої друзі.
(многокутники розміщуємо в порядку зростання кількості кутів).
Загартований організм не боїться холоду, стійкий до хвороб, змін температури навколишнього середовища.
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота в зошиті.
Завдання 1. Збери речення.
Завдання 2. Які слова з прислів’я «заховані» у малюнках ?
Завдання 3. Робота з коментуванням.
V. Підсумок уроку.
Робота в парах, складання пазлів.
- За допомогою пазлів закінчимо речення
«Щоб бути здоровим треба - …, …»
- Як розумієте вислів «Рух - це життя» ?
- Розкажіть основні правила загартування.
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати в зошитах з друкованою основою сторінки 7 – 9.