Розробка заходу/уроку Тримаймо ротик в чистоті

Про матеріал

Тема. ГІГІЄНА ПОРОЖНИНИ РОТА

Мета. Розширити уявлення учнів про групи зубів та їх функції; пояснити негативний вплив шкідливих звичок на стан зубів ; навчати дотримувати правила догляду за зубами; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Розробка створени таким чином, що її можна використовувати як окремий виховний захід, а не тільки як рок

Перегляд файлу

 Мусієнко Людмила Леонідівна

Вчитель початкових класів

Малокохнівської ЗОШ І-ІІ ступенів

 

4 клас                                              Основи здоров'я

Тема.  ГІГІЄНА ПОРОЖНИНИ РОТА

Мета. Розширити уявлення учнів про групи зубів та їх функції; пояснити негативний вплив шкідливих звичок на стан зубів ; навчати дотримувати правила догляду за зубами; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я.

                                                              Хід уроку

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

     Дорогі, діти, до нас завітали гості. Привітайтесь з ними.
Усміхніться всім довкола:

 гостям,друзям, небу, сонцю,
Сядьте, діти всі рівненько,
Руки покладіть гарненько,
Голівку вище підніміть.

  • Побажайте один одному успіхів. Я в свою чергу бажаю вам плідної співпраці та гарного настрою.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Тема сьогоднішнього уроку захована в загадці.

       Чим із того, що тобі належить, ти можеш поділитися з іншими людьми, не віддаючи цього?                (Посмішка)

 - Подивіться, будь ласка , на екран, де всі дарують вам посмішку.   ( Слайд 1)

- Що ви відчуваєте при цьому? ( Радість, тепло, спокій, добро, впевненість, щастя…)

- Що найбільше привертає вашу увагу в усмішках? ( Зуби)

- А чому саме зуби? ( Бо вони красиві, білосніжні, здорові, блискучі…)

Такий вигляд мають зуби здорової людини.

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

- Чи зрозуміли ви про що ми будемо говорити на уроці?

- Так, про зубки, про ротову порожнину, її гігієну, адже не даремно кажуть,
                       "ЗДОРОВІ ЗУБИ – ЗАПОРУКА ЗДОРОВ’Я”.                (Слайд 2)

- А те як звучить тема нашого уроку,  ми дізнаємося склавши картки - пазли. Робота в парах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  Діти, дуже важливо для збереження здоров’я дбати про свої зуби та ротову порожнину. Що означає доглядати за зубами? (Роздуми учнів.)

(Метод «Мікрофон»)

- Саме на сьогоднішньому уроці ми  будемо поглиблювати знання  про гігієну порожнини рота , розширюватимемо  уявлення про групи зубів;  дізнаємося  правила догляду за зубами.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда з елементами розповіді

- З чого складається ротова порожнина? (губи, верхня, нижня щелепа, зуби, язик)                                                                                                            (слайд 3)

       Щоб їжа краще перетравлювалася в шлунку і кишковику, вона змочується у роті слиною і подрібнюється зубами.

       Людині від початку життя дано два комплекти зубів — 20 тимчасових (молочних) і 32 постійних зуба. 20 зубів —це повний комплект молочних зубів, що починає змінюватися на постійні зуби зазвичай з 6 років, коли постійні зуби готові до зростання, Коріння тимчасових зубів розсмоктується, вони стають рухомими і випадають. На місці молочного зуба, що випав, прорізується постійний. Спочатку змінюються нижні різці, а потім — верхні. До 12–14 років у людини повинні прорізатися всі постійні зуби, за винятком зубів мудрості, які з’являються у віці від 16 до 25 років.

    Молочні зуби відіграють важливу роль у розвитку постійних. Як ви вважаєте чому? (Вони зберігають простір для них, направляють ріст постійних зубів.)

— Зміна зубів — природний процес, який відбувається в усіх людей, і не потрібно цього боятися.

          У різних країнах існують різні звичаї, пов’язані з випадінням зубів. В     іспанців потрібно закинути зуб на дах будинку і розказати смішний вірш, запрошуючи мишеня, узяти старий зуб і принести новий. Коли японська дитина втрачає зуб, вона кидає його в повітря і кричить: «Перетворися на зуб Они». (Она — це японське чудовисько, у якого дуже міцні зуби.) У корейців дитина кидає зуб на дах і говорить: «Чорний птах, чорний птах, я даю тобі свій старий зуб, будь ласка, дай мені новий». (Чорний птах символізує вдачу.)

— А що ви робите, коли у вас випадає зуб?

 

 

 

2. Практична робота

— Візьміть дзеркало та розгляньте свої зуби. . Ви помітили, що не всі ваші молочні зубки змінилися на постійні. Постійні більші за розміром. Тимчасові біло-блакитнуватого кольору

— А їхня схожість захована всередині. Виявляється, будова молочних і постійних зубів однакова. Розгляньте схему  будови зуба .

    Зуб складається з трьох основних частин                                       (слайд4)

Коронка — частина зуба, яку видно в порожнині рота.

Корінь — частина зуба, яка розташовується в щелепі.

Шийка — частина зуба, яка розташовується між коронкою і коренем. Вона прикрита яснами.

 

3. Робота за підручником (с. 38)читання тексту учнями.

1)Бесіда за прочитаним                                                                           ( слайд 5)

— Чим укрита поверхня зубів?

— Якою є роль зубної емалі?

  • Як можна ушкодити зубну емаль?      

— Який головний ворог зубів?

— Що таке карієс?

— Що спричиняє карієс зубів?

— Як виникає карієс?

— Що спричиняє втрату навіть здорових зубів?

— Що свідчить про запалення ясен?

 

4. Розповідь учителя з елементами бесіди

— Отже, тепер ми знаємо, як улаштовані наші зуби. Як ви вважаєте, для чого потрібні ці знання?

— Ми повинні піклуватися про збереження зубів.Якщо людина втрачає постійний зуб, новий на його місці вже не виросте.

— Що шкідливо для зубів? (Їсти дуже холодну і дуже гарячу їжу; вживати шкідливу для зубів їжу, особливо багато солодкого,палити) 

     Між зубами багато нерівностей.   У них легко затримуються  часточки страви.   Тут дуже швидко розмножуються різні бактерії, в тому числі і збудники хвороб. А при пошкодженнях зубів  потраплятимуть часточки страви і гнитимуть.  Це призведе до захворіння зубів, горла, шлунку і навіть серця.  Крім того хворі зуби, як правило, мають неприємний запах. До того ж хворі зуби негарні. Проте ми не завжди можемо відчути, що почалося захворювання зубів.

 - Чи доводилося вам лікувати зуби у лікаря?

— Які ваші враження від відвідування стоматолога?

— Прочитайте висновок на с. 38.

 

 

 

  

 

  5.   ЯК ПРАВИЛЬНО ДОГЛЯДАТИ ЗА ЗУБАМИ                  ( слайд 6 - 14)

1.Полоскання роту після кожного прийому їжі теплою водою.            

2.Чистити зуби  двічі на день: після сніданку і після вечері, використовуючи пасту.

 3. Щітка повинна бути індивідуальна, просушена, після очищення. . Зубну щітку міняй 4 рази на рік.

 4.Щоб видалити залишки їжі між зубами, використовуй зубну нитку чи зубочистку.

 5.Не забувай чистити язик

6.Не можна кусати зубами горіхи, кісточки від ягід, різні тверді предмети тощо.! Не зловживай солодощами.

7. Шкідливо для зубів: різка зміна температури при прийомі їжі; багато солодкого

8.Також пошкоджені зуби у курців, адже нікотин негативно впливає на їх здоров’я.

9.Двічі на рік відвідувати стоматолога.

Здорові зуби – запорука здоров’я і краси. 

  

Фізкультхвилинка

 

    6. Призначення зубів                                                                        ( слайд 15  )

- Вашим домашнім завданням було розглянути групи зубів та їх призначення

 ( стор.39 ,табл. 4)

Робота в группах   Ви об’єднаєтесь  у 4 групи («різці», «ікла», «малі кутні», «великі кутні»зуби). (Роздати дітям аркушики зі словами «РІЗЦІ», «ІКЛА», «МАЛІ КУТНІ», «ВЕЛИКІ КУТНІ». )

Кожна група повинна приготувати  та презентувати повідомлення про призначення певної  групи зубів .    

     Ми малі «кутні зуби», з’являємося ми у дітей у віці від 1 до півтора року. Клопоту теж від нас чимало: і температура і нежить, але які ми помічники для дитини, адже ми служимо їй для жування їжі.

     Тому ми дуже полюбляємо смачненько поїсти, але зазначимо, що тільки корисну їжу - сметанку, молочко, різні овочі та фрукти. Тож щоб ми не псувалися їжте корисну їжу!!!!

   ,Ми «великі кутні зуби»

Ми з’являємося у людини постійними, і властивості випадати не маємо. Ми беремо участь у жуванні їжі. Одна у нас проблема, ми першими починаємо псуватися. Тож   слідкуйте за нами!!! Не допускайте нашого псування!! 

    Ми - «різці». Ми з’являємося найпершими у малюків у віці від 6 до 10 місяців. У малюків нас виростає не один і не два, а 8.

  Хоч часто ми і додаємо клопоту матусям, то від нас з’являється нежить, то температура, проте яку радість вони відчувають коли у їхнього малючка з’являється перший зубчик! Саме різцями дитина починає відкушувати їжу!

    А ми «ікла» з’являємося у віці 10-12 місяців і виростаємо по два на нижній і на верхній щелепі. Ми теж незамінні помічники для дітей, адже ми теж беремо участь у відкушуванні їжі.

      Але , діти, ми вас просимо, не розкушуйте нами горішки, адже ми можемо зламатися.  

 

7.«Продукти , які зміцнюють та пошкоджують зуби.»

— Діти, за допомогою табл. 5 , стор. 40   виясніть, які продукти сприяють зміцненню зубів (продукти корисні), а які — навпаки, спричиняють захворювання зубів і ясен ( шкідливі).

      Робота в групах

Учні об’єднуються у 2 групи («корисне» і «шкідливе»).                   (слайд 16)       

Гра «Веселий кошик» Покласти до кошиків потрібну назву продукта.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ                 

1.  Тестування

1. Позначте правильні твердження.

    Я чищу зуби двічі на день.

    Я перекушую фруктами і овочами.

    Я часто їм солодке.

    Я не гризу ручки й олівці.

    Я міняю зубну щітку кожні три місяці.

    Я двічі на рік відвідую стоматолога.

2. Позначте правильну відповідь.

  1) Найпоширенішу хворобу зубів називають:

     а) карієс;

     б) кір.

  2) Зуби потрібно чистити:

     а) уранці;

     б) уранці і ввечері;

     в) один раз на тиждень.

  3) Зубну щітку після чищення зубів потрібно:

     а) промити водою з милом для дезінфекції;

     б) нічого з нею не робити.

  4) Чи потрібно прополоскати рот після вживання їжі?

     а) Ні;

     б) так.

 

2. Гра  з  гігієнічними  навичками.

 – Давайте пограємо в гру з гігієнічними навичками. (Правила гри – відповідати на запитання  ТАК, НІ.)
Ви поснідали смачненько? (Діти: Так!)
Зубки чистили гарненько? (Діти: Так!)
Хто не любить пасти та зубної щітки,
То у того зубки зіпсуються швидко? (Діти: Так!)
Хто ласує тортом, полюбляє цукор,
Той собі на горе буде мати муку? (Діти: Так!)
Зубки ввечері почистили і пішли відпочивати
Захватили булочку солодку у ліжко? (Діти: Ні!)
Щоб зуби укріпляти
Корисно цвяхи  жувати? (Діти: Ні!)
Блиск зубам щоби надати
Треба крем взуттєвий взяти
Видавить пів тюбика
І почистити зубики.
Так чи ні? (Діти: Ні!)
Отже, не лінуйтеся, діточки маленькі,
Зранку і під вечір зубки чистіть ви гарненько!

 

3. . Перегляд мультфільму «Ведмедик ласунчик»

  • То які висновки зробив для себе Ведмедик?
  • А ви які висновки зробите для себе? 

- Ви будете дотримуватися усіх правил  догляду  за зубами та ротовою порожниною?.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

— У вас на столах лежать смайлики. Обличчя у них якісь безликі, чогось бракує. (Посмішки)  Давайте «оживимо» їх, домалюємо красиві посмішки . (Звучить пісня «Посмішка.». )                                                  (слайд 17)

— Отже, ваші смайлики «ожили». Прикріпіть їх на дошку. Подивіться, як ясно і весело від ваших посмішок стало в класі!

— Назвіть головних помічників збереження здоров’я зубів. (Зубні пасти,щітки)

— Як потрібно доглядати за зубами?Коли слід чистити зуби?

— Як берегти зуби? Яких правил догляду за зубами ви дотримуєте?

        Гра «Чому?»

 Чому не можна гризти ручки й олівці?

 Чому не можна смоктати пальці?

 Чому не можна дихати з відкритим ротом?

 Чому не можна спиратися щокою на руку?

 Чому не можна спати на одному боці з рукою під щокою?

 Чому дуже важливо для збереження здоров’я стежити за своїми зубами?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 вересня 2020
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку