Тема. Весняні явища в житті рослин. Сокорух, розвиток бруньок, цвітіння.
Мета: Формувати ключові компетентності: формувати компетентність вміння вчитися (уміння планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров'язбережувальну компетентність (взаємозв'язок організму людини з природним оточенням); соціальну компетентність (уміння співпрацювати в групах, проявляти ініціативу).
Тема. Тварини. Різноманітність тварин.
Мета . Дати поняття про тварин, як частиною живої природи.
Розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність
тваринного світу, середовище їхнього існування. Формувати
поняття «Звірі, птахи, комахи, риби». Знайомити учнів із назвами
тварин. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати
зовнішній вигляд тварин та групувати їх за способом
пересування, середовищем існування. Розкрити цінність тварин
для людини, взаємозв’язок живої істоти з довкіллям. З’ясувати
правила поведінки в природі. Виховувати турботливе ставлення
до тварин, бажання брати участь у їх охороні.
Обладнання. Навчальна презентація. Конверт « дослідника». Ілюстрації
тварин , кросворд , зошит з друкованою основою,роздатковий
матеріал для роботи в парах,аудіозапис«Спів птахів» .
Тип уроку:Комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент(1слайд)
Вчитель: Любі діти !У наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром!
Діти: Ми вам раді люди добрі ,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок наш в перший клас!
Вчитель:
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
1.Ігровий момент.
- Сьогодні до нас на урок завітала моя колега – вчителька з лісової школи Тітонька Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні. Тітонька Сова припасла для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання? Тоді вперед!Тітонька Сова передала конверт (2слайд)
2. Повторення про рослини.
Гра «Доповни речення» ( у конверті запитання)
У саду ростуть…
У лісі ростуть…
У парку ростуть…
Рослини потрібні, щоб….
Рослини це – жива, чи не жива природа?
Чому?
Як називаються тіла живої природи?
Усі організми…..
-Дуже добре, молодці. Справились із першим завданням.
3.Гра «Що зайве»(3-4 СЛАЙД)
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
- Мудра Сова приготувала наступне завдання. Якщо з поданих складів складемо слово, тоді ми дізнаємось, про що йтиме мова на уроці..(5 СЛАЙД)
Тема сьогоднішнього уроку : Тварини.(6 слайд)
Висновок: що ви запам’ятали з того, що я розповідала?
- Тварини –це організми?
-Чому?
-До якої природи вони відносяться?
-Чому?
- Чи є місця де не живуть тварини?
- Групування тварин за зовнішнім виглядом.
( у кожного на парті лежить конвертиіз зображенням тварини одного з основних видів)
* Я запрошую до дошки учнів, у яких на картках тварини із 6 ногами.
(виходять діти, у яких на картках комахи)
Доповнення
Більшість тварин на нашій планеті – це комахи. Вони дуже різні : від ледь помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.
- То як називається перша група тварин?
(7 СЛАЙД)
-* Я запрошую до дошки учнів. Де на картках тварини мають по 4 ноги.
(виходять діти, у яких на картках звірі)
Доповнення
Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Звірі мають 4 ноги. Вони швидко бігають, бо треба або рятуватись, або полювати.
Яку назву має друга група тварин? (8 слайд)
*Я запрошую до дошки учнів, у яких на картці тварини, які мають дві ноги.
( виходять діти, у яких на картках птахи)
Доповнення.
Тіло птахів вкрите пір’ям . це ознака, яка вирізняє птахів від інших тварин. Вони мають крила.,дзьоб.
Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують. Не дарма в народі кажуть : «Де багато пташок – там нема комашок».
Яку назву має третя група тварин? (9 слайд)
* І , нарешті прошу вийти учнів, у яких на картках тварини зовсім не мають ніг.
( виходять діти із зображенням риб )
Робимо висновок: тварини поділяються на які групи ?(птахи, звірі, риби, комахи)
Тітонька Сова пропонуєГру «Познач групу тварин»(11СЛАЙД)
Закріплення опрацьованого. За допомогою фішок позначаєм різні групи тврин.
Наступне завдання від Сови. Поки звучить пташиний спів – ваше завдання відшукати , розфарбувати і назвати :
Групи в яких були карточки з групою птахів замальовують зеленим
Групи в яких ____________________риб____________червоним
Групи в яких ____________________звірів_______коричневим
Групи в яких ____________________комахи______жовтим
(звучить спів пташок, діти відшукують
IV. Фізхвилинка. (13 слайд)
V. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».
1. Розповідь вчителя.
- З давніх –давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварини,яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві, називаються (свійські, або домашні). Вони самі не можуть знайти в природі їжу , житло , бо звикли до умов, які створила їм людина.
- А як називають тварин, які самі добувають собі їжу, живуть не біля людини?
Тітонька Сова запитує: як визначити свійська це тваринка, чи дика? (подумати, де живе ця тваринка)
2.. Робота з підручником ( с.23) Знов Тітонька Сова кличе до гри:
ГРА» Хто де живе»(16 слайд)
Стрілочками показати хто де живе.
3.Гра «Хто уважніший»
Я показую тваринку ,ви виконуєте рухи:
Група звірі –сидите;
Птахи –імітуєте політ;
Риби- встають хлопці;
Комахи – встають дівчатка.
4.Бесіда про місце тварин в усній народній творчості.
-Діти, як ви думаєте, де можна ще більше дізнатися про тварин та їхнє життя?
Зверніть увагу на книги, у яких міститься багато цікавих відомостей про життя різних тварин. Це і наукова література, і художня, і довідкова. Всі ці книги ви можете взяти у бібліотеці. Вони допоможуть вам стати розумнішими, дізнатись про багато несподіваних речей.
VI. Закріпленнянабутихзнань.
1.Міжпредметні зв’язки.
- Ми з вами багато разів звертались до різних тварин.
На математиці - рішали задачі про них, на письмі записували речення про них, на малюванні малювали, на праці робили аплікації із зображенням тварин. А коли ми згадували про тварин на уроках читання?
VII.ГРА « Мікрофон»
- Як живеться звірям взимку? Давайте пригостимо білочку грибочками. Чим більше ви згадаєте, що вивчали на уроці, тим більше буде грибочків у білочки.
(На _гілці_білочка і поруч багато ГРИБІВ --- за вдалі відповіді білочці даємо грибочки)
VIII. Підсумок.
- Останнє завдання від Мудрої тітоньки Сови – це кросворд. Розгадавши його ми отримаємо оцінку нашої роботи на уроці.
(КРОСВОРД ---В ЯКОМУ РОЗГАДКА МОЛОДЦІ)
Бердянська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №20
Впровадження нового Держстандарту
в початковій школі
Наша школа вперше відчинила двері в 1962 році. А вже в 2012 році шкільна родина відзначила її 50-річчя. Школа розташована в старовинному, мальовничому мікрорайоні Колонія на вулиці Франка, 103.
В школі № 20 на сьогоднішній день в початковій ланці отримують знання 211 школярів.
Бердянськ-2014
Васильєва Юлія Олександрівна –вчитель початкових класів, ІІ категорії. Стаж роботи 6 років.
Педагогічне кредо: «Вимогливість до учнів у поєднанні з повагою до їхньої особистості»
Прасол Галина Семенівна- вчитель початкових класів, вищої категорії, звання «Старший вчитель». Стаж роботи 27 років.
Педагогічне кредо: « Учитель-це стан душі, покликання, а не просто професія»
Костенко Леся Миколаївна- вчитель початкових класів, І категорія. Стаж роботи 18 років.
Педагогічне кредо: «Якщо запастися терпінням і виявити старання, то посіяні насіння-знання неодмінно дадуть добрі сходи.»
Ноздріна Вікторія Юріївна-вчитель початкових класів, ІІ категорії. Стаж роботи 5 років.
Педагогічне кредо : «Учень-не посудина, яку треба наповнити, учень- факел, який треба запалити!»
2012-2013 навчальний рік був особливим для початкової освіти.
З 1 вересня у школах розпочалося поступове впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, нових навчальних програм та підручників.
Для якісного впровадження особливу увагу було приділено створенню сприятливих умов для навчання та всебічного розвитку шестирічних дітей під час адаптаційного періоду, шляхом покращення матеріально-технічного, навчально-методичного забезпечення, так і через проведення відповідних, цікавих, корисних заходів для школярів та їх батьків.
Обов᾿язковою нормою, запровадженою МОН України, є організація ігрових куточків.Так, у кожному класі створено такі куточки, де діти граються та відпочивають під час перерв.
Позитивними змінами нової редакції зазначеного документу є:
Пропонуємо вашій увазі фрагменти уроків в 1-2 класах, з урахуванням вимог Держстандарту.
Фрагмент уроку навчання грамоти (вчитель Васильєва Ю.О.)
Етап закріплення та осмислення знань.
Робота над сюжетом казки.
- Хто головні герої казки? (Лисичка та Журавель).
- Що приготувала лисичка? (Кашку).
- Яку посудину вибрала лисичка для частування гостя? (Мілку тарілочку)
- Як ви думаєте, чому? (Щоб з’їсти самій).
- Уявіть себе на місці журавлика, як він почувався в гостях у лисички? (Ображено, негостинно).
- Як відреагував журавлик на лисиччине частування? (Запросив до себе в гості).
- Що приготував журавель? (Борщик).
- Яку посудину обрав журавлик? Чому? (Глечик. Щоб провчити лисичку).
- Як відреагувала лисичка на журавлине частування? (Образилася на журавля).
- Чи приятелюють від того часу лисичка з журавлем? (Ні).
- Чи правильно поступила лисичка? (Неправильно).
- А як мали поступити справжні друзі? (Пригостити один одного).
Практична робота на картці. Робота в парі.
Завдання. Дізнайся, хто до кого йде в гості. Проведіть олівчиком “доріжку”. Розмалюйте лисичку та журавля.
Картка 1 Картка 2
Виставка робіт.
Фрагмент уроку природознавства (вчитель Прасол Г.С.)
Етап вивчення нового матеріалу.
1. Робота з малюнками (далі подорожуємо потягом. Діти під звуки потягу роблять рухи).
- Зараз їдемо понад лісом. Які рослини ви бачите у лісі? (показує вчитель малюнки: береза, каштан, сосна)
Попереду сад.
Фрагмент уроку навчання грамоти (вчитель Ноздріна В.Ю)
Етап вивчення нового матеріалу.
а) читання вчителем;
б) перевірка сприймання тексту. Про що розповідається в оповіданні?;
в) напівголосне читання учнями;
г) словникова робота:
дужі руки виблискує
велетень сильні
грає – виграє богатир
д) читання «Ланцюжком»;
е) бесіда;
є) гра «Розвідники» ( показую картки – блискавки зі словами)
синіє
напуває
набирає
тримає
а діти відшукують речення;
ж) гра «Так – Ні».
Над річкою біліє веселка.
Через усю хмару барвиста веселка.
Десь за лісом сидить змій – Горинич.
Набирає відрами воду з річки і виливає її на хмару.
Фрагмент уроку природознавства у 1 класі (Костенко Л.М.)
Етап закріплення і систематизації знань
Робота в парах (12 слайд)
Наступне завдання від Сови. Поки звучить пташиний спів – ваше завдання відшукати , розфарбувати і назвати :
Групи в яких були карточки з групою птахів замальовують зеленим
Групи в яких ____________________риб____________червоним
Групи в яких ____________________звірів_______коричневим
Групи в яких ____________________комахи______жовтим
(звучить спів пташок, діти відшукують
Педагоги школи активно працювали над тим, щоб забезпечити створення оптимальних умов для становлення особистості дитини, формування вміння та бажання вчитися,
самовиражатися в різних видах діяльності. Працюючи з дітьми за новим Держстандартом, вчителі керувалися принципом « не нашкодь» і спрямовували свої зусилля на збереження здоров᾿я, емоційного благополуччя та на розвиток індивідуальності кожної дитини.
Отже, роботу по впровадженню нового Державного стандарту початкової освіти у нашій школі розпочато, він і надалі успішно реалізовуватиметься педагогами з використанням новітніх технологій, набутого досвіду, власного потенціалу. Та найголовніше те, що в кожного вчителя є бажання плекати особистість, яка відповідатиме світовим та європейським стандартам.
1