Тема: Природа взимку (узагальнення)
Мета: формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – самоорганізовуватись до планування своїх дій;
загальнокультурна – дотримуватись правил спілкування під час роботи на уроці та норм мовленнєвої культури;
здоров'язберігаюча – дбайливе ставлення до життя і здоров'я ; викликати позитивні емоції на уроці;
громадянська – бережливе ставлення до природи;
соціальна – уміння працювати в парах, групах, індивідуально, колективно;
компетентності з ІКТ – здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією;
предметних компетентностей:
навчальна:
-закріпити, систематизувати й перевірити знання учнів
розвивальна:
- розвивати логічне мислення, творчі здібності;
- розширювати світогляд;
-навички роботи в парах, групах;
виховна:
- виховувати самостійність, старанність;
-виховувати почуття любові до природи.
Тип уроку: узагальнення набутих знань.
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій: «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Незакінчене речення», робота в парах, групах.
Обладнання: підручник, робочий зошит учня, пазли «Тварини в казках», мікрофон, лепбук.
Використана література:
1. Природознавство: підруч. для 2-го кл. загальноосвіт. навч. закл. /
Т.Г.Гільберг, Т.В. Сак. – К. : Генеза, 2012. – 176 с..
2. Ресурси Інтернету.
Конспект уроку природознавства в 2 класі
Тема: Природа взимку (узагальнення)
Мета: формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – самоорганізовуватись до планування своїх дій;
загальнокультурна – дотримуватись правил спілкування під час роботи на уроці та норм мовленнєвої культури;
здоров’язберігаюча – дбайливе ставлення до життя і здоров'я ; викликати позитивні емоції на уроці;
громадянська – бережливе ставлення до природи;
соціальна – уміння працювати в парах, групах, індивідуально, колективно;
компетентності з ІКТ – здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією;
предметних компетентностей:
навчальна:
розвивальна:
виховна:
Тип уроку: узагальнення набутих знань.
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій: «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Незакінчене речення», робота в парах, групах.
Обладнання: підручник, робочий зошит учня, пазли «Тварини в казках», мікрофон, лепбук.
Використана література:
1. Природознавство: підруч. для 2-го кл. загальноосвіт. навч. закл. /
Т.Г.Гільберг, Т.В. Сак. – К. : Генеза, 2012. – 176 с..
2. Ресурси Інтернету.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Нумо, перевір, дружок
Чи готовий на урок?
Урок природознавства
Емоційне налаштування на урок
Вітаю вас, любі діти, на нашому уроці
Чекають вас відкриття на кожному кроці
Знову в гості до природи йдемо
Цікаві знання собі візьмемо.
Наш девіз: Думати – швидко,
Відповідати – чітко,
Працювати – дружно,
Запам’ятовувати – міцно.
ІІ. Хвилинка спостереження «Лабіринт зима»(Лепбук)
Народна мудрість: Трапляється такий год, що на день по сім погод?
Для кожної пори року характерна своя погода.
У класі постійно працює наш гідрометцентр.
Слово нашому синоптику……
Підсумок фенологічних спостережень
А зараз про погоду
Сьогодні... (число, місяць, рік)
t повітря вранці...
Вітер...
Опади...
Стан неба…
Погода сьогодні у селі, у школі, у 2 класі сприятлива, отож всім бажаю гарного настрою, цікавих знань і відкриттів.
ІІІ. Актуалізація опорних знань(Лепбук)
1.Бесіда
Згадайте: Народна мудрість: “Зима іде, за собою сніг веде”
Продовжіть думку:
Пригадайте:
- Які зв’язки існують між неживою і живою природою?
- Як пов’язані рослини, рослиноїдні та хижі тварини.
2. Гра « Продовж ланцюг живлення»
Морква, заєць, ……
Сіно, козуля, ………
Соковита травичка, олень,……..
Зерно,мишка,………
3. Гра « Упізнай казку.» (Лепбук)
Робота в парах.
« Склади пазли» (Лепбук)
4. Уривок з інсценізації казки «Котик і півник»
Відгадайте загадку.
Сидить півник на печі
Їсть смачненькі калачі,
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати.
ІV. Підготовка учнів до свідомого засвоєння знань
А що ми будемо робити,
Про що ми будем говорити,
Ви можете усі сказати,
Як зможете загадку відгадати.
1.Загадка:
Стало біло навкруги — я розтрушую сніги,
наганяю холоди, води сковую в льоди
2. Вправа «Сенкан»
1. Зима
2. Холодна, білосніжна
3. Морозить, хурделяє, завіває
4. Взимку природа спить
5. Сніг
V. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми уроку
« Мозковий штурм»
Знаємо:
Сьогодні на уроці ви доведете, що розумієте, як нежива природа впливає на стан рослин, життя тварин і людей узимку, як потрібно допомагати природі взимку.
— Синьокрила Сойка пропонує вам поміркувати та обрати правильну відповідь. …
1) Під час охолодження вода у твердому стані (крига й лід):
а) розширюється; б) стискається.
2) Що було б, якби восени з дерев та кущів не опало листя? ….
3) Як рослини пристосувалися до зими?
а) рослини взимку знаходяться у стані спокою; б) триває розвиток рослин.
4) Яку групу птахів не можна побачити взимку в твоїй місцевості?
а) Осілих; б) перелітних; в) зимуючих.
5) Які зі звірів залягають на зиму спати?
а) Борсук; б) лисиця; в) їжак; г) ведмідь.
6) Що трапиться, якщо на зиму в приміщеннях не заклеїти вікна, а двері у під’їздах тримати відчиненими?
2) Гра «Четвертий “зайвий» «Чий слід?»(Лепбук)
Грудень, січень, лютий, вересень
Шуба, светр, шапка, валянки.
Береза, клен, ялина, дуб.
Заметіль, злива, завірюха, хурделиця.
VІ. Закріплення набутих знань (Лепбук)
1.Хвилинка милування природою
— Помилуйтеся пейзажами зимової природи та пригадайте нашу зимову мандрівку.
— Що вам запам’яталося, сподобалося найбільше?
— Про що захотілося розповісти своїм друзям?
— Що вас вразило?
— Які знання ви зможете використати у щоденному житті?
Вправа «Мікрофон»
«Допоможіть! Прийшла холодна і голодна зима. Все замело снігом, всі в небезпеці…»
Гарбузове насіння, пшоно, підсмажене соняшникове насіння, зерно,
крихти хліба, насіння бур’янів; несолоне сало, насіння динь, кавунів,
цукерки.
Пам’ятайте! Чорний хліб і підсмажене насіння, солоне сало птахам
давати не можна.
VІІ. Фізкультхвилинка
Добре те, що сонце світить!
Добре те, що вітер віє,
Добре те, що ось цей ліс
Разом з нами ріс і ріс!
Добре те,що в нашій річці
Чиста – не брудна вода!
І мене матуся рідна
Після школи зустріча!
Добре бігати на дворі!
Добре вчитися у школі!
Добре плавати в ставку!
Добре те, що я живу!
3.Розповідь з елементами бесіди (Лепбук)
Для кожної пори року
характерні свої явища природи
Восени – жовкне і та опадає листя.
Взимку – падає сніг.
Зима нам дарує багато турбот.
Пригадайте і розкажіть, які розваги і які турботи приносить зима людям у містах і селах?
(відповіді учнів)
- Робота з народними прикметами.
- Поясніть і запам’ятайте приказку!
Осінь каже: « Берися до роботи, бо зима скоро настане».
VІІІ. Усебічна перевірка знань
1.Гра «Збери прикмету»
Правильні відповіді: 1-2; 2-3; 3—1; 4-4.
2.Гра «Бліц – опитування»
Відповідь ваша повинна бути – так, чи не так.
* Рослини взимку вмирають. (Не так.)
* Сніговий покров служить теплою ковдрою для рослин. (Так.)
* Життя на землі можливе без рослин. (Не так.)
* Усі дерева мають однаковий стовбур. (Не так.)
* Взимку рослинам краще без снігу. (Не так.)
* У верби тонкі гілочки опускаються до землі. (Так.)
* Ягоди горобини і калини дуже полюбляють пташки. (Так.)
3. Гра «Відгадай і розкажи» (Лепбук)
З гілочки на гілочку стрибає.
Спритна і проворна, а не птах. (Білка.)
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
Їй на місці не сидиться,
Як зовуть її... (Лисиця.)
Є у нього хвіст – гачок ,
Ніс такий, як п’ятачок,
Він у лісі проживає,
Там і хатку свою має. (Дикий кабан.)
По полю гасає,
овечок хапає,
людей лякає. (Вовк.)
ІХ. Підбиття підсумків. Рефлексія
Технологія « Незакінчене речення»
Сьогодні я дізнався……
Було цікаво……
Я зрозумів, що……….
Тепер я знаю……….
За що я люблю зиму ………………….