План-конспект уроку з трудового навчання на тему: "Виготовлення сюжетної аплікації з рваних частин паперу «Осінній ліс». Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу".
План-конспект позакласного заняття з трудового навчання для 2 класу.
Тема: Виготовлення сюжетної аплікації з рваних частин паперу «Осінній ліс». Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу.
Мета: Вдосконалювати вміння учнів виконувати аплікацію з рваних частин паперу; дати уявлення учням про пейзаж ; розвивати пізнавальну активність, кругозір, образне мислення, естетичний смак, фантазію учнів; виховувати охайність та акуратність під час виконання практичної роботи, дбайливе ставлення до матеріалів та інструментів, естетичні смаки, любов до рідного краю.
Обладнання: Інформаційно - комунікаційні засоби навчання, зразок виробу.
Матеріали й інструменти: Кольоровий папір і картон, клей, ножиці, серветки.
Література
1. Трудове навчання: підруч. для 1 кл. / В.К. Сидоренко, Н.В. Котелянець. – Харків : Сиция, 2012.
2. Хорунжий В.І. Практикум в навчальній майстерні з методикою трудового навчання. – Т.: Астон , 2014.
Хід уроку
1. Підготовка робочих місць (перед уроком).
2. Організаційна частина.
Привітання:
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
3. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.
- Діти, я знаю, що ви вже робили аплікацію з рваного паперу. Сьогодні ви продовжите працювати з даним видом аплікації і навчитеся, з його допомогою, зображувати пейзаж також ви удосконалите свої вміння виготовляти вироби з рваних частин паперу
4. Засвоєння нових знань, актуалізація опорних знань учнів.
Бесіда про природу України
- Діти, скажіть, що таке аплікація? (Аплікація - зображення виконане з наклеєних деталей; презентація)
- Природа України дуже різноманітна і мальовнича. Є гори – Карпати і Кримські. Є великі і малі річки – Дніпро, Південний і Північний Буг, Дністер, Рось. В Україні багато хвойних, листяних і мішаних лісів, широкі степи, болота та чисті озера. Багато садів і виноградників. Територію України омивають води двох морів – Чорного й Азовського. Кожний куточок нашої країни чарівний і неповторний.
Природа багата і різноманітна. Вона щедро ділиться з людиною своїми дарами. Людина отримує від природи різні рослини, рибу, птахів, звірів, сировину для виготовлення матеріалів, з яких вона виготовляє різні предмети.
4. Вступний інструктаж.
4.1 Аналіз зразка виробу
- Діти, уважно подивіться на аплікацію. Що на ній зображено? (дерева, осінній пейзаж)
- Який матеріал використано для її виготовлення? (картон і папір)
- Яким способом виготовлені деталі аплікації? (нарвані з паперу)
4.2 Матеріали та інструменти
- Як ви бачите, працювати ви будете з кольоровим картоном і папером та клеєм.
4.3 Повторення правил безпеки на уроках трудового навчання:
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть.
А тепер їх відпустіть.
Плигніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд.
7. Практична робота учнів.
Учні починають роботу. Учитель за потреби проводить поточний інструктаж (індивідуальний чи фронтальний).
- Візьміть аркуш картону, зігніть навпіл по ширині і розріжте по лінії згину. На половині цього аркуша ви будете виконувати свою аплікацію.
- Відірвіть вздовж аркуша смужку завширшки у два пальчики – це стовбур дерева. Рівний край потрібно зробити рваним. Вам потрібно буде 3 стовбура, щоб зробити 3 дерева.
- Нарвіть з паперу клаптики – це будуть ваші листочки.
- Оберіть місце на аркуші картону і наклейте туди стовбур. Потім наклейте клаптики з паперу навколо стовбура, щоб утворилося листя. Колір листя обирайте не тільки зелений, адже зараз осінь і листочки можуть бути і жовті, і червоні.
- Відірвіть невелику смужку і наклейте внизу. Це буде травичка.
- Після того як ви наклеїли дерева, можете наклеїти ще сонечко, чи ще щось. Для цього на зворотній стороні паперу олівчиком намалюйте, що вам потрібно і обережно вирвіть його, а потім приклейте.
8. Заключний інструктаж
8.1 Виставка учнівських робіт з вербальним оцінюванням та аналізом допущених помилок. (Учні кожного ряду виходять до дошки і демонструють свої вироби.)
8.2 Підсумок уроку
- Що ви виготовляли на уроці?
- Який матеріал ви використовували для аплікації?
- Що робити було найважче? Що нового ви дізналися на цьому уроці?
- Що навчилися робити?
- Я дякую вам за старанність на уроці?
8.3 Прибирання робочих місць