План-конспект уроку з трудового навчання

Про матеріал

План-конспект уроку з трудового навчання на тему: "Виготовлення сюжетної аплікації з рваних частин паперу «Осінній ліс». Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу".


Перегляд файлу

План-конспект позакласного заняття з трудового навчання для 2 класу.

Тема:  Виготовлення сюжетної аплікації з рваних частин паперу «Осінній ліс».      Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу.

Мета:  Вдосконалювати вміння учнів виконувати аплікацію з рваних частин паперу; дати уявлення учням про пейзаж ; розвивати пізнавальну активність, кругозір, образне мислення, естетичний смак,  фантазію учнів; виховувати охайність та акуратність під час виконання практичної роботи, дбайливе ставлення до матеріалів та інструментів,  естетичні смаки, любов до рідного краю.

Обладнання: Інформаційно - комунікаційні засоби навчання, зразок виробу.

Матеріали й інструменти: Кольоровий папір і картон, клей, ножиці, серветки.

Література

1. Трудове навчання: підруч. для 1 кл. /  В.К. Сидоренко, Н.В. Котелянець. – Харків : Сиция, 2012.

2. Хорунжий В.І. Практикум в навчальній майстерні з методикою трудового навчання. – Т.: Астон , 2014.    

 

Хід уроку

1. Підготовка робочих місць (перед уроком).

2. Організаційна частина.

 Привітання:

  •   Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

3. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.

- Діти, я знаю, що ви вже робили аплікацію з рваного паперу. Сьогодні ви продовжите працювати з даним видом аплікації і навчитеся, з його допомогою, зображувати пейзаж також ви удосконалите свої вміння виготовляти вироби з рваних частин паперу

4.  Засвоєння нових знань, актуалізація опорних знань учнів.

 Бесіда про природу України

- Діти, скажіть, що таке аплікація? (Аплікація  - зображення виконане з наклеєних деталей; презентація)

-  Природа України дуже різноманітна і мальовнича. Є гори – Карпати і Кримські. Є великі і малі річки – Дніпро, Південний і Північний Буг, Дністер, Рось. В Україні багато хвойних, листяних і мішаних лісів, широкі степи, болота та чисті озера. Багато садів і виноградників. Територію України омивають води двох морів – Чорного й Азовського. Кожний куточок нашої країни чарівний і неповторний.

  • Часто художники створюють картини, на яких зображують природу, краєвиди міст і сіл. Такі зображення називають пейзажем. Отже пейзаж – це зображення природи. Багато художників малювали картини із зображенням пейзажу. Ось деякі із них (презентація). Пейзажі можна створювати , малюючи їх олівцями, фарбами та роблячи аплікації. Поміркуйте, що оточує нас за містом. (Природа) Це трава, квіти, дерева, озеро, річка і багато іншого. Людина і природа – єдине ціле. Умовно природу можна розділити на земний, водний і повітряний простір.

 Природа багата і різноманітна. Вона щедро ділиться з людиною своїми дарами. Людина отримує від природи різні рослини, рибу, птахів, звірів, сировину для   виготовлення матеріалів, з яких вона виготовляє різні предмети.

  •       Отже, сьогодні ви будете виготовляти аплікацію  з рваних частин паперу, на якій буде зображено осінній пейзаж.

4. Вступний інструктаж.

4.1 Аналіз зразка виробу

 - Діти, уважно подивіться на аплікацію. Що на ній зображено? (дерева, осінній пейзаж)

- Який матеріал використано для її виготовлення? (картон і папір)

- Яким способом виготовлені деталі аплікації? (нарвані з паперу)

4.2 Матеріали та інструменти

       - Як ви бачите, працювати ви будете з кольоровим картоном і папером та клеєм.

    4.3 Повторення правил безпеки на уроках трудового навчання:

  • Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання.
  • Переходити на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється;
  • Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж.
  • Перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів.
  • Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя;
  • Не можна працювати несправним і тупим інструментом.
  • Ножиці передавати кільцями вперед.
  • Використовувати інструмент лише за призначенням.
  • Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.
  • Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідне обладнання, вимити руки з милом і витерти їх рушником.

 

Фізкультхвилинка


Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть.

А тепер їх відпустіть.

Плигніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

 


 7. Практична робота учнів.

Учні починають роботу. Учитель  за потреби проводить поточний інструктаж (індивідуальний чи фронтальний).

 - Візьміть аркуш картону, зігніть навпіл по ширині і розріжте по лінії згину. На половині цього аркуша ви будете виконувати свою аплікацію.

 - Відірвіть вздовж аркуша смужку завширшки у два пальчики – це стовбур дерева. Рівний край потрібно зробити рваним. Вам потрібно буде 3 стовбура, щоб зробити 3 дерева.

- Нарвіть з паперу клаптики – це будуть ваші листочки.

- Оберіть місце на аркуші картону і наклейте туди стовбур. Потім наклейте клаптики з паперу навколо стовбура, щоб утворилося листя. Колір листя обирайте не тільки зелений, адже зараз осінь і листочки можуть бути і жовті, і червоні.

- Відірвіть невелику смужку і наклейте внизу. Це буде травичка.

- Після того як ви наклеїли дерева, можете наклеїти ще сонечко, чи ще щось. Для цього на зворотній стороні паперу олівчиком намалюйте, що вам потрібно і обережно вирвіть його, а потім приклейте.

8. Заключний інструктаж

8.1 Виставка учнівських робіт з вербальним оцінюванням та аналізом допущених помилок. (Учні кожного ряду виходять до дошки і демонструють свої вироби.)

  • У кого на вашу думку вийшла найкраща робота?  Чому?
  • Яка робота сподобалася найбільше? Чому?
  • Яка робота найохайніша?
  • Хто не встиг зробити аплікацію? Чому?

8.2  Підсумок уроку

-  Що ви виготовляли на уроці?

-  Який матеріал ви використовували для аплікації?

       -  Що робити було найважче? Що нового ви дізналися на цьому уроці?

       -  Що навчилися робити?

       - Я дякую вам за старанність на уроці?

8.3 Прибирання робочих місць

 

 

doc
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
7267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку