План-конспект уроку з трудового навчання в 6 класі. Тема: "Будова і принцип роботи свердлильного верстата 2М112"

Про матеріал

План-конспект уроку з трудового навчання в 6 класі Тема:"Будова і принцип роботи свердлильного верстата 2М112". Освітня мета даного матеріалу: засвоєння учнями поняття про будову і принцип роботи свердлильного верстата. Засвоєння технології роботи у хмаро орієнтованому навчальному середовищі за допомогою Office 365. Розвиваюча мета: знаходження причинно-наслідкових зв΄язків при вивченні будови машин та механізмів.

Зміст архіву
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

План-конспект

уроку з трудового навчання в 6 класі

Тема: "Будова і принцип роботи свердлильного верстата 2М112"

14

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: "Будова і принцип роботи свердлильного верстата 2М112"

Мета уроку:

освітня: засвоєння учнями поняття про будову і принцип роботи свердлильного верстата. Засвоєння технології роботи у хмаро орієнтованому навчальному середовищі за допомогою Office 365;

виховна: формувати технічний світогляд та позитивне ставлення до науки та техніки.

розвиваюча: знаходження причинно-наслідкових зв΄язків при вивченні будови машин та механізмів.

Обладнання  інструменти та наочність:свердлильний верстат 2М112, свердла спіральні, мультимедійний проектор, екран, зразок виробу, зразки заготовок, персональні комп’ютери, хмаро орієнтоване середовище Office365, мультимедійна презентація «Будова і принцип роботи свердлильного верстата 2М112».

Міжпредметні зв’язки: фізика, креслення.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

  1. Організаційна частина

Перевірка присутніх

Перевірка готовності учнів до уроку

  1. Актуалізація опорних знань і досвіду учнів

    Діалог учителя з класом:

Діти, зверніть увагу на зразок, поміркуйте та дайте відповідь, яким чином на вашу думку утворений отвір?

Учні: за допомогою свердла.

Добре, молодці! А тепер пригадайте, яке обладнання потрібно нам для свердління отворів?

Учні: коловорот, ручний дриль, електричний дриль, свердлильний верстат.

Молодці! Вірно!

А хто з вас знає, як працює свердлильний верстат?

Учні: (окремі відповіді на рівні знань про роботу електричного дриля).

Добре, отже давайте разом сьогодні на уроці познайомимся з помічником юних майстрів – свердлильним верстатом.

  1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчально трудової діяльності. (відповідно до теми уроку та освітньої, мети, демонстрація зразка роботи «Підставка під гарячий посуд»).
  2. Вивчення нового матеріалу.

Для виготовлення точних циліндричних отворів у заготовках з металу, деревини, пластмаси в шкільних майстернях застосовують настільно-вертикальні верстати марки 2М112, НС12А, НС12М. Букви означають наступне: Н - настільний, С - свердлильний, М - механічний. Цифра після букв показує найбільший діаметр свердла (в міліметрах) яким можна свердлити отвори на цьому верстаті.

Вертикально-свердлильний настільний верстат моделі 2М112, має досконалішу конструкцію порівняно з іншими верстатами. На ньому можна свердлити отвори  до 12 мм у заготовках з металу, деревини й пластмаси. Основа верстата - чавунна плита 1. На плиті змонтований робочий стіл - 2, на якому є три Т- подібних пази для закріплення лещат - 3 і різних пристроїв для свердління. На задній частині плити є опорна площина, до якої в кронштейні 17 нерухомо кріпиться силовий гвинт колона - 11. По вертикальному напрямному пазу колони переміщується шпиндельна бабка - 5, в корпусі якої розміщена рейкова передача -  механізм для піднімання й опускання (подачі) шпинделя - вала спеціальної конструкції. Подача свердла до заготовки здійснюється за допомогою трисекційної ручки подачі - 6. Переміщення шпиндельної бабки по колоні відбувається за допомогою рукояток маховика -16, фіксація шпиндельної бабки за допомогою рукоятки -15. На нижньому конічному кінці шпинделя кріпиться свердлильний патрон - 4. На верхній частині корпусу шпиндельної бабки розміщена клинопасова передача, що складається з ведучого - 12, веденого - 8 п'ятиступінчастих шківів, паса -  9, натяжного гвинта - 7 і захисного кожуха - 10. Клинопасову передачу приводить у рух електродвигун - 14, укріплений на підмоторній рамі - 13. Використовуючи шківи різних діаметрів, можна змінювати частоту обертання шпинделя. Наприклад, якщо приводний пас надіти на менший ступінь ведучого шківа і на більший веденого, шпиндель обертатиметься повільно. Якщо перевести пас на середній ступінь ведучого і веденого шківів, шпиндель обертатиметься швидше. При передаванні руху з більшого ступеня ведучого шківа на малий ступінь веденого шківа шпиндель обертатиметься ще швидше. Для запускання електродвигуна на верстаті є пульт керування з кнопками "Пуск"-18 та 20, та кнопкою "Стоп" - 19.

  1. Первинне закріплення.

    Діалог учителя з класом: Увага, підготуйтесь до закріплення нового матеріалу. Виконайте такі дії:

  •                 відкрити Office 356;
  •                 ввести власний обліковий запис та пароль;

 

  •                 відкрити додаток Video;

 

                  

 

  •                 відкрити та переглянути відео S1020002 на каналі MACH;

 

                 

  1. Формування умінь та навичок

Практична робота.

Діалог учителя з класом: Увага, підготуйтесь до виконання практичного завдання. Кожен з вас отримує на власний хмарний кабінет електронне повідомлення від мене у вигляді презентації у PowerPoint.Завдання складається з двох частин. Перша частина завдання на знання будови свердлильного верстата. Друга, його механізмів. Якщо ви вірно вкажете назви частин верстата ви отримаєте - 10 балів, визначивши за умовним позначенням назву механічної передачі отримаєте 11 або 12 балів.

 

 

Інструктаж до виконання  роботи.

Послідовність виконання операцій:

  •                 відкрити вхідні повідомлення у Outlook, знайти повідомлення із вкладенням презентації;

 

 

  •                 переглянути презентацію, виконати редагування слайдів №2 та №3, відповідно до запитань;

 

       

 

  •                 відіслати виконану роботу повідомленням, на перевірку вчителю;
  •                 отримати повідомлення про оцінку.

Інструктаж з правил безпечної праці.

Під час виконання роботи необхідно дотримуватися загальних правил безпеки праці, бути уважними, не відволікати інших.

Виконання практичної роботи.

Учні виконують завдання. Учитель проводить обхід з метою виявлення типових помилок і контролю за організацію робочого процесу. У разі потреби проводить груповий або індивідуальний інструктаж.

  1. Підсумки уроку. Рефлексія.

Учитель: давайте порівняємо реальні результати з тією метою і завданнями, які ми визначили на початку уроку. Чому ми отримали саме такий результат а не інший? Що потрібно змінити для успішної реалізації мети? Який подальший план дій для реалізації мети.

Мотивація оцінок.

Оголошення домашнього завдання.

Запишіть домашнє завдання: § 18 стор.128 ( Б. М.Терещук С.М.Дятленко та інші ). Вивчити правила безпечної праці при роботі на верстаті 2М112.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Будова та принцип роботи свердлильного верстата 2М112

Номер слайду 2

№ елемента назва № елемента назва 1 11 2 12 3 13 4 14 5 15 6 16 7 17 8 18 9 19 10 20

Номер слайду 3

Яку назву має ця механічна передача? c Яку назву має ця механічна передача?

Номер слайду 4

Під час роботи на свердлильному верстаті необхідно дотримуватись наступних правил безпечної праці. До початку роботи Правильно надіти спецодяг (фартух з нарукавниками або халат та берет чи косинку), стежити щоб не звисало волосся. Перевірити надійність кріплення захисного кожуха пасової передачі; надійність заземлення верстата (якщо заземлення порушено, вмикати верстат категорично забороняється). Надійно закріпити свердло в патроні. Перевірити роботу верстата на холостому ході. Міцно закріпити деталь на столі верстата в лещатах. Забороняється під час свердління підтримувати руками незакріплену деталь. Перед початком роботи надіти захисні окуляри

Номер слайду 5

Під час роботи Користуватись лише справним інструментом. Свердло до деталі подавати плавно, без зусиль і ривків і лише після того, як шпиндель верстата набере повної швидкості. Перед свердлінням металевої заготовки необхідно накернити центри отворів. Дерев’яні заготовки в місці свердління наколоти шилом. Бути особливо уважними й обережними наприкінці свердління. Під час виходу свердла з матеріалу заготовки зменшити подачу. Під час свердління великих дерев’яних заготовок (деталей) на стіл під деталь підкладати дошку або кусок багатошарової фанери. Щоб уникнути травм в процесі роботи на верстаті: а) не нахиляти голову близько до свердла; б) не виконувати роботи в рукавицях; в) не класти сторонніх предметів на станину верстата; г) не змащувати і не охолоджувати свердло за допомогою мокрих ганчірок. Для охолодження свердла слід користуватися спеціальною щіточкою. У разі припинення подачі електричного струму негайно вимкнути верстат. Перед зупинкою верстата відвести свердло від деталі, після чого вимкнути електродвигун.

Номер слайду 6

Після закінчення роботи Прибрати стружку з верстата за допомогою щітки-зміталки. З пазів верстатного стола стружку зметіть металевим крючком. Не здувати стружки і не змітайте її руками. Відокремити свердло від патрона. Інструменти і матеріали розмістити у відведених для них місцях. Привести себе і робочий одяг в порядок. Вимити руки.

zip
Додано
23 липня 2018
Переглядів
3201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку