План-конспект уроку з трудового навчання в 6 класі Тема:"Будова і принцип роботи свердлильного верстата 2М112". Освітня мета даного матеріалу: засвоєння учнями поняття про будову і принцип роботи свердлильного верстата. Засвоєння технології роботи у хмаро орієнтованому навчальному середовищі за допомогою Office 365. Розвиваюча мета: знаходження причинно-наслідкових зв΄язків при вивченні будови машин та механізмів.
План-конспект
уроку з трудового навчання в 6 класі
Тема: "Будова і принцип роботи свердлильного верстата 2М112"
Тема уроку: "Будова і принцип роботи свердлильного верстата 2М112"
Мета уроку:
освітня: засвоєння учнями поняття про будову і принцип роботи свердлильного верстата. Засвоєння технології роботи у хмаро орієнтованому навчальному середовищі за допомогою Office 365;
виховна: формувати технічний світогляд та позитивне ставлення до науки та техніки.
розвиваюча: знаходження причинно-наслідкових зв΄язків при вивченні будови машин та механізмів.
Обладнання інструменти та наочність:свердлильний верстат 2М112, свердла спіральні, мультимедійний проектор, екран, зразок виробу, зразки заготовок, персональні комп’ютери, хмаро орієнтоване середовище Office365, мультимедійна презентація «Будова і принцип роботи свердлильного верстата 2М112».
Міжпредметні зв’язки: фізика, креслення.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
Перевірка присутніх
Перевірка готовності учнів до уроку
Діалог учителя з класом:
Діти, зверніть увагу на зразок, поміркуйте та дайте відповідь, яким чином на вашу думку утворений отвір?
Учні: за допомогою свердла.
Добре, молодці! А тепер пригадайте, яке обладнання потрібно нам для свердління отворів?
Учні: коловорот, ручний дриль, електричний дриль, свердлильний верстат.
Молодці! Вірно!
А хто з вас знає, як працює свердлильний верстат?
Учні: (окремі відповіді на рівні знань про роботу електричного дриля).
Добре, отже давайте разом сьогодні на уроці познайомимся з помічником юних майстрів – свердлильним верстатом.
Для виготовлення точних циліндричних отворів у заготовках з металу, деревини, пластмаси в шкільних майстернях застосовують настільно-вертикальні верстати марки 2М112, НС12А, НС12М. Букви означають наступне: Н - настільний, С - свердлильний, М - механічний. Цифра після букв показує найбільший діаметр свердла (в міліметрах) яким можна свердлити отвори на цьому верстаті.
Вертикально-свердлильний настільний верстат моделі 2М112, має досконалішу конструкцію порівняно з іншими верстатами. На ньому можна свердлити отвори до 12 мм у заготовках з металу, деревини й пластмаси. Основа верстата - чавунна плита 1. На плиті змонтований робочий стіл - 2, на якому є три Т- подібних пази для закріплення лещат - 3 і різних пристроїв для свердління. На задній частині плити є опорна площина, до якої в кронштейні 17 нерухомо кріпиться силовий гвинт колона - 11. По вертикальному напрямному пазу колони переміщується шпиндельна бабка - 5, в корпусі якої розміщена рейкова передача - механізм для піднімання й опускання (подачі) шпинделя - вала спеціальної конструкції. Подача свердла до заготовки здійснюється за допомогою трисекційної ручки подачі - 6. Переміщення шпиндельної бабки по колоні відбувається за допомогою рукояток маховика -16, фіксація шпиндельної бабки за допомогою рукоятки -15. На нижньому конічному кінці шпинделя кріпиться свердлильний патрон - 4. На верхній частині корпусу шпиндельної бабки розміщена клинопасова передача, що складається з ведучого - 12, веденого - 8 п'ятиступінчастих шківів, паса - 9, натяжного гвинта - 7 і захисного кожуха - 10. Клинопасову передачу приводить у рух електродвигун - 14, укріплений на підмоторній рамі - 13. Використовуючи шківи різних діаметрів, можна змінювати частоту обертання шпинделя. Наприклад, якщо приводний пас надіти на менший ступінь ведучого шківа і на більший веденого, шпиндель обертатиметься повільно. Якщо перевести пас на середній ступінь ведучого і веденого шківів, шпиндель обертатиметься швидше. При передаванні руху з більшого ступеня ведучого шківа на малий ступінь веденого шківа шпиндель обертатиметься ще швидше. Для запускання електродвигуна на верстаті є пульт керування з кнопками "Пуск"-18 та 20, та кнопкою "Стоп" - 19.
Діалог учителя з класом: Увага, підготуйтесь до закріплення нового матеріалу. Виконайте такі дії:
Практична робота.
Діалог учителя з класом: Увага, підготуйтесь до виконання практичного завдання. Кожен з вас отримує на власний хмарний кабінет електронне повідомлення від мене у вигляді презентації у PowerPoint.Завдання складається з двох частин. Перша частина завдання на знання будови свердлильного верстата. Друга, його механізмів. Якщо ви вірно вкажете назви частин верстата ви отримаєте - 10 балів, визначивши за умовним позначенням назву механічної передачі отримаєте 11 або 12 балів.
Інструктаж до виконання роботи.
Послідовність виконання операцій:
Інструктаж з правил безпечної праці.
Під час виконання роботи необхідно дотримуватися загальних правил безпеки праці, бути уважними, не відволікати інших.
Виконання практичної роботи.
Учні виконують завдання. Учитель проводить обхід з метою виявлення типових помилок і контролю за організацію робочого процесу. У разі потреби проводить груповий або індивідуальний інструктаж.
Учитель: давайте порівняємо реальні результати з тією метою і завданнями, які ми визначили на початку уроку. Чому ми отримали саме такий результат а не інший? Що потрібно змінити для успішної реалізації мети? Який подальший план дій для реалізації мети.
Мотивація оцінок.
Оголошення домашнього завдання.
Запишіть домашнє завдання: § 18 стор.128 ( Б. М.Терещук С.М.Дятленко та інші ). Вивчити правила безпечної праці при роботі на верстаті 2М112.