План конспект уроку з української мови

Про матеріал
Мета. Закріплювати знання учнів про основні ознаки речення та його оформлення на письмі; розвивати увагу, вміння зіставляти мовні явища, робити висновки, доводити власну думку, будувати міркування, інтонаційну виразність; виховувати любов до природи, до рідного краю. Обладнання. Назви зупинок, загадки, осіннє листя ,картки , сигнальні листочки, таблиці,ноутбук ,проектор.
Перегляд файлу

План конспект уроку з української мови

3-ій клас

Тема 1. Закріплення  вивченого  про  речення  в 1-2 класах.

Мета. Закріплювати знання учнів про основні ознаки речення та його оформлення на письмі; розвивати увагу, вміння зіставляти мовні явища, робити висновки, доводити власну думку, будувати міркування, інтонаційну виразність; виховувати любов до природи, до рідного краю.

Обладнання. Назви зупинок, загадки, осіннє листя ,картки , сигнальні листочки,   таблиці,ноутбук ,проектор.

                                                      Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

Дзвенить дзвінок,

Починається урок.

Будем гарно працювати,

Щоб мову рідну добре знати.

II. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми вирушаємо в цікаву мандрівку Країною Граматики.Зокрема, їдемо до містечка Речення.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Зупинка» «Площа  повторення»

а) Гра «Мозковий штурм»

-  З чого складається мовлення?   (З речень)

- Як пишуться слова в реченні? (Окремо)

- З чого складаються речення?      (Із слів)

- Скільки слів може бути в реченні?   (1 і більше)

- Що виражає речення?   (Закінчену думку)

- Які є речення за метою висловлення?(Розповідні, питальні, спонукальні)

- Що таке основа речення?(Підмет і присудок)

2.Розминка.

 - До нашого міста завітала гостя. Відгадайте, хто вона?

              У садах, гаях блукає,

              Жовті шати одягає,

              Золотисту стелить постіль,

              Жде сестрицю білу в гості.

                                                              (Осінь)

  -  Назвіть осінні місяці. (Вересень, жовтень, листопад)

 -  Чому вересень назвали вереснем? Жовтень  - жовтнем? Листопад  -листопадом?

(Учні висловлюють свої думки.)

 

2. Зупинка «Каліграфічна».

(Під час каліграфічної хвилинки звучить «Осіння пісенька» П.І. Чайковського із циклу «Пори року».)

О О оо ос сі ін нь осінь

Осінь вишила золотом дорогу в сад.

- Що це ми записали? (Речення). Доведіть.

 -  Звуко  - буквений аналіз слова «осінь»

 -   Які слова у реченні каліграфічної хвилинки не можна перенести з рядка на рядок?  Чому?

3. Зупинка «Поетична».

         Робота над віршем.

а) Слухання вірша.

Осінь. Осінь. Листопад.

  Жовте листя стелить сад.

                                               За моря , в краї далекі,

Відлетіли вже лелеки.

б)  Бесіда за текстом вірша.

- Скільки в тексті речень?

- Із скількох слів складається перше речення?

 (Звернути увагу учнів на те, що речення може складатися і з одного слова.

  Осінь . Листопад.)

 

ІV.Вичення нового матеіалу.

  1. Зупинка «Дослідницька».

 Закріплення знань про основну ознаку речення.

-   Покидаючи наше місто, Осінь розгубила свої листочки. (Деформовані речення записані на листочках)

-         Прочитайте всі  слова.Складіть з них речення.

-         Записати речення. Підкреслити головні слова.Розібрати за частинами мови.

V.  Фізкультхвилинка.

Бачу,ви стомились,діти,

    Час нам трішки відпочити.

                                               Вітер дерево гойдає,

Листя землю покриває.

Ми листочки позбираєм

І в таночку закружляєм.

                                                    (Діти танцюють під музику.)

6. Зупинка  “Книжкова”

 1) Робота з підручником. Вправа 76.

а) - Прочитайте і визначте скільки тут речень.

(Кінець кожного речення позначаємо підняттям сигнальних листочків.)

б) - Спишіть, в кінці кожного речення поставте крапку.

в) - Визначити головні члени речень.

г) Перевірка завдання.

2) Показ слайд – шоу “Осінь”

 -Які ви бачите барви, кольори?(Золотий, оранжевий,багряний.)

 -Якого кольору найбільше? (Жовтого.)

 -Які слова можете дібрати, щоб описати осінь?(Барвиста,строката, святкова,яскрава, сонячна.)

 -  Складіть   речення про осінь.

-  Запишіть це речення.

7. Зупинка “Інтонаційна”

Вправа 77.

 Прочитайте виразно текст, правильно інтонуючи кожне речення.

 В кінці абзацу робіть довшу паузу.

8. Зупинка “Домашнє завдання”

Вправа 79.

IV.Підсумок уроку.

Зупинка “Підсумкова”

  1. Проблемна гра “Так чи ні”.

(Сигналізуємо осінніми листочкоми – картками.)

Речення складається з окремих слів. (Ні)

Речення складається зі слів, зв’язаних між собою. (Так)

Речення виражає завершену думку. (Так)

На письмі речення виділяється паузою. (Ні)

В усному мовленні  речення виділяємо інтонаційно. (Так.)

- Уроку нашому - кінець,

А хто трудився –МОЛОДЕЦЬ!

 

 

 

 

 

 

-    

docx
Додано
4 січня 2023
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку