Тема уроку. Вимова та правопис найуживаніших у мовленні числівників.Використання числівника на уроках природознавства,математики, літературного читання та інших.
Форма проведення: комбінований інтерактивний урок міжпредметних зв'язків з використанням прийому Кластер
Автор: Угринчук Мирослава Василівна
Предмети: українська мова, математика, природознавство, літературне читання, англійська мова,музика
Мета уроку:вчити учнів правильно вживати числівники у власному мовленні,проводити аналогії знань з різних предметів; розвивати системне мислення,причинно-наслідкові зв'язки,вміння виділяти головне,переходити від загальних знань до подробиць і навпаки;підвищувати мотивацію учнів до навчальної діяльності,формувати компетенції учнів,створювати обстановку співробітництва; виховувати почуття власної гідності,творчої свободи.
Методично-дидактичне забезпечення: географічна карта,ребуси,фотографії Шевченка,Франка,Українки , картки-тести, сигнальні прямокутники, картки парної та індивідуальної роботи , підручник, комп′ютер, телевізор, мультимедійні презентації.
Конспект уроку української мови з використанням міжпредметних зв’язків
(математика, природознавство,англійська мова, літературне читання, музика) .
Тема уроку. Вимова та правопис найуживаніших у мовленні числівників.Використання числівника на уроках природознавства,математики, літературного читання та інших.
Форма проведення: комбінований інтерактивний урок міжпредметних зв’язків з використанням прийому Кластер
Автор: Угринчук Мирослава Василівна
Предмети: українська мова, математика, природознавство, літературне читання, англійська мова,музика
Мета уроку:вчити учнів правильно вживати числівники у власному мовленні,проводити аналогії знань з різних предметів; розвивати системне мислення,причинно-наслідкові зв’язки,вміння виділяти головне,переходити від загальних знань до подробиць і навпаки;підвищувати мотивацію учнів до навчальної діяльності,формувати компетенції учнів,створювати обстановку співробітництва; виховувати почуття власної гідності,творчої свободи.
Методично-дидактичне забезпечення: географічна карта,ребуси,фотографії Шевченка,Франка,Українки , картки-тести, сигнальні прямокутники, картки парної та індивідуальної роботи , підручник, комп′ютер, телевізор, мультимедійні презентації.
Хід уроку
I.Організація учнів до уроку!
І.1 Привітання
Лунає дзвіночок, до праці мерщій!
Ти всі перешкоди здолати зумій!
Працюєм наполегливо,творчо,старанно-
Щоб кожна хвилинка не втратилась марно.
І. 2. Налаштування на урок.
Я - учень. Я ходжу до школи. Мене вчать вчитися. Я все розумію.Я хочу все знати, щоб корисним Україні стати.
І. 3. Ознайомлення з девізом.
Очі дивляться - та все бачать.
Вуха слухають – та все чують.
Голова – думає і все записує.
ІІ.Актуалізація опорних знань учнів.
ІІ.1 Мозковий штурм.
-Які частини мови ми знаємо?
-З якою частиною ми знайомились на попередньому уроці?
-Що таке числівник? На які питання він відповідає?
ІІ.2 Мотивація навчальної діяльності.
-Чи можете ви сказати коли народились, чи коли сьогодні пробудились не використовуючи числівників?
-А спробуйте щось купити в магазині не вживаючи у своєму мовлення цифри?
-А як ви гадаєте числівник вивчають тільки на уроках української мови, чи ми можемо сказати,що цифри та числа є в математиці, природознавстві, літературному читанні,музиці,трудовому навчанні,образотворчому мистецтві,англійській мові та навіть фізичній культурі.
ІІ.3.Оголошення теми і мети уроку.
-Сьогодні ми з вами спробуємо у цьому переконатись. Наш урок буде схожий на Кластер.
Ви знаєте з минулих уроків цей прийом.Ми протягом уроку з’ясумо і водночас повторимо все,що пов’язане з числівниками,числами та цифрами з різних навчальних предметів,щоб навчитися правильно вимовляти та писати числівники, а також систематизувати наші знання.
ІІІ.Вивчення нового матеріалу
ІІІ.1.Робота над прислів’ями.
Всі за одного і один за всіх. Працювати до сьомого поту.
-Як ви розумієте ці прислів’я? Які числівники є в них? Чи маємо працювати злагоджено.
Який числівник є у другому прислів’ї? А назвіть число,попереднє до числа сім.
ІІІ.2. Каліграфічна хвилинка.
Шш ВвСттд шість шістдесят шістсот шістдесяти вісімдесяти
ІІІ.3. Відпрацювання вимови числівників
50 60 16 13 12
ІІІ.4. Перегляд відеопрезентаціїї.
-Як утворюються числівники в українській мові?
ІІІ.5. Диктант «Тиша»
На дошці записані цифри, учні мовчки в зошит записують словами.
5 14 18 50 11 60 6 19
ІІІ.6. Взаємоперевірка
Учні обмінюються зошитами,перевіряють правильність написання.
ІІІ.7.Робота в групах
-Розгадайте ребуси. Складіть з одним на вибір речення.
100лиця 3буна ві3ла г1на і100рія ві3на
7я 100ляр смор1а пі100лет ви3мка під3мка
мі100 пі2л с3бав 3тон 3зуб гор1а
ІV. Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок учнів
Встановлення зв’язків з природознавством
1.Робота з географічною картою.
-Показати океан, який займає друге місце за величиною? Третє?
-Скільки океанів об’єднує Світовий океан?
-Скільки материків є на землі? Утворіть від числа 6 інші числівники?
2.Вправа «Мікрофон»
-Які природні зони є на материку Африка? Скільки їх? Яка кількість рослин є у вологих екваторіальних лісах? Скільки серед них дерев?
-Які частини включає в себе Євразія? Скільки їх?
-Скільки планет обертаються навколо Сонця?(8)
-Скільки країн омиває Тихий океан? (50)
-Скільки всього вчені налічують сузір’їв?(88)
-Скільки зір у сузір’ї Велика Ведмедиця? (7)
3.Цікава природа
* Птах сіра мухоловка прилітає з кормом до свого гнізда 300 – 400 разів на день.
* Протягом доби новонароджений кит – малюк випиває 400 літрів молока.
* Бджола за день запилює 7000 квіток.
* Висота найвищої тварини на Землі – жирафа – 5 метрів, 50 сантиметрів.
* Полюючи за комахами, стриж за день пролітає 1000 кілометрів.
* Морські птахи за день з’їдають корму у 10 разів більше за власну вагу.
4.Підсумки фенологічних спостережень.
-Який сьогодні день тижня? Який по порядку?Чому дорівнює температура повітря?
-Яка пора року? Який місяць року?Назвіть релігійні свята цього місяця.
V. Фізкультхвилинка
Колядка «Добрий вечір тобі,пане господарю!»
-Чи зустрічались в колядці числівники? На які запитання вони відповідають?
VІ. Встановлення зв’язків з математикою
1. Робота в парах.
Обчислення площі і периметра прямокутника.
-Які числівники використали?
2. Математичний диктант.
-Число 5 збільшити у 10 разів.
-Чому дорівнює третина від 18? А від 180?
Від якого числа можна відняти 30 і одержати 50?
VІІ. Встановлення зв’язків з англійською мовою
1. Лічимо англійською.
-Скільки цифр використовуємо для запису чисел?(10)
-Давайте спробуємо повторити їх на англійській мові.
Відеопрезентація.
VІІІ.Тріада української літератури.
1.Фронтальна бесіда
Тарас Шевченко Іван Франко Леся Українка
-На уроці літературного читання ми вивчаємо творчість Лесі Українки.
-Пригадаймо з якими числівниками пов’язані її біографічні дані.
(діти називають дату народження , в скільки років навчилась читати , написала вірш)
2. Гра «Чи уважні ви?» Відеопрезентація
-Переглядаючи презентацію полічіть скільки числівників було названо.
25 1871 сім 10 мов 9 1886 1893
Х. Встановлення міжпредметних зв’язків з іншими предметами.
-Скільки лінійок має нотний стан?
-Скільки є нот у гамі?
-Скільки кольорів використовує художник?
ХІ.Підведення підсумків.
-Чи дотримались ми свого кластеру? Чисистематизували знання про числівник та числа з різних дисциплін? Чи можна сказати,що ми працювали до сьомого поту.
-Як будемо писати 50 60 80?
ХІІ.Домашнє завдання.
І гр..-впр.259,с.11
ІІгр.-підготувати цікаву інф-ю Північну Америку використовуючи числівники