ДНЗ «Подільський Центр ПТО»
Методична розробка з фізичної культури
Варіативний модуль волейбол
Мета навчальна: удосконалити техніку прийому м’яча;
оздоровча: розвиток спритності засобами спортивних естафет;
виховна: виховувати в здобувачів освіти любов до волейболу, почуття товариськості, наполегливості, взаємодопомоги, вміння працювати в парі та команді, а також мати потребу в систематичних заняттях фізичною культурою та розвивати стійку мотивацію щодо збереження свого здоров'я.
Завдання уроку:
1.Спеціальна фізична підготовка волейболіста.
2.Удосконалення техніки прийому м’яча двома руками зверху та знизу через сітку.
3. Естафетна гра «Хрестики – нулики» на спортивному майданчику.
Інвентар: волейбольні м’ячі, сітка, каримат, фішки.
Викладач фізичної культури
Іщук Аліна Анатоліївна
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина уроку 8 хв. |
||||
1
|
1.Шикування, привітання.
2.Повідомлення завдань уроку.
3. Розподіл в шерензі: “На перший, другий, (третій) – РОЗПОДІЛИСЬ!” Учні називають свої номера: 1-й, 2-й, 3-й. 1-ші номера стоять на місці; 2-гі номера роблять 2 кроки в перед; 3-ті номера роблять 4 кроки вперед.
|
2 хв. |
Організувати учнів до уроку. Опитування про їх самопочуття. Перевірка наявності спортивного одягу.
По закінченні розподілу лівофланговий не доповідає.
|
|
2
3
4
|
Різновиди ходьби, бігу та стрибків.
Ходьба: - почергове піднімання лівої, правої ступні з п‘ятки на пальці. - піднімання обома ногами з п’ятки на пальці.
Біг: повільний,звичайний на місці. - Стрибки: 1.В.п. ноги разом. 1 стрибок - ноги нарізно; 2 – В.п.
2.В.п. ноги разом. 2 - ва пружні стрибки на двох ногах 3- й стрибок на 180* 4-В.п. - Те саме зі стрибком на 360*
Комплекс загально-розвиваючих вправ на місці. 1.В.П.Стійка ніг нарізно. Нахили і повороти голови в праву в ліву сторони.
2.В.п.Руки в замок за головою,лікті вперед. 1- розводимо лікті всторону; 2- нахил тулуба вліво; 3- поворот тулуба вліво; 4 – В.п. 5-8 те саме в праву сторону.
3.В.п.руки вгорі 1-2 відведення прямих рук назад; 3-4 те саме руки внизу; 5-8 зміна положення рук права вгорі, ліва внизу (почергове відведення); 9 руки розвести в сторони; 10 В.п. руки на пояс.
4.В.п.стійка ніг нарізно (широка) руки на пояс. 1.Нахил тулуба в ліво,права рука тягнеться вліво над головою. 2.Те ж саме з поворотом тулуба в ліву сторону, рука вперед - вліво. 3. Нахил тулуба до лівої ноги правою рукою. 4.Повернутися у В.П. Те ж саме в праву сторону.
5.В.п.Широка стійка ноги нарізно. 1.Нахил тулуба вперед (руки вперед). 2.Нахил тулуба вниз (торкаємось руками підлоги). 3.Нахил тулуба вниз (руками тягнемось між ногами назад). 4-7 Нахил тулуба вперед ( почергове торкання правою - рукою лівої ноги, лівою рукою - правої ноги). 8.В.п. руки на пояс
6. В.п. широка стійка ноги нарізно. 1- поворот тулуба і лівої ноги в ліву сторону 4 пружних випади. 2- те саме в праву сторону.
7.В.п.О.с. 1.Упор присівши 2.Ноги відвести назад – прогнувши тулуб. 3. Упор присівши. 4.В.п.
8. Вправа на відновлення дихання: - «Тихий океан»
|
10 - 14 повторень
30 сек.
15 стрибків
4 - 8 повторень
4 - 8 повторень
4 - 8 повторень
4 - 8 повторень
4 - 8 повторень
4 - 8 повторень
4 - 8 повторень
4 - 8 повторень
2 - 4 повторень
|
Спостерігати за поставою учнів. Піднімання виконується з повним відривом п’ятки або пальців ніг від підлоги.
Стрибки виконуємо під рахунок,зберігаючи синхронність рухів.
Звернути увагу на правильність виконання.
Звернути увагу на правильність виконання.
Спостерігати за правильністю виконання. Спину тримати рівно.
Спостерігати за правильністю виконання.
Спостерігати за правильністю та послідовністю виконання.
Спостерігати за правильністю та ритмом виконання
Руки вгору - повільний вдих, руки вниз – повільний видих.
|
|
Основна частина уроку 25 хв. |
||||
1
2
3 |
1.Спеціальна фізична підготовка волейболіста. 1.Спеціальні вправи для зміцнення пальців рук. В.п. Стійка на колінах на каріматі. - виставляємо зігнуті руки вперед, пальці розведені; - виконуємо падіння з упором на пальці рук; - віджимання на пальцях рук. - повернутися у в.п.
2. Спеціальні вправи для зміцнення черевного пресу.
2.2.Робота в парах В.п. Стоячи в планці на прямих руках або на ліктях один навпроти одного. 1- підняти праву руку вперед – виконавши дотик до руки партнера навпроти. 2- те саме з лівою рукою. 3-4 почергове виконання.
2. Удосконалення техніки прийому м’яча двома руками зверху та знизу через сітку.
1.Учні стоять в три колони навпроти волейбольної сітки. Перший учасник в колоні біжить до сітки, робить зупинку перед сіткою боком. Перекидає м’яч через сітку і пересуваючись під низом сітки ловить м’яч з іншої сторони сітки. Те саме робить назад. Перекинувши м’яч назад,учасник передає естафету наступному і повертається в колону з заду.
2. Учні стоять в три (або дві) колони навпроти волейбольної сітки. Один учасник стоїть на іншій стороні майданчика і перекидає м’яч партнеру в колоні навпроти, так, щоб той зміг виконати прийом м’яча 2-ма руками зверху або знизу. Якщо всі учасники колони виконали прийом, тоді той хто стояв навпроти і кидав м’яч учасникам своєї команди міняється позиціями з першим учасником колони.
Естафетна гра: «Хрестики – нулики» на спортивному майданчику.
Участь беруть 2 команди в складі якої є 4 учасники. На кожному ході гравці однієї команди мають ставити на ґратці фішку «Х», інші ставлять фішку «О». Виграє команда, яка першою поставила три однакових знаки в горизонтальному, вертикальному чи діагональному ряді.
Зразок : партію виграла команда «О»
|
Дівчата 6-8 повторень
Хлопці 10-15 повторень
10 – 15 повторень
10 - 15 повторень
4-8 повторень
8 – 10 повторень
3 - 6 повторень |
Спостерігати за правельністю виконання.
Пересуватись під сіткою приставним кроком напівписяді, тулуб трохи нахилений вперед.
Сліди на долонях після правильного прийому м’яча зверху
Сліди на долонях після неправильного прийому м’яча зверху
Партія в якій немає переможця — нічия
|
|
Заключна частина уроку 2 хв. |
||||
1 |
Шикування в одну шеренгу. |
30 сек. |
Звернути увагу на зовнішні ознаки відновлення організму. |
|
2 |
Підведення підсумків уроку. |
30 сек. |
Відзначення кращих учнів на уроці, підбадьорення для слабо - встигаючих. |
|
3 |
Домашнє завдання.
|
30 сек. |
Індивідуальне завдання на картках. |
|
4 |
Здобувачі освіти виконують жест «Дай п'ять» один одному та викладачу і довільно виходять зі спортивного залу. |
30 сек. |
Жест дружніх почуттів.
|
|