План-конспект уроку з використанням стратегій критичного мислення. Урок з математики у 4 класі за темою «Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Розв”язува

Про матеріал
Комбінований урок з елементами розвитку критичного мислення. Його метою є систематизація знання учнів про одиниці вимірювання маси, формувати уміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими, вправляти у розв'язуванні задач способом відношення, повторити одиниці вимірювання довжини, дроби; удосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення та уміння мислити критично.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Розв”язування задач.

Мета. Систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси, формувати уміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими, вправляти у розв”язуванні задач, повторити одиниці вимірювання довжини, дроби. Удосконалювати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення та уміння мислити критично. Створити умови для формування позитивних мотивів навчання учнів. Дати можливість для інтелектуального розвитку і рефлексії, засвоєння певного соціального досвіду. Виховувати комунікативні якості учнів.

Обладнання. Таблиці «Одиниці вимірювання маси», «Дерево вирішень», таблиця  «Морський бій», квітка з відривними пелюстками для гри, предметні малюнки.

Тип уроку. Комбінований ( засвоєння навичок і вмінь, узагальнення та систематизація знань) з елементами розвитку критичного мислення.

Методи інтерактивного навчання :

  • Вправа « інтрига»
  • Взаємодія в парах
  • Вправа «Морський бій»
  • «Гронування», «Сенкан»
  • Вправа «Дерево рішень», «Очікування»
  • Ігри: 

упіймай число

семибарвна квітка

загадка

Короткий коментар. Комбінований урок з елементами розвитку критичного мислення. Його метою є систематизація знання учнів про одиниці вимірювання маси, формувати уміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими, вправляти у розв'язуванні задач способом відношення, повторити одиниці вимірювання довжини, дроби; удосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення та уміння мислити критично.

Хід уроку

І. Розминка. Організація  учнів до уроку.

Ось і дзвоник пролунав,

До уроку нас зібрав.

Діти, посміхніться,

На сусіда подивіться.

Всі готові працювати? (так)

Можна нам розпочинати.

  • Покажіть, що ви готові працювати у парі.
  • Покажіть, що готові працювати у групі.
  • Сідайте. Покажіть, з яким настроєм ви починаєте наш урок.
  • Сподіваюсь, що наш урок пройде у творчій атмосфері.

Пропоную першу гру нашого уроку «Інтрига».

 Перед вами таблиця, згідно нумерації розташуйте слова і ми отримаємо девіз уроку

1- діяти                 8-обовязково           2-активно

5- сперечатися      3-думати                   7-для всіх

4-оперативно        6-доказово

Дійсно. Наш девіз виглядає саме так:

Діяти – активно!

Думати – оперативно!

Сперечатися – доказово!

Для всіх – обовязково!

Тож налаштуймося на урок.

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

  1. Вправа «Очікування»

Ось у нас є «Дерево рішень». Запишіть на квіточках конкретні очікувані результати від сьогоднішнього уроку. Тобто продовжте мою думку «Сьогоднішній урок навчить мене….», «Я очікую від уроку…», «Я сподіваюсь….»

( у кожного з учнів на парті квіточка, на якій записують очікувані  результати)

Усі квіточки прикріпіть на «Дерево рішень», а в кінці уроку  ми побачимо, чи досягли очікуваного результату. Бачите, як зацвіло рясно наше дерево! Щоб воно цвіло і тішило нас очікуваними результатами, почнемо втілювати в життя наші сподівання.

  1. Повідомлення мети уроку.

Сьогодні на уроці ми систематизуємо знання про одиниці вимірювання маси, навчимося перетворювати одиниці вимірювання маси,будемо розв"язувати  задачі.

ІІІ. Контроль, корекція і актуалізація знань.

  1. Вправа «Морський бій»

Нам треба пригадати  матеріал минулого уроку – одиниці вимірювання довжини. Для цього ми проведемо гру «Морський бій». Перед вами таблиця. Роздивляйтеся і давайте правильні відповіді.

          А                   В                  С                  Д

1      100см           2дм5см         20см              50мм

2     42см             35090см          14005см       250см

3      56м              63дм                 40375см      2км  

4      7см5мм        1000м                70000м        400м

5       480см           900м                   200дм          18км

 

А1-знайти ½

А1-С4 – знайти суму

В1-знайти 1/5

С3- переведи в дм і см

Д1-переведи в см, знайди 1/5

С5-переведи в м,см

Д3- скільки тут м

 

  1. Гра «Упіймай число»

Знайдіть співвідношення між числами, переводячи їх у інші величини.

20діб                                1

1км360м                           480

24год                                5090

5м09см                             7

70000дм                            1360

  1. Приготуйте зошити, починаємо «Математичний диктант»

-Знайди : ¼ від 2м,  1/100 від  1км,  1/5від 4м

- Виконай дію, запиши відповідь:

7см+3см4мм

9км-250м

Виконуємо перевірку»ланцюжком»(50см,10м,80см, 10см4мм,8км750м)

 

Фізхвилинка

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда.
  • Які одиниці маси ви знаєте?
  • Як визначають масу предметів?Чим?(ваги, кантор)
  • Скільки грамів в 1 кг? Кг в 1тонні? Грамів в 1 кг?кг в 1 ц? ц в 1 т?
  1. Пояснення нового матеріалу.
  • Для вимірювання маси великих вантажів використовують одиниці вимірювання маси – центнер і тонну.
  • Ви вже знаєте, що 1 ц дорівнює 100кг. 1 тонна позначається скорочено 1т і дорівнює 1000кг.
  • 1 центнер – це приблизно 2 мішки картоплі.
  • 1 тонна – маса автомашини «Москвич»
  • У давнину користувалися іншими мірами маси

         Народні міри маси:

Золотник – 4г

Пуд- 16кг

Корець- 1ц

Безмен-1кг

Гилетка-25кг

Гривна-400г

Фунт-400г

-Чи є тут щось знайоме для вас? Гривня – грошова одиниця України. А в давнину вона була ще й ваговою одиницею. Це був злиток срібла масою 1 фунт. Тобто 400г. Іноді для плати цей злиток був завеликий і його розрубували навпіл. Новий злиток називали «руб»

V. Первинне закріплення знань учнів.

1. Робота з підручником.( впр.269 робота з таблицею мір маси с.42)

2.Задача 270( з коментуванням)

- щоб дізнатися, яка маса меду, потрібно від загальної маси відняти масу банки.Отже, 1000-300=700г

3.Задача 271. Перед розвязуванням задачі пояснити значення слова вантажність, запропонувати перетворити дані міри маси у кг або ц

1ц=100кг     3т500кг=3500кг=35ц

Маса 1мішка цукру-1ц. отже, автомобілем можна перевезти 35 мішків цукру-піску

4.Гра «Семибарвна квітка»

Пропонується квітка –на пелюстках якої написані завдання з підручника (№272) Діти відривають пелюстки і вирішують кожен свій приклад на дошці. Одна пелюстка порожня. На ній запис «Додай своє» Учень пропонує свій варіант прикладу.

5.Завдання 273 – з коментуванням 

Розвиток математичних знань

  1. гра «Загадка» для розв”язання задачі 274, 275

Вчитель говорить загадку і показує фото - камяне вугілля, нафту

-Глибоко в землі ховається……називається

-У землі лежить, по трубах біжить і машинам дає жити

Як гадаєте про що буде задача?

  1. Самостійна робота.

Завд. 276  1в.- вирази, записані у верхньому рядку

                  2в.- вирази, записані у нижньому рядку

 Підсумок уроку.Рефлексія.

  1. Робота у групах.

1гр. -----«Гронування»

Математика  ------   лічили   подорожували     грали     відповідали   розвязували         повторювали 

           2гр. ------  сенкан до слова «Математика»

- математика

-точна, корисна

-розвиває, навчає, обчислює

- математика – цариця наук

-розум

         3гр. -----------математичний кросворд

     2.Вправа «Очікування»

  • Наш урок підійшов до завершення. Якраз час подивитися, чи виправдалися ваші очікування( вчитель читає сподівання учнів, а учні коментують)

Добре того навчати, хто хоче все знати! Дійсно, ми дотрималися девізу нашого уроку:

Діяли – активно!

Думали – оперативно!

Сперечалися – доказово!

Для всіх ці правила були обовязкові!

3.Психологічний супровід

Покажіть з яким настроєм ви закінчуєте урок (смайлики)

  • Дякую вам за активну роботу на уроці. Урок закінчений.

          Дом.завдання с.43 №278, №279

 

 

 

 

 

Висновки

Вправи з розвитку критичного мислення стимулюють загальну активність учнів; сприяють створенню плідного освітнього середовища; вимагають від учнів застосовувати нові знання, спираючись на засвоєний раніше матеріал; виробляють вміння діяти і приймати рішення самостійно чи в складі команди; шукати, компонувати і застосовувати нову інформацію з різних джерел, використовуючи сучасні технології для виконання конкретних завдань; формують бажання і здатність самостійно вчитись; вчать дітей самостійно міркувати.

Розвиток критичного мислення є дуже актуальним питанням у сучасній освіті. Регулярне використання стратегій критичного мислення дає позитивний результат у навчально-виховній роботі.

 

 

Література

  1. Інтерактивні технології навчання в початкових класах. / Упорядник:Дівакова І. І. – Тернопіль: Мандрівець, 2012.
  2. Настільна книга педагога. Посібник для тих, хто хоче бути вчителем-майстром / Упорядники: Андрєєва В. М., Григораш В. В. – Харків: Видавнича група «Основа», 2006.
  3. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науково-методичний посібник. – К., А.С.К., 2003.
  4. Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. – К. 2017.
  5. Пометун О., Сущенко І. Путівник з розвитку критичного мислення в учнів початкової школи. – К. 2017.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
27 червня 2019
Переглядів
1496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку