1
Тема. Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Розв”язування задач.
Мета. Систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси, формувати уміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими, вправляти у розв”язуванні задач, повторити одиниці вимірювання довжини, дроби. Удосконалювати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення та уміння мислити критично. Створити умови для формування позитивних мотивів навчання учнів. Дати можливість для інтелектуального розвитку і рефлексії, засвоєння певного соціального досвіду. Виховувати комунікативні якості учнів.
Обладнання. Таблиці «Одиниці вимірювання маси», «Дерево вирішень», таблиця «Морський бій», квітка з відривними пелюстками для гри, предметні малюнки.
Тип уроку. Комбінований ( засвоєння навичок і вмінь, узагальнення та систематизація знань) з елементами розвитку критичного мислення.
Методи інтерактивного навчання :
упіймай число
семибарвна квітка
загадка
Короткий коментар. Комбінований урок з елементами розвитку критичного мислення. Його метою є систематизація знання учнів про одиниці вимірювання маси, формувати уміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими, вправляти у розв'язуванні задач способом відношення, повторити одиниці вимірювання довжини, дроби; удосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення та уміння мислити критично.
Хід уроку
І. Розминка. Організація учнів до уроку.
Ось і дзвоник пролунав,
До уроку нас зібрав.
Діти, посміхніться,
На сусіда подивіться.
Всі готові працювати? (так)
Можна нам розпочинати.
Пропоную першу гру нашого уроку «Інтрига».
Перед вами таблиця, згідно нумерації розташуйте слова і ми отримаємо девіз уроку
1- діяти 8-обов”язково 2-активно
5- сперечатися 3-думати 7-для всіх
4-оперативно 6-доказово
Дійсно. Наш девіз виглядає саме так:
Діяти – активно!
Думати – оперативно!
Сперечатися – доказово!
Для всіх – обов”язково!
Тож налаштуймося на урок.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Ось у нас є «Дерево рішень». Запишіть на квіточках конкретні очікувані результати від сьогоднішнього уроку. Тобто продовжте мою думку «Сьогоднішній урок навчить мене….», «Я очікую від уроку…», «Я сподіваюсь….»
( у кожного з учнів на парті квіточка, на якій записують очікувані результати)
Усі квіточки прикріпіть на «Дерево рішень», а в кінці уроку ми побачимо, чи досягли очікуваного результату. Бачите, як зацвіло рясно наше дерево! Щоб воно цвіло і тішило нас очікуваними результатами, почнемо втілювати в життя наші сподівання.
Сьогодні на уроці ми систематизуємо знання про одиниці вимірювання маси, навчимося перетворювати одиниці вимірювання маси,будемо розв"язувати задачі.
ІІІ. Контроль, корекція і актуалізація знань.
Нам треба пригадати матеріал минулого уроку – одиниці вимірювання довжини. Для цього ми проведемо гру «Морський бій». Перед вами таблиця. Роздивляйтеся і давайте правильні відповіді.
А В С Д
1 100см 2дм5см 20см 50мм
2 42см 35090см 14005см 250см
3 56м 63дм 40375см 2км
4 7см5мм 1000м 70000м 400м
5 480см 900м 200дм 18км
А1-знайти ½
А1-С4 – знайти суму
В1-знайти 1/5
С3- переведи в дм і см
Д1-переведи в см, знайди 1/5
С5-переведи в м,см
Д3- скільки тут м
Знайдіть співвідношення між числами, переводячи їх у інші величини.
20діб 1
1км360м 480
24год 5090
5м09см 7
70000дм 1360
-Знайди : ¼ від 2м, 1/100 від 1км, 1/5від 4м
- Виконай дію, запиши відповідь:
7см+3см4мм
9км-250м
Виконуємо перевірку»ланцюжком»(50см,10м,80см, 10см4мм,8км750м)
Фізхвилинка
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Народні міри маси:
Золотник – 4г
Пуд- 16кг
Корець- 1ц
Безмен-1кг
Гилетка-25кг
Гривна-400г
Фунт-400г
-Чи є тут щось знайоме для вас? Гривня – грошова одиниця України. А в давнину вона була ще й ваговою одиницею. Це був злиток срібла масою 1 фунт. Тобто 400г. Іноді для плати цей злиток був завеликий і його розрубували навпіл. Новий злиток називали «руб»
V. Первинне закріплення знань учнів.
1. Робота з підручником.( впр.269 робота з таблицею мір маси с.42)
2.Задача 270( з коментуванням)
- щоб дізнатися, яка маса меду, потрібно від загальної маси відняти масу банки.Отже, 1000-300=700г
3.Задача 271. Перед розв”язуванням задачі пояснити значення слова вантажність, запропонувати перетворити дані міри маси у кг або ц
1ц=100кг 3т500кг=3500кг=35ц
Маса 1мішка цукру-1ц. отже, автомобілем можна перевезти 35 мішків цукру-піску
4.Гра «Семибарвна квітка»
Пропонується квітка –на пелюстках якої написані завдання з підручника (№272) Діти відривають пелюстки і вирішують кожен свій приклад на дошці. Одна пелюстка порожня. На ній запис «Додай своє» Учень пропонує свій варіант прикладу.
5.Завдання 273 – з коментуванням
Розвиток математичних знань
Вчитель говорить загадку і показує фото - кам”яне вугілля, нафту
-Глибоко в землі ховається……називається
-У землі лежить, по трубах біжить і машинам дає жити
Як гадаєте про що буде задача?
Завд. 276 1в.- вирази, записані у верхньому рядку
2в.- вирази, записані у нижньому рядку
Підсумок уроку.Рефлексія.
1гр. -----«Гронування»
Математика ------ лічили подорожували грали відповідали розв”язували повторювали
2гр. ------ сенкан до слова «Математика»
- математика
-точна, корисна
-розвиває, навчає, обчислює
- математика – цариця наук
-розум
3гр. -----------математичний кросворд
2.Вправа «Очікування»
Добре того навчати, хто хоче все знати! Дійсно, ми дотрималися девізу нашого уроку:
Діяли – активно!
Думали – оперативно!
Сперечалися – доказово!
Для всіх ці правила були обов”язкові!
3.Психологічний супровід
Покажіть з яким настроєм ви закінчуєте урок (смайлики)
Дом.завдання с.43 №278, №279
Висновки
Вправи з розвитку критичного мислення стимулюють загальну активність учнів; сприяють створенню плідного освітнього середовища; вимагають від учнів застосовувати нові знання, спираючись на засвоєний раніше матеріал; виробляють вміння діяти і приймати рішення самостійно чи в складі команди; шукати, компонувати і застосовувати нову інформацію з різних джерел, використовуючи сучасні технології для виконання конкретних завдань; формують бажання і здатність самостійно вчитись; вчать дітей самостійно міркувати.
Розвиток критичного мислення є дуже актуальним питанням у сучасній освіті. Регулярне використання стратегій критичного мислення дає позитивний результат у навчально-виховній роботі.
Література