ДЕНРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«Запорізьке вище професійне училище моди і стилю»
ПЛАН – КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ
З ПРЕДМЕТУ «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА»
Група: № 11-11а
Професія: Перукар (перукар-модельєр). Манікюрник. Адміністратор.
Дата проведення: 21/09/2023 р.
Тема програми: Модуль: Баскетбол
Тема уроку: Передача та ловля м’яча в баскетболі.
Мета:
Освітня: навчити учнів техніці передачі та ловлі м’яча. Удосконалювати уміння та розвивати нові навички володіння м’ячем.
Розвиваюча: розвивати спритність, індивідуальність, вміння володіти своїм тілом. Вміння працювати в команді, самостійно приймати рішення, оцінювати власні результати. Ключові компетентності: здоров’язбережувальна, інформаційна, математична.
Виховна: виховувати почуття колективізму при грі у баскетбол, діяти разом з партнером при передачі та ловлі м’яча, виховувати відповідальність за своє здоров’я.
Тип уроку: комплексний, ігровий.
Методи і прийоми: поточний (ходьба, біг, спеціальні бігові вправи), фронтальний (загально розвиваючі, вправа «Школа м’яча»), груповий (рухливі ігри на увагу, пальчикова гімнастика), в парах (робота з м’ячами в парах), показ (передача м’яча, пальчикова гімнастика, ведення м’яча), змагальний (естафети з елементами баскетболу).
Заплановані навчальні результати:
Предметні |
Міжпредметні |
Особистісні
|
Повинні знати: учні вмітимуть виконувати вправи загальної фізичної підготовки, спеціальні бігові вправи баскетболіста. Учні виконуватимуть завдання рухливих ігор, естафет.
Повинні вміти: учні аналізуватимуть помилки своїх товаришів.
|
Визначати відстань до партнера при передачі та ведення м’яча; знаходити потрібну інформацію в підручниках, інтернеті та інших джерелах інформації; розуміти мету та задачі навчальної діяльності. |
Учні знатимуть, як контролювати свій стан здоров’я та рівень фізичного навантаження. Учні підвищать інтерес до уроків фізичної культури.
|
Методична мета: узагальнення форм і методів взаємодії зі здобувачами освіти під час опанування технік гри у баскетбол.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: м’ячі – баскетбольні, свисток, фішки, картки.
№ з\п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І |
Вступна частина |
2-3 хв |
В колі
|
1.1 |
Привітання, стан здоров’я, |
|
|
1.2 |
Педагогічне завдання: |
|
Формування загальних уявлень про фізичну культуру, збереження та зміцнення здоров’я |
1.3 |
Техніка безпеки під час вивчення елементів баскетболу |
|
Питання – відповідь. Додаток № 1 |
1.4 |
Ознайомлення з темою уроку. |
|
Передача та ловля м’яча в баскетболі |
1.5 |
Вимірювання ЧСС |
За 6 сек х 10 |
Норма: 65-75 ударів за хвилину |
ІІ |
Підготовча частина |
12-15 хв |
|
2.1 |
Шикування Рухлива гра на увагу |
|
Перешикування за різними показниками. Рухлива гра на увагу «Заборонена вправа – руки за голову» |
2.2 |
Ходьба та її різновиди: - Звичайна - На носках, руки на поясі - На п’ятах, руки вгору - З перекатом з п’ятки на носок, руки за спиною, хватом за лікті |
|
По периметру залу Темп повільний Акцент на поставу Акцент на поставу Акцент на поставу
|
2.3 |
Біг та його різновиди - Звичайний - Приставним кроком правим (лівим) боком, руки в захисній стійці баскетболіста - З переміною напрямку - З зупинкою кроком або стрибком |
|
Дистанція 2 кроки Повільно Звертати увагу на положення рук та ніг
за сигналом поворот на 1800-3600 один-два сигнала |
2.4 |
Перехід на ходьбу |
|
Дихальні вправи |
2.5 |
Загально-розвиваючі вправи з м’ячем |
|
Додаток № 2 |
2.6 |
Спеціальні бігові вправи баскетболіста: - Біг з високим підніманням стегна - Біг з закиданням гомілки назад - Вистрибування на правій(лівій) нозі - Пересування приставним кроком спиною вперед (2 праворуч, 2 ліворуч) - Пересування приставним кроком спиною вперед (2 праворуч, 2 ліворуч) - Біг з зупинками (1,2)
|
|
Слідкувати за поставою, коліно піднімати до 900 П’ятами торкатися сідниць
Найвище, за допомогою рук
У захисній стійці баскетболіста
Імітація вибивання та «накривання» м’яча
З торканням підлоги (правою, лівою рукою) |
2.7 |
Вимірювання ЧСС |
за 6сек.х10 |
Норма: 120-150 уд за хвилину Дихальні вправи. Додаток № 3 |
ІІІ |
Основна частина |
20-22 хв |
Перешикування по парах |
3.1 |
«Школа м’яча» - Удар лівою (правою) рукою по м’ячу - Вібрування з м’ячем - Передача м’яча навколо себе - Вісімка |
|
Хлопок всією долонею
Виконується пальцями рук Послідовність: пояс, голова, пояс, ноги, пояс Навколо ніг |
3.2 |
Передачі м’яча: -двома руками від грудей -двома руками зверху -однією рукою від плеча -однією рукою знизу -з ударом о підлогу -з обертом м’яча навколо себе з послідуючою передачею з ударом о підлогу або від грудей -Передача м’яча однією (двома ) руками після ведення |
|
Згідно карток. Додаток № 4
Правою, лівою Правою, лівою Передача повинна бути якнайближче до партнера
Після 2-3 ударів о підлогу Слідкувати щоб не було пробіжок
|
3.3 |
Естафети з елементами баскетболу. |
|
Поділити на команди |
3.4 |
- Ведення м’яча однією рукою - Пересування приставними кроками з веденням м’яча - Ведення м’яча правою, лівою рукою – пересування спиною вперед - Передав м’яч – сів - Ведення м’яча правою, лівою рукою, передача в стінку - Підведення підсумків естафет |
|
Правою, лівою рукою Правим, лівим боком
Дотримуватися правил безпеки
Низьке, високе, три передачі в стінку
Підрахування балів |
3.5 |
Вимірювання ЧСС |
За 6 сек х 10 |
Норма: 140-160 уд за хвилину |
ІV |
Заключна частина |
3-5 хв |
|
4.1 |
Перешикування |
|
В колону, переміщення по залу, дихальні вправи |
4.2 |
Пальчикова гімнастика |
|
Сидячи в колі. Додаток № 5 |
4.3 |
Підведення підсумків уроку |
|
Обговорення уроку: Оцінювання роботи, активності учнів на уроці. Оцінювання учнями урок. Додаток № 6 |
4.4 |
Домашнє завдання |
|
Вправи для розвитку сили рук. Правила гри у баскетбол. |
Додаток № 1
Техніка безпеки життєдіяльності під час вивчення елементів баскетболу
Гра «Так, Ні»
№ |
Питання |
Відповідь |
|
Чи можна заходити в спортивний зал без змінної форми та спортивного взуття? |
ні |
|
Чи можна виходити із залу без дозволу викладача? |
ні |
|
У випадку поганого самопочуття потрібно повідомити викладача? |
так |
|
Чи треба уважно слухати викладача? |
так |
|
Чи можна без дозволу брати спортивний інвентар? |
ні |
|
Чи можна штовхатись та заважати партнеру, коли він рухається з м’ячем? |
ні |
|
Виконання вправ здійснюється лише по команді? |
так |
|
Чи можна ставити підніжки, штовхатись, відволікати інших учнів під час виконання вправ? |
ні |
|
Треба берегти спортивний інвентар та не псувати його? |
так |
|
Чи можна весь день після фізкультури ходити у спортивній формі? |
ні |
|
Необхідно перевдягатись? |
так |
|
Чи необхідно на уроці фізкультури перебувати в гарному настрої? |
так |
Додаток № 2
Орієнтовний комплекс загально розвиваючих вправ з м’ячем
Додаток № 3
Вправи для розвитку дихання
Додаток № 4
Передача м’яча
Додаток № 5
Пальчикова гімнастика
(розвиток дрібної моторики)
Додаток № 6
Приклади оцінювання учнями уроку
Викладач фізичної культури ________________________Світлана КРАЄВА