25 вересня о 19:00Вебінар: Співпраця вчителя та батьків: модернізовані підходи та нетипові форми взаємодії

План-конспект виховного заходу з образотворчого мистецтва Тема" Кольорова веселка"

Про матеріал
План-конспект виховного заходу з образотворчого мистецтва Тема. Кольорова веселка. Мета: Розширити і поповнити знання про веселку – явище природи; закріпити знання вихованців з кольорознавства, отримані на заняттях гуртка, розвивати творчу уяву, пам'ять, інтерес до художнього мистецтва, увагу та мислення,, спостережливість; виховувати естетичні смаки, любов і прагнення до творчості.
Перегляд файлу

План-конспект виховного заходу з образотворчого мистецтва

Тема. Кольорова веселка.

 

Мета: Розширити і поповнити знання  про веселку – явище природи; закріпити знання вихованців з кольорознавства, отримані на заняттях гуртка, розвивати творчу уяву, пам'ять, інтерес до художнього мистецтва, увагу та мислення,, спостережливість; виховувати естетичні смаки, любов і прагнення до творчості.

Матеріали: репродукції картин: В. Непийпиво «Ранкові хліба», О. Бородай «Спалене листя», В. Чаус «Вулиця Бродстейрса», П. Волик «Літня ніч», іграшка- сонце, картки з завданням, конверт з завданням, іграшка -Дід Мороз, скринька з кульками, назви команд, готові картинки з зображенням тварин.

Обладнання:  папір, фарби, пензлі, склянки з водою, кольорові олівці, клей, ножиці.

Форма проведення - змагання.

Кількість учасників: 15-20 дітей.

Час проведення: 45 хвилин.

Вік дітей: 5-13 років.

План заходу:

  1. Організаційний момент. (2 хв.)
  2. Конкурс 1 «Загадковий». (3 хв.)
  3. Розповідь педагога. Легенда про Чарівні фарби. (10 хв.)
  4. Конкурс 2. «Вислів про мистецтво»(3 хв.)
  5. Конкурс 3. «Фантастична істота»(7 хв.)
  6. Конкурс 4. «Розважальна»(5 хв.)
  7. Конкурс 5. «Виконай завдання»(5 хв.)
  8. Конкурс 6. «Намалюй веселку»(5 хв.)
  9. Конкурс 7. «Колір і почуття»(5 хв)
  10. Підведення підсумків змагань, нагородження переможців.(5 хв.)

 

 

Хід  заходу:

1.Організаційний момент.

Учасники змагання об’єднуються у дві команди. Педагог повідомляє про порядок проведення конкурсу, пояснює принципи його оцінювання.

Педагог

В дивних фарбах мрії потопають,
різнобарв’ям сипляться думки…

кольори немов би оживають
з ледь помітним порухом руки.

-      Дорогі діти! А ви бачили коли-небудь веселку? Скільки кольорів має веселка? Тема нашого виховного заходу: «Кольорова веселка».

Тож, сьогодні в нашому змаганні, конкурси будуть змінюватися, як  кольори веселки. Я сподіваюся, що всі учасники нашого мистецького заходу залишаться задоволеними.

 Перша команда отримує назву «Фарби», друга - «Олівці».Оберіть командира команди.

  • Отож, вирушаємо у подорож!

Конкурс 1 «Загадковий». (За кожну правильну відповідь команда отримує 1 фішку)

 

 Загадки для команди «Фарби»

1.Він не плаче, не гарчить,

Лиш малює та мовчить.

(Олівець)

 

2.Ми на вернісаж прийшли,

Щось цікаве там знайшли,

То не птах і не людина,

 А зовуть її…(Картина)

 

3.Змалював Андрійко маму,

А малюнок вставив в раму.

Цей малюнок, не секрет,

Називається…(Портрет)

 

4.Постирає все, що бачить,

Це не іграшка, не м’ячик,

Опусти ти руку в сумку

Та дістань в долоні…(Гумку)

 

5.Сонце, небо, ляльку. м’ячик.

Вправно водить олівець

Наш художник молодець.

Він потрібен всім сьогодні,

Бо вам стане у пригоді,

Тут підкаже з казки гном,

Що потрібен вам…(Альбом)

 

 Загадки для команди «Олівці»

1.Білий-білий, наче сніг,

Рук нема, немає ніг,

Не людина і не звір,

А зовуть його …(Папір)

 

2.Гарно лінії виводить,

 По папері легко водить,

 Він художник – молодець.

Чудодійний…(Олівець)

 

3.Фрукти, овочі та ваза,

Кожен з вас побачить зразу

В чому річ і в чому суть.

Як картину цю зовуть?

(Натюрморт)

 

4.Бачим ліс, галяву ясну,

День безхмарний та прекрасний.

Захопило подих аж,

Як побачили…(Пейзаж)

 

5.Ось ти бачиш на картині:

Вовк з вовчицею сидить.

Лев, цар звірів, у саванні

З левенятами лежить.

Бачиш іншого ти звіра,

Що зовсім нам є незвичний,

Як назвати жанр робіт цих?

Жанр цей -…...(анімалістичний)

-Молодці! Перш ніж ми продовжемо наше змагання, я хочу розповісти вам одну легенду про чарівні фарби. Тож вмощуйтесь зручніше і слухайте!

 

  Розповідь педагога. Легенда про Чарівні фарби.

     Один раз на сто років найдобріший із найдобріших дідів - Дід Мороз - у ніч під Новий рік приносить сім чарівних фарб. Цими фарбами можна намалювати все, що захочеш, і намальоване оживе. Хочеш - малюй череду корів і потім паси їх. Хочеш - малюй пароплав і пливи на ньому . Або зо­реліт - і лети до зірок. А якщо необхідно тобі намалювати щось простіше, наприклад, стілець, будь ласка. Намалюй і сідай на нього. Чарівними фарбами можна намалювати що завгодно, навіть мило, і воно буде милитися. Тому Дід Мороз приносить Чарівні фарби найдобрішому з усіх найдобріших дітей. І це зрозуміло .  Якщо такі фарби потраплять у руки до злого хлопчика або злої дівчинки, вони можуть скоїти багато лиха. Прималюють людині другий ніс і буде людина двоноса. Намалюють собаці роги, курці - вуса, а кішці - горб, і буде собака рогатою, курка - вусатою, а кіш­ка - горбатою.

Тому Дід Мороз дуже довго перевіряє дітей, а потім уже вибирає, кому із них подарувати чарівні фарби.

            Цього разу дід Мороз подарував їх одному дуже доброму хлопчику. Найдобрішому із найдобріших. Хлопчик дуже зрадів фарбам і відразу ж узявся малювати. Малював для інших. Тому що він був найдобрішим із найдобріших хлопчиків. Він намалював бабусі теплу хустку, мамі - святкову сукню, а батькові – риболовну вудочку. Сліпому дідусеві хлопчик намалював очі, а своїм товаришам - велику-превелику школу.

Він малював, не розгинаючись, увесь день і весь вечір . Він малював і на другий, і на третій, і на четвертий день. Він малював, бажаючи людям добра. Малював до того часу, поки не закінчилися фарби. Але ніхто не міг скористатися намальованим. Хустка для бабусі була схожа на ганчірку для миття підлоги, а сукня, намальована для матері, виявилася такою кособокою і мішкуватою, що вона її не захотіла навіть приміряти. Вудочка нічим не відрізнялася від кривої  палиці. Очі для сліпого нагадували дві голубі плями, та він і не міг ними бачити. А школа, яку дуже ретельно малював хлопчик, вийшла такою потворною, що діти до неї боялися й близько підходити.

    На вулиці з'явилися дерева, схожі на мітли. З'явилися коні з ногами із дроту, машини з кривими колесами, будинки з падаючими стінами, дахами набакир, шуби і пальта, у яких один рукав був коротший від іншого . З'явилися тисячі речей, якими не можна було скористатися. І люди злякалися:

- Як ти міг створити стільки зла, найдобріший з усіх найдобріших хлопчиків?!

-Діти, як ви вважаєте, як так вишло?(Відповіді дітей).

І хлопчик заплакав. йому захотілося зробити людей щасливи­ми! Але він не вмів малювати і тільки дарма використав фарби.

      Хлопчик плакав так голосно, що його почув найдобріший з усіх найдобріших дідусів – Дід Мороз. Почув і повернувся до нього, і поклав перед хлопчиком нову коробку з фарбами:

- Тільки це, мій друже, звичайні фарби. Але вони можуть теж стати чарівними, якщо ти цього захочеш.

  Так сказав Дід Мороз і зник.

   А хлопчик замислився: як же зробити, щоб звичайні фарби стали чарівними і щоб вони радували людей, а не приносили їм нещастя? Він дістав пензля і почав малювати.

    Хлопчик малював, не розгинаючись, весь день і увесь вечір. Він малював і на другий, і на третій, і на четвертий день. Малював доти, доки не закінчилися фарби. Тоді він попросив нові.

    Минув рік. Минуло два роки. Минуло багато-багато років. Хлопчик став дорослим, але, як і раніше, не розлучався з фарбами. Очі його стали уважними, руки ­умілими, і тепер на його малюнках замість кривих будинків із падаючими стінами красувалися високі, світлі будівлі, а замість суконь, схожих на мішки, - яскравий, святковий одяг. Хлопчик не помітив, як став справжнім художником. Він малював усе, що було навкруги, і те, чого ще ніхто ніколи не бачив: літаки, схожі на величезні стріли, і кораблі, схожі на літаки, повітряні мости і палаци зі скла.

Люди зі здивуванням дивилися на його малюнки, але ніхто не лякався. Навпаки, всі раділи й захоплювались.

- Які чудові картини! Які чарівні фарби! – говорили вони, хоч фарби були звичайнісінькі.

    Картини і справді були такі гарні, що людям захотілося їх оживити. І ось настали щасливі дні, коли намальоване на папері стало переходити в життя: і палаци зі скла, і повітряні мости, і крилаті кораблі…

   Так трапляється на білому світі. Так трапляється не тільки з фарбами, а й зі звичайною сокирою чи швейною голкою, і навіть з простою глиною. Так трапляється з усім, до чого доторкнуться руки найбільшого з найбільших чарівників – руки працелюбної, наполегливої людини.

-Я сподіваюсь,Що ви теж працелюбні і наполегливі і ми продовжемо наше змагання.

Конкурс 2. «Вислів про мистецтво» (За кожну правильну відповідь команда отримує 1 фішку)

 З набору слів треба скласти відомі вислови про мистецтво. Яка команда справиться першою, та й переможе в цьому конкурсі.

 Мистецтво — саме життя, і воно безсмертне.

Оскар Уайльд.

Творчості, як і будь-якій іншій діяльності, можна навчитися.

Г. Альтшумер

Конкурс 3. «Фантастична істота» (За кожну правильну відповідь команда отримує 1 фішку)

 Потрібно із картинок звичайних тварин, розрізавши їх, створити фантастичну істоту. Виграє та команда, яка створить найцікавішу роботу.

-Давайте, згадаємо правила техніки безпеки при використання ножиць, клея.

 Конкурс 4. «Розважальна» (За кожну правильну відповідь  команда отримує 1 фішку)

-Чарівний  Дід Мороз залишив скриньку, а в ній кульки з завданнями.

 Учасники по черзі витягують кульки із номером запитання і  відповідають на них.

1.     Як звуть художників, які малюють без пензлів і фарб?(Мороз, сонце, осінь)

2.     Назвіть єдину істоту на Землі яка може малювати?(Людина)

3.     Речовина для забарвлення предметів у певний колір.(Фарба)

4.     Інструмент для створення малюнку.(Олівець)

5.     Який колір отримаємо змішавши жовтий і синій?(Зелений)

6.     Жанр образотворчого мистецтва, на якому зображено людину.(Портрет)

7.     Як називається картина із зображенням морського пейзажу?(Марина)

8.     Назвіть основні кольори палітри.(Червоний, жовтий, синій)

9.      Зошит  для малюнків, фотографій.(Альбом)

10.   Як називається предмет для розведення та змішування фарб?(Палітра)

Конкурс 5. «Виконай завдання» (За кожну правильну відповідь  команда отримує 1 фішку)

Завдання для командирів.

-Ми можемо побачити веселку тільки після чого…?(дощу). Командири команд на хмаринках отримують завдання. (розповісти вірш, провести фізкультхвилинку).

Конкурс 6. «Намалюй веселку»

 -Через колір ми пізнаємо природу, що нас оточує. Завдяки йому ми знаємо, чи доспіли ягоди, або що вже настала осінь, тому що зелене листя дерев пожовкло і почервоніло. У різний час доби залежно від кольору сонця змінюються відтінки неба, землі, води, дерев. Ранок – у блакитному серпанку, в світлих і ніжних тонах; день наповнюється різноманітністю соковитих, яскравих фарб; захід сонця забарвлює природу в пурпурові, малинові, оранжеві фарби; ніч приносить темні, сині, фіолетові, сірі, чорні кольори.

(Демонструються репродукції картин: В. Непийпиво «Ранкові хліба», О. Бородай «Спалене листя», В. Чаус «вулиця Бродстейрса», П. Волик «Літня ніч».)

- Що ж таке колір? Яка його природа? Чому одні предмети сині, інші – червоні, а треті – зелені? Щоб відповісти на це запитання, відгадайте загадку:

Що у світі най світліше,

Наймиліше, найтепліше?

Все від нього навкруги

Набирається снаги.

Тільки ранок на стає,

Виглянь у віконце!

Всім воно життя дає,

Променисте… (Сонце.)

      Виявляється, всьому причиною є сонце, його промені, які освітлюють усе на своєму шляху. У темряві ми не бачимо ніяких кольорів. Наше око розрізняє тільки силуети предметів.

Які ж кольори нас оточують?  Усі кольори діляться на дві групи: ахроматичні – чорний, білий, усі сірі; та хроматичні – всі кольорові.

     Англійський фізик Ньютон зробив відкриття: сонячні промені, переломлюючись у краплях дощу, перетворюються на веселку. Учений розклав білий колір на сім кольорів спектра.

    Отже, наступне завдання: один учасник малює, інші допомагають пригадати кольори веселки на окремих аркушах паперу. Мета завдання – перевірити знання вихованців.

- Як підтвердження правильності результатів, розглянемо кольори, які ви використали:

Це – червоний, жар неначе.

Це – оранжевий, гарячий.

Жовтий – як пшениця в полі.

Мов трава – зелений колір.

Голубий – як у краплині.

А наступний колір – синій.

Синій колір – ніби річка,

Фіолетовий – як нічка.

 

Конкурс 7. «Колір і почуття»

   Колір може не тільки радувати, а й викликати тривогу, почуття печалі чи смутку. Іншими словами, колір впливає на наші емоції. Одні кольори заспокоюють нервову систему, інші, навпаки, подразнюють. Заспокійливо діють зелений, блакитний, синій, а збуджують – пурпуровий, червоний, оранжевий, жовтий кольори. Людина, що потребує фізичного відпочинку, емоційного спокою, інстинктивно вибирає темні тони. Якщо ж організм потребує віддачі енергії, людина обирає яскраві, світлі тони.

- А тепер дайте відповіді на запитання:

- Які бувають свята? Як вбираються на них люди?

- Як одягнені наречена і наречений на весіллі?

(Відповіді вихованців.)

- Отже, традиційно білий колір вважають символом чистоти, чорний – колір горя, смутку, печалі, смерті. Для українських народних вишивок найбільше характерне поєднання червоного і чорного кольорів, як співається в пісні нашого земляка О.Білаша «Два кольори»: «Червоне – то любов, а чорне – то журба».

Є різні кольори на цьому світі,

Є колір жаху, колір заздрості, нудьги.

Є ніжні кольори, як світлий вітер,

Є колір волі й висоти.

Є колір і кохання, і турботи,

І сонця, і повітря, і землі,

У всього колір свій…

    У багатьох людей кольори асоціюються з різними речами: з містами, буквами, звуками тощо. А яким кольором чи поєднанням кольорів ви уявляєте зло, добро, радість, ненависть, ласку, печаль? Яким кольором можна уявити звуки музики?

-Дід Мороз просив виконати останнє завдання. Він приготував конверт, давайте дізнаємося, що в ньому.

     Отже наступне завдання «Колір і почуття»

Виконують по два  учасники від команди. Витягнувши наосліп аркуш паперу із написами почуттів людини (зло, добро, радість, ненависть), вони повинні за 1 хвилину на великих аркушах, без олівця, за допомогою фарб та пензля намалювати картину, яка виникне в уяві і асоціюється у дітей з цим словом-назвою почуття. Особливу увагу звернути на кольорове вирішення замислу. Колір повинен передавати почуття. Решта учасників  команди повинна відгадати, яке почуття передане на малюнку. Перемагає та команда, які вдалося справитися з таким завданням.

 

 2. Підведення підсумків змагань, нагородження переможців.

Заключне слово педагога.

Тема нашого заходу: «Кольорова веселка». Мені доводилося бачити веселку. Вона дуже гарна.

  Уявляєш дівчинку-всесвіт, котра перекинула над землею коромисло, бо збирається принести повні відра радості. А коромисло те яскраве та кольорове. І порядок тих семи кольорів завжди незмінний: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Всі захоплено розглядають її. А появляється веселка коли  сонце яскраво світить після дощу.

 Вона приносить радість у наші серця. Недаремно її називають веселкою.

 У багатьох слов’янських народів є легенда про те, що веселка — це пояс Пресвятої Богородиці, який вона ткала від самого народження Христа. Після розп’яття Христос зійшов до пекла, щоб вивести звідти всіх праведників. Але в пеклі залишилося ще дуже багато грішних людей. Тоді Діва Марія пожаліла їх і випросила у свого Сина дозвіл вивести звідти стільки людей, скільки зможе сховатися під її одягом. Вона розгорнула свій пояс і вивела всіх, хто ще залишався в пеклі. І тепер Богородиця продовжує ткати на небі свій пояс, щоб у день Другого пришестя Христа врятувати ще більше грішних.

Веселку іноді ще називають райдугою, веселухою або цмок.

-Сподіваюсь, що Вам сподобався наш виховний захід і ви дізналися багато нового. Дякую за увагу! Спостерігайте за веселкою, коли ви маєте таку можливість, мрійте. І хай ваші мрії здійснюються. Бажаємо вам щастя!

 

ЛІТЕРАТУРА

  1.  Юшкіна О. Ігри та вправи до уроків образотворчого мистецтва//Початкова школа. – 2007. - №11. – с. 39-40
  2. Дидактичні ігри на уроках образотворчого мистецтва – БВПШ – 1999. -№21-22. – с. 44-46
  3.  Шкарєбіна Г. Чарівні фарби. Урок-конкурс//Шкільний світ. – 2007. - №40. – Вкладка – с.9-12


http://doshkolenok.kiev.ua/skazki-legendy/388-yak-zjyavylys-kvity-ta-veselka.html

http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=730023

http://www.refmaniya.org.ua/vichovn-zachodi/vichovniy-zach-d-barvi-veselki

https://naurok.com.ua/veselka-tvogo-schastya-377.htm

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Анікіна Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Виталий Вороной
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мочерад Людмила Мирославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
1090
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку