ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ-ГРИ «ПРОФЕСІЙНЕ РОЗМАЇТТЯ»

Про матеріал
Мета: розширити знання дітей про світ професій; розвивати логічне мислення, мовлення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість; виховувати у дітей бажання вчитися, працювати у команді, повагу до людей праці.
Перегляд файлу

 

 

Кисіль Світлана Володимирівна, методист з профорієнтаційної роботи

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ-грИ

 «ПРОФЕСІЙНЕ РОЗМАЇТТЯ»

(для учнів молодшого шкільного віку)

 

 

Мета:

розширити знання дітей про світ професій;

 

розвивати логічне мислення, мовлення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість;

 

виховувати у дітей бажання вчитися, працювати у команді, повагу до людей праці.

Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення:

 

картки, ребуси, чайнворд, кросворд, смайлики; презентація; ноутбук, медіапроектор.

Використана література:

 

  1.     Веленко А. Уроки профорієнтації в початковій школі : авторська розробка ігрових занять / А. Веленко // Психолог. – 2013. – № 11/12. – С. 101-107 ; 2012. – № 1. – С. 19-21.
  2.     Лапій В. «Готуємо школярів до свідомого вибору професії…» // В. Лапій. – Педагогічна думка. – 2012. – №4. – С. 35-37.

 

Хід заняття-гри

 

І. Вступна частина

Учитель:

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок.

Сьогодні в нас урок незвичайний,

Він вчить багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний,

За це подякуєм йому.

А що ми будемо робити?

Ви можете усі сказати,

Як спробуєте ребус відгадати.

 

 

 

(Гра)

 

 

ІІ. Основна частина

Учитель:

Діти, сьогодні ви матимете змогу показати свою ерудицію та кмітливість. Тож запрошую вас до захоплюючої гри! Правила прості – за кожну вірну відповідь команда отримає смайлик.

(Учитель об’єднує дітей у дві команди)

Учитель:

На веселій грі

Раді ми вітати вас!

Запитань цікавих низку

Ви почуєте від нас.

Запитаю для порядку:

Чи до гри готові ви?

Тож, назвіть себе спочатку.

В нас команд сьогодні дві!

Учитель: Капітан

1 команди:

 

Вітаємо команду «Кмітливчики»!

Хто веселий і кмітливий, той всі труднощі здолає.

Побажання суперникам:

Бажаємо вам удачі, а нам – перемоги.

Учитель: Капітан

2 команди:

 

Вітаємо команду «Розумники»!

Ми розумників команда,

Ми попереду завжди!

Побажання суперникам:

Марно ви часу не гайте,

Професій більше пізнавайте.

Учитель:

Розпочинаємо конкурс «Відгадай»!

Загадки для команди «Кмітливчики»:

 

У пору літню, в час осінній,

Навесні в гарячий час –

Косять, жнуть вони і сіють,

Орють лан у котрий раз! (Хлібороби)

 

Він приходить у білім халаті –

Добрими ліками пахне в кімнаті. (Лікар)

 

Твій одяг вийде, мов картинка:

Все по тобі – рукав і спинка.

Тож на примірці, так годиться,

Стій рівно і не смій крутиться. (Кравець)

 

Хто розносить нам листи,

Телеграми і газети?

Ой, важка у нього ноша!

Діти, хто він?.. (Листоноша)

 

Машиною водій керує,

А будівельник дім будує,

Літак людині підкоряється,

Як ця людина називається? (Пілот)

 

Першим зустрічає він сонце у місті.

Двір наш і вулиця – глянь, які чисті! (Двірник)

Учитель:

Загадки для команди «Розумники»:

 

Одяг шиють нам кравці,

У справі цій вони митці!

Вбрання необхідне дорослим й малечі...

А хто продає його, діти, до речі? (Продавець)

Від хвороб лікують лікарі,

У школі нас навчають вчителі.

Нащадкам картини художник залише...

А знаєте, друзі, хто музику пише? (Композитор)

Сьогодні король він, а завтра – вояк,

Хто він такий – не збагнути ніяк.

На сцені сумує, а потім всміхається.

Як же професія його називається? (Актор)

Випікає для малечі

Різні й дуже смачні речі:

Печиво, торти і здобу.

Як зовуть таку особу? (Кондитер)

Впевнено оркестр звучить –

Зал зачарований мовчить.

Прекрасна музика хвилює,

А хто оркестром тим керує? (Диригент)

Хто навчає футболістів,

Фігуристів і штангістів,

І від турнірів українських

Веде до ігор Олімпійських? (Тренер)

Дякуємо командам за правильні відповіді!

Учитель:

Наступний конкурс – «Кросворд»!

(Діти відгадують назви професій, учитель вписує їх у кросворд. Команда, яка першою дає вірну відповідь

отримує смайлик. Після того, як всі слова-відповіді займають свої місця, з’являється ключове слово «професія»)

Працівник хлібопекарного виробництва, фахівець з випікання хліба та хлібобулочних виробів. (Пекар)

Гарно, чисто прибирає і з мітлою дружбу має.  (Двірник)

За кермом він скрізь і всюди, і приносить користь людям. (Водій)

Господарство гарне має, за худобою доглядає. (Фермер)

Вчить він вправно рахувати, гарно літери писати. (Учитель)

Ремонтує труби він, щоб був чистий водогін. (Слюсар)

У лікарні він працює та людей усіх лікує. (Лікар)

Всі будинки розмалює, радість людям подарує. (Маляр)

 

У

Д

 

Ч

С

 

М

В

 

И

Л

 

А

І

В

 

Т

Ю

Л

Л

П

Р

О

Ф

Е

С

І

Я

Е

Н

Д

Е

Л

А

К

Р

К

И

І

Р

Ь

Р

А

А

К

Й

М

 

Р

Р

 

Е

Р

Учитель:

Вітаю, завдання виконано!

Учитель:

Оголошуємо конкурс «Допитлива ворона»!

Кмітлива ворона заглядала в книжку і залишила в деяких словах своє «кар».

Той, хто лікує людей.

_ _ кар. (Лікар)

Фахівець, який працює на токарному станку.

_ _ кар. (Токар)

Той, хто пише та розповідає казки.

 _ _ _ кар. (Казкар)

Фахівець, який працює у видавництві.

_ _ _ кар. (Друкар)

Той, хто працює в аптеці.

_ _ _ _ кар. (Аптекар)

Особа, чиїм заняттям є стрижка волосся та створення зачісок.

_ _ _ _ кар. (Перукар)

 (Команди по черзі відгадують слова

та отримують смайлики)

Учитель:

На черзі конкурс «Чайнворд»!

Літає в космос ...(Космонавт)

Водить трактор ...(Тракторист)

Точить на верстаті деталі ...(Токар)

Ловить рибу ...(Рибалка)

(Команди по черзі відгадують слова

та отримують смайлики)

 

Молодці! Добре виконали завдання.

Учитель:

А зараз назвіть, будь ласка, прізвища, які походять від назв професій. Наприклад: Косаренко, Пасічник, Рибальченко, Крамаренко, Ковалик, Маляренко, Пастушенко, Коваленко, Столяренко, Лісниченко, Стороженко.

(Діти відповідають по черзі та отримують смайлики)

Учитель:

Саме час для розважального конкурсу «На городі бузина, а в Києві дядько»!

Всі мерщій сідайте, діти.

Домовляймось не шуміти,

В гру цікаву ми пограймо,

Тож гаразд, часу не гаймо.

(Команди отримують картку з назвами професії. Потрібно назвати слова-асоціації)

Лікар – … (Одужання, пацієнт, таблетки)

Детектив – … (Розслідування, право, книга)

Бібліотекар – … (Книга, читання, культура)

Регулювальник – … (Дорога, світлофор, транспорт)

Художник – … (Олівець, фарби, картина)

Рибалка – … (Риба, гачок, вудка)

Кравець – … (Одяг, ножиці, голка)

Листоноша – … (Газети,журнали, сумка)

Водій – … (Автомобіль, вантаж, колеса)

Хлібороб – … (Поле, пшениця, комбайн)

Учитель:

Запрошую капітанів взяти участь у конкурсі «Хто більше назве професій?»!

(Капітани по черзі роблять кроти та називають професії)

Учитель:

Наступній та останній конкурс «Від «А» до «Я»!

(Капітани по черзі витягують картки з літерами

та називають професії)

 

Учитель:

ІІІ. Підсумок заняття-гри

Діти! Ви завзято змагалися! Мені дуже цікаво дізнатися хто ж переміг? А допоможуть нам капітани команд.

(Капітани підраховують отримані смайлики. Діти вголос рахують. Визначення команди-переможця)

Учитель:

Настав час прощатися! Дякую всім знавцям професій, які здобули переможні смайлики для своїх команд. Завжди залишайтесь допитливими, кмітливими та розумними!

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку