ЗА ОРІЄНТИРАМИ: «ПРОФЕСІЯ», «ТВОРЧА ОСОБИСТІСТЬ», «ГРОМАДЯНИН»
(для вихованців молодшого шкільного віку)
Оксана МАРКІНА,
керівник гуртка «Лего-конструювання»
Тема: «Балерина»
Мета: |
набуття вихованцями ключових компетентностей засобами лего-конструювання, а саме: пізнавальної – яка полягає в поглибленні знань вихованців про жанр балету як музично-театральний твір, що спілкується з глядачами мовою класичного танцю, дати поняття термінам: балерина, танцівник, пуанти, пачка, прем’єра, афіша. практичної – формування вмінь і навичок конструювання за допомогою набору Lego Education Wedo 2.0. Збирання та підключення моделі «Балерина» до електронного пристрою. Представлення і опис своєї роботи. творчої – формування вміння творчо підходити до вирішення проблем. Розвиток уяви, фантазії дітей. Залучення їх до дослідження, моделювання, проектування та науки. соціальної – виховання шанобливого ставлення до надбань музичної культури, та ціннісного відношення до жанру балет.
|
Методи: |
пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемно-пошукові, ігрові. |
Тип заняття: |
засвоєння нових знань, умінь та навичок. |
Форма заняття: |
фронтальна, групова. |
Матеріально-технічне забезпечення: |
|
|
набори конструктора Lego Education Wedo 2.0, планшети з програмним забезпеченням, проєктор, ноутбук, мультимедійна дошка.
|
Дидактичне забезпечення: |
|
|
Презентація «Балет»; П.Чайковський, відео фрагмент з дитячого балету «Лускунчик», Адажио; зразок моделі «Балерина». |
Очікуваний результат: |
|
|
навчити дітей конструювати модель «Балерина» за запропонованою інструкцією; сприяти розвитку вміння творчо підходити до вирішення завдання.
|
Навчальна програма: |
|
|
«Основи робототехніки та комп’ютерного моделювання», схвалена НМР КЗ «ЗОІППО» Запорізької обласної ради (протокол №7 від 08.11.2018 р.) Використані джерела: 1) Конспект уроку 11 з музичного мистецтва для 1 класу НУШ («Лускунчик» на театральній сцені) [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://cutt.ly/rR7w5MX2) П.Чайковський, відео фрагмент з дитячого балету «Лускунчик», Адажио [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://cutt.ly/4R7eevN |
Перебіг заняття
І. Вступ |
(Привітання до дітей, перевірка присутніх та відсутніх. Оголошення теми й мети заняття) |
ІІ. Актуалізація опорних знань вихованців |
|
Керівник гуртка: |
Сьогодні ми з вами побуваємо у театрі, а супроводжуватиме нас танець. – Що ми знаємо про балет? (відповіді учнів) – За допомогою чого актори говорять з глядачами в балеті? (відповіді учнів) Запрошую вас на балет. Балет – це музична вистава, у якій думки та почуття передаються за допомогою танцю. Рухи тіла, міміка (емоційність на обличчі) пояснюють глядачам зміст балету. Як зрозуміти балет? |
Керівник гуртка:
|
ІІІ. Основна частина Розповідь керівника гуртка Балет – музична казка, в якій всі персонажі танцюють. Що важливо у танці? Артисти балету передають суть вистави за допомогою танцю. Танець повинен показати характер героя, зміст твору. Тому обов’язковою умовою є володіння танцівників і балерин танцем, а також вміння передавати емоції. Щоб навчитись класичному танцю, потрібно мати силу волі, велике бажання і витривалість. У артистів балету є спеціальні костюми – пачки і тріко – цей одяг зручний для найскладніших рухів, стрибків, розтяжок. Взуття також спеціальне – пуанти. Вони дають можливість танцівникам робити складні рухи: наприклад, крутитись на пальцях ніг. Як і в опері, в балеті також є декорації. Існують спеціальні запрошення на виставу – афіші, на яких окрім назви й автора твору вказано дату і час вистави, прізвища акторів. А спеціальний білет, в якому вказані ряд і місце глядача, є перепусткою в театр. Коли вистава йде вперше, то її називають прем’єрою, а перший виступ для артиста – дебют. В балеті, як і в опері, звучить жива музика – оркестр на чолі з диригентом. І теж зустрічаємо робітників сцени – освітлювачів, костюмерів, гримерів, хореографів, декораторів та інших. Сьогодні ми потрапляємо на балет П.І.Чайковського «Лускунчик». Можливо, ви раніше читали казку або бачили мультфільм. Давайте переглянемо з вами відео фрагмент П.Чайковського з дитячого балету «Лускунчик», Адажио: https://www.youtube.com/watch?v=5ks2BZzZrao
- Чи все було зрозуміло у фрагменті без тексту й співу? (відповіді дітей) |
Керівник гуртка:
|
ІV. Практична частина Конструювання моделі «Балерина» за інструкцією На сьогоднішньому занятті ми з вами будемо конструювати та вивчати особливості моделі «Балерина». Створимо і запрограмуємо модель, презентуємо та опишемо свої роботи.
– Діти, беремо набори Lego Education Wedo 2.0, знаходимо в додатку на планшетах модель «Балерина», та по інструкції конструюємо її. – Успіху вам! Діти працюють, програмують та презентують свої моделі. |
Керівник гуртка: |
V. Заключна частина Ви чудово попрацювали! Тепер ви розумієте, що балет це не тільки краса, грація та витонченість артистів, а ще й надскладна праця, яка вимагає наполегливого навчання та щоденних тренувань, для того, щоб ми з вами перебуваючи в театрі, мали змогу насолоджуватись філігранним танцем та чудовою грою артистів. Адже справжня майстерність балету полягає в тому, щоб глядач без слів зрозумів суть вистави та проникся долею її героїв. – Я сподіваюсь, що вам сподобалась наша мандрівка на балет, і ви неодмінно завітаєте до театру, щоб пережити нові емоції та набратись нових вражень!
|