План-конспект заняття образотворчого мистецтва Ліплення з пластиліну героїв казки «Рукавичка»

Про матеріал
Опис методичного матеріалу: План-конспект заняття образотворчого мистецтва Тема. Зимова казка. Скульптор-анімаліст. Робота з пластичним матеріалом. Ліплення з пластиліну героїв казки «Рукавичка» Мета: - навчальна: ознайомити учнів з терміном «скульптор-анімаліст», закріплювати вміння та навички роботи з пластиліном, повторити прийоми та правила ліплення; - розвивальна: розвивати творчу уяву, увагу, спостережливість, пам'ять; розвивати дрібну моторику пальців рук, відчуття об'єму і форми, вміння орієнтуватися в просторі, логічне мислення, творчі здібності; - виховна: виховувати працьовитість, охайність у роботі.
Перегляд файлу

План-конспект заняття образотворчого мистецтва

Тема. Зимова казка. Скульптор-анімаліст. Робота з пластичним матеріалом. Ліплення з пластиліну героїв казки «Рукавичка»

Мета:

- навчальна: ознайомити учнів з терміном «скульптор-анімаліст», закріплювати вміння та навички роботи з пластиліном, повторити прийоми та правила ліплення;

- розвивальна: розвивати творчу уяву, увагу, спостережливість, пам'ять; розвивати дрібну моторику пальців рук, відчуття об'єму і форми, вміння орієнтуватися в просторі, логічне мислення, творчі здібності; 

- виховна: виховувати працьовитість, охайність у роботі.

Засоби навчання: 

- для вчителя: презентація, зразок вчителя;

- для учнів: пластилін, інструменти для роботи з пластиліном.   

Тип уроку: комбінований.

Вид діяльності: ліплення з пластиліну.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

Добрий день, мене звати Анастасія Віталіївна і сьогодні ми працюватимемо разом.

2. Перевірка готовності до уроку.

Сьогодні для роботи нам знадобиться пластилін, інструменти для роботи з пластиліном.

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Орієнтація.

- Чи пам’ятаєте ви казку про рукавичку?

 

2. Цілепокладання.

- Сьогодні на занятті ми продовжимо працювати з пластиліном та зліпемо персонажа казки.

 

3. Вступна бесіда.

- Ліплення корисне для розвитку дрібної моторики, формує правильну координацію, сприяє розвитку фантазії та образного мислення. Таке заняття нормалізує емоційний фон, що особливо важливо для гіперактивних дітей.

 

- Пластилін пропонувався, як варіант для творчості дорослих. У 1899 році викладач школи мистецтв англієць Вільям Харбутт запропонував використовувати пластилін, як іграшку для дітей. Спочатку він шукав матеріал, який буде корисним у процесі навчання скульпторів. Для цього застосовувалась глина, яка швидко висихає, й внести зміни в готову модель було неможливо. Отримана Вільямом маса мала сірий колір, але шестеро його дітей зацікавилися нею й почали використовувати для гри. Незабаром в будинку викладача з'явилося чимало виробів – різні будови, тварини, фігурки. Через деякий час почалося масове виробництво  наборів пластиліну.

 

- Сьогодні пластилін представлений в таких формах:

 

  • Класичний. Виконаний на основі глини, воску, парафіну, жирів. В рецептуру також додатково вводять машинне мастило. Основні недоліки – залишає жирні плями на поверхнях, матеріал перед початком роботи слід розігрівати в руках, а також розминати певний час.
  • Восковий. Відрізняється високою пластичністю та не вимагає додаткової підготовки. Відрізняється великим вмістом воску. Матеріал потребує особливих умов зберігання, плавиться під впливом теплого повітря та сонячних променів.
  • Скульптурний. Призначений для професійного застосування, тому його найчастіше використовують майбутні скульптори. Висока пластичність дає можливість деталізувати найдрібніші елементи. Насичені, кислотні кольори зазвичай не використовуються, а застосовуються природні відтінки. До складу входять віск, глина, олії.

 

Скульптор-анімаліст – яка виготовляє фігури тварин з каменю, глини, пластиліну тощо.

 

Перегляд відео.

 

4. Аналіз зразка вчителя.

- Погляньте на зразок.

- З яких частин складається наша собачка?

5. Послідовність виконання малюнка.

1) Основними кольорами в нашому виробі буде помаранчевий, білий та чорний. Почнемо роботу із створення голови лисиці. Для цього скочуємо кульку помаранчевого пластиліну та робимо її витягнутою з одного боку. Потім зробимо тулуб. Кульку пластиліну розкатуємо у довгасте тільце.

2) Для лапок ліпимо 4 кульки, 2 з яких трохи більшого розміру. Формуємо з менших витягнуті ковбаски, які з одного кінця будуть загостреними, більшим кулькам надаємо форму чобіт, це будуть задні лапки, також ліпимо довгастий хвостик, плаский з одного кінця.

3) Прикріплюємо лапки та хвіст до тулуба. При цьому закріплюємо їх у такий спосіб, щоб наша лисиця опинився у лежачому положенні. Стекою позначимо кігтики на кінчиках лап. Ліпимо гострі вушка лисиці та трохи менші трикутники білого кольору. Робимо білий кінчик хвоста лисиці.

4) Далі з білого пластиліну робимо очі, з чорного зіниці та носик. Наша лисиця готова.

 

6. Інструкція до роботи з матеріалом.

- Пам’ятаємо про правила роботи з пластиліном та  інструментами, підтримувати порядок на робочому місці та не забувати  про правильну поставу.

 

7. Критерії оцінювання.

1. Дотримання інструкції.

2. Охайність.

3. Завершеність та виразність роботи, дотримання техніки роботи з матеріалами та інструментами.

 

ІІІ. Практична робота.

1. Фронтальна робота.

2. Індивідуальна робота.

3. Контроль за санітарно-гігієнічними нормами.

4. Фізхвилинка.

 

IV. Підбиття підсумку уроку.

1. Контрольно-оцінювальна діяльність.

2. Виставка кращих робіт.

3. Закріплення матеріалу теми.

- Що цікавого про пластилін ви запам’ятали?

- Які труднощі під час роботи у вас виникали?

4. Прибирання робочих місць.

5. Організоване закінчення уроку.

Дякую вам за активність та плідну роботу. До нових зустрічей!

docx
Додано
12 серпня
Переглядів
268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку