План-конспект заняття образотворчого мистецтва
Тема. Зимова казка. Скульптор-анімаліст. Робота з пластичним матеріалом. Ліплення з пластиліну героїв казки «Рукавичка»
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з терміном «скульптор-анімаліст», закріплювати вміння та навички роботи з пластиліном, повторити прийоми та правила ліплення;
- розвивальна: розвивати творчу уяву, увагу, спостережливість, пам'ять; розвивати дрібну моторику пальців рук, відчуття об'єму і форми, вміння орієнтуватися в просторі, логічне мислення, творчі здібності;
- виховна: виховувати працьовитість, охайність у роботі.
Засоби навчання:
- для вчителя: презентація, зразок вчителя;
- для учнів: пластилін, інструменти для роботи з пластиліном.
Тип уроку: комбінований.
Вид діяльності: ліплення з пластиліну.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1. Привітання.
Добрий день, мене звати Анастасія Віталіївна і сьогодні ми працюватимемо разом.
2. Перевірка готовності до уроку.
Сьогодні для роботи нам знадобиться пластилін, інструменти для роботи з пластиліном.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Орієнтація.
- Чи пам’ятаєте ви казку про рукавичку?
2. Цілепокладання.
- Сьогодні на занятті ми продовжимо працювати з пластиліном та зліпемо персонажа казки.
3. Вступна бесіда.
- Ліплення корисне для розвитку дрібної моторики, формує правильну координацію, сприяє розвитку фантазії та образного мислення. Таке заняття нормалізує емоційний фон, що особливо важливо для гіперактивних дітей.
- Пластилін пропонувався, як варіант для творчості дорослих. У 1899 році викладач школи мистецтв англієць Вільям Харбутт запропонував використовувати пластилін, як іграшку для дітей. Спочатку він шукав матеріал, який буде корисним у процесі навчання скульпторів. Для цього застосовувалась глина, яка швидко висихає, й внести зміни в готову модель було неможливо. Отримана Вільямом маса мала сірий колір, але шестеро його дітей зацікавилися нею й почали використовувати для гри. Незабаром в будинку викладача з'явилося чимало виробів – різні будови, тварини, фігурки. Через деякий час почалося масове виробництво наборів пластиліну.
- Сьогодні пластилін представлений в таких формах:
Скульптор-анімаліст – яка виготовляє фігури тварин з каменю, глини, пластиліну тощо.
Перегляд відео.
4. Аналіз зразка вчителя.
- Погляньте на зразок.
- З яких частин складається наша собачка?
5. Послідовність виконання малюнка.
2) Для лапок ліпимо 4 кульки, 2 з яких трохи більшого розміру. Формуємо з менших витягнуті ковбаски, які з одного кінця будуть загостреними, більшим кулькам надаємо форму чобіт, це будуть задні лапки, також ліпимо довгастий хвостик, плаский з одного кінця.
3) Прикріплюємо лапки та хвіст до тулуба. При цьому закріплюємо їх у такий спосіб, щоб наша лисиця опинився у лежачому положенні. Стекою позначимо кігтики на кінчиках лап. Ліпимо гострі вушка лисиці та трохи менші трикутники білого кольору. Робимо білий кінчик хвоста лисиці.
4) Далі з білого пластиліну робимо очі, з чорного зіниці та носик. Наша лисиця готова.
6. Інструкція до роботи з матеріалом.
- Пам’ятаємо про правила роботи з пластиліном та інструментами, підтримувати порядок на робочому місці та не забувати про правильну поставу.
7. Критерії оцінювання.
1. Дотримання інструкції.
2. Охайність.
3. Завершеність та виразність роботи, дотримання техніки роботи з матеріалами та інструментами.
ІІІ. Практична робота.
1. Фронтальна робота.
2. Індивідуальна робота.
3. Контроль за санітарно-гігієнічними нормами.
4. Фізхвилинка.
IV. Підбиття підсумку уроку.
1. Контрольно-оцінювальна діяльність.
2. Виставка кращих робіт.
3. Закріплення матеріалу теми.
- Що цікавого про пластилін ви запам’ятали?
- Які труднощі під час роботи у вас виникали?
4. Прибирання робочих місць.
5. Організоване закінчення уроку.
Дякую вам за активність та плідну роботу. До нових зустрічей!