План-конспект заняття . Тема : «Чарівний метелик» в техніці монотипія.

Про матеріал
Малювання в техніці монотипія легке і захоплююче заняття , має необмежені можливості .
Перегляд файлу

План – конспект заняття

керівника гуртка «Веселі витівники» Якімчук І.Ф.

КПНЗ ЦДЮТ Металургійного району

 

Тема : «Чарівний метелик» в техніці монотипія.

Мета: ознайомити дітей  з технікою монотипії; формувати навички малювання за нетрадиційною технікою, працювати від загального до часткового; учити компонувати образ на аркуші; розвивати в дітей творчі здібності, фантазію; продовжувати формувати уміння аналізувати; розвивати творчу уяву; стимулювати розвиток образного мислення ; виховувати любов до природи і дбайливе ставлення до неї.

Обладнання:  матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи. демонстраційні зразки.

Матеріали та інструменти : альбом для малювання, простий олівець, гумка, акварельні фарби, пензлі, ганчірка,ємність для води, серветка.

Тип заняття: комбіноване.

План  заняття

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань

 ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

 IV. Практична робота

 V. Підсумок заняття

 

Хід заняття:

 I. Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайне заняття.  І почнемо ми його с загадки !

Навесні барвиста квітка     на галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,   враз знялась і полетіла.

Хто це ? Вірно – Метелик.

 

 II. Актуалізація опорних знань

Я впевнена , що всі ви бачили і навіть ловили метеликів , але вряд-чи ви знаєте їх назви … Чи може хтось знає назви  метеликів? (демонструються ілюстрації  метеликів  з назвами : білан капустянка , аполлон , адмірал, парусник Поліксена, та ін. ) Як ви вважаєте , чому їм надані такі назви ? Капустяний  шкідник номер один – білан капустяний .  Метелик відкладає яйця на капусті, і гусінь, що з них народжується, обгризає листя.  Метелика-адмірала названо так за чудову окраску : на передніх  оксамитово-чорних  крилах  наче накладено яскраво-червону смужку, а на задніх – таку ж облямівку з чорними цяточками.  Наче вбрання адмірала . Доречі , хто такій адмірал ? Це  одне за найвищих військових звань у флоті.  Як ви гадаєте, чому метелики такі різні? (Тому,що природа різноманітна і використовує всі кольори веселки для її забарвлення)

 

 

C:\Users\Админ\Downloads\38bdc12f0f8203bde30b8d169f90b827.jpg

Білан-капустяний

 

 

                                                      Аполлон

 

 

 

метелик-адмірал

 

 

 

http://park-babochek.ru/docs/image2/img67.jpg

парусник Поліксена

http://i051.radikal.ru/1003/1a/0f0b31d1c73ft.jpg

Монарх

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

  Пропоную вам послухати « Казку про білого метелика».

Жив метелик білий-білий, навіть крихітної риски кольорової не мав він на крильцях. Та й не знав, як йому свої ті крильця кольоровими зробити.
Навкруги метелика все тоді буяло барвами яскравими – квіточки та трави...
Сонце було жовте, ліс – темно-зелений, небеса – блакитні, хмарочки - рожеві.
В захваті метелик той на усе дивився, які дивні навіть є в його друзів крильця, яке дивне є на них візерунків море, гама кольорів яка. Від усього цього ще сильніше бідний наш сумував метелик, сидячи самотньо вдень на листку зеленім. 
Бідоласі квіти всі щиро співчували, конюшина, шавлія та розкішні маки, 
волошки, шипшина, золотий люпин... Та ніхто не міг йому чімось допомогти.
Фарби кожна квітка мала рівно стільки, щоб лише їй нею гарно офарбити свої власні стебла й власні пелюстки, та і на стебельцях ще всі оті листки. 
От сидить біленький наш якось собі вранці на маленькій польовій, як сніжок, ромашці... Обіцяв усім деньок зранку бути гарним, та не звісно звідкіля узялися хмари. 
Кількох крапель дощових було, друзі, з лишком, щоб промокли наскрізь ті білосніжні крильця. Тож, сховавшись від дощу під сухий листочок, посинів від холоду бідолашка зовсім. 
Та недовго дощик цей хмари проливали, сонечко засяяло, все аж заблищало.
Дощові краплиночки, як оті алмази, на гіллях дерев, кущів барвами заграли.
Вийшов з-під листка тоді крихітка метелик: Хай підсушить сонечко мої крильця. В небі він побачив райдугу. - Яка ж вона гарна! Треба ще й у райдуги запитати фарбу, - вирішив метелик враз, та й розправив крильця.
І ось тут побачив він, що вони не білі, що на них є кольори, навіть всі відтінки. Візерунки різні є. Крильця мов картинки! 
Веселка всміхається щиро до малого. Ну, а він із радощів облетів довкола, та й піднявсь до неба, кажучи “спасибі” за чудові ті свої й різнобарвні крила.

Що таке веселка?

Веселка - це дивовижне і неймовірно красиве метеорологічне і оптичне природне явище. Його можна спостерігати в основному після дощу, коли вигляне сонце. Воно-то і є причиною того, що ми можемо побачити на небі це чудове явище, а також розрізнити кольори веселки, по порядку розташовані.

 Які  кольори веселки  ви знаєте ? Багато хто знає фразу, що дозволяє запам'ятати те, в якому порядку кольори веселки розташовані. Для тих, хто не знає або не пам'ятає, нагадаємо те, як звучить ця рядок:

"Кожен Мисливець Бажає Знати Де Сидить Фазан" або так :

Веселкова лічилка

В лузі дощик із квіток
кольоровий сплів вінок.
У долину, аж до річки,
простяглись барвисті стрічки.
Ось червона, перша стрічка, —
колір стиглої сунички.
Друга — наче мандаринки,
що оранжеві в них спинки.
Третя — жовта, наче сонце
зазирає у віконце.
А четверта — то зелена,
як листок берізки, клена.
П’ять — блакитна, барвінкова,
наче квіточка святкова.
Шоста — синя, як ті сливи,
що дощі вмивали й зливи.
Сьома — вкрили ліс та балки
фіолетові фіалки.

Із семи стрічок веселих
утворилася веселка,
і щоб знати кольори,
ти лічилку повтори.
(Л. Вознюк)

 

 

 

 IV. Практична робота

1. Пояснення поетапного малювання метелика:

Ви, мабуть, уже помітили, що розмір та малюнок крилець метелика по обидва боки від тулуба однакові, наче відбиті у дзеркалі. Тобто симетричні.  Як ви вважаєте, чи складно намалювати симетричні крильця для метеликів?

Я відкрию вам одну таємницю.  Візьміть прямокутники білого паперу та зігніть їх навпіл.  На одній половині аркуша потрібно намалювати крила метелика і половину тулуба та голови.  Потім заповнити крила візерунками і намалювати їх

 

 

фарбами. Поки фарби ще вологі, згорнути аркуш навпіл і притиснути його долонею. Малюнок відіб’ється на іншій половині аркуша.

Керівник  демонструє  техніку виконання роботи,  звертає увагу дітей  на те, що обидві половинки  зображення тотожні.  Пропонує виконати зображення метелика. Нагадує, що всі метелики будуть  різними за формою,  розміром та

кольором.       Малюємо вусики також лише з однієї сторони аркуша.

 

 

 

 

C:\Users\Админ\Desktop\Новая папка\20141029_103800.jpg           C:\Users\Админ\Desktop\Новая папка\20141029_103743.jpg

 

 

 

C:\Users\Админ\Desktop\Новая папка\20151109_211205.jpg

 

 

V. Підсумок заняття:

Ось як про метелика  сказала  українська поетеса  Олена Пчілка

Діти бігають, стрибають,
Далі — весело гукають:
— Ах, метелик!., подивіться!
Ось він, ось він метушиться!
Та який же гарний, гожий!
Наче квітка, прехороший!

 

Показ малюнків вихованців, їх аналіз.  Створення   виставки  «Метеликів» із малюнків.   Обговорення робіт і надбаних знань

-   Отже, що нового ви дізналися на занятті?

-   Який прийом малювання ми використовували?

-   Яких метеликів ви знаєте?

-   Діти, ви всі молодці  і наші чарівні   метелики  отримали  друзів і родину  !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Админ\Desktop\Новая папка\20151109_211205.jpg

 

 

docx
Додано
2 червня 2020
Переглядів
9828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку