План-конспект заняття
Тема. Малювання листівки до ДНЯ ВЧИТЕЛЯ.
Мета: навчальна: навчити дітей створювати композицію, естетично оформлювати листівку, дати уявлення про композицію вітальної листівки;
розвиваюча: розвивати художньо-творчі здібності дітей, навички та вміння декоративного оформлення, удосконалювати роботу з фарбами та олівцями;
виховна: сприяти вихованню у дітей інтересу і поваги вчительської роботи, формуванню гуманних взаємин людини з людино; розвитку артистичних здібностей вихованців, виховувати інтерес до творчої діяльності.
Матеріали: олівець, фломастери, кольорові олівці, папір, гумка. (фарби, пензлі, баночка для води)
Обладнання заняття: зразки вітальних листівок; дитячі роботи, вірші, презентаційний матеріал.
Тип заняття: вивчення нового матеріалу.
Хід заняття:
І. Активізація уваги вихованців, організаційний момент.
Доброго всім настрою,
Доброго всім дня
Тож давайте розпочнемо наше заняття.
Візьми собі за правило:
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію на занятті прояви!
Керівник психологічно настроює вихованців до сприймання нового матеріалу.
ІІ . Повторення попереднього матеріалу .
ІІІ. Повідомлення теми та мети заняття, вірші, демонстрація дитячих робіт.
1.Вивчення нового матеріалу.
Вступне слово керівника: Листівка — це сувенір довільної форми, який виконує вітальну функцію. Малюнок на листівці можна створити не тільки пензлем, а й кольорами засушених рослин, соломкою, вишивкою. А ми створимо малюнок на листівці за допомогою фарб, фломастерів, пензлів.
2. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні дизайнерські листівки справедливо зайняли почесне місце в ряду поліграфічної продукції. Красива листівка є відмінним способом привітати друзів, родичів, партнерів. Стильна, яскрава, з оригінальним дизайном листівка залишить самі позитивні враження у ваших близьких про вас.
Розповідь керівника: «Історія вітальних листівок»
Перша листівка з’явилася в туманному Альбіоні в 1794 році. Якийсь художник Добсон відправив своєму другові поздоровлення зі святом, на якому намалював зі зворотної сторони картинку із зображенням всього сімейства. Другові це сподобалось, і на наступний рік новоявлені листівки розлетілися вже по всіх знайомих спритного художника.
Звичайно, незабаром ідею підхопили підприємці, що пустилися малювати вітальні картки на продаж.
Є й інша версія. Вона говорить, що вперше листівки з’явилися в 1841 році у вітрині книгарні в Шотландії. Чи не самі шотландці придумали цю версію, щоб позбавити англійців слави першопрохідців?
За пальму першості сперечаються й французи. Стверджуючи, що одне з перших згадувань про листівки ставиться до 1777 року, коли «Паризький поштовий альманах» помістив повідомлення про те, що «поштою пересилаються як поздоровлення на всілякі випадки мальовані картинки часто з текстом; «вони пересилаються відкритими для всякого».
Яка із цих версій більш правдоподібна точно не знає ніхто. Одне безсумнівно – що перша поштова листівка з’явилася із приводу свята Нового Року. І сьогодні різдвяні й новорічні листівки, мабуть, користуються найбільшою популярністю серед усіх поштових карток.
У першій половині ХІХ століття кількість вітальних листівок уже обчислюється десятками.(демонстрація листівок, презентаційний матеріал)
Суворим і лагідним, мудрим і чуйним –
Тим, у кого на скронях зима,
Тим, хто недавно із стін інститутських,
Тим, хто відкрив нам світи майбуття.
Вчить нас у праці висот досягати,
Вчить нас дорослих завжди поважати,
Всім, кому горде наймення учитель,
Ми найкращого хочемо бажати
І концертну програму для них розпочати.
Осіннє листя падає поволі,
Вкриває землю золотим шатром.
Це золото, дароване в знак долі,
Змальоване і пензлем і пером.
Цей світлий день належить вам по праву.
Він сотнями осяяних зірок.
Плекаєте Ви України славу,
І нескінченний, мабуть, ваш урок.
В день великого, світлого свята,
Коли все навкруги розцвіло,
Ми вас просимо не сумувати,
Ви не згадуйте те, що було.
Інколи Вам було дуже прикро,
Що не хочемо слухати Вас,
Що із нас хтось не вивчив параграф
Що повстав проти Вас увесь клас.
Ви в щоденники всім нам писали,
Визивали на збори батьків.
Одним словом — в руках всіх тримали,
За що ми дуже вдячні усім.
За традицією у дні святкові
Ми поринаємо у глибину років
І згадуємо знову ми і знову
Тих, хто прославить школу рідною зумів.
На камені священні імена,
У дзвонах тиші голоси нетлінні
Вони звучать у кожнім поколінні
Як невмируща совісті струна.
— Діти, сьогодні на занятті ми будемо казковими чарівниками з виготовлення цікавих виробів для наших Вчителів.
3. Правила роботи і техніка безпеки.
• Робоче місце має бути упорядкованим (олівці, ножиці, папір точно на своєму місці).
• Під час роботи не розмахуємо олівцями.
• Після завершення роботи все сміття акуратно прибираємо.
4. Постановка практичного завдання
-А зараз давайте почнемо виготовлення листівки.(Майстер-клас)
IV. Фізкультхвилинка
Білі гуси налетіли,
Все подвір’я стало білим.
Поклювали, походили,
Піднялись та й полетіли.
Гуси летять-відлітають,
А діти тихенько за парти сідають.
V. Виконання практичного завдання
1. Самостійна робота дітей.
Керівник нагадує про творчий підхід до малювання листівки та своїми порадами допомагає визначити оптимальний варіант виконання навчального завдання, слідкує за осанкою дітей. Індивідуальна допомога, фронтальні зауваження. Ми звикли дарувати листівки по кожному пам'ятного нагоди, будь то офіційне (Пасха, Різдво, Новий рік) або неофіційне (День Весілля, народження дитини, річниця) торжество. Людям приємно отримувати такі милі знаки уваги, адже вони говорять про повагу і щирих почуттях дарувальника.
Але, як відомо, найбільше доставляють радість речі, зроблені власноруч. Зовсім необов'язково володіти спеціальними навичками, щоб виготовити листівку своїми руками . Головне, це проявити завзятість і трохи фантазії.
Пропонуємо вам подарувати своїм Вчителям частинку тепла у їхне свято.
2. Перерва. (Рухливі ігри на свіжому повітрі)
3. Продовження самостійної роботи.
VI. Підсумок заняття.
Керівник демонструє всі дитячі роботи та разом з дітьми визначають кращі листівки, аналізують їх. Оформлення виставки дитячих робіт.