План-конспект заняття з фізичного виховання. Розділ: "Баскетбол"

Про матеріал

ЗАВДАННЯ :

1. Удосконалити техніку передач м'яча (від грудей, однією рукою від плеча); ведення м'яча; техніка виконання штрафного кидка;

2. закріпити знання з історії розвитку баскетболу в Україні; розміри та розмітку ігрового майданчика; техніку виконання подвійного кроку;

3. сприяти розвитку рухових якостей засобами ігрової діяльності на онлайн - занятті під час проведення ЗРВ на місці з предметом;

4. розвивати кмітливість, спритність під час проведення ЗРВ з предметом; пам'ять;

5. виховувати почуття колективізму та взаємодопомоги.


ВІДЕО ПРЕЗЕНТАЦІЇ ДОДАЮ ДО ЗАНЯТТЯ !

Перегляд файлу

                                        Шолохова Євгенія Владиславівна - викладач                   

                                    Педагогічного фахового коледжу Комунального закладу                    

                                    вищої освіти «Хортицька національна навчально-           

                                    реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради

                                        Освіта: вища.

Закінчила - Запорізький національний університет, 2007 р.

                                  Кваліфікаційна категорія:  «спеціаліст першої категорії»

                                Дисципліни, які викладає: фізична культура, фізичне виховання.

 

Онлайн-заняття з фізичного виховання

викладача фізичного виховання 1 категорії

Розділ : Баскетбол

Тема: Формування та розвиток теоретичних знань, вмінь та навичок у здобувачів освіти з розділу баскетбол. 

Формування компетентностей:

  • предметна компетентність: узагальнити і систематизувати знання здобувачів освіти  з розділу: баскетбол, його історією виникнення та розвитком в Україні; вдосконалити теоретичні знання володіти баскетбольним м’ячем; володіти техніками: передач м’яча, видів ведення м’яча; техніка виконання штрафного кидка та подвійного кроку; формувати вміння застосовувати набуті теоретичні та практичні знання в реальних життєвих ситуаціях та під час буд-якого виду практики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект

 інноваційного онлайн – заняття фізичної культури

з баскетболу для здобувачів освіти

3 курсу групи Є сп. Початкова освіта

 

 

 

 

                                                                                     

                                                          

 

                                          

 

                                                  

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя, 2020

ТЕМА : Формування та розвиток теоретичних знань, вмінь та навичок у здобувачів освіти з розділу баскетбол. 

 

                                                                                                         

ЗАВДАННЯ :

 

  1. Удосконалити техніку передач м’яча (від грудей, однією рукою від плеча); ведення м’яча; техніка виконання штрафного кидка;
  2. закріпити  знання з історії розвитку баскетболу в Україні; розміри та розмітку ігрового майданчика; техніку виконання подвійного кроку;
  3. сприяти розвитку рухових якостей засобами ігрової діяльності на онлайн -  занятті під час проведення ЗРВ на місці з предметом;
  4. розвивати кмітливість, спритність під час проведення ЗРВ з предметом; пам'ять;
  5. виховувати почуття колективізму та взаємодопомоги.

 

Здобувачі освіти повинні знати:

 

  • історію розвитку баскетболу в світі та в Україні;
  • основні техніки володіння м’ячем: види передач м’яча, види ведення;
  • основні прийоми гри й методики їх виконання;
  • основні правила гри та жести судді під час гри;

 

Здобувачі освіти повинні вміти:

 

  • правильно показати виконання основних технічних прийомів і тактичних дій гри;
  • методично грамотно вміти показати техніку володіння м’ячем: передачі на місці та в русі;
  • ведення м’яча на місці та з просуванням вперед;
  • техніка виконання штрафного кидка;
  • техніка виконання подвійного кроку;
  • методики навчання основних технічн прийомів гри;
  • судити гру, показувати суддівські жести.

 

Інвентар, обладнання: баскетбольні м'ячі (або будь-які м’ячі, або м’яка іграшка, або повітряна кулька),  картки з теоретичними питаннями, комп’ютер (або мобільний телефон), секундомір.

 

Тип уроку:          комбінований

 

Місце проведення:      заняття відбувалось в інтернет платформі Zoom.

 

 

 

 

 

Хід заняття

 

№ з/п

Зміст заняття

Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки

Презентація уроку з використанням ІКТ

 

І. Підготовча частина (15 хв.)

1.

Привітання. Повідомлення теми і завдань заняття.

 

30 с.

Перевірити наявність та охайність спортивної форми, самопочуття здобувачів освіти.

2.

Правила поведінки та техніки безпеки під час проведення заняття з баскетболу (під час проведення ЗРВ на місці).

 

10 с.

Виконувати вправи за командою викладача чітко й правильно.

3.

Підготовка робочого місця для проведення ЗРВ з предметом

10 с.

Здобувачі освіти готують місце для проведення ЗРВ та предмет з яким будуть працювати (м’яч, повітряна кулька або м’яка іграшка) 

4.

Вимірювання ЧСС

30 с.

Прикладають пальці до запястя

5.

Загально розвивальні вправи на місці:

1.Вправи для м’язів шиї.

а) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч вперед.

1. Нахил голови вперед.

2. В. п.

3. Нахил голови ліворуч.

4. В. п.

5. Нахил голови назад.

6. В. п.

7. Нахил голови праворуч.

8. В. п.

2. Вправи для верхнього плечового поясу.

б) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч перед грудьми.

1 – м’яч вгору, піднятись на носки.

2 – В. п.

3, 4 – теж саме

в) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч внизу в правій руці.

1 – руки через сторони-вгору, м’яч передати над головую в ліву руку;

2 – В. п.

3 – 4 – Теж саме.

5 – 8 – цю ж вправу, передача м’яча в іншу сторону.

г) В. п. – ноги нарізно, руки в сторони, м’яч в правій руці.

1. Руки вперед, передача м’яча в ліву руку.

2. В. п.

3 – 4. Теж саме, передача м’яча в праву руку.

д) В. п. – ноги разом, м’яч внизу.

1 – м’яч вгору, ліву ногу назад на носок.

2 – В. п.

3 – 4 – теж саме праву ногу назад на носок.

3. Вправи для розвитку м’язів  тулуба.

є) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч перед грудьми.

1 – 2 – повороти тулуба вправо;

3 – 4 – повороти тулуба вліво.

 (можна спочатку виконувати повороти через В. п., потім пружньо).

ж) В. п. – ноги нарізно, м’яч перед грудьми.

1 – 2 – нахил тулуба вліво.

3 – 4 – теж саме вправо.

(можна виконувати спочатку через

В. п., потім пружньо).

з) В. п. – ноги нарізно, руки в сторони, м’яч в правій руці.

1 – 2 – передача м’яча попереду, в ліву руку прогнувшись в спині.

3 – 4 – теж саме передача м’яча позаду, в праву руку, прогнувшись в спині.

і) В. п. – ноги ширше плечей (або широка стійка), м’яч перед грудьми.

1 – 3 – пружньо нахил вперед, м’яч вперед.

4 – В. п.

к) В. п. – ноги ширше плечей (або широка стійка), м’яч перед грудьми.

1 – нахил вперед, торкнутись м’ячем лівого носка ноги.

2 – торкнутись середина, підлоги;

3 – торкнутись правого носка ноги.

4 – В. п.

4. Вправи для розвитку м’язів нижніх кінцівок:

л) В. п. -  ноги нарізно, м’яч вперед.

1 – підняти ліву ногу зігнути в коліні та торкнутись коліном м’яча.

2 – В. п.

3 – 4 – теж саме правою ногою.

м) В. п. – ноги нарізно, руки в сторони, м’яч в лівій руці.

1 – мах лівою ногою, передача м’яча під ногою в праву руку.

2 – В. п.

3 – 4 – мах правою ногою, передача м’яча в ліву руку.

н) В. п. – ноги разом, м’яч  перед грудьми.

1 – випад вліво,  м’яч вперед.

2 – В. п.

3 – 4 – теж саме вправо.

о) В. п. – ноги нарізно, м’яч  за головою.

1 – присід, м’яч вгору.

2 – В. п.

3 – 4 – теж саме.

 

п) В. п. – ноги разом, руки на поясі, м’яч лежить перед ногами.

1 – стрибок на двох ногах через м’яч вперед;

2 – поворот кругом (стрибком);

3 – стрибок вперед через м’яч;

4 – стрибком поворот кругом.

5. Вправа на розвитку гомілковостопного суглоба.

р) В. п. – ноги разом, м’яч під правим ліктем, ліва рука на поясі.

1– 2 – перекати на місці;

3– 4 – теж  саме.

6. Вправи на відновлення дихання.

В. п. – ноги разом, руки вздовж тулуба;

1 – 2 – руки через сторони-вгору – вдих;

3 – 4 – через сторони-вниз – видих.

 

8 хв.

 6 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 6 р.

 

 

 

 

 6 р.

 

 

 

 

 

 

 

4 р.

 

 

 

 

4 р.

 

6 р.

 

 

 

 

 

 

 

6 р.

 

 

 

 

 

6 р.

 

 

 

 

 

 6 р.

 

 

 

 

 

6 р.

 

 

 

 

6 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

по 5 р.

 

 

 

 

по 5 р.

 

 

 

 

 

 

по 5 р. на кожну ногу

 

 

10 р.

6 р.

 

 

 

 

 6 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 – 5 р.

 

Спина пряма.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа виконується з максимальною амплітудою.

Під час виконання всіх вправ слідкуємо за диханням

 

Руки прямі.

 

 

 

 

 

 

 

П’яти від підлоги не відриваємо

 

 

 

 

 

Під час виконання прогнутись в спині

 

 

 

 

 

 

П’яти від підлоги під час поворотів тулуба не відривати

 

 

 

Ноги в колінах не згинати

 

 

 

 

 

Вправу виконувати під час передачі м’яча  прогнувшись в спині

 

 

 

Ноги в колінах не згинати, намагатись прогнутись в спині

 

 

Ноги в колінах не згинати, намагатись торкнутись м’ячем носка ноги

 

 

 

 

 

 

Постава рівна, руки не опускаємо, а піднімаємо коліно до м’яча

 

 

Спина пряма, мах прямою ногою

 

 

 

 

 

Під час випаду одна нога зігнута в коліні, інша позаду пряма

 

 

Постава пряма, присід на носках

Основна гр. – повний присід на носках;

Спец. гр – напівприсід

 

Стрибки пружні на носках, руки зігнуті в ліктях

 

 

 

 

 

 

 

Постава пряма, перекати робимо пружньо з п’яти на носок і навпаки

 

Слідкувати за диханням.

Виконуємо повільно а спокійно

6.

Спеціальні вправи з м’ячем.

Для тих, хто працював з м’ячами:

а) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч в зігнутих руках перед грудьми.

1 – 2. Перекидання м’яча пальцями рук з лівої руки у праву.

3 – 4. Теж саме.

б) В. п. – стійка ноги нарізно, руки в гору з м’ячем.

1 – 2. Перекидання м’яча з лівої руки на праву.

3 – 4. Теж саме.

в) В. п. – ліва нога вперед, м’яч у руках.

1. Підкидання правою рукою м’яча у гору з випрямленням руки.

2.Ловіння м’яча.

3 – 4. Теж саме.

г) В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч у руках.

1 – 4. Рух м’ячем навколо тулуба вправо.

5 – 8. Теж саме вліво.

д) В. п. – випад лівою вперед, м’яч у руках.

1 – 4. Рух м’ячем навколо стегна.

5 – 8. Теж саме – випад правою вперед.

є) В. п. стійка ноги нарізно, на пів присядці.

 1 – 4. Перекладання м’яча з руки у руку між ногами зліва (змійкою).

5 – 8. Теж саме справа.

ж) В. п. – стійка на коліні лівої ноги.

1 – 4. Ведення м’яча правою рукою.

5 – 8. Теж саме лівою рукою.

з) В. п. – ноги нарізно, нахил тулуба уперед, м’яч у руках.

1 – 4. Перекат м’яча пальцями рук зліва між ногами (змійкою).

5 – 8. Теж саме з права.

5 хв.

 

10  р.

 

 

 

 

10 р.

 

 

 

 

10 р.

 

 

 

 

 

6 р.

 

 

 

 

6 р.

 

 

 

6 р.

 

 

 

 

6 р.

 

 

6 р.

 

 

Спина пряма. Робота пальцями рук.

 

 

 

Спина пряма. Робота пальцями рук.

 

 

 

Обов’язково зловити м’яч, не сходячі з місця.

 

 

 

 

Спина пряма.

 

 

 

 

Одна нога пряма.

 

 

 

Стопу не піднімати.

 

 

 

 

Не опиратися пальцями ніг об підлогу.

 

Робота пальцями рук, ноги прямі.

7.

Вимірювання ЧСС

30 с.

Готовність здобувачів освіти до основної частини заняття

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              II. Основна частина (25 хв.)

(показ виконання всіх дій з баскетбольним м’ячем, розмітка майданчика, історія розвитку гри баскетбол через презентації)

1.

1.1.Стійка баскетболіста: вихідне положення, із якого баскетболіст найбільш швидко може діяти без м'яча або з м'ячем.

Інструктування:   уявити  стійку.

Техніка: ноги широко розставлені та зігнуті в колінах, таз злегка  знизу. Тулуб трохи нахилено вперед, руки зігнуті в ліктьових суглобах.

1.2.Техніка тримання м’яча (мал. 1), розповідає про його вагу та розміри. Інструктує як вияснити чи м’яч  добре надутий (мал. 2).

ТБ. Кидати м’яча товаришу, або передавати його іншому гравцю якщо той в цей момент відволікся і на бачить – забороняється.

1.3. Види передач мяча:

Передача двома руками від грудей – основний спосіб, що дозволяє швидко і точно направляти м'яч партнеру на близьку чи середню відстань в ситуації відсутності щільної опіки суперника (рис. 3).

В. п. – стійка гравця, володіючого м'ячем.

Передача однією рукою від плеча дозволяє точно передати м'яч партнеру як на близьку, так і на значну відстань (рис. 4).

В. П. – стійка гравця, володіючого м'ячем, однойменна з рукою, яка виконує передачу, нога попереду. При передачі на велику відстань положення ніг змінюється.

1.4. Ведення м'яча – прийом техніки нападу, що дозволяє баскетболісту маневрувати з м'ячем по майданчику з великим діапазоном швидкостей і напрямків руху (рис. 5).

У вихідному положенні гравець після оволодіння м'ячем знаходиться в стійці нападаючого, для ведення правою рукою – права нога позаду, для ведення лівою – ліва ззаду. Маса тіла при цьому рівномірно розподілена на обидві ноги. П'ятка опорної ноги або п'яти обох ніг, якщо кожна з них може бути використана як опорна, незначно підняті над майданчиком. Спина злегка округлена. Руки зігнуті і утримують м'яч на рівні грудей або пояса, кисть дальньої від суперника руки розташована ззаду-к

1.5 Кидок двома руками від грудей (штрафний кидок) в сучасному баскетболі застосовується вкрай рідко і головним чином для атаки кошика з далеких дистанцій або в жіночому баскетболі. (рис. 6)

1.6.Кидок однією рукою від голови (зверху) – основний кидок в баскетболі для влучання у кошик з близької, середньої або дальньої дистанції, а також з лінії штрафного кидка. Причому з місця цей кидок у грі застосовується в більшій мірі лише для реалізації штрафного. В основному він виконується в стрибку (рис. 7).

1.7. Кидок в русі після виконання подвійного кроку – найбільш ефективний прийом для завершення атаки кошика з близької відстані. Кидок виконується від плеча або від голови правою рукою або лівою рукою – після оволодіння м'ячем в русі після ведення або передачі партнера (рис. 8).

1.8. Розмітка баскетбольного майданчика (Рис.9).

Баскетбо́л (англ. basketball від basket - «кошик» і ball - «м'яч»;

Баскетбол – спортивна командна гра з м'ячем, який закидують руками в кільце із сіткою (кошик), закріпленою на щиті на висоті 3 метри 5 сантиметрів (10 футів) над майданчиком. Баскетбол є олімпійським видом спорту.

Грають дві команди по 5 осіб на майданчику 28×15 м. На коротких сторонах майданчика укріплені на щитах на висоті 305 см «кошики» -  металеві кільця діаметром 45 см з мотузяною сіткою без дна. Переможцем визнається команда, якій вдалось більше число разів закинути м'яч у «кошик» супротивників. Тривалість гри – чотири періоди по 10 хвилин, з двохвилинними перервами між першою та другою і третьою й четвертою чвертями, та великою перервою у 15 хвилин між другим та третім періодом. В Національній баскетбольній Асоціації гра триває 48 хвилин і розбивається на 4 чверті.

1.9. Жести суддів (Рис.10)

Ознайомлення здобувачів освіти з основними жестами суддів під час гри в баскетбол.

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

  1. Техніка тримання м’яча (мал. 1)

  1. Вид збоку.
  2. Вид спереду.

 

Рис. 3 Передача м’яча двома руками від грудей

 

 

Рис. 4. Передача м’яча однією рукою від плеча

 

 

 

 

 

 

Рис.5 Техніка ведення м’яча

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис.6 Штрафний кидок

 

Рис.7 Штрафний кидок однією рукою від голови

Рис.8. Кидок у кошик в русі після подвійного кроку

Презентація до уроку по модулю баскетбол у 5 класі.

Рис. 9 Розмітка баскетбольного майданчика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила баскетболу: жести суддів та системи змагань у баскетболі

Рис. 10 Жести суддів

 

 

III. Заключна частина (3 хв.)

 

1.

Рухлива гра : «Заборонений рух»

1 хв.

Гра на уважність

2.

Перевірити ЧСС

30 с.

Звернути увагу на здобувачів освіти з підвищеним пульсом.

3.

Рефлексія:

  • Аналіз володіння теоретичними знаннями розділу баскетбол (опитування здобувачів освіти вивченого матеріалу).
  • Оцінювання здобувачів освіти.

1 хв.

Вказати на помилки, які найчастіше трапляються на уроці.

Відзначити кращих учнів.

4.

Домашнє завдання.

  1. с.

1.Робити ранкову гігієнічну гімнастику кожного дня (або протягом дня).

2. Переглянути відеопрезентації та підготуватись до тестових завдань з теоретичних питань розділу баскетбол.

 

doc
Додано
23 січня 2021
Переглядів
1440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку