Урок-екскурсія у 1-му класі «Ознайомлення з об’єктами живої та неживої природи»(. З використанням інтерактивних технологій).

Про матеріал


Екскурсія особливий вид занять занять, який проводиться за межами
класної кімнати для безпосереднього сприйняття і спостереження учнями об'єктів
та явищ, пов'язаних з вивченням програмового матеріалу.
Даний вид роботи спрямований на задоволення пізнавальних потреб учнів, їх фізичний та інтелектуальний розвиток,
зміцнення здоров'я, уміння помічати цікаве, незвичне. Екскурсії також мають
велике виховне значення, так як сприяють вихованню таких якостей особистості,
як вдумливість, інтерес та любов до природи, кмітливість, уміння бачити
прекрасне у навколишньому світі, старанність, самостійність тощо. Вони
розширюють кругозір дітей, розвивають спостережливість, уміння бачити те, що
раніше відбувалося поза їх увагою, виробляють практичні навички та вміння –
орієнтування у просторі, визначення видів ґрунтів, рослин, тварин, формують
уявлення про їх життя, живлення, значення тощо.


Під час екскурсії учні сприймають
природу безпосередньо різними органами чуттів.
Перегляд файлу

Урок-екскурсія  «Ознайомлення з об’єктами  живої та неживої  природи».

Тема.  Екскурсія  «Ознайомлення з об’єктами  живої та неживої  природи».

Мета.  Розширити знання учнів про різноманітність природи, формувати уявлення проживу та неживу природу, про перетворювальну    діяльність людини,сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів, розвивати вміння групувати предмети за певними ознаками (належить, не належить до природи), порівнювати предмети живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними, вчити аргументувати та доводити свої думки про живу та неживу природу, розвивати пізнавальну активність учнів,виховувати дбайливе ставлення до природи та речей, створених людиною.

Обладнання. Малюнок сонечка, геометричні фігури різного  кольору, малюнки для  складання ланцюгів живлення.

Місце проведення. Парк біля школи.

 Гасло.  В світ природи вирушаєм, красу навколо  ми пізнаєм.   

Санітарно-гігієнічні вимоги .Напередодні екскурсії вчитель нагадує дітям про необхідність одягнутись відповідно до погодних умов, мати взуття, призначене для ходьби, вологі серветки. Повідомляється місце проведення екскурсії, нагадуються правила безпеки.               

Цільовий інструктаж з техніки безпеки.

1. Шикуємось парами.                              2. Ідемо тихо, щоб усе почути і побачити.                                                                                                         3. Слухаємо і чуємо поради вчителя.                                                                                                         4. Не відходимо від учителя і діток.                           

                                                              Хід уроку

1.Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

 починається урок.

 Приготуйте без мороки

 Все, що треба до уроку.

Сядьте, дітки, всі гарненько,

 Руки покладіть рівненько.

 Голову вище підніміть,

 Плечі свої розведіть.

 Всі на мене подивіться,

 і приємно посміхніться!

 2.Фенологічні спостереження. «Бюро погоди».                                                                     

-Вас вітає «Бюро погоди» 1-Б класу.

     Сьогодні п'ятниця,21вересня.Це початок осені. Вранці на вулиці прохолодно. Небо похмуре. Сонце уже не гріє так як влітку. Вітру немає. Тихо.

       -Насправді, діти,початок осені завжди чарівний. Повітря стає прозоре, мов кришталь, а небо голубе-голубе. Достигають цілющі плоди шипшини, виграють яскравими червоними барвами у сонячному промінні. Чується останній грім, що прощається з полями. Осінь, наче художник, велетенським пензлем розфарбовує у яскраві кольори плоди та листя. Ось так починається осінь. Пахне чебрецем, опеньками, спілими яблуками

 3.Контроль і корекція знань.

 - На минулому уроці ми вивчали тему «Жива і нежива природа». Давайте ж перевіримо, як ви зрозуміли основні поняття цієї теми.

Інтерактивна вправа «Голосування »

(так –хлопають в долоньки,ні – тупають ніжками)

  •  Розрізняють природу живу і неживу.
  •  Все живе росте, дихає, живиться, розмножується і відмирає.
  •  Нежива природа розмножується.
  •  Рослини належать до неживої природи.
  •  Тварини і рослини – це жива природа.
  •  Предмети, створені руками людини належать до неживої природи.
  •  Предмети неживої і живої природи тісно зв'язані між собою

 

Інтерактивна вправа «Карусель»

  - Я бачу, що ви зрозуміли  різницю між живою і неживою природою. А тепер наведіть конкретні приклади . Діти об'єднуються в три групи за кольорами геометричних фігур. У кожної групи фломастер такого ж кольору. Дітям даються листочки з написами «Жива природа», «Нежива природа», «Предмети, виготовлені руками людей». На протязі 1 хвилини кожна група вписує свої приклади. Потім листочки передаються по колу. І знову кожна група робить свої записи.

 Потім групи презентують свою роботу.

 

 

Робота в парах

    Із запропонованих малюнків скласти ланцюжки живлення і пояснити свій вибір.

 

 

 

 

 4. Оголошення теми і мети уроку

-Відгадайте загадку

В небі я трудюся-

 Знає мене кожен,

 Я на всіх дивлюся,

 На мене ж – не можна.

                              (Сонце)

-А зараз послухайте казочку про сонечко.

Куди ховається сонечко

     Жило на світі сонечко.Світило воно людям на землю, приносило їм тепло і затишок, дарило радість.Так тривало дуже довго, але якось сонечко помітило, що люди вже не радіють. Вони настільки звиклись з його присутністю, що стали байдужими.Тому сонечко вирішило сховатися. За високими горами і глибоким морем воно збудувало собі домівку. Сонечко зайшло додому і вирішило більше не виходити.Люди дуже здивувались, коли на небі не стало сонечка.Але коли воно не з'явилось кілька днів, всі жителі землі занепокоїлись. Вже не чути було сміху, люди мерзли.Вирішили земні жителі пошукати сонечко, але довкола було так темно, що вони нічого не бачили. Вони просили в неба допомоги, і воно раптом засяяло мільйонами зірок, а молодий місяць вказав шукачам шлях до домівки сонечка.Коли люди прийшли туди, сонечко якраз прокинулось.Найсміливіший з людей виступив вперед і промовив:

-- Будь ласка, повертайся назад, адже без твого тепла ми замерзаємо, твої промінці дарують нам радість, без тебе все в'яне, а звірі ходять похмурі.

-- Ви про мене забули, -- відповіло сонечко, -- але саме я дарую вам життєву енергію.

-- Повертайся, ми будемо тобі вдячні.

-- Мені краще вдома, -- відказало сонечко.

      Воно глянуло на сумні обличчя людей і промовило:

-- Добре, я повернусь, але буду світити тільки вдень, а вночі буду йти відпочивати додому. Тоді вам світитимуть місяць і зорі. А ви будете з нетерпінням чекати нового дня.Так і повелось, що сонечко освічує землю вдень, а вночі ховається, щоб люди від нього відпочили. Новий день принесе ще більше радості, адже сонечко повернулось!

- Сьогодні до нас на урок завітало Сонечко зі своєю подружкою Хмаринкою, щоб запросити нас у цікаву мандрівку світом неживої і живої природи.

 - Наш  урок буде незвичайним. Ми вперше вирушаємо на екскурсію.              - Що ж це таке – екскурсія?                                                                                                               

     Слово «екскурсія» походить від латинського «екскурро», що означає «вибігаю». І тим самим вказує, що ми вибігли–вийшли з класу  і урок наш відбудеться поза школою.                                                                                                               

Йдіть, мої любі, під ноги дивіться.                Травам і квітам ніжно всміхніться.                                                                                                             Несіть же їм ласку у кожній долоньці                                                                                                Разом з промінцями веселого сонця.                                                                                                                -Сонечко не тільки вас запрошує, а й пропонує вам послухати правила , яких потрібно дотримуватись , щоб бути  природі справжнім другом.

  • Не рви рослини без потреби.
  • Не руйнуй житла тварин.
  • Будь уважним, спостережливим та обережним.
  • Виконання вказівок вчителя  є обов’язковим для кожного учня.
  • А головне пам’ятайте:  В світ природи вирушаєм,красу навколо  ми пізнаєм.

  -Щоб побачити всі дива осінньої природи та навчитися їх відчувати і розуміти, потрібно дуже тихесенько, навшпиньочках ходити, слухати і чути поради вчителя, не відходити від учителя і діток, і все тоді ми побачимо.                                 Весь клас ділиться на чотири групи:

 І група   - “художники” шукають прекрасне у кольорах, лініях форм, розглядаючи різнобарвні листочки дерев і кущів, квітучих трав’янистих рослин.

ІІ група – “музиканти” знаходять прекрасне у звуках, що їх оточують, прислухаючись до шуму вітру у кронах дерев, співу птахів, гудінні комах.

ІІІ група – “дегустатори” визначають осінні аромати, нюхаючи квіти, опале листя, роблять висновки про приємні та неприємні запахи.

ІV група – “дослідники” знаходять об’єкти для спостережень серед комах (метеликів, мурашок) чи павуків.

     Діти спостерігають , обдумують і розмірковують свої завдання . Стають у коло.

Відповіді діти  дають за планом.

1.Назвати об’єкт  за яким  спостерігали.

2.До якої природи він відноситься: живої чи неживої (доведи це).

3.Яку користь приносить природі.

4.Чи можливе життя без нього на землі .                

                                                                                                      Зразок   вчителя.                                                                                                                           Діти я спостерігала за сонечком. Подивіться,які гарні кольорові барви воно дарує нам сьогодні. Сонце – це велика розпечена куля. Воно відноситься до неживої природи. А знаєте чому?Тому що воно не росте,не дихає, не живиться,не  розмножується і не відмирає. Сонечко дає усім нам тепло і світло. А без цього не буде життя на землі: не розквітануть квіти, тварини не зможуть знайти собі їжу, усім буде  холодно, люди не зможуть виростити врожай.

Гра з листочками (завдання від осінніх листочків)

Листочок осички  зробити головний убір з звичайної хустинки.

Кленовий листочок  артист - еквілібрист.

Дубовий листочок  просить пригадати віршика.

Березовий  листочок нічого не розкаже, а жестами покаже.

Листочок горобини  промовляй без зупину: хитру сороку спіймати морока.

Листочок липи розповісти гумореску.

Руханка від сонечка

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти:

Встали – сіли, встали – сіли,

Бачте, як розвеселили.

Стало сонце танцювати,

нас до танцю припрошати,

Нумо разом, нумо всі

Потанцюймо по росі.

                                             Відгадування загадок.

До якої природи належать слова – відгадки?

Рукавом махнув –дерево зігнув.(Вітер)

 

Весною зацвіла,влітку загоріла,

 червоні коралі  восени наділа. ( Калина)

 

Синя стрічка блищіть, щось тихенько гомонить.

 І біжить собі, біжить, не зупиниться на мить. (Річка)

 

Сама мала, шубка пухка,з гілки на гілку стрибає,шишки, горішки збирає.(Білка)

 

Над лісами, над рікою, кольоровий міст горою. (Веселка)

 

Лиш торкнись до колючок – він згортається в клубок

 Не вгадаєте ніяк?Підказати? Це… (Їжак)

 

5.Підсумок уроку

  -Діти, у  світі все взаємопов’язане. Нічого немає непотрібного такий задум нашого Творця. Наше завдання оберігати і захистити  все що Ним створено.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»       Я хочу захистити…

  Я хочу захистити змію. Вона дає отруту, з якої роблять ліки. Вона нападає лише тоді ,коли їй завдають шкоди. Я вважаю,що жодна тварина не може бути  злою.

( Діти по черзі презентують свої відповіді)

  -Діти, сподобалась вам подорож?Давайте на згадку про нашу зустріч подаруємо Сонечку наші усмішки.

-Всі ви діти молодці, гарно працювали,давайте попрощаємось з нашим гостем:

До побачення, сонце ясне. До побачення , сонце красне!

До побачення , сонце - друже! Ми тебе всі любим дуже.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку