Хустська спеціальна школа І-ІІІ ступенів
Закарпатської обласної ради
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник директора
з навчальної роботи В. о. директора школи
________ __________
“__”_______2024р. “__”__________2024р.
ПЛАН РОБОТИ
МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
вчителів природничо – математичного циклу
на 2024/2025 навчальний рік.
Голова методичного об’єднання: ____________
Проблемне питання школи:
“Активізація пізнавальної діяльності та формування ключових навчальних компетентностей учнів з порушеннями слуху у процесі навчання та виховання шляхом використання передових технологій, загальнопедагогічних і спеціальних методів”
Методична проблема:
“Підвищення ефективності освітньо - корекційної роботи шляхом запровадження новітніх технологій та компетентнісного підходу у навчанні і вихованні дітей з порушеннями слуху”
Проблемне питання МО
вчителів природничо – математичного циклу:
«Формування ключових компетентностей учнів з порушеннями слуху, як основи для
самореалізації особистості в майбутньому»
Члени методичного об’єднання:
№ п/п |
ПІБ вчителя |
Посада |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
Аналіз роботи МО вчителів природничо-математичного циклу:
У 2023/2024 навчальному році методичне об’єднання вчителів природничо - математичного циклу спрямовувало свою роботу над реалізацією методичної проблеми: “Підвищення ефективності освітньо - корекційної роботи шляхом запровадження новітніх технологій та компетентнісного підходу у навчанні і вихованні дітей з порушеннями слуху”
1. Реалізацію методичної теми методичного об’єднання вчителів природничо - математичного циклу «Формування словника на уроках природничо – математичного циклу»
2. Підвищення рівня професійної компетентності та удосконалення рівня самоосвіти педагогів.
3. Втілення нових підходів щодо професійного зростання педагогів методичного об’єднання.
4. Формування та розвиток в учнів з порушеннями слуху загальнолюдських цінностей, морально - психологічних якостей громадянина - патріота.
Навчання предметів природничо-математичного циклу: фізики і астрономії, хімії, математики, інформатики здійснюється за навчальними програмами Міністерства освіти і науки України. У 2023/2024 навчальному році було проведено шість засідань методичного об’єднання. Розглядалися нормативно - правові документи щодо організації освітнього процесу в закладах освіти, про сімейне навчання, про завершення навчального року та заповнення журналів. Питання методики навчання шкільних дисциплін з даних предметів. Календарно-тематичне планування на І та ІІ семестри. Розглядалися: Закон України Про загальну середню освіту, Державний стандарт базової середньої освіти, Професійний стандарт вчителя. Обговорено доповіді:
1. Співвідношення між ключовими і предметними компетентностями, що реалізуються в шкільному курсі інформатики в умовах НУШ ()
2. Підсилення мотивації учасників освітнього процесу з порушеннями слуху засобами інформаційно-комунікаційних технологій для успішного оволодіння математичними знаннями і навичками.
()
3. Привернення уваги учнів з порушеннями слуху та дорослих до ролі математики у суспільному житті та розвитку суспільства в цілому (шляхом перегляду серії мотивуючих відеороликів за участю відомих осіб з прикладами практичного застосування математики у професії та житті людини) (ПІП вчителя)
4. Застосування елементів інноваційних технологій на уроках біології та географії. ()
5. Особливості методики уроків із застосуванням компетентністного підходу в освітньому процесі НУШ ()
6. Елементи екологічної освіти на уроках хімії ()
Для всебічного розвитку особистості учня з порушеннями слуху та розвитку його творчого потенціалу кожен вчитель ШМО намагався використовувати якомога більше нестандартних форм та методів роботи на уроках, залучити якомога більше учнів класу з порушеннями слуху для роботи над творчими завданнями на уроці і позаурочних заходах . Організовано дистанційне навчання, під час якого вчителі використовували сайт школи, соціальні мережі та різні платформи. Кожен вчитель працював над самоосвітою та методичною темою впродовж навчального року. На засіданнях МО, показових уроках, позакласних заходах, педрадах ділились своїми творчими досягненнями. Вважаю, що робота вчителів природничо-математичних дисциплін впродовж 2023-2024 навчального року була плідною, результативною, багатоплановою і внесла свій гідний вклад у освітній процес. План роботи методичного об’єднання на поточний навчальний рік в цілому виконаний. Однак поряд з позитивними результатами в роботі МО є і недоліки: недостатньо уваги приділялось роботі з обдарованими дітьми; позакласна робота носила епізодичний характер; недостатня робота з дітьми по залученню їх до участі в різноманітних конкурсах. Аналіз роботи педагогів, членів МО, дає підставу зробити висновок, що роботу МО вважати задовільною.
Головні напрями роботи на навчальний рік:
Головною метою методичної роботи МО вчителів природничо-математичного циклу є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, а й активізація творчого потенціалу кожного вчителя.
Для досягнення цієї мети визначено такі завдання МО:
Система освіти методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу спирається на такі головні напрями:
Завдання МО вчителів природничо-математичного циклу у новому навчальному році та проблемні питання, над якими працюватимуть вчителі методичного об’єднання:
Організаційна робота
- допомога членам ШМО в питаннях методичного забезпечення реалізації продуктивного навчання;
- продовжити роботу з новими підручниками для 5 - 10 класів за оновленими навчальними програмами і підбір відповідних методів навчання;
- підготовка учнів до мультимедійного тестування;
- створення умов для забезпечення експериментальної діяльності;
- вдосконалення системи позакласної роботи різноманітними творчими завданнями;
- постійна допомога молодим педагогам;
- працювати над формуванням особистості здатної орієнтуватися у складному життєвому просторі шляхом повної інтеграції навчальних дисциплін.
План роботи
методичного об’єднання
вчителів природничо-математичного циклу
на 2024 – 2025 навчальний рік:
№ п/п |
Тема засідання |
Дата проведення |
1 |
Про завдання методичної роботи на 2024 - 2025 н. р. |
Серпень |
2 |
Розвиток зв’язного мовлення – важливий компонент формування мовленнєво – комунікативних компетентностей учнів з порушеннями слуху. |
Жовтень |
3 |
Виховання на цінностях – як один з ключових компонентів формування НУШ |
Грудень |
4
|
Роль вчителя НУШ |
Лютий |
5 |
Підсумки методичної роботи за 2024 – 2025 н. р. |
Травень |
№ з/п |
Зміст |
Відповіда- льний |
Форма проведення |
Термін виконання |
1. |
Засідання № 1
Тема: «Про завдання методичної роботи на 2024 - 2025 н. р.»
1. Аналіз роботи ШМО за 2023/2024 навч.р. Корегування планів роботи на 2024/2025 навчальний рік.
4. Затвердження графіка проведення відкритих уроків та позакласних заходів з предметів природничо-математичного циклу.
Завдання членам МО: 1. Опрацювання нормативних документів: - програм та основних вимог до викладання предметів природничо-математичного циклу; - критеріїв оцінювання підсумкового та тематичного контролю навчальних досягнень учнів; - вимог до ведення шкільної документації. 2. Складання і затвердження календарно-тематичних планів. 3. Взаємовідвідування уроків. |
Керівник МО
Члени МО
Керівник МО
Керівник МО
Члени МО
|
Звіт
Інформація
Обговорення
Обговорення
Інформація
|
Вересень |
2. |
Засідання № 2
Тема: «Розвиток зв’язного мовлення – важливий компонент формування мовленнєво – комунікативних компетентностей учнів з порушеннями слуху.»
4. Адаптація учнів 5-х класів до навчання в школі . Особливості викладання навчальних предметів в 5,6 5. Формування мовленнєво – комунікативних компетентностей учнів з порушеннями слуху.
Завдання членам МО: 1. Складання планів роботи з обдарованими та слабо встигаючими учнями. 2. Взаємовідвідування уроків. 3. Розвивати на уроках творчі здібності учнів з метою їх успішної соціалізації. 4. Підготуватися (індивідуально)до проведення предметного тижня.
|
Члени МО
Члени МО
Керівник МО
Члени МО
|
Обговорення Презентація
Інформація
Майстер-клас
Інформація
Виступ |
Протягом І семестру |
3. |
Засідання № 3
Тема: «Виховання на цінностях – як один з ключових компонентів формування НУШ»
1. Впровадження STEM-технологій (з використанням міжпредметних зв’язків), як засобу формування наукового світогляду здобувачів освіти.
2. Мастер-клас ,,Елементи народознавства як засіб формування компетентностей на уроках математики”
5. Роль предметів природничо-математичного циклу в становленні особистості учня.
Завдання членам МО 1. Взаємовідвідування уроків та їх аналіз 2. Працювати над позитивним емоційним навантаженням уроків. 3. Опрацювання педагогічної преси за фахом. 4. Підготувати інформацію про навчальні досягнення учнів з порушеннями слуху за І семестр.
|
Члени МО
Члени МО
Керівник МО
Заст.директора
Члени МО |
Обмін думками і досвідом
Мастер-клас
Тренінг
Інформація
Інформація
Виступ |
Протягом року |
4. |
Засідання № 4
Тема: «Роль вчителя НУШ».
1. Підготовка стендової інформаційної наочності для випускників у навчальних кабінетах та інформаційних куточків для батьків та учнів до складання мультимедійного тесту. 2. Формування в здобувачів освіти навиків самостійного пошуку інформації під час вивчення предметів природничо-математичного циклу. 3. Проведення навчальних екскурсій – важлива складова у викладанні предметів природничо-математичного циклу 4.Про особливості проведення навчальних проєктів з пізнаємо природу.
Завдання членам МО: 1. Використовувати в навчальному процесі нові технології навчання та активні форми тематичного оцінювання, спрямовані на розвиток свідомості учня з порушеннями слуху, підвищення ефективності і якості освіти. 2. Приділяти належну увагу мотивації навчальної діяльності учнів з порушеннями слуху в умовах НУШ. 3. Використовувати краєзнавчий підхід у викладанні навчальних предметів. 4. Взаємовідвідування уроків та їх аналіз. |
Члени МО
Члени МО
Керівник МО
Члени МО
|
Підготовка матеріалів
Обмін досвідом
Виступ
Інформація |
Березень
Протягом ІІ семестру |
5. |
Засідання № 5
Інформаційна скринька
1. Аналіз виконання навчальних програм членами шкільного методичного об´єднання.
Завдання членам МО: 1. Оформлення документації. 2. Опрацювання фахової літератури. 3. Проведення контрольних робіт за 2023-2024 навчальний рік.
|
Керівник МО
Члени МО
Члени МО
Керівник МО
Члени МО
|
Інформація
Повідомлення
Звіт
Обговорення
Обговорення
Обговорення |
Травень |
Список вчителів природничо-математичного циклу:
№ з/п |
ПІБ вчителя |
Методична тема |
Освіта |
Предмет викладання |
Педагогічний стаж |
|
|
Формування комп’ютерної грамотності на уроках інформатики, використовуючи сучасні методи викладання. |
|
|
|
|
|
Сучасні засоби оптимізації на уроках математики і фізики в закладі освіти для учнів з порушеннями слуху. |
|
|
|
|
|
Особистісно – орієнтований підхід у вивченні математики учнями з порушеннями слуху. |
|
|
|
|
|
Використання ІКТ на уроках географії та біології. |
|
|
|
|
|
Використання інноваційних освітніх технологій у формуванні ключових компетентностей учнів з порушеннями слуху на уроках хімії. |
|
|
Інформація про методичну кваліфікацію вчителів природничо-математичного циклу:
№ з/п |
ПІБ вчителя |
Кваліфікаційна категорія |
Курси |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
Графік проведення показових уроків на 2024 - 2025 н.р.:
ПІБ учителя |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|