Подано орієнтовне планування за блочно - тематичним принципом. Запропоновано змістове наповнення тематичних тижнів і днів для реалізації з дітьми дошкільного віку (молодшого, середнього, старшого).
Автор: Ващенко Алла Володимирівна, вихователь ЗДО№12 м. Умань, Черкаська обл.
Літнє оздоровлення –
розумне, щасливе, корисне і радісне
Подано орієнтовне планування за блочно - тематичним принципом.
Запропоновано змістове наповнення тематичних тижнів і днів для реалізації з дітьми дошкільного віку (молодшого, середнього, старшого).
ЗМІСТ
ПЕРЕДМОВА ………………………………………………………………………………………………………………..3
Орієнтовний план тематичних тижнів і днів на літній період
У світі казки ……………………………………………………………………………………..…………………………….5
Здоровим будь! …………………………………………………………………………...………………………………….13
Майстер-золоті руки …………………………………………………………………...……………………………………23
Врятуй себе сам …………. ……………………………………………………………………………………….…………31
З іграшками граємо – весело зростаємо ……………………………………………………………………………………39
Квіти – окраса Землі ……………………………………………………………………………………………….………..47
Рекомендації щодо організації роботи з дітьми дошкільного віку влітку …………… ……………………………55
Орієнтовний розподіл часу при організації життєдіяльності дітей протягом дня в літній період ……………...56
Каталог статтей фахових видань, інтернет ресурсів щодо організації роботи з дітьми влітку ...……………….57
ДОДАТКИ №1 /фізкомплекси/
для дітей молодшої групи (червень, липень, серпень) ……………………………………………………………………58
для дітей середньої групи (червень, липень, серпень) ……………………………………………………………………64
для дітей старшої групи (червень, липень, серпень) ………………………………………………...……………………71
БІБЛІОГРАФІЯ ………… ……………………………………………………………...…………………………………..75
ПЕРЕДМОВА
Літо для дітей – час оздоровлення, відпочинку, всебічного розвитку. Використати цей період необхідно дбаючи про повноцінне загартування, різноманітність вражень і знань, які отримають малюки за три місяці літа. З огляду на це працівники дошкільного закладу мають спрямовувати зусилля на розв’язання важливих завдань:
Освітньо - оздоровчі завдання:
Освітньо - пізнавальні завдання:
Виховні завдання:
Для ефективності роботи з дітьми влітку педагогам слід заздалегідь чітко й раціонально спланувати свою діяльність.
Пропонуємо орієнтовний план організації життєдіяльності дітей влітку, за видами діяльності (ігрова, трудова, комунікативна, пізнавальна, рухова, навчальна), що ґрунтується на блочно-тематичному принципі. Такий підхід до планування забезпечить змістовне, послідовне, насичене і цікаве дозвілля в літній період. Дасть змогу дітям без зайвого учбового напруження осягнути цілісну картину світу, наповнитися новими враженнями, загартуватися та оздоровитися.
План складений за темами, що реалізуються впродовж одного тижня. У кожній темі пріоритетними стають різні напрями діяльності. З огляду на те, що змістовну життєдіяльність влітку слід наповнювати оздоровчими технологіями, здоров’язбережувальний напрям передбачений в кожному з запланованих тижнів.
При укладанні плану забезпечено раціональне поєднання різних видів і форм організації ігрової, рухової, пізнавальної, художньої та ін. діяльності, передбачено диференціація завдань і видів діяльності за домірними віку рівнями складності - подано програмовий матеріал для дітей молодшого, середнього, старшого дошкільного віку, що робить можливим його використання для роботи з будь-якою віковою групою дошкільного віку.
Цей план полегшить вихователям організацію життєдіяльності дітей улітку, допоможе ефективно розв’язати намічені на літо освітньо-пізнавальні, оздоровчі, виховні завдання.
ПРИМІТКА. Плануючи освітню діяльність з дошкільниками на тиждень, вихователь має враховувати інтереси та зацікавленість самих дітей, визначні дати, цікаві події у групі, в дошкільному закладі, в місті, погодні умови тощо. З огляду на це кожний вихователь може за потреби вносити зміни до запропонованої тематики.
Орієнтовний план тематичних тижнів і днів на літній період
Перший тиждень
ТЕМА «У світі казки»
Пріоритетний напрям |
Завдання |
Здоров’язбережувальний
Соціальний
Художньо-мовленнєвий
|
- розвивати прагнення бути здоровим; - розвивати усвідомлення ролі фізичних вправ у розвитку та зміцненні організму; - розвивати здатність самостійно застосовувати руховий досвід, оцінювати можливості власного тіла; - розвивати фізичні якості (силу, спритність, витривалість) та рухи дитини;
- виробляти у дітей власний погляд на події, позитивні емоції; - застосовувати особистий досвід під час розв'язання певних казкових ситуацій; - розвивати почуття відповідальності за певні вчинки та дії; - стимулювати бажання використовувати в казкових сюжетах життєвий досвід; -створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей.
- поглибити знання дітей про казки; - формувати у дітей літературні та художні здібності; - розширити знання дітей про те, звідки казка «приходить»; - навчати емоційно та виразно передавати сюжет казки в іграх-драматизаціях; - формувати емоційно-пізнавальну активність дітей; - розвивати уміння самостійно змінювати сюжет казок, складати нові казки; - розвивати творчі здібності; - розвивати уміння одержувати задоволення від процесу та результатів своєї діяльності. - виховувати цілісне ставлення до книги, до казки як духовного витвору; - виховувати бажання бути добрими, справедливими, творчими казкариками; - виховувати потребу приходити на допомогу казковим героям, змінювати їх. - виховувати бажання разом втілювати в життя спільний задум.
|
Види діяльності |
Змістове наповнення |
1 день /Мої улюблені герої/ |
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Бесіда «В гостях у казки». Мета: виявити знання дітьми казок, казкових героїв, казкових речей, уміння оцінювати дії та вчинки казкових героїв; збагатити новими враженнями і переживаннями; заохочувати ініціативність у спілкуванні з однолітками. Викликати бажання разом відправитись у мандри з Колобком та змінити кінцівку казки. Виховувати у дітей інтерес до казок. Словник: казка, герої (персонажі), добро, зло, чарівні речі. Матеріал: іграшки, книжки, уривки з казок, ілюстрації, «чарівні речі». Методи і прийоми: ігровий момент – прихід у групу бабусі-казкарки; розгляд чарівних клубочків, бесіда, читання уривків казок. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Заняття з фізкультури на свіжому повітрі Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження: за хмарами. Як вони пересуваються і завдяки чому. На що схожі? Яких казкових героїв можна побачити у хмаринках? Бесіда «Які казки ви любите?» (виховувати у дітей пізнавальний інтерес, формувати вміння давати власну оцінку вчинкам героїв знайомої казки). |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
|
Трудова діяльність |
Праця /господарсько-побутова/ - миття іграшок, прибирання в ігровому куточку, в центрах дитячої діяльності
|
Продуктивна діяльність |
Виготовлення Казкового будиночка Мета: виховувати уміння ставити перед собою мету: планувати, організовувати хід роботи, добирати потрібний матеріал та обладнання; розвивати фантазію; вдосконалювати навички охайного наклеювання та розміщення заготовлених деталей на аркуші паперу. |
Індивідуальна робота |
Робота з малоактивними дітьми «Назви казкових персонажів» |
Робота з батьками |
Пропонувати батькам ввести щоденну подорож у казку вдома у вечірні години |
2 день /Українські народні казки/ |
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Художня література»/ Тема: Переказ української народної казки «Колобок» Мета: Розвивати образну пам’ять, зв’язне мовлення, дрібну моторику пальців рук. Виховувати допитливість, інтерес до народних казок, вміння розуміти персонажів, висловлювати своє ставлення до різних вчинків.
Матеріал: іграшка Колобок, настільний театр «Колобок», книжечка з ілюстраціями до казки, шнурівка доріжок Колобка |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкомплекс №1 Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження: за станом погоди. Які зміни відбулися? Які дерева ростуть на майданчику? Які з них могли б зустрітися Колобкові в лісі? Назвіть найвище. Бесіда «Як до нас приходить книжка» (розгляд книг різної форми; використання ілюстрацій; розпізнавання уривків казок) Екскурсія до бібліотеки (розширити знання дітей про те де зберігаються книги, ознайомити з професією бібліотекар, формувати вміння правильно користуватись книгами.) |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
Конструктивно-будівельні ігри:
|
Трудова діяльність |
Праця /в куточку книги/
|
Продуктивна діяльність |
Виготовлення шапочок до гри-драматизації «Колобок». |
Індивідуальна робота |
Робота з дітьми, спрямована на розвиток уяви, вміння імітувати, перевтілюватися в героїв казки. |
Робота з батьками |
Консультація «Виховання казкою» (нетрадиційні методи роботи з казкою) |
3 день /Книжка – казковий дивосвіт/ |
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Малювання». «Віконечко в природу»/ Тема: Коли це було? (сюжети казок в різні пори року). Мета: Розвивати естетичне почуття, образне сприймання, вчити творчо відображати в малюванні характерні естетичні ознаки
Спільно з вихователем зображувати епізод з народної казки – Колобок котиться по доріжці /сюжетне малювання/.
Виконувати картинку-ілюстрацію до казки «Колобок» /сюжетне малювання/
Виділяти в сюжетному малюванні головне за розміром, кольором, формою, передавати в малюнку відносні розміри, добирати матеріал для малювання згідно задуму Матеріали: аркуш паперу, гуаш, пензлі, склянки з водою, серветки, зразки малюнків. Методи і прийоми: ігровий момент – прихід у групу бабусі-казкарки; розгляд ілюстрацій казок, події в яких відбуваються в різні пори року, метод «кути» визначення в яку пору року відбувається казка, читання уривків казок, що відбуваються влітку. |
Фізкультурно-оздорова діяльність |
Піший перехід «До парку Черняховського»
Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Пошуково-дослідницька діяльність: підставити обличчя під сонячні промені. Що діти відчувають? Заховатись в тінь. Які відчуття? Гра з сонячними зайчиками. Спостереження за сонцем В яких казках є сонечко? Який настрій виникає після появи сонечка? Що спільне між сонечком і колобком? Вправа «Покажи сонечко». Бесіда «До нас книжка завітала» (розширити знання про те, що перш ніж підготувати виставу необхідно підібрати художній твір – казку, яка друкується в книзі) |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Праця куточку природи (привчати піклуватись про тварин, птахів, доглядати за рослинами; закріпити знання про призначення інвентаря в куточку природи, значущість трудових дій). |
Продуктивна діяльність |
Творча робота. Виготовлення атрибутів до вистави «Колобок» |
Індивідуальна робота |
З окремими дітьми – складання казок за малюнками. |
Робота з батьками |
Запропонувати батькам виготовити казкових персонажів |
4 день /Театр відчиняє двері/. |
|
Освітньо-оздоровча діяльність |
Заняття /«Конструювання»/ Тема: Нові друзі Колобка Мета: розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес до математичних завдань Нові друзі Колобка.
конструювання мол.гр. «Герої казок» (вправляти в складанні песонажів казки з геометричних фігур за зразком .
конструювання «Герой улюбленої казки» (заохочувати до пошукової діяльності, до її динамічності, сприяти розвитку інд. здібностей дитини) /з штучного матеріалу/; - ст.гр. «Знайди де заховався казковий герой» (орієнтуватися в місцезнаходженні , користуючись план-схемою). Конструювання «Казкові образи» (удосконалювати вміння в роботі з папером, пінопластом, поролоном та н..., виготовляти іграшки з готової викрійки) /з штучного матеріалу/. Матеріал: таблиці, індивідуальні картки на закріплення просторових понять, казкові персонажі з геометричних фігур. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Заняття з фізкультури на свіжому повітрі Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження: за дощем. Акцентувати увагу на тому, що під час дощу грунт і пісок стають вологими. Чи можна гуляти в таку погоду. А якби Колобок відправився в мандри?... Пошуково-дослідницька діяльність: чому сухий пісок не ліпиться, а з вологого можна зліпити Колобка. |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Праця в природі. Догляд за квітами |
Продуктивна діяльність |
Виготовлення ширми для вистави , білетів-запрошень. |
Індивідуальна робота |
Повторення рольових діалогів |
Робота з батьками |
Розгляд ілюстрацій про театр |
5 день -Театральна вистава «Колобок» |
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Аплікація»/ Тема: Казковий дивосвіт /створення афіші до вистави/ Мета: Розвивати інтерес до роботи з різними матеріалами, спрямовувати діяльність дітей на практичне використання роботи, учити працювати колективно.
Матеріал: кольоровий папір, ножиці, клей, ватман, серветки, щіточки для клею. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фзкомплекс №2 Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Художня діяльність |
Театральна вистава Тема: Колобок. Мета: дати змогу малюкам реалізувати свій творчий потенціал через драматизацію казки. Спонукати до виконання ролей. Формувати емоційно-ціннісне відношення до спільної справи. Виховувати естетичне сприймання оточуючого, відповідальність за спільну справу. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження: звернути увагу дітей на настрій глядачів. Акцентувати увагу на тому, що дітям вдалось розповісти їм про веселі мандри Колобка. казки. Бесіда «Мандри чудовим світом казки» (узагальнити знання дітей про казки (структуру, героїв, зміст), шляхи, якими казка приходить до дітей (книга, телебачення, театр). Пригадати, що діти робили для того, щоб створити свою виставу про Колобка. Розвивати уяву, фантазію, творчі здібності, уміння користуватись тембром, дикцією. Формувати початкове критичне ставлення до своєї діяльності. Виховувати інтерес до казки та театрального мистецтва, створити радісний настрій, викликати почуття задоволення від спільної справи). |
Ігрова діялььність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Колективна праця оформлення зали для вистави |
Індивідуальна робота |
Індивідуальні бесіди про враження після вистави |
Робота з батьками |
Вручити листи вдячності «За співпрацю», «За оригінальну роботу». |
Другий тиждень
ТЕМА «Здоровим будь»
Пріоритетний напрям |
Завдання |
Здоров’язбережувальний
Соціально-комунікативний
Еколого-природничий
Пізнавальний |
- поглибити знання дітей про різні сфери діяльності людини, які спрямовані на зміцнення її здоров’я; - продовжувати формувати знання про те, що для зміцнення здоров’я й запобігання захворюванням корисні рухова діяльність, правильне харчування; - розширити знання про те, що є шкідливим та корисним для організму. - розвивати прагнення бути здоровим; - розвивати усвідомлення ролі фізичних вправ у розвитку та зміцненні організму; - розвивати здатність самостійно застосовувати руховий досвід, оцінювати можливості власного тіла; - розвивати фізичні якості (силу, спритність, витривалість) та рухи дитини; - виховувати бажання бути здоровими, охайними, сильними.
- розвивати вмінні узгоджувати свої дії, поведінку з однолітками - позитивно сприймати себе
- формувати усвідомлення того, що людина є частиною великого світу природи; - розширити знання про залежність власного здоров’я, настрою, активності від стану природи, її розмаїття, краси.
- розширювати знання про види спорту, спортивний інвентар. - розвивати самоактивність, свідоме позитивне ставлення до життя. |
Види діяльності |
Змістове наповнення |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Бесіда «Абетка здоров’я». Мета: виявити рівень навичок ввічливого спілкування з людьми найближчого оточення, здатності розуміти їхній фізичний стан і настрій; заохочувати до аналізу вчинків дійових осіб у розповідях з власного досвіду; вправляти у вмінні об’єктивно оцінювати власну поведінку; викликати бажання берегти здоров’я. Словник: поступатись, займатися, дотримуватися (правил безпеки гри), виявляти (співчуття, співпереживання), безпечно, небезпечно. Матеріал: картки до д.гр. «Так чи ні?». Методи і прийоми: «сюрпризний момент» - гість, д.гр. «Так чи ні?», діалог з гостем, проблемні ситуації. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження: за рослинами на ділянці; виховувати здатність помічати красу природи та милуватися нею; підвести до поняття: краса в природі – наснага для тіла, здоров я. Читання твору О Пархоменко «Щоб зростати силачами» |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
|
Трудова діяльність |
Праця /господарсько-побутова/ - прибирання в фізкультурному куточку
|
Продуктивна діяльність |
Виготовлення „ дерева цілей” /Веселих м’ячів/ Мета: виховувати уміння ставити перед собою мету: планувати, організовувати хід роботи, добирати потрібний матеріал та обладнання; розвивати фантазію; вдосконалювати навички охайного наклеювання та розміщення заготовлених деталей на аркуші паперу. |
Індивідуальна робота |
Пошук цікавої інформації про різні види спорту (з книжок). Розповідь про Олімпійські ігри. Знайомство дітей з чемпіонами Олімпійських ігор України. Розглянути фото, журнали, альбоми. |
Робота з батьками |
Виготовити для батьків ширму-інформацію «В здоровому тілі-здоровий дух» (поради для батьків) |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Художня література»/ Бесіда за змістом вірша А. М‘ястківського «Киця прокидається» Мета: Виховувати у дітей бажання займатися спортом, загартовуватися. Ознайомити з видами спорту, які пов’язані з водою : гребля, байдарки розвивати пояснювальну мову під час аналізу вірша:
Матеріал: вірш А. М’ястківського «Киця прокидається», альбом «Види спорту» (зображення водних видів спорту) |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фзкомплекс №1 Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Екскурсія на стадіон (розширити знання дітей про види спорту) Спостереження за спортивними іграми (уточнити знання про назву та призначення спортивного інвентаря) Читання оповідання В.Сухомлинського «Ледача подушка». |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
Будівельно-конструктивна гра
|
Трудова діяльність |
Праця на ділянці /в природі/ Спушити землю під деревами, полити квіти в квітнику. Чим корисна вода для квітів? А для людини?
|
Продуктивна діяльність |
Створення емблем для команд учасників спортивного свята |
Індивідуальна робота |
Розучування приказок та прислів’їв про користь занять спортом «Хто день починає з зарядки, у того здоров ‘я в порядку», «Рух – це здоров’я», «Як немає сили, то й світ не милий». |
Робота з батьками |
Порекомендувати батькам допомогти своїм дітям у пошуках цікавої інформації про різні види спорту (з книжок, журналів, енциклопедій). |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Малювання». «Віконечко в природу»/
Тема: «Овочі та фрукти. Мета: виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я
Спонукати малювати фрукти та овочі з чіткої форми, передавати будову фруктів та овочів /предметне малювання/.
Зображувати вочі та фрукти круглої, овальної, трикутної форми, добирати властиві їм кольори т відтінки /предметне малювання/
Статично малювати з натури, помічати й передавати характерні особливості, форму, колір/натюрморт з фруктів та овочів/. Матеріал: гуаш, пензлі, аркуш, серветки, палітра. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Піший перехід на вулицю Садову
Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження: за рослинами (структура, колір, форма, корисні властивості); за тим як на кухню завозять овочі та фрукти. Бесіда «Щоб здоровими зростати, корисну їжу треба вживати» ( дати інформацію про те, що найбільше вітамінів в натуральних природних продуктах овочах, фруктах) Екскурсія до медичного кабінету (розширити знання дітей про трудові дії, значущість трудових дій медичної сестри, лікаря) |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Праця /на городі/
|
Продуктивна діяльність |
Робота в книжці-розмальовці «Бігайте, стрибайте, плавайте!» |
Індивідуальна робота |
Відгадування загадок про овочі та фрукти, закріплення знань про їх користь для організму. |
Робота з батьками |
Консультація «Ми є те що споживаємо». |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Конструювання»/ Тема: М’ячик - спортсмен Мета: Розширити знання дітей про об ємні геометричні фігури. Дати інформацію про, те у яких видах спорту використовується м’яч. Сприяти розвиткові уваги і логічного мислення.
конструювання мол.гр. «Паркан для стадіону» (правильно називати буд.деталі, використовувати деталі різного кольору, ставити пластини вертикально, щільно одна до одної) / буд.матеріал/;
конструювання «Футбольне поле» (використовувати буд.матеріал, враховуючи конструктивні властивості деталей, аналізувати зразок споруди) /буд.матеріал/;
конструювання «Футбольне поле» (конструювати за схемою, використовуючи різні за формою і величиною пластини, формувати узагальнені способи конструювання – прибудування) /буд.матеріал/; Матеріал: об ємні та площинні г.ф., кілька видів м’ячів (футбольний, тенісний, волейбольний, баскетбольний, іграшковий). |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Заняття з фізкультури на свіжому повітрі Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження. Розгляд спортивного обладнання на спортивному майданчику. Для чого воно призначене? З чого виготовлене? (кільця, баскетбольні кошики, канат, сітка...). Пошуково-дослідницька діяльність: В процесі повсякденної діяльності зосередити увагу на тому, що сприяє здоров'ю (ранкова гімнастика: тренує м'язи всього організму, робить людей міцними, спритними). А чи роблять гімнастику звірі, риби, свійські тварини? За рахунок чого вони міцні та дужі. |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра «Футболісти і вболівальники», Сім я».
|
Трудова діяльність |
Прибирання спортивного майданчика
|
Продуктивна діяльність |
Ліплення «Спортсмени» /ст.гр./; «Спортивний інвентар: м ‘ячі, драбинки» /мол., сер.гр./ |
Індивідуальна робота |
Вчити добирати слова протилежні за змістом (рухливий-повільний, бігати стояти). Утворювати назви спортсменів від виду спорту (теніс-тенісист, футбол-футболіст). |
Робота з батьками |
Конкурс робіт дітей і батьків на спортивну тематику. |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Ліплення»/ Тема: Кубки переможців /виготовлення призів для нагородження найкращих, найактивніших учасників змагань/ Мета: Розвивати інтерес до роботи з різними матеріалами, спрямовувати діяльність дітей на практичне використання роботи.
Матеріал: глина, дошчечки, стеки, серветки, зразки виробів. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Спортивне змагання між групами «Ми веселі дошкільнята, любим бігати й стрибати» (вправляти діяти в єдиній команді, вболівати один за одного, радіти за товариша та спільному успіхові. Гідно сприймати поразку. Доводити розпочату справу до кінця, реалізуючи спільний проект. Розвивати увагу у всіх видах змагань, вміння швидко орієнтуватися, використовуючи набуті протягом попередніх етапів навички.
|
Пізнавальна діяльність |
Спостереження. за сонцем. (Як сонце впливає на живі істоти? Чи може сонце зашкодити здоров'ю людини? Як захиститись від його шкідливого впливу?) Бесіда «Корисно-шкідливо» (вплив природних факторів на здоров я. Формування навичок поведінки на сонці. Безпечна поведінка в довкіллі ) Словник:сонце, опіки, тепловий напад, босоніж, розбите скло, уламки предметів. Ознайомлення з термометром. Для чого його використовують? Які є види термометрів? (кімнатний, водяний, медичний – для вимірювання температури води, повітря, тіла). |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра «Сім я», «Крамниця» /купуємо спортивні атрибути, продукти харчування/, «Спортсмени».
|
Трудова діяльність |
Колективна праця підготовка інвентаря, атрибутів до початку спортивного змагання
|
Індивідуална робота |
Індивідуальні бесіди про враження після спортивного свята |
Робота з батьками |
Випуск стінгазети «Моя спортивна сім’я – мама, тато і я» |
Третій тиждень
ТЕМА «Майстер – золоті руки»
Пріоритетний напрям |
Завдання |
Здоров’язбережувальний
Соціальний
Предметно-культурний
|
• формувати емоційно-пізнавальну активність дітей.
|
Види діяльності |
Змістове наповнення |
|
|
Навчально-розвивальна діяльність |
Бесіда «Що вміють людські руки». Мета: Дати поняття дітям, що руки людини – цінний скарб. Викликати у дітей інтерес і повагу до праці народних майстрів, розвивати цікавість до всього нового, підвести дітей до розуміння цінностей будь-якої праці. Викликати інтерес до вивчення теми, зацікавленість в ній, бажання щось створювати своїми руками.. Словник: няня, лікар, двірник, гончар,професії. Матеріали: різні предмети пращ, іграшки для дидактичної гри «Ким бути». Методи та прийоми: проблемна ситуація, сюрпризний момент, розгляд ілюстрацій із серії «різні професії», бесіда. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Заняття з фізкультури на свіжому повітрі Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження за працею няні, двірника.
Бесіда «Для чого руки потрібні?» (виховувати у дітей розуміння того, що людина може досягти будь-яких вершин завдяки своїм рукам). Читання та обговорення оповідання В.Сухомлинського «Чорні руки» /чому у бабусі «чорні руки»?/; прислів я «Роботящі руки – гори звернуть», «Ноги носять – руки –годують». |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Праця /господарсько-побутова/
|
Продуктивна діяльність |
Виготовлення Глечика / (паперова мозаїка) Мета: виховувати уміння ставити перед собою мету: планувати, організовувати хід роботи, добирати потрібний матеріал та обладнання; розвивати фантазію; вдосконалювати навички охайного наклеювання та розміщення заготовлених деталей на аркуші паперу. |
Індивідуальна робота |
Розучування приказок та послів’їв про працю |
Робота з батьками |
Консультація «Формування працелюбності – базової якості дошкільників в умовах сім ї» |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Художня література»/ Тема: Професія гончар / виразне читання вірша М.Пономаренка «Гончар»/ Мета: формувати вміння відповідати на запитання за змістом твору (мол.гр.); співвідносити зміст вірша з його назвою (сер.гр); передавати своє ставлення до змісту вірша (ст..гр.).
Матеріал: вірш М.Пономаренко «Гончар», фотоальбам «Моя Україна». |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкомплекс №1 Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Екскурсія до художньої студії народних майстрів, майстер-клас від майстрині, що виготовляє ляльки-мотанки та гончара. (фото) Бесіда «Майстер-золоті руки» (ознайомити дітей з працею гончара, дати інформацію про сировину з якою він працює, предмети, які виготовляє, пояснити, для чого вони потрібні) |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
Будівельні ігри в піску (обмірковувати задуми ігрових споруд) |
Трудова діяльність |
Праця /в природі/
|
Продуктивна діяльність |
Творча робота з глиною, пластиліном, тістом /на вибір/ Тема: «Посуд» |
Індивідуальна робота |
Закріпити властивості матеріалів для ліплення (глина, пластилін, тісто тощо). |
Робота з батьками |
Практикум «Опануємо з дітьми види народних ремесел» |
|
|
Навчально-розвивальна діяльність |
Заняття /«Малювання». «Віконечко в природу»/ Тема: Бабусин посуд Мета: Ознайомити з декоративними візерунками декоративно-прикладного мистецтва, виховувати спостережливість.
Матеріал: площинні форми посуду, пензлі, гуаш, склянки з водою, серветки, зразки малюнків. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Піший перехід до дендропарку «Софіївка»
Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження за квітами в куточку природи, на клумбі, в парку (порівняння кольору, структури, форми, умов зростання та догляду). Бесіда «Квіткові композиції в творах народних майстринь М.Приймаченко, Є.Миронової та інших народних майстрів |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Праця в куточку природи (привчати піклуватись про тварин, птахів, доглядати за рослинами; закріпити знання про призначення інвентаря в куточку природи, значущість трудових дій). |
Продуктивна діяльність |
Творча робота. Прикраса площинних форм посуду за власним бажанням (рослинними елементами). |
Індивідуальна робота |
Малювання візерунків українського народного декоративно-прикладного мистецтва. |
Робота з батьками |
Консультація «Дитина та образотворча діяльність» |
|
|
Навчально-розвивальна діяльність |
Заняття /«Конструювання»/ Тема: Магазин народних промислів Мета: Формувати бажання займатися математикою
конструювання мо.гр. «Високі та низькі башточки» /з буд матеріалу/.
конструювання сер. ст. гр. «Майстерня гончара» /з буд.матеріалу/. Матеріал: будівельний матеріал, набір г.ф., глиняний посуд різної величини. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Заняття з фізкультури на свіжому повітрі Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
ДПД «З чого виготовлено» Мета: Поглибити уявлення дітей про різні матеріали, з яких зроблені предмети. Освоїти вивчення предметів. Викликати в дітей інтерес до вивчення і порівняння властивостей різних матеріалів Матеріали: миска з водою, шматочки глини, керамічні вироби. Вікторина «Предмети народного промислу» Спостереження на ділянці: павільйон, лавки, пісочниця, гойдалки, драбинки, квіти, дерева – результати діяльності людей. Закріплення назв професій людей, які працюють в д.с. |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Праця /колективна / на клумбі/. Догляд за квітами |
Продуктивна діяльність |
Творча робота (виготовлення предметів народного промислу з природного матеріалу, фарбування їх в улюблений колір і при необхідності дарувати гостям) |
Індивідуальна робота |
«Продовж розповідь …» («Я – кухлик…», «Я – глечик…») |
Робота з батьками |
Консультація «Навчаємось граючись» |
5 день - Ярмарок «Ми маленькі гончарі» |
|
Навчально-розвивальна діяльність |
Заняття /«Ліплення»/ Тема: Ми маленькі гончарі /створення робіт на ярмарок гончарних виробів/ Мета: Дати дітям можливість самостійно виліпити виріб. Виховувати у дітей естетичний смак, почуття прекрасного, бажання працювати не тільки для себе, а й для інших людей
Матеріал: глина, дошечки, стеки, зразки гончарних виробів. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фзкомплекс №2 Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження на клумбі співставлення квітів на клумбі з рослинними елементами на гончарних виробах майстрів Бесіда «Народні майстри» (стимулювати бажання позитивно оцінити діяльність своїх товаришів); |
Ігрова діялььність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Колективна праця (облаштування місця для ярмарку) |
Індивідуальна робота |
Переглянути альбом «Моя Україна» (закріплення знань про предмети народного промислу) |
Робота з батьками |
Організація ярмарку гончарних виробів зроблених спільно з дітьми |
Четвертий тиждень
ТЕМА «Врятуй себе сам»
Пріоритетний напрям |
Завдання |
Здоров’язбережувальний
Соціальний
Еколого - природничий
|
|
Види діяльності |
Змістове наповнення |
1 день /Свої – чужі/ |
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Бесіда «Свої – чужі». Мета: закріпити правила поведінки з незнайомими людьми; формувати навички безпечної поведінки на вулиці та вдома - не заходити у підї’зд одному, не повідомляти по телефону, що батьків немає вдома, не відчиняти двері незнайомим людям. Виховувати культуру спілкування, уміння чемно відмовити незнайомим людям. Словник: свої, чужі, пестити, шарпати, заговорити, неадекватна поведінка. Матеріал: казка «Вовк і семеро козенят», ілюстрації. Методи і прийоми: ігровий момент, бесіда, розгляд ілюстрацій, читання казки «Вовк і семеро козенят», «скринька порад» - як поводитись з незнайомцями. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкультурне занятя на свіжому повітрі. Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження: за дорослими, що проходять біля садка. Пояснити дітям їхню поведінку з такими людьми. Бесіда: «Обережно – незнайома людина!» - формувати правила співіснування в суспільстві, моделювати навички самозбереження. Виховувати співчуття, бажання надати допомогу тому, хто постраждав. |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
|
Трудова діяльність |
Праця /господарсько-побутова/ - миття іграшок, прибирання в ігровому куточку, в центрах дитячої діяльності
|
Продуктивна діяльність |
Сюжетне малювання за змістом казки «Вовк та семеро козенят» Мета: виховувати уміння ставити перед собою мету: планувати, організовувати хід роботи, добирати потрібний матеріал та обладнання; розвивати фантазію; вдосконалювати навички охайного наклеювання та розміщення заготовлених деталей на аркуші паперу.
|
Індивідуальна робота |
Робота з малоактивними дітьми «Як себе поводити з незнайомими людьми» |
Робота з батьками |
Запропонувати дітям разом з батьками виготовити з покидькового матеріалу електричні прилади до с.р. гри «Сім’я» (телевізор, праску, пилосос). |
2 день /Стихійні лиха/ |
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Художня література»/ Тема: Стихійні лиха. Виразне читання вірша Л.Яковенко «Будь обережним» Мета: Формувати у дітей навички безпечної поведінки під час природних явищ які можуть зашкодити людині.
Розвивати мовлення увагу. Виховувати обачність. Матеріал: вірш Л.Яковенко «Будь обережним», ілюстрації, аудіо запис. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкомплекс №1 Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження: за вітром. Звернути увагу на силу вітру (слабкий, дужий, сильний або штиль). Бесіда «Землетрус – стихійне лихо» - ознайомлення дітей з правилами безпечної поведінки під час цього стихійного лиха. ПДД – «Подихай на холодне скло» (пара з рота перетвориться на крапельки води – отже в організмі людини присутня вода). |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра: «Сім’я», «Лікарня» - допомога під час нещасного випадку. |
Трудова діяльність |
Праця /в природі/ Підпушити землю у квітнику
|
Продуктивна діяльність |
Виготовлення білетів-запрошень на виставу. |
Індивідуальна робота |
Заучування прислів’їв та приказок про здоров’я. |
Робота з батьками |
Консультація «Як правильно робити звуковий аналіз слів. |
3 день /Проблема забруднення води/ |
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Малювання». «Віконечко в природу»/ Тема: Проблема забруднення води. Малювання бризкалками по землі. Мета: Розширити знання дітей про воду: де знаходиться, кому потрібна, для чого. Розширити знання про те, як люди використовують воду, як вода працює на них. Пояснити, чому небезпечними для здоров’я стали джерела питної води. Розвивати вміння малювати бризкалками по землі, вчити творчо відображати в малюванні характерні естетичні ознаки. Виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища та власного життя, що наше здоров’я залежить від чистоти довкілля. Матеріали: склянки з водою: чиста, брудна, холодна тепла. Предметні картинки із зображенням явищ неживої природи, бризкалки з водою. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Піший перехід по вулиці Шевченка
Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження за пожежним щитом з метою ознайомлення з предметами, що є на ньому, їх призначення. Бесіда «Як зберегти повітря чистим» - учити дітей правильно розуміти шкідливість відходів та викидів з підприємств для здоров’я людини. |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Прибрати з ділянки вогненебезпечні предмети. Вправа «Горить – не горить». |
Продуктивна діяльність |
Сюжетне малювання за змістом мультфільму «Дядя Стьопа – міліціонер» - формувати знання про професійні обов’язки працівників ДАІ. |
Індивідуальна робота |
Розучування з дітьми ролей до вистави «Здоровим будь». |
Робота з батьками |
Конкурс спільних робіт дітей з батьками по даній темі. |
4 день /Загаси вогонь/ |
|
Освітнньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Конструювання»/ Тема: Загаси вогонь. Мета: розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес до математичних завдань. Закріпити знання про пожежу та її наслідки, про предмети домашнього побуту, які є джерелом небезпеки.
конструювання «Драбинка» (правильно називати будівельні деталі, використовувати деталі різного кольору).
конструювання «Ящик для піску» (використовувати будівельний матеріал, враховуючи конструктивні властивості деталей, аналізувати зразок споруди).
конструювання «Пожежна машина» (з будівельного матеріалу). Матеріал: предметні картинки, пожежна машина, геометричні фігури, будівельний матеріал. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкультурне заняття на свіжому повітрі. Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження: за погодою. Яка вона? Чим відрізняється від погоди взимку? Восени? Екскурсія: «До пожежної частини міста» Бесіда «Дії під час виникнення пожежі» - відпрацювання послідовності дій, знання телефонного номеру «101» та засвоєння домашньої адреси. |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Праця в природі. Догляд за квітами |
Продуктивна діяльність |
Виготовлення атрибутів до вистави «Здоровим будь». |
Індивідуальна робота |
Повторення рольових діалогів. |
Робота з батьками |
Круглий стіл «Безпека та здоров’я наших вихованців». |
5 день /Будь обачнішим ,малюк, небезпечні предмети не бери до рук/ |
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Ліплення»/ Тема: Будь обачнішим ,малюк, небезпечні предмети не бери до рук. Мета: Закріпити у дітей знання про деякі предмети побуту, якими треба користуватися, дотримуючись застережливих правил; дати дітям можливість самостійно виліпити небезпечні предмети. Розвивати дрібну моторику пальців. Виховувати обачність.
Матеріал: глина, пластилін, дощечки, ґудзики, голки, намистинки, цвяхи, аптечні пігулки, ножиці, ніж. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкомплекс №2 Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Художня діяльність |
Театральна вистава Тема: Здоровим будь Мета: дати змогу малюкам реалізувати свій творчий потенціал. Спонукати до виконання ролей. Формувати емоційно-ціннісне відношення до спільної справи. Виховувати естетичне сприймання оточуючого, відповідальність за спільну справу. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження за помічником вихователя. Вчити дітей безпечному користуванню скляним посудом. Бесіда «Небезпечні місця для ігор» - формувати уявлення дітей щодо небезпеки влаштування ігор на будівництві, чагарниках, підвалах, сараях та аварійних приміщеннях. Читання оповідання Л.Яковенко «Обережний будь завжди». |
Ігрова діялььність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Колективна праця оформлення залу для вистави |
Індивідуална робота |
Індивідуальні бесіди про враження після вистави |
Робота з батьками |
Вручити листи вдячності «За співпрацю», «За оригінальну роботу». |
П’ятий тиждень
ТЕМА «З іграшками граємо – весело зростаємо»
Пріоритетний напрям |
Завдання |
Здоров’язбережувальний
Пізнавальний
Соціальний
|
- продовжувати формувати найпростіші навички загартування; - розвивати прагнення бути здоровим; - розвивати усвідомлення ролі фізичних вправ у розвитку та зміцненні організму; - розвивати здатність самостійно застосовувати руховий досвід, оцінювати можливості власного тіла; - розвивати фізичні якості (силу, спритність, витривалість) та рухи дитини;
- поглибити знання дітей про іграшку, її значення, історію її виникнення і створення; - формувати практичні уміння виготовляти іграшку з різного матеріалу; - формувати емоційно-позитивне ставлення до іграшки; - розширити знання про працю людей, які створюють іграшки.
- розвивати пізнавальну активність, допитливість; - розвивати здатність організовувати цікаві ігри з ровесниками, поводитись з іграшками відповідно до правил - створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей - стимулювати позитивне ставлення до пізнання. - виховувати бережне ставлення до іграшок; - виховувати допитливість. |
Види діяльності |
Змістове наповнення |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Бесіда «В ігровому колі». Сюрпризний момент. Вихователь знайшла стареньку ляльку з відірваною рукою… У кого могла жити ця лялька? Що могло з нею трапитись? Що ми знаємо про наші ляльки? Мета: заохочувати до аналізу вчинків; вправляти у вмінні давати об’єктивну оцінку; викликати бажання берегти іграшки, поповнювати куточок іграшок, вчити проектувати власну діяльність на запропоновану тему. Словник: іграшки, Матеріал: твір В. Сухомлинського «Лялька під дощем», ілюстрації до твору. Методи і прийоми: «сюрпризний момент» , читання художнього твору, проблемні ситуації: що ми самостійно можемо зробити для того, щоб у нас стало більше іграшок? |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкультурне заняття на свіжому повітрі. Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Екскурсія-огляд ігрових куточків різних вікових груп (збагачення знань про різні види іграшок та відмінність ігрових куточків , залежність їх насичення від віку дітей. Читання вірша Н. Забілої «Іграшки» |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Праця /господарсько-побутова/ - прибирання в ігровому куточку
|
Продуктивна діяльність |
Виготовлення „Матрійки» Мета: виховувати уміння ставити перед собою мету: планувати, організовувати хід роботи, добирати потрібний матеріал та обладнання; розвивати фантазію; вдосконалювати навички охайного наклеювання та розміщення заготовлених деталей на аркуші паперу. |
Індивідуальна робота |
Заучування загадок про іграшки. |
Робота з батьками |
Брейн-ринг «Що я знаю про іграшку» |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Художня література»/ Тема: Бесіда за змістом вірша А. М‘ястківського «Киця прокидається» Мета: розвивати пояснювальну мову під час аналізу вірша
Матеріал: |
Фізкльтурно-розвивальна діяльність |
Рухливі ігри
Фізкомплекс №1 Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп.
|
Пізнавальна діяльність |
Бесіда «Іграшки нашого іграшкового куточка» Презентація іграшок ігрового куточка (формувати вміння називати іграшку, матеріал, з якого вона виготовлена, як з нею гратися; визначати правила поводження (дозволені, заборонені дії; зосередження уваги на тому, що саме є привабливим у цій іграшці; розглянути можливість самостійного створення подібних іграшок власними руками та з допомогою батьків. Розгляд картини «Поділися іграшками» Читання Т.Коломієць «Ляльчене убраннячко я зберу, ляльчене убраннячко поперу…» |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Праця на /поперемо ляльці плаття/
|
Продуктивна діяльність |
Ремонт іграшок ігрового куточка групи |
Індивідуальна робота |
Вигадування незвичайної, небаченої іграшки (розвиток творчої уяви) |
Робота з батьками |
Порекомендувати батькам провести бесіду з дітьми на тему «Ляльки наших бабусь, мам – які вони?» |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Малювання». «Віконечко в природу»/ Тема: В магазині іграшок - іграшкові тварини. Мета: розширювати знання про різновидність іграшок , що зображують тварин та птахів; розширити знання про основних представників тварин свого регіону:
Спонукати в малюнку передавати будову об’єкта /зайчика/ з декількох части, співвідносити їх за величиною /предметне малювання/.
Зображувати образ /зайчик-побігайчик/ , добиваючись виразності, самостійно добирати властиві образу кольори /предметне малювання/ - ст..гр. На конкретних прикладах показати взаємозв’язки між рослинами і тваринами Передавати в малюнку характерні ознаки, загальну форму /білченя гризе горішки/ Матеріал: гуаш, пензлі, аркуш, серветки, палітра. |
Фізкультурно-розвивальна діяльність |
Піший перехід до зупинки міського транспорту
Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження: за іграми дівчаток та хлопчиків (назви іграшок їх властивості та призначення, різновидність іграшок для дівчаток і хлопчиків) Бесіда «Дівчаткам і хлоп яткам – свої іграшки» (довести до відома дітей, що іграшки різні за виглядом та призначенням, можуть бути спільними для хлопчиків та дівчаток, а можуть бути – різні, у кожного свої. спонукати дітей до визначення залежності іграшок від статі самих дітей.) Читання О. Буцень «Новий м’яч» Екскурсія до іграшкового магазину (формувати уявлення про тих, хто працює в магазині іграшок; звернути увагу на те, яким чином згруповані іграшки в магазині). |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра «Іграшковий магазин»
Будівельно-конструктивні ігри
сер.гр., ст..гр. « Іграшковий майданчик» (творчо змінювати будову, обмірковувати задум ігрових споруд).
|
Трудова діяльність |
Праця /на клумбі/ полити квіти).
|
Продуктивна діяльність |
«Кімната для ляльки» |
Індивідуальна робота |
Складання казки за віршем А.Барто «Зайчатко» ст..гр., сер.гр Співання колисанок для ляльки мол.гр |
Робота з батьками |
Співбесіда «Чим гратися хлопчикам та дівчаткам». |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Конструювання»/ Тема: Країна ігор Мета: Розвивати дрібну моторику рук, виховувати інтерес до створення нових іграшок власноруч.
Матеріал: набори LEGO Education типу DUPLO
|
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкультурне заняття на свіжому повітрі Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження за грою ровесників (встановлення, налагодження добрих взаємовідносини в ході гри) Пошуково-дослідницька діяльність: порівняння іграшок сучасних і старих, з якого матеріалу зроблені, практичність, чим схожі, чим відрізняються Читання М. Познанської «Моя ляля»; Н.Калініна «Хіба так граються» Бесіда «Небезпечні іграшки та ігри» (формувати уявлення про небезпечні іграшки, довести до відома дітей, що небезпечно грати ся зламаними іграшками) |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра «Іграшковий магазин».
|
Трудова діяльність |
Прибирання ігрового майданчика
|
Продуктивна діяльність |
«Іграшка з природного матеріалу» (виготовлення нескладних іграшок для молодших дітей : планування, моделювання, підбір матеріалу, прикрашення тощо) /ст..гр./; «Лялька в новій сукні» /мол., сер.гр./ |
Індивідуальна робота |
Складання описових розповідей за моделями-схемами про іграшки |
Робота з батьками |
Консультація «Домашній ігровий куточок». |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Аплікація»/ Тема: Моя улюблена іграшка Мета: Створювати виразний вираз. Виховувати спостережливість, уміння помічати характерні ознаки об’єктів, виділяти їх.
Матеріал: кольоровий папір, клей, щіточки для клею, серветки, зразки.
|
Фізкультурно-розвивальна діяльність |
Рухливі ігри
Фізкомплекс №2 Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження за підготовкою ровесників до гри (добір іграшок згідно сюжету гри); Читання поетичного твору Ю. Чеповицької «Лялькова вистава» та настільний театр із використанням ляльок. Бесіда з дітьми про добру справу їх батьків, про їх золоті руки та щедрість у виготовленні, оновленні та ремонті іграшок. |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра «Сім я», «Іграшкова крамниця» .
|
Трудова діяльність |
Колективна праця підготовка та оформлення виставки іграшок виготовлених руками батьків та дітей спільно «Іграшка своїми руками». |
Індивідуална робота |
Складання казки за початком, за планом «Пригоди ляльки Каті в ляльковому дитячому садку» |
Робота з батьками |
Випуск стінгазети «Іграшка в житті дитини» |
Шостий тиждень
ТЕМА «Квіти – окраса Землі»
Пріоритетний напрям |
Завдання |
Здоров’язбережувальний
Еколого-природничий
Соціальний
|
- продовжувати формувати найпростіші навички загартування; - розвивати прагнення бути здоровим; - розвивати усвідомлення ролі фізичних вправ у розвитку та зміцненні організму; - розвивати здатність самостійно застосовувати руховий досвід, оцінювати можливості власного тіла; - розвивати фізичні якості (силу, спритність, витривалість) та рухи дитини;
- навчати дітей помічати характерні особливості рослин, що ростуть на території закладу; - ознайомлювати дітей з умовами, необхідними для розвитку рослин; - розширити знання про охорону рослин улітку; - формувати емоційно-позитивне ставлення до квітів; - розширити знання про працю людей, які доглядають за квітами. - розвивати у дітей цілісне сприймання природи у гармонійному поєднанні пізнавальних, естетичних, етичних, практичних мотивів взаємодії з нею; - виховувати – допитливість, бережне ставлення до квітів;
- формувати стратегію індивідуальної морально – спрямованої поведінки у природному середовищі. |
Види діяльності |
Змістове наповнення |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Бесіда «Професія – квітникар». Сюрпризний момент. Прихід художника (створення картинки про літо). Мета: викликати у дітей інтерес і повагу до праці квітникаря, розвивати цікавість до всього нового, підвести дітей до розуміння цінностей будь-якої праці. Ознайомити дітей з «деревом цілей». Викликати інтерес до вивчення теми, зацікавленість в ній, бажання реалізувати задум. Словник: двірник, гончар, лікар, квітникар, професії. Матеріал: картки до д.гр. «Ким бути?», іграшки. Методи і прийоми: «сюрпризний момент», д.гр. «Ким бути?», бесіда, проблемні ситуації, розгляд ілюстрацій із серії «Різні професії». |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкультурне заняття на свіжому повітрі Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження: за жоржинами з метою зробити висновок, що люди садять квіти для того, щоб було гарно. Чому треба берегти квіти? Екскурсія: у ботанічний сад – з метою спостереження за роботою квітникарів, озеленювачів. Читання оповідання В.Сухомлинського «Крилата квітка». |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
|
Трудова діяльність |
Культурно-гігієнічні навички: учити дітей стежити за чистотою своїх рук після роботи на квітнику. |
Продуктивна діяльність |
Виготовлення „ дерева цілей” /Букет літніх квітів/ Мета: виховувати уміння ставити перед собою мету: планувати, організовувати хід роботи, добирати потрібний матеріал та обладнання; розвивати фантазію; вдосконалювати навички охайного наклеювання та розміщення заготовлених деталей на аркуші паперу. |
Індивідуальна робота |
Заучування загадок про квіти. |
Робота з батьками |
Брейн-ринг «Що я знаю про квіти». |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Бесіда за змістом вірша Д.Мегелик «Квітолюби» Мета: Виховувати у дітей бажання доглядати за квітами. Розвивати емоційну чутливість до сприйняття краси квітів та при читанні художнього твору. розвивати пояснювальну мову під час аналізу вірша
Матеріал: вірш Д.Мегелик «Квітолюби», ілюстрації. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкомплекс №1 Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження за квітами з метою закріпити кольори та назви квітів. Читання оповідання В.Сухомлинського «Два метелики». ПДД – поставити на підвіконні два вазони (один любить пряме сонячне світло, а другий – тінь). Чи добре бегонії, коли вона стоїть на сонці? Висновок: різні рослини потребують різних умов. |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Праця на ділянці /в природі/ Спушити землю під деревами, полити квіти в квітнику. Чим корисна вода для квітів? А для людини?
|
Продуктивна діяльність |
«Польові квіти» (соломка) |
Індивідуальна робота |
Робота з малоактивними дітьми «Назви квітку». |
Робота з батьками |
Консультація «Формування працелюбності». |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Малювання». «Віконечко в природу»/ Тема: Квіти, що прикрашають наш посуд Мета: ознайомити з декоративними візерунками декоративно-прикладного мистецтва. Виховувати спостережливість, естетичний смак.
Матеріал: площинні форми посуду, пензлі, гуаш, склянки з водою, серветки, зразки малюнків. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Піший перехід до квітучої галявини
Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Бесіда Квіткові композиції в творах народних майстринь М.Приймаченко, Є.Миронової та інших народних майстринь. Екскурсія до парку з метою спостереження за квітами (порівняння кольору, структури, форми). |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Праця /на городі/
|
Продуктивна діяльність |
«Кошик з квітами» стружка олівців. |
Індивідуальна робота |
З малоактивними дітьми закріпити будову квітки. |
Робота з батьками |
Запропонувати батькам виготовити незвичайні квіти. |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Конструювання»/ Тема: На квітковій галявині. Мета:
конструювання «Побудуй вазочку для квітки» (геометричні фігури);
конструювання сер.гр., ст.гр. «Парк відпочинку – квіткова зона» (будівельний матеріал). Матеріал: об’ємні та площинні геометричні фігури, будівельний матеріал, квіти. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкультурне заняття Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження за деревами та кущами. На чому тримаються листочки дерев і кущів? Встановити ланцюжок: гілка – стовбур; стебло – кущ – корінь). Пошуково-дослідницька діяльність: Що потрібно для росту квітів. Пересадити квіти, що ростуть у куточку природи. Що сталося з корінням? Що квіти корінцями беруть із землі? Чи добре квітам, коли мало землі? Квіти живі, вони потребують догляду. Висновок: квіто добре ростуть у землі. |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Виконання обов’язків чергових по їдальні: сервірувати столи, складати квіткові композиції для прикрашання столів. |
Продуктивна діяльність |
«Букетик конвалій» (покидьковий матеріал) |
Індивідуальна робота |
Продовж розповідь «Я – квітка…» |
Робота з батьками |
Консультація «Дитина та народні ігри вдома». |
|
|
Освітньо-розвивальна діяльність |
Заняття /«Аплікація»/ Тема: Квітковий дивосвіт. /створення афіші до виставки/ Мета: Розвивати інтерес до роботи з різними матеріалами, спрямовувати діяльність дітей на практичне використання роботи, учити працювати колективно.
Матеріал: кольоровий папір, ножиці, клей, ватман, серветки, щіточки для клею. |
Фізкультурно-оздоровча діяльність |
Рухливі ігри
Фізкомплекс №2 Загартувальні процедури: повітряно-сонячні ванни,обливання стоп. |
Пізнавальна діяльність |
Спостереження. за сонцем. (Як сонце впливає на живі істоти? Чи може сонце зашкодити здоров'ю людини? Як захиститись від його шкідливого впливу?) ПДД посіяти насіння чорнобривців і посадити розсаду. Що швидше виросте? Які будуть квіти з насіння? Читання оповідання В.Сухомлинський «Де ночує водяна лілія» |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра
Сюжетно-рольова гра
|
Трудова діяльність |
Колективна праця підготовка та оформлення виставки квітів виготовлених руками батьків та дітей спільно «Квіти своїми руками».
|
Індивідуална робота |
Заучування прислів’їв про квіти. |
Робота з батьками |
Випуск стінгазети «Дізнатись якомога більше про квіти». |
Рекомендації щодо організації роботи з дітьми дошкільного віку влітку.
1. Опрацювати державні нормативні документи з дошкільної освіти щодо якісного і ефективного оздоровлення дітей в ДНЗ.
2. Забезпечити відповідне обладнання спортивного та ігрових майданчиків, природного середовища з урахуванням змісту діяльності педагога з дітьми в літній період.
3. Підготувати для літніх занять, прогулянок, екологічних подорожей ігровий, дидактичний матеріал.
4. Скласти систему роботи щодо проведення занять, екскурсій, екологічних подорожей, піших переходів, з метою спілкування з природою, збагачення пізнавальної сфери особистості дитини, закріпленню знань про права та обов’язки в поведінці між людьми та серед природи.
5. Запровадити пошукову діяльність з використанням ТРВЗ "Кожний день – пошук”. Проводити різні досліди, експериментування (з камінцями, піском, глиною, повітрям і т.п.).
6. Провести виставку гербарію рослин червня, липня, серпня.
7. Протягом оздоровчого періоду забезпечувати творчу активізацію дітей на основі співробітництва.
8. Використовувати ігрову діяльність як провідну щодо розвитку пізнавальних, соціальних, моральних та естетичних потреб дітей.
9. Випустити "Санбюлетні ”, «Порадники» для батьків з метою ефективного самостійного оздоровлення їх дітей та оздоровлення в ДНЗ.
ОРІЄНТОВНИЙ РОЗПОДІЛ ЧАСУ ПРИ ОРГАНІЗАЦІЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ПРОТЯГО ДНЯ У ЛІТНІЙ ПЕРІОД
Режимні моменти |
Орієнтовний розподіл часу |
|||
Третій рік життя |
Четвертий рік життя |
П’ятий рік життя |
Шостий рік життя |
|
Ранкова зустріч дітей, ігри, ранкова гімнастика |
07.30 – 08.15 |
07.30 – 08.20 |
07.30 – 08.25 |
07.30 – 08.30 |
Підготовка до сніданку, сніданок |
08.15 – 08.45 |
08.20 – 08.50 |
08.25 – 08.50 |
08.30 – 08.50 |
Ігри, підготовка до навчально-пізнавальної діяльності |
08.45 – 09.00 |
08.50 – 09.00 |
08.50 – 09.00 |
08.50 – 09.00 |
Організована навчально-пізнавальна діяльність |
09.00 – 09.30 |
09.00 – 09.40 |
09.00 – 09.25 09.30 – 09.55 |
09.00 – 09.30 09.35 – 10.05 |
Підготовка до прогулянки, прогулянка |
09.30 – 11.30 |
09.40 – 12.00 |
09.55 – 12.15 |
10.05 – 12.25 |
Повернення з прогулянки, підготовка до обіду, загартовуючи процедури |
11.30 – 11.45 |
12.00 – 12.15 |
12.15 – 12.30 |
12.25 – 12.40
|
Обід, підготовка до сну |
11.45 – 12.30 |
12.15 – 13.00 |
12.30 – 13.00 |
12.40 – 13.10 |
Сон |
12.30 – 15.00 |
13.00 – 15.00 |
13.00 – 15.00 |
13.10 – 15.10 |
Поступовий підйом, за гартувальні процедури |
15.00 – 15.20 |
15.00 – 15.20 |
15.00 – 15.20 |
15.10 – 15.35 |
Прогулянка, ігри, СХД, індивідуальна робота, повернення з прогулянки |
15.20 – 16.20 |
15.20 – 16.25 |
15.20 – 16.35 |
15.35 – 16.45 |
Підготовка до вечері, вечеря |
16.20 – 16.50 |
16.25 – 16.55 |
16.35 – 17.00 |
16.45 – 17.05 |
Прогулянка, повернення дітей додому |
16.50 – 18.00 |
16.55 – 18.00 |
17.00 – 18.00 |
17.05 – 18.00 |
КАТАЛОГ СТАТТЕЙ ФАХОВИХ ВИДАНЬ, ІНТЕРНЕТ РЕСУРСІВ
ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ ВЛІТКУ.
ДОДАТОК
Фізкомплекси для дітей молодшої групи на червень
№1
№2
№3
№4
№5
№6
№7
№8
Фізкомплекси для дітей молодшої групи на липень
№1
№2
№3
№4
№5
№6
№7
№8
Фізкомплекси для дітей молодшої групи на серпень
№1
№2
№3
№4
№5
№6
№7
№8
Фізкомплекси для дітей середньої групи на червень.
№1
№2
№3
№4
№5
№6
№7
№8
Фізкомплекси для дітей середньої групи на липень
№1
№2
№3
№4
№5
№6
№7
№8
Фізкомплекси для дітей середньої групи на серпень.
№1
№2
№3
№4
№5
№6
№7
№8
Фізкомплекси для дітей старшої групи на червень.
№1
№2
№3
№4
№5
№6
№7
№8
Фізкомплекси для дітей старшої групи на липень.
№1
„Не зачепи мотузку”( підлізання).
№2
„Золоті ворота” (біг).
№3
„Переправа” (ходьба по колоді).
№4
№5
№6
№7
№8
Фізкомплекси для дітей старшої групи на серпень.
№1
№2
№3
№4
№5
№6
№7
№8
БІБЛІОГРАФІЯ
1