У план проекту входить об'єднання дітей в три в групи: Група 1. Вивчає питання значення рослин на Землі. Досліджує різноманітність рослин у природі (водорості, мохи, хвощі і папороті, хвойні та листяні рослини; однорічні, дворічні, багаторічні). Готують слайди «Лікарські рослини»
Група 2. Готують повідомлення про органи рослин (корінь, стебло, листя, квіти, плоди та насіння), їх значення для рослини; вивчають особливості живлення і дихання рослин. Досліджують проростання насіння та умови росту і розвитку рослини (цибуля, пшениця).
Група 3. Визначають цінність рослин для людини (пізнавальну, моральну, естетичну, валеологічну, практичну). Визначають, яка природоохоронна робота ведеться в Україні щодо рослин. Готують загадки, прислів'я, пісні про рослини.
Діти планують роботу в кожній групі, розподіляють доручення між членами груп та визначають літературу для уроку.
Підготовка до презентації триває 1 тиждень.
Рослини – живі організми
Природознавство, 3 клас
Мета проекту: формувати уявлення про види рослин, їх значення у природі та цінність рослин для людей; уміння розрізняти рослини одного та кількох видів; поглибити поняття «орган рослини» та значення кожного органу для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; розвивати вмінні логічно міркувати, правильно висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль; розвивати вміння працювати з додатковою літературою; розвивати критичність і доказовість мислення; виховувати естетичне сприймання рослин, моральну відповідальність за збереження рослинного світу.
Тривалість проекту: два місяці.
Етапи навчального проекту
І етап. Мотивація проекту.
На цьому етапі доводиться доцільність дослідницької роботи, визначається тема, завдання, план роботи, вид проекту та його тривалість.
ІІ етап. Планування роботи в групах.
Об’єднання груп для проведення дослідження.
Вибір учнями тем групових проектів.
Складання плану робота над проектом в групах.
Визначення джерел інформації
Розподіл доручень та обов’язків щодо пошукової діяльності між учасниками проекту.
ІІІ етап. Самостійна пошукова робота.
Група 1. Вивчає питання значення рослин на Землі. Досліджує різноманітність рослин у природі (водорості, мохи, хвощі і папороті, хвойні та листяні рослини; однорічні, дворічні, багаторічні). Готують слайди «Лікарські рослини»
Група 2. Готують повідомлення про органи рослин (корінь, стебло, листя, квіти, плоди та насіння), їх значення для рослини; вивчають особливості живлення і дихання рослин. Досліджують проростання насіння та умови росту і розвитку рослини (цибуля, пшениця).
Група 3. Визначають цінність рослин для людини (пізнавальну, моральну, естетичну, валеологічну, практичну). Визначають, яка природоохоронна робота ведеться в Україні щодо рослин. Готують загадки, прислів’я, пісні про рослини.
ІV етап. Презентація проекту.
Свої дослідження групи презентують протягом двох уроків. Вчитель робить узагальнення, закріплення, перевірку, осмислення матеріалу.
V етап. Підсумок проекту.
Визначається рівень результативності роботи кожної групи. Проводиться аналіз «Карт роботи груп» .
Карта роботи груп
Проект « Рослини» |
||||
Група |
Завдання |
Виконавці |
Результат |
Бал |
І група |
Значення рослин на Землі. Різноманітність рослин у природі (водорості, мохи, хвощі і папороті, хвойні та листяні рослини; однорічні, дворічні, багаторічні). Піпготовка слайдів «Лікарські рослини»
|
Швець Р. |
/// |
|
Киба Н. |
///// |
|
||
Литка О. |
//// |
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
ІІ група |
органи рослин (корінь, стебло, листя, квіти, плоди та насіння), їх значення для рослини; живлення і дихання рослин. Проростання насіння та умови росту і розвитку рослини (цибуля, пшениця).
|
Мовчан І. |
///// |
|
Рибалко Н. |
//// |
|
||
Зозуля К. |
// |
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
ІІІ група |
Цінність рослин для людини; природоохоро- нна робота в Україні щодо рослин. Загадки, прислів’я, пісні про рослини.
|
Книш Л. |
// |
|
Хорошко А. |
//// |
|
||
Бобер Н. |
/// |
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|