План реалізації проекту "Срібна доба російської поезії"

Про матеріал
Проект орієнтований на діючу програму із зарубіжної літератури. В результаті самостійних досліджень, спрямованих на виявлення особливостей поезії Срібної доби, учні дізнаються про різноманітність літературних течій; познайомляться з особливостями творчості поетів і художників Срібної доби, аналізуючи, зіставляючи і інтерпретуючи конкретні твори, виявляють в них прикмети творчої оригінальності, визначають основні риси індивідуального стилю; дадуть відповідь на питання, яке значення творчості поетів і художників Срібної доби для світової культури В ході роботи в учнів сформується особисте ставлення до творчості того чи іншого поета. У проекті учні спробують себе в ролі критиків, літературознавців, майстрів художнього слова.
Перегляд файлу

Срібна доба російської поезії

 

План-сценарій проекту для 11 класу

із зарубіжної літератури 

 

Програма Рівень стандарту. Зарубіжна література. 10-11 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання.  Програма затверджена Наказом МОН  від 23.10.2017 № 1407.

Підручник Ковбасенко Ю.І. Зарубіжна література (рівень стандарту) підруч. для 11 кл. закл. загальн. серед. освіти /Ю.І.Ковбасенко.-К.: Літера ЛТД, 2019.-256с.

 

МЕТА – формувати компетентності:

Предметні

Знання про провідні модерністські, авангардистські напрями й течії Срібної доби, їхніх представників; навички виокремлення головних ознак, особливостей різних літературних напрямів у творчості письменників; читацьку активність

Ключові

Уміння вчитися: навички опанування та критичного осмислення здобутої інформації;

Комунікативні: навички роботи в групі;

Інформаційні: навички самостійного пошуку інформації та її систематизування;

Загальнокультурні: любов до поезії, естетичний смак, світогляд

Тип проекту: культурологічний монопроект

Час реалізації: 3 тижні

Завдання:

Пізнавальні:

  • виявляти в творах загальнолюдський зміст;
  • розуміти авторську позицію;
  • формувати уявлення про специфіку літератури серед інших мистецтв, потреби в самостійному читанні художніх творів;
  • опановувати вміннями читання та аналізу художніх творів із залученням базових літературознавчих понять.

Розвиваючі:

  • розвивати учня як компетентну особистість шляхом включення його в різні види ціннісної людської діяльності (розвиток емоційного сприйняття художнього тексту, образного та аналітичного мислення, творчої уяви, читацької культури);
  • розвивати і вдосконалювати усне і писемне мовлення учнів, здібності розуміти і естетично сприймати твори

Виховні:

  • формувати гуманістичний світогляд, громадянську свідомість, збагачувати духовний світ учнів шляхом залучення їх до моральних цінностей та художнього різноманіття поезії Срібної доби.

Характеристика проекту

1. За кількістю учасників - груповий

2. За предметно-змістовною діяльністю - культурологічний монопроект

3. За тривалістю підготовки - середньостроковий (три тижні)

4. За характером координації проекту - із закритою координацією (гнучкий)

5. За домінуючою діяльністю учнів - інформаційно-дослідницький

 

Етапи роботи над проектом:

  1. Планування  роботи над проектом, що включає:
  • формулювання теми проекту для класу або групи учнів;
  • обмін наявними знаннями з теми,
  • висловлювання побажань, ідей і можливих шляхів вирішення спірних питань;

2. Аналітичний етап (етап дослідницької роботи учнів і самостійного отримання нових знань):

- уточнення наміченої мети і завдань;

- пошук і збір інформації за допомогою спеціальної літератури, засобів масової інформації, мережі Інтернет, використання власних знань і досвіду учнів;

- обмін інформацією з іншими особами (учнями, вчителями, батьками, консультантами тощо);

- інтерпретація даних;

- порівняння отриманих даних і відбір найбільш значущих.

3. Етап узагальнення (етап структурування отриманої інформації та інтеграції отриманих знань, умінь, навичок):

- систематизація отриманих даних;

- побудова загальної логічної схеми висновків для підтвердження підсумків

4. Презентація отриманих результатів у вигляді лепбуку (з окремими сторінками по напрямках).

План  проекту

1. Підготовка до проекту

• Формулювання теми проекту, його цілей, завдань.

• Складання вчителем візитки проекту, методичних і дидактичних матеріалів до проекту і розміщення їх в мережі.

• Проведення зустрічі з батьками, щоб заручитися їх підтримкою.

2. Реалізація проекту

• Знайомство з проектом (вступна презентація вчителя), формулювання проблем, які будуть вирішуватися в проекті.

• Формування груп для проведення досліджень.

• Висування гіпотез рішення проблем, обговорення плану роботи учнів.

• Обговорення можливих джерел інформації.

• Самостійна робота груп по виконанню завдань.

3. Оформлення результатів проектної діяльності

• Оформлення попередніх результатів дослідження у вигляді лепбуку

• Розміщення результатів робіт учнів в Класрумі

4. Захист проекту

• Захист підпроектів. Проведення уроку-конференції.

• Оцінювання робіт по проекту учнями, вчителем.

 Підбиття підсумків.

Рефлексія роботи над проектом здійснюється через роздуми про те, що вдалося і не вдалося зробити в даному проекті, які питання необхідно обговорити або розкрити в майбутніх роботах.

 

Очікувані результати навчання

Після завершення проекту учні придбають такі вміння:

особистісні:

вміння приймати рішення і прогнозувати їх наслідки;

навички толерантної поведінки, співпраці;

навички аналізу власної діяльності.

метапредметні:

навички навчально-дослідницької та проектної діяльності;

вміння продуктивно спілкуватися і взаємодіяти в процесі спільної діяльності;

вміння критично оцінювати і інтерпретувати інформацію, що отримується з різних джерел.

C:\Users\rozumniki\Desktop\Проект Срібна доба\Зірки срібної доби.png

Предметні:

навички літературознавчого дослідження;

навички комплексного філологічного аналізу художнього тексту.

 

Навчальні питання:

Про який період в російському мистецтві йде мова?

Які його хронологічні рамки?

Які художні напрями виникли в цей час?

Що лежить в основі російського символізму?

До чого прагнули поети-акмеїстів?

Яке мистецтво хотіли створити футуристи?

Творчість імажиністів

Творчість поетів поза угрупуваннями

Яка тематика і проблематика художніх творів даного періоду?

До яких жанрів зверталися найчастіше поети і художники?

 

C:\Users\rozumniki\Desktop\Проект Срібна доба\Урок\Напрямки срібної доби.png

 

Графік оцінювання

До роботи над проектом

 

Учні працюють над проектом і виконують завдання

Після завершення проектної роботи

• Стартова презентація вчителя для виявлення початкового досвіду та інтересів учнів

 "Мозковий штурм"

• Карти знань

• Критерії оцінювання роботи груп

• План роботи за проектом

• Листи планування роботи в групах

• Листи самооцінки і взаємооцінки

• Журнал учасників проекту

• Рефлексія в  Класрумі

 

• Підсумкова самооцінка і взаємооцінка

• Представлення результатів дослідження у вигляді лепбуку• Підсумкове оцінювання продукту проектної діяльності

• Підсумкова рефлексія учнів і вчителя

 

Необхідні початкові знання, вміння, навички

Знання базового курсу літератури і МХК.

Уміння працювати з різними джерелами інформації.

для користувача навички роботи на ПК (текстовий, графічний редактор, табличний процесор, створення презентацій, публікацій, вміння працювати в вікі - середовищі, в блозі).

Матеріали і ресурси, необхідні для виконання проекту

  • Технології, цифрові пристрої:

Комп'ютери

Інтернет

Лазерні диски (флеш-накопичувачі)

  • Канцелярське знаряддя

 

План реалізації проекту

Тема: «Срібна доба» російської поезії, розмаїття літера­турних напрямів, течій та шкіл у поезії. Трагічні долі митців цієї доби. Життєвий і творчий шлях ро­сійських поетів Олександра Блока, Анни Ахматової, Володимира Маяковського, Бориса Пастернака.

1 тиждень

Обговорення з кожною групою цілей та планів проведення дослідження Виконання завдань

1. Російська поезія «золотої доби» I половини XIX століття.

2. Епоха модернізму у літературі в кінці XIX століття.

3. «Срібна доба» російської поезії на межі XIX-XX століть. Основні напрями та течії.

4. Визначення термінів «символізм», «акмеїзм», «футуризм» .

5. Характерні риси, ознаки літературних напрямів та течій «срібної доби».

6. Життєвий та творчий шлях найяскравіших представників російської поезії кінця XIXст. - початку XX століття.

 Олександр Олександрович Блок. «Незнайома».

 Анна Андріївна Ахматова (А. А. Горенко). Вірші (1-2 за вибором учителя). Поема «Реквієм».

 Володимир Володимирович Маяковський. «А ви могли б?..»,  «Послухайте!», «Борг Україні»

 Борис Леонідович Пастернак. «Гамлет», «У всьому хочу я дійти...», «Зимова ніч».

2 тиждень (самостійна рбота в групах над дослідницькими завданнями)                                    

3 тиждень

Учні оформлюють результати досліджень, готуються до підсумкового захисту своїх сторінок у лепбуку

 

Урок-конференція.Захист творчих робіт.

 

 

Диференціований підхід до навчання

Учень з проблемами засвоєння навчального матеріалу

- Бере участь в пошуку інформації з конкретних питань.

- Створює стимульний матеріал з навчальної теми.

- Бере участь в представленні результатів проекту.

Обдарований учень

- Знаходить матеріал з проблеми проекту, складає бібліографію.

- Аналізує вірш поета.

- Бере участь в пошуку інформації з конкретних питань.

- Готує виразне читання віршів поетів.

- Бере участь в представленні результатів проекту.

Учень-координатор

-Бере на себе обов'язки координатора групи.

-Організовує спільну роботу зі створення підсумкового лепбуку.

-Надає допомогу іншим учням у пошуку матеріалу і виконанні доручень групи.

-Створює макет, аналізує поетичні твори представника модерністської течії.

-Готує виступ групи

 

Рефлексія.

В результаті самостійних досліджень, спрямованих на виявлення особливостей поезії Срібної доби, учні дізнаються про різноманітність літературних течій;

познайомляться з особливостями творчості поетів і художників Срібної доби, аналізуючи, зіставляючи і інтерпретуючи конкретні твори, виявляють в них прикмети творчої оригінальності, визначають основні риси індивідуального стилю;

 дадуть відповідь на питання, яке значення творчості поетів і художників Срібної доби для світової культури

 В ході роботи в учнів сформується особисте ставлення до творчості того чи іншого поета. У проекті учні спробують себе в ролі критиків, літературознавців, майстрів художнього слова. Проект орієнтований на діючу програму із зарубіжної літератури та художньої культури.

Додаток

     1. Маніфест символістів:

- два світи;

        - поява звукопису в поезії;

- відображення реальності символами;

- осягнення дійсності за допомогою містики;

- релігійні шукання;

- заперечення реального світу.

     2. Маніфест акмеїстів:

- заперечення містичних устремлінь символістів;

- прагнення оспівати земний світ у всьому різнобарв ї і силі;

- зримі образи;

- культ конкретики;

- особисті емоційні переживання.

     3. Маніфест імажиністів:

- цінність поетичного образу;

- «поїдання чином сенсу»;

- проти політизації мистецтва;

- вільний вірш;

- метафора - єдино правильне знаряддя мистецтва.

     4. Маніфест футуристів:

- гостра соціальна тематика;

- теми міста, машинної цивілізації, загального хаосу, розриву звичних зв'язків;

- увага до нової поетичної форми;

- домагалися оновлення поетичної мови, вели пошуки нових форм, ритмів, рим,

   спотворювали слова, вводили власні неологізми.

docx
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку