1.Аналіз роботи бібліотеки за 2018-2019 н.р.
Найважливіші завдання сучасної школи та бібліотеки - це підвищення якості навчання учнів, формування у школярів навичок самоосвіти, самостійного здобуття знань, вміння пошуку інформації та використання її . В Україні створено пакет нормативних документів для шкільної освіти: Конституція України, Закон України «Про освіту», концепція Нової української школи, Закон України «Про повну загальну середню освіту».
На базі бібліотеки школи створено сучасний інформаційне – дозвільний центр, у якому з використанням інноваційних технологій формується сучасний компетентний читач, здатний до самоосвіти, самореалізації та творчості.
Основними напрямами його роботи є впровадження та використання сучасних інформаційних технологій з метою подовження пошуку шляхів зросту читацької активності, підвищення якості читання та ролі інформації у житті учнів.
Читальна зала бібліотеки використовується для співпраці з соціальними партнерами школи: громадськими організаціями, письменниками та поетами Маріуполя, батьками учнів школи, педагогами. Традиційно проводяться тематичні класні години, виховні заходи, зустрічі з представниками громадських організацій, військових врядувань, Національної поліції, захист проектів.
Створення на базі бібліотеки школи центру активного інформаційного середовища, участь бібліотеки у підготовці заходів різної тематики, надання всіх бібліотечних ресурсів для отримання інформації читачами визначило важливу інформаційну роль бібліотеки в організації навчально – виховного процесу у школі
Основне завдання бібліотеки - задовольняти інформаційні потреби читачів, максимально освоювати новітні інформаційні ресурси, відповідати на запити сучасного покоління. Використання інноваційних освітніх технологій дало змогу зробити бібліотеку сучасним інформаційним центром.
Шкільна бібліотека має площу 120 кв. м. на якої розташовані книгосховище, абонемент та читальну залу(на 30 місць). Приміщення бібліотеки естетично оформлено.
Комплектування бібліотеки проводиться як за кошти державного бюджету так і за допомогою спонсорів та батьків. За цей рік бібліотека одержала за новою програмою для учнів 1 класів – 224 примірників підручників, для учнів 5 – х класів 427 примірників, від спонсорів до фонду бібліотеки надійшло 35 підручників на українській мові для учнів школи. 387 підручників та робочих зошитів від благодійної церковної організації та 265 книг природознавчої тематики були подаровані учням школи у межах благодійних акцій.
Облік фонду ведеться відповідно нормативним документам : книги сумарного обліку фонду бібліотеки, інвентарні книги, книга обліку видань тимчасового користування, папки накладних, папки актів вибуття, реєстраційна картотека навчальної літератури, формуляри користувачів.
До послуг користувачів бібліотека пропонує 23200 примірників книг. З них: основний книжковий фонд налічує 15745 примірників, фонд підручників – 7455 примірників.
Систематично проводиться робота з розкриття інформаційних ресурсів книжкового фонду, оформлено відкритий доступ до літератури для учнів 5-11 класів та вчителів актуальної тематики та поширеного запиту, тематичний стелаж «Читаюча дитина – щаслива родина» для учнів 1-4 класів, перегляди літератури та книжкові виставки з українознавства, суспільних наук, української літератури. Згідно з постановою Кабінету міністрів подовжується робота з переходу на бібліотечну класифікацію УДК: оформлені тематичні поличні роздільники.
У травні 2018 року проведено аналіз забезпеченості навчально-виховного процесу підручниками, виявлено забезпеченість учнів підручниками з кожного предмету з урахуванням очікуваного контингенту на 2019-2020 н.р. Згідно розпоряджень МОН України проводиться робота по конкурсному відбору та замовленню підручників для другого та шостого класу.
Бібліотечно-бібліографічне обслуговування користувачів бібліотеки.
Шкільна бібліотека продовжує виконувати в забезпеченні освітнього процесу такі функції
1.Повноцінний провайдер освітніх послуг. На базі бібліотеки надається цикл інформаційних послуг : доступ до Интернет, принтер, послуги Wi-Fi, консультації з оформлення вебсписків та матеріалів;
2. Партнер в організації та проведенні освітніх програм, зустрічей, тематичних заходів, проектів;
3. Бібліотека як HUB – бібліотека надає приміщення, комунікації та інтелектуальний ресурс для проведення освітніх заходів.
Основні показники роботи шкільної бібліотеки у 2018 – 2019 навч.рік
|
план 2018 - 2019 |
Виконання |
Всього читачів |
320 |
333 |
Всього читачів учнів |
290 |
297 |
Кількість відвідувань |
5100 |
5147 |
Книговидача |
5100 |
55126 |
Фонд літератури |
15745 |
15745 |
Фонд підручників |
7450 |
7450 |
Видано підручників |
4989 |
4989 |
Проведено масових заходів на базі бібліотеки |
54 |
54 |
Бібліоквести,міні квести |
4 |
4 |
Книжкових виставок |
19 |
21 |
Оглядів літератури |
8 |
10 |
Робота з соціальними партнерами |
6 |
8 |
Проектна діяльність |
2 |
4 |
Екскурсій |
3 |
3 |
Літературних вікторин |
7 |
9 |
Проведено уроків інф. грам. |
40 |
44 |
Аналіз основних цифрових показників зі «Щоденника роботи» показав:
1. Кількість читачів бібліотеки – 333, з них: на абонементі обслуговувалось всього – 333 користувачів; читальну залу протягом року відвідало – 2861 користувачів.
2. Загальна кількість відвідувань за рік становить 5147 разів, з них на абонементі – 2861, в читальній залі 2286 . Активними читачами є учні початкової школи Так, учень 4 класу Щербина Ілля став переможцем школи у номінації « Кращий читач» . Учні середньої та старшої школи активно користувалися інформаційними джерелами бібліотеки, деякі з них систематично відвідували шкільну бібліотеку. Учень 11 класу Гуржі Олег був номинован та отримав «шкільну Ніку» у номінації « Найкращий читач».
Всього в номінації « Найкращий читач» було представлено 8 учнів.
Кількість групових відвідувань учнів школи, яка припадає на одного читача за рік становить 9 разів. Подовжується активне використання читальної зали у режимі ХАБ - бібліотеки.
3. Загальна кількість книговидач. У 2018-2019 навчальному році із фонду бібліотеки було видано 5126 примірників. Книговидача літератури складає - 3603прим., газет та журналів – 1523 примірників.
4. Забезпеченість учнів школи підручниками з основних навчальних предметів в 2018-2019 навчальному році становила: 1-4 класи – 100; 5-9 класи – 99% ; 11 класи – 97%.У цілому учні школи були забезпечені підручниками на 97,2%.
Клас |
100% потреба підручників |
Наявність підручників всього |
% забезпечення |
Не вистачає підручників |
Підручники,що не використовуються |
Україномовна школа |
|
|
|
|
|
Всього 1 клас |
224 |
224 |
100% |
|
|
Всього 2 клас |
321 |
426 |
100 % |
|
56 |
Всього 3 клас |
509 |
509 |
100% |
|
|
Всього 4 клас |
360 |
449 |
100% |
|
|
Всього 5 клас |
480 |
427 |
98% |
53 |
|
Всього 6 клас |
404 |
540 |
100 % |
- |
136 |
Всього 7 клас |
464 |
436 |
96 % |
63 |
|
Всього 8 клас |
409 |
558 |
100 % |
- |
149 |
Всього 9 клас |
576 |
591 |
100% |
|
|
Всього 10 кл. |
|
|
|
|
|
Всього 11 кл. |
620 |
739 |
98% |
18 |
87 |
Всього 1 - 11кл. |
4367 |
4672 |
97,2 |
134 |
341 |
З метою забезпечення учнів школи навчальною книгою були залучені фонди бібліотек району та міста. Додатково отримані у тимчасове користування підручники для 3-х класів,4 класу,7 класу та 9 класу.
Робота щодо популяризації книги та бібліотеки. Пропаганда літератури на допомогу навчально – виховному процесу.
Сучасний читач потребує нових форм пропаганди літератури. Тому у бібліотеці були наочно представлені тематичні полиці та книжкові виставки на актуальні теми. Протягом року було організовано 21 тематична виставка літератури: « Ми українці і наша країна вільна, співуча нова Україна»», «України історія жива», «Мова рідна, мово, українська!», «Соборна Україна - вільна країна.», «Правова енциклопедія життя»». «Маріуполь! Тут варто жити!», розгорнута книжкова виставка « Українські письменники ювіляри», « Я землі цієї паросток зелений». Також розкриття фонду забезпечують тематичні полочки «Все для вчителя», «У звичаях, традиціях народу ти душу України пізнавай!», « Вибір професії – вибір майбутнього!»», «Бізнес,економіка,право»», «Екологічні проблеми України»», «Вчимося жити разом»» та інші. Попитом учнів користуються книжкові перегляди цікавих книжок. Так постійно діючим є «Книжковий розвал» для учнів 5-7 класів « Казка плюс пригода читаю з насолодою», тематичний стелаж « Країна книжкова – країна казкова» для учнів 1 – 4 класів, та стелаж « Те,що треба знати сьогодні!»
Всеукраїнський місяць шкільної бібліотеки у 2018 році було присвячено 100-річчю з дня народження українського педагога, вченого, письменника В.А.Сухомлинського та проходив під назвою «Подорож до країни радості та добра!»». Цікаві заходи, вікторини, тематичні класні години, бібліо – імпреза «Все починається з добра», тематичні інформаційні стенди, перегляди літератури, тренінгові заняття, бібліо – тайм « Подорож до читацької скарбниці Василя Сухомлинського» та години спілкування знайомили учнів школи з життям та творчістю видатного казкаря..
Протягом року організована робота проекту «Нова українська книга»» з учнями 5 класів, було складено список нових книжок, які надійшли до бібліотеки протягом 2018-2019 навчального року. Проведена презентація цих книжок,обговорення, знайомство з історією створення та анонс цих книжок для других учасників проекту. На заключному заході по завершенню проекту учасники проекту знайомились з книжками , читали їх, аналізували, відповідали на запитання вікторини, робили висновки та ділилися своїм враженням від прочитаного. Роботу цього проекту планується подовжити на наступний рік.
У роботі з учнями 1-4 класів широко використовуються ігрові та інтерактивні технології: вікторини, конкурси, інсценування казок, рольові ігри, вернісажі, казкові турніри, бібліо - імпрези, презентації, віртуальні виставки.
Для учнів 5-11 класів широко використовуються можливості проявити свої творчі здібності у групових творчих справах ,тренінгах, турнірах, квестах , віртуальних подорожах, тематичних класних годинах,захисті проектів. Так, учні 5 класів брали участь у захисті проекту «Нова українська книга», квесті до Дня українській писемності та мови у «Мовні загадки», були учасниками заходів до Всеукраїнського Тижня дитячої та юнацької . Цікавим заходом на канікулах було завершення проекту « Сучасна українська книга» для учнів 5 – 8 класів.
У незвичному форматі « Печа – куча» було проведено тематичні заходи « Права дитини у сучасному світі», «Історичні подорожі Україною», « Афганістан болить у моїй душі» для учнів 5- 11 класу. Формат цього заходу дозволяє учням освоювати навички публічних виступів, вчиться відображати коротко та цікаво свою інформацію,а також узнавати додаткову.
Заходи, які проходять у бібліотеці відбуваються з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, до них створюються презентації ,відеоматеріали, використовуються ресурси мережі Інтернет. У дні шкільних канікул бібліотека школи завжди чекає своїх читачів на цікаві та інтерактивні заходи.
Протягом року надається здійснюється інформаційне забезпечення педагогічних кадрів: індивідуальне інформування вчителів, інформаційне забезпечення педрад, підтримка вчителя у атестаційний період, робота по організації конкурсного відбору та заказу підручників на 2019-2020 навчальний рік, публікації робот на освітніх сайтах. Кожен рік проводиться робота над створенням « Банку досягнень» вчителів та учнів школи та моніторинг участі у Всеукраїнських, обласних, шкільних конкурсах.
Формування інформаційно-бібліографічної культури, навичок незалежного користувача, інформаційної компетентності особистості.
Відповідно до «Положення про бібліотеку середнього загальноосвітнього навчального закладу» шкільна бібліотека приділяє увагу формуванню інформаційної культури школярів.
Згідно «Програми бібліотечно - бібліографічних занять», у школі проводяться заняття з основ інформаційної грамотності для учнів 1-9 класів. Для планування роботи складається графік проведення занять з ББЗ. При проведенні занять використовуються цікаві інтерактивні форми роботи, вікторині, ігрові заходи. Проводяться індивідуальні консультації з питань обробки та коректного оформлення інформаційних матеріалів з Інтернету для учнів школи.
На шкільному сайті розташована сторінка шкільної бібліотеки, на котрій висвітлюються заходи, які проходять у шкільній бібліотеці за посиланням https://marzosh20.wixsite.com/zosh20/kopiya-spivpracya. Створено сайт шкільної бібліотеки ЗОШ № 20 за посиланням https://anikinatm1959.jimdo.com.
Робота з збереження навчальної книги
Важливим показником рівня виховної роботи в школі є стан збереження навчальної книги. З метою збереження підручників та книг, залучення школярів до книги як до джерела знань в школі проходить загальношкільна акція "Живи,книга!". На початку навчального року, разом із класними керівниками, проводиться видача підручників учням. Щомісячно проводяться рейди-перевірки стану підручників по класах. Загальношкільна перевірка стану підручників проводиться членами шкільного парламенту та учнями чергового класу 1 раз в семестр. Висновки перевірки доводяться до класних керівників та батьків учнів. Наприкінці кожного року проводиться акція "Поверни в бібліотеку відремонтовану книгу!".Учні школи ремонтують підручники перед поверненням у бібліотеку.
Учні 1 – 11 класів в цілому відповідально відносились до збереження навчальної літератури. Але деякі учні мають значні порушення у питаннях збереження навчальної книги: мають не обгорнути книжки та не відремонтовані. У цих випадках до питання збереження долучаються батьки учнів.
97 % підручників мають обгортки, закладки та паспорта, але в кожному класі є недоліки по збереженню підручників. Тому необхідно подовжувати роботу з збереження навчальної книги, підвищити особистісну відповідальність учнів за отримані підручники, проводити роз’яснювальну роботу у класних колективах.
Підвищення професійного рівня завідувача бібліотеки.
Завідувач бібліотеки Анікіна Т.М. систематично займається самоосвітою та підвищенням професійного рівня. У 2018 - 2019 навч. році 5 публікацій методичних матеріалів завідувача бібліотеки були опубліковані на сайті проекту «Всеосвіта» та вона отримала подяку від проекту «За вагомий внесок у розвиток онлайн бібліотеки методичних матеріалів». Також Анікіна Т.М. брала участь у міському етапі обласного конкурсу «На кращу методичну розробку» та посіла перше місце. Має свідоцтво про участь у вебінарі проекту « Всеосвіта» та сертифікат Всеукраїнського уроку « Діти об’єднують країну» та сертифікат про участь у (не)конференції ЕКО – PecHaKucHa «Зелена планета»
Висновки:
Аналіз роботи бібліотеки показує, що бібліотека займає своє місце у навчально - виховному процесі школи. Активна участь у підготовці шкільних заходів , надання бібліотекою інформаційно – сервісних послуг, послуг у режимі ХАБ, участь у шкільних проектах, тісний зв'язок с соціальними партнерами, проведення тематичних заходів, використання у своїй діяльності сучасних освітніх технологій обумовлює підвищення якості отримання інформації. Читальна зала бібліотеки завжди гостинно приймає класні, шкільні та міські заходи.
Постійний пошук нових, ефективних технологій, прагнення до формування системи інформаційної підтримки освіти, тісний взаємозв’язок і взаємодія з педагогічним колективом сприяє утвердженню шкільної бібліотеки як справжнього інформаційного – дозвільного і освітнього центру.
Мета, основні напрямки роботи та завдання школи
на 2019-2020 н.рік
Педагогічний колектив в 2019-2020 навчальному році продовжує
працювати над єдиною науково-методичною проблемою:
«Підвищення якості надання освітніх послуг через
впровадження у навчально-виховний процес сучасних
освітніх технологій» .
Мета, основні напрямки та завдання роботи
бібліотеки школи
на 2019 – 2020 навчальний рік
«Підвищення якості інформаційного забезпечення
користувачів через впровадження у діяльність
бібліотеки сучасних освітних технологій».
І. ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ ТА ЗАВДАННЯ РОБОТИ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ .
У Законі «Про повну загальну середню освіту» визначено, що «система загальної середньої освіти функціонує з метою забезпечення:
а) всебічного розвитку, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, власної країни, довкілля, стати корисним членом суспільства;
б) формування в учнів компетентностей, визначених Законом України «Про освіту» та державними стандартами загальної середньої освіти и т.д.»
Робота шкільної бібліотеки у 2019-2020 навчальному році спрямована на вирішення завдань Закону «Про повну загальну середню освіту», концепції «Нової української школи», Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», «Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу».
Пріоритетні напрями та завдання бібліотеки :
ЗАГАЛЬНІ ФУНКЦІЇ БІБЛІОТЕКИ :
1.Акумулююча - бібліотека формує, накопичує, систематизує та зберігає бібліотечні інформаційні ресурси.
2. Сервісна - бібліотека надає інформацію про наявність бібліотечно – інформаційних ресурсів , організує пошук та видачу їх
3.Методична - бібліотека розробляє методичні матеріали з основ інформаційної культури користувачів, алгоритмі та технології пошуку інформації.
4.Навчальна - бібліотека організує підготовку з основ інформаційних культури для різних категорій користувачів.
5.Виховна - бібліотека виховує патріотизм, повагу до держави, рідного краю, школи.
6.Соціальна - бібліотека сприяє розвитку здібностей користувачів до самоосвіти та адаптації у сучасному інформаційному суспільству.
7.Просвітня діяльність - бібліотека прилучає учнів к досягненням світової та вітчизняної культури.
8.Координаційна - бібліотека узгоджує свою діяльність з соціальними партнерами, дитячими бібліотеками міста, медіа теками .
1. ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО
ВИХОВАННЯ.
№ з/п |
Зміст заходів |
Клас |
Термін виконання |
Відповідальний |
Відмітка про виконання |
1. |
Розкриття інформаційних ресурсів книжкового фонду: Оновлювання постійно-діючих книжкових виставок : 1.«Україна суверенна: від витоків до сьогодення», 2.«Золоті імена України», «Сторінками книжкових ювілеїв», 3.«Нащадки козацької слави», 4.«Рідна мово, звучи в нашім домі», 5.«Тернисті шляхи історії», 6.«Люби – рідне, читай – українське!», 7.«Краса рідної Землі»; 8.«Природничий калейдоскоп»
9. «Маріуполь – тут варто жити!» 10. ««Книги кращі обираємо – з задоволенням читаємо». 11. «Безпека на дорозі!» 9. "Казка + пригода - читаю з насолодою". 10. «Казковий світ книжок». 11. «Інноваційні технології у сучасній школі» 12 « Скарби української літератури». |
5-9
5-9
5-9 5-9
5-9
5-9 5-9 1-4 5-9
5-9
5-6. 1-4.
5-8
вчит
8-9 |
09.2019
09.2019
09.2019
11.2019
11.2019. 11.2019 04.2020 09.2019 04.2020
09.2019
10.2019 09.2019
09.2019
11.2019
09.2019
|
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М. Анікіна Т.М Анікіна Т.М Анікіна Т.М Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
|
|
|
Бібліографічні огляди: 1. «Сучасна українська книга» до дня української писемності. 2. « Таємниці історії» до дня Соборності. 3. «Сторінками книжкових ювілеїв» до дня народження Тараса Шевченка. 4 «Читаемо про війну…» до дня памяті та примирення. |
6-7 кл
5-9
8-9
7-8 |
11.2019
01.2020
03.2020
05.2020 |
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М |
|
2. |
Українська літературна вітальня: 1.Оформлення тематичної книжкової виставки «Золоті імена України. Сторінки життя та творчості» 2.Презентація «Українські письменники ювіляри 2020 року. 3.Тижденьукраїнської писемності.( по окремому плану) 4.Тиждень Тараса Шевченко. |
1-9
5-9
1-9
1-9 |
10.2019
11.2019
11 2019
03.2020 |
Анікіна Т.М
Анікіна Т.М
Анікіна Т.М
Анікіна Т.М |
|
3. |
Заходи, присвячені «Тижню дитячого читання» (за окремим планом). 1.Бібліоквест « За книжковими скарбами»; 2.Конкурсі на кращу закладку до книги «Українська казка» 3.Подорож – пригода «У світі фєнтезі та екшена»; 4.літературний квест «Книжкові мандри». 5. Віртуальна подорож «Найвідоміші бібліотеки світу». |
1-4 кл.
5-7
8-9
5-6 кл. |
03.2020
03.2020
03.2020
03.2020 |
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М
Анікіна Т.М
Анікіна Т.М. |
|
|
Вікторини: 1.літературна мозаїка «Таємниці літератури» 2/Літературна роумінг-гра «Читання без обмежень» у вигляді віртуальної вікторини під назвою «Літературний вояж Європою».
|
1-4кл.
.
5-9 кл.
8-9 |
9.2019
01.2020
03.2020 |
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М
Анікіна Т.М
|
|
4. |
Громадянське виховання. 1.Поетичний марафон «Плекаймо рідну мову»; 2.Пізнавальна година «Із Історії українського козацтва»; 3. Літературний калейдоскоп «Берегині українського роду». Тематичні виставки та перегляди: -«Державні символи України» - «Чорнобиль: біль, скорбота, пам’ять» - «Незгасна свічка пам’яті»
|
1-4,
5-9
6-8
6
8 |
11.2020
11.2020
03.2020
04.2020
05.2020 |
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М
Вчителі історії
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М. |
|
5. |
Краєзнавство: 1.Оформлення книжково-ілюстративного тематичного стелажа «Усе моє, що зветься Україна!». - тематична полка «Маріуполь. Тут варто жити»; 2.Година спілкування «Вебподорож по Маріуполю» .
|
5-9
5-7 1-4 5 кл. |
09.2019
12.2019 03.2020 04.2020 |
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М. Анікіна Т.М Анікіна Т.М
|
|
6. |
Народознавство: 1.Книжкова виставка «Моя Україно! Ти – мати єдина на всі покоління й віки.»; - Огляд літератури «Нащадки козацької слави» до Дня Козацької слави; -Інформаційна година, присв’ячена Дню української писемності та мови « Українська мова , мово наша рідна»; -Тематична полиця «У звичаях, традиціях народу ми душу України пізнаєм!»; -Вікторина «Мовні загадки тобі на видгадку»; 2.До «Шевченківських свят»: 1.Тематична книжкова виставка «Тарас Шевченко- життя нескінчене»; - Викторина «Шевченко – поет,художник,публіцист»; - Виртуальна - подорож «Зустріч з Тарасом». |
5-9
5-7
5-9
8-9
3-4
5-9
5-9
8-9 |
11.2019
10. 2019
11.2019
11.2019
11.2019
03.2020
03.2020
03.2020 |
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М
Анікіна Т.М
Анікіна Т.М
Анікіна Т.М
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М
Анікіна Т.М
|
|
7. |
«Читаємо разом» заходи по залученню до читання. Читацьки перегони І тур – урок доброти «Щоб тварин всіх захищати – треба книжку прочитати» · ІІ тур – вікторина – змагання «По козацькому шляху ступай – цікаву книжку прочитай» ІІІ тур – мовознавча мандрівка «Чарівне слово про рідну мову» - «Полювання на чудеса» . Сторінками дитячих журналів мандрували та на чудеса полювали. -різдв’яний smart-шопінг". -Бібліошопінг: «Даремно часу Ви не гайте! Цікаву книгу прочитайте».
|
2
5-6
2-4
1-4
5-7 кл.
8-9 кл. |
09.2019
11.2019
02.2020
01.2019
01.2020
03.2020 |
Анікіна Т.М. Кл.керівники
Анікіна Т.М. Кл.керівники
Анікіна Т.М. Кл.керівники
Анікіна Т.М. Кл.керівники
Анікіна Т.М.
|
|
8. |
Книжкові викладки літератури. 1. «Дивовижні світи майстрів пригодницького жанру» у форматі квест - гри "Загадкова скриня Гулівера". 2.Цикл тематичних інформаційних переглядів до предметних тижнів 6. До «Дня рідної мови» 7. «День писемності та мови»
|
5-9
5-9
8-9 |
01.2020
03.2020
02.2020 11.2019 |
Анікіна Т.М. Анікіна Т.М. Анікіна Т.М. Анікіна Т.М. Анікіна Т.М. Гречановська І.В. |
|
9. |
Естетичне виховання. « Перші кроки до мистецтва» -Виставка однієї книги « Мирова художня культура» - Тематичний перегляд « Народна культура – народні традиції»». - Веб подорож « Музеї світу. Вражаюча історія». |
1-9 кл
8-9
5-7
8-9 |
12.2019
01.2020
02.2020
|
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М. Вчитель
Анікіна Т.М.
|
|
10. |
Екологічне виховання та здоровий спосіб життя. - оформлення книжково-ілюстративної виставки « Я землі своєї паросток зелений». - час спілкування «Алкоголь, табак , наркотики?». - Тематичний стенд – вітрина літератури «Бережемо природи заповіти». - Екологічний флеш бук «Хочу дихати!!» - бібліо - тайм «Як ти живеш на цій планеті»» |
8-9
5-9
5-6
5-9
7-8 кл. |
11.2019
12.2019
01.2020
02.2020
04.2020
|
Вчителі Анікіна Т.М. Вчителі Анікіна Т.М. Класні керівники
Вчителі Анікіна Т.М. Вчителі Анікіна Т.М. |
|
11. |
Економічне виховання: - оформлення тематичної полиці « Економіка. Держава. Право»; - Економічна вітрина « Економіка для життя»; - інформаційний буклет «Читаємо з економіки »; - гра – вікторина «Економічна абетка».
|
9
7-9
5-8
1-4 |
10.2019
12.2019 02.2020
04.2020 |
Вчителі Анікіна Т.М.
Вчитель
Вчителі
Анікіна Т.М |
|
12. |
Правове виховання: Оформлення книжково-ілюстративних виставок: виставка-інтерв’ю «Права людини – твої права, мої права»; виставка-кросворд «Перехрестя Мудрого Закону»; Правовий лабіринт «Чи я знаю свої права і обов’язки?; Гра «Подорож країнами Закону, Права і Моралі». |
8-9
7-9
5-6
1-4
|
09.2019
11.2019
12.2019
02.2020
|
Анікіна Т.М.
Класні керівники Анікіна Т.М.
Вчителі, Анікіна Т.М.
|
|
13. |
Етичне виховання - Класні години «Ввічливість та етикет». - гра « Спілкуємось ввічливо» . - бібліо – тайм «Ввічливість на кожен день» - бліц -турнір «Етика та етикет».
|
1-9
1-4 кл.
ГПД 5-8 кл. |
Пр..року
10.2019
03.2020 04.2020 |
Класні керівники. Анікіна Т.М.
Вчителі Анікіна Т.М. |
|
14. |
Профорієнтаційна робота. - Створення інформаційної веббази даних з питань профорієнтації для учнів школи. - Підготовка тематичного перегляду «За лаштунками професій: формула успішного вибору» -- міні-дайжест «Відшукай свою справу»». - надання послуги « відкрита бібліотека» для проведення профорієнтаційних заходів |
8-9
8-9
8-9
8-9
|
10.2019
Протягом року
03.2020
05.2020
|
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
|
|
II. КЕРІВНИЦТВО ЧИТАННЯМ.
1.Залучення до читання та організація роботи з користувачами .
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
клас |
Термін виконання |
Відповідальний |
|
Перереєстрація та запис нових читачів. |
1-9 |
09.2019 Протягом року |
Анікіна Т.М. |
|
Залучення до читання учнів, вчителів, батьків. |
1-9 |
Систематично |
Анікіна Т.М. |
|
Екскурсії до шкільної бібліотеки першокласників. |
1 кл |
Жовтень 2019 |
Анікіна Т.М. |
|
Бесіди з правил користування бібліотекою. |
1-4 |
Систематично |
Анікіна Т.М. |
|
Робота з ліквідації заборгованості читачів. |
1-9 |
Травень,
|
Анікіна Т.М. |
|
Робота з формулярами читачів. Захист читацьких формулярів. |
1-6 |
Постійно Травень,
|
Анікіна Т.М. |
|
Шкільний конкурс «Найкращий читач- 2020». |
1-9 |
Квітень |
Анікіна Т.М. |
2. Індивідуальна робота з читачами
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
клас |
Термін виконання |
Відповідальний |
1. |
Проведення індивідуального консультування читачів при виборі книги: - рекомендаційні бесіди; - бесіди про прочитане; - реклама книги; - консультації біля книжкових виставок. |
1-9 1-5
5-9 |
Систематично |
Анікіна Т.М. |
2. |
Виявлення читацьких інтересів, складання індивідуальних списків читання. |
1-9 |
10. 2019 |
Анікіна Т.М. |
3. |
Аналіз читацьких формулярів, моніторинг відвідування бібліотеки. |
5-6 |
01.2020
|
Анікіна Т.М. |
4. |
Проведення бібліографічних індивідуальних консультацій: - рекомендаційні списки літератури; - тематичні бесіди з визначеної теми. |
3-4 кл
5-6 7-9 |
Жовтень,
листопад, грудень |
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М. |
3.Обслуговування читачів
№ |
Назва заходів та технологій
|
клас |
Термін виконання |
Відповідальний |
||
1. |
Організація системи інформаційної діяльності бібліотеки |
1-9 |
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
||
2. |
Розкриття інформаційних ресурсів фонду бібліотеки :
|
1 кл
2-9
7-8 |
09.2019
систематично |
Анікіна Т.М. |
||
3. |
Обслуговування читачів протягом року. |
1-9 |
Систематично |
Анікіна Т.М. |
||
4. |
Створення систему індивідуальної роботи з читачам:
|
1-9
1-9
1-9
|
Протягом року
За планом
|
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М. |
||
5. |
Продовження роботи інформаційного центру: - «Виставка однієї книги»; - «Прочитай сам, зацікав товариша»; - «Знайомтесь: нові книжки»; - «Виставка книг-ювілярів 2019-2020 років». |
1-9 |
1 раз на чверть |
Анікіна Т.М. |
||
6. |
Оформлення інформаційних і книжкових виставок і викладок.
|
1-9 |
Систематично |
Анікіна Т.М. |
||
7. |
Участь Участь у всеукраїнських конкурсах, акціях, Інтернет – семінарах, міських та шкільних конкурсах та проектах. |
1-9 |
Протягом року
|
Анікіна Т.М. |
||
ІІІ. Організація книжкових фондів і каталогів
|
Назва заходів та технологій |
клас |
Термін виконання |
Відповідальний |
1. |
Ведення індивідуального, сумарного обліку бібліотечного фонду. |
|
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
2. |
Оформлення документації на нові надходження та систематична звірка її з бухгалтерією. |
|
1 раз у квартал |
Анікіна Т.М. |
3. |
Перекласіфікація фонду літератури на УДК |
|
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
4. |
Вилучення з фондів:
|
|
Протягом року
|
Анікіна Т.М. |
5. |
Комплектування книжкового фонду. |
|
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
6. |
Робота з фондом підручників:
|
1-9
1-9
1-9 |
09.2019 05.2020
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
7. |
Організація роботи по збереженню навчальної книги у класах, вибір відповідальних за перевірку стану. |
1-9
|
Вересень |
Класні Керівники
|
8. |
Заходи по збереженню фонду:
|
1-9
1-9 |
І раз на семестр
Травень |
Актив Бібліотеки Класні керівники |
9 |
Залучення учнів та педагогічного колективу до участі у шкільній акції «Живи, книго!». |
1-9 |
Протягом року |
Оргкомітет, самоврядування |
10. |
Замовлення підручників на наступний навчальний рік.
|
2,6 кл. 3, 7 кл. |
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
IV. Робота з активом бібліотеки
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
клас |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Вибрати актив бібліотеки. Скласти план роботи активу бібліотеки. |
5-9 кл |
09.2019 |
Анікіна Т.М. |
3 |
Проведення рейдів перевірки підручників з метою формування дбайливого ставлення до навчальної книги. |
1-9 |
1 раз на семестр |
Оргкомітет |
4 |
Залучення активу до роботи:
|
5-9 5-9 5-9 5-9 5-9 5-9 5-9 |
Протягом року 2019 – 2020 |
Анікіна Т.М. |
5. |
Практичне заняття «Робота на абонементі».
|
5-9 кл. |
Листопад, 2019 |
Анікіна Т.М. |
6. |
Заходи по збереженню фонду підручників:
|
1-9 кл. |
1 раз на семестр |
Анікіна Т.М. |
7. |
Участь у святах:
|
5-9 кл. |
Вересень Жовтень Березень |
Анікіна Т.М. |
V. СТВОРЕННЯ БАЗИ ДОВІДКОВИХ ВЕБДЖЕРЕЛ
ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
клас |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Складення графіка бібліотечне - бібліографічних занять для учнів 1-9 класів. |
1-9 |
09.2019 |
Анікіна Т.М. |
2 |
Консультативні години «Робота з вебджерелами ». |
8-9 |
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
3 |
Тематичні консультації з користуванням ДБА. |
5-9 |
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
4 |
Проведення бібліографічних оглядів літератури, перегляди літератури до знаменних дат, до дат народження письменників, свят. |
1-9 |
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
5 |
Оновлення матеріалів електронних тематичних баз даних, їх використання в навчально-виховному процесі. |
вчителя |
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
6. |
Створення вебкартотеки художніх творів, що вивчаються за новою шкільною програмою . |
5-9 кл |
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
VІ . Робота з педагогічним колективом
№ п/п |
Назва заходів та технологій |
клас |
Термін виконання |
Відповідальний |
1. |
Інформаційне забезпечення вчителів новинками літератури (з використанням Інтернет ), шляхом:
|
вчителя |
Постійно
Вересень
Вересень |
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М. |
2. |
Оформлення електронних виставок презентацій до педрад.
|
За планом школи |
Протягом року 2019- 2020 |
Анікіна Т.М. |
3. |
Інформаційне забезпечення проведення педагогічних рад: -підготовка анотованих вебсписків літератури до педрад. |
За планом школи |
Постійно |
Анікіна Т.М. |
4. |
Участь у педрадах, семінарах. |
За планом школи |
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
5. |
Створення інформаційного банку даних : 1.Участь у творчих конкурсах , наукових конференціях,олімпіадах. 1.Публікація роботи вчителів на сайтах «Методпортал» ,«Наурок» та інших. 2.Методичні рекомендації на допомогу вчителям 2 класів (за новими програмами НУШ ) 3.Створення банк оновлених програм та методичних рекомендацій для вчителів на 2019 – 2020 н. рік |
|
Протягом року
Вересень
Вересень |
Анікіна Т.М.
Анікіна Т.М Анікіна Т.М. |
6. |
Поповнення переліку електронних сайтів періодичних видань для вчителя. |
вчителі |
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
7. |
Проведення індивідуального інформування вчителів, що атестуються. |
вчителі |
Постійно |
Анікіна Т.М. |
8. |
Участь у підготовці та проведенні предметних тижнів. |
1-9 кл. |
Постійно |
Анікіна Т.М. |
9. |
Методична допомога з організації роботи по збереженню підручників у класах. |
Кл. кер 1-9 кл. |
Протягом року |
Анікіна Т.М. актив |
10. |
Інформаційний супровід педколективу при проведенні масових заходів. |
вчителі |
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
VII. Робота з батьками
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Клас. |
Термін виконання |
Відповідальний |
|
1 |
Створення у бібліотеці куточка «Читаюча родина – щаслива дитина»». |
батьки |
Вересень 2018 |
Анікіна Т.М. |
|
2 |
Проведення консультації з батьками: - по організації дитячого читання - по ремонту книг та збереженню навчальної літератури . |
|
Протягом року 2018-2019 |
Анікіна Т.М. |
|
3 |
Інформаційні списки з літератури для батьків з виховання дітей.(інф.стенд) |
батьки |
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
|
4. |
Проведення анкетування учнів щодо їх інтересів у читанні (5 кл.)та ознайомлення батьків на батьківських зборах |
5 кл. |
Лютий 2019 |
Анікіна Т.М.
|
|
VIII. Підвищення кваліфікації.
№ з/п |
Назва заходів та технологій |
Клас. |
Термін виконання |
Відповідальний |
1 |
Знайомство з новинками інформаційних матеріалів о бібліотечній діяльності. |
|
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
2 |
Створення електронної бази даних з питання «Сучасні тенденції роботи шкільної ХАБ – бібліотеки»». |
|
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
3 |
Підвищення та вдосконалення професійного рівня , вивчення досвіду роботи бібліотек . |
|
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
4 |
Участь у вебінарах, конференціях, публікація матеріалів на сайтах «Всеосвіта» та інших. |
|
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
5. |
Створення власних медіа продуктів , публікацій , участь у конкурсах професійної майстерності. |
|
Протягом року |
Анікіна Т.М. |
1