ПЛАН РОБОТИ ГУРТКА «ЮНІ ЖУРНАЛІСТИ» (216 годин, 6 год. на тиждень)

Про матеріал

ПЛАН РОБОТИ ГУРТКА «ЮНІ ЖУРНАЛІСТИ»

(216 годин, 6 год. на тиждень)

Заняття у гуртку журналістики передбачає розвиток інтелектуальних і творчих здібностей дитини, критичного мислення, соціальної компетентності, сприяє становленню суб'єктної позиції особистості. Водночас дітей зацікавлює можливість висловити власні враження, обговорити цікаві ідеї, самим підготувати актуальні матеріали і побачити результат власної праці в кінці оздоровчої зміни у вигляді друкованого видання – газети.

Перегляд файлу

1

 

 

Затверджую:   ПЛАН РОБОТИ ГУРТКА «ЮНІ ЖУРНАЛІСТИ»

Директор (завідуючий)    на 2016-2017 навчальний рік

____________ 2016 р.    (216 годин, 6 год. на тиждень)

 

№ з/п

Тема уроку

К-сть год.

Дата

 

Набір до гуртка

12

05.09;

06.09;

07.09;

12.09;

13.09;

14.09.

 

 

Вступ. Комунікація і суспільство. Поняття журналістики. (6 годин)

 

 

19.09

1-2.

Розповідь слухачів про себе «Я пам′ятник собі…»,бесіда про цілі й задачі гуртка «Юні журналісти». Творче завдання -  написання асоціативного оповідання (стилізація під журналістський матеріал) про один з предметів, запропонованих керівником ( книга, годинник, ліхтар, мушля тощо).

2

20.09

3-4

Аналіз творчих робіт. Бесіда про необхідність розвитку творчих

здібностей для журналіста. Пам′ять, увага, інтелект, уява як важливі якості особистості, яка навчатиметься предмета журналістики.

2

21.09

5-6.

Комунікація і суспільство. Види комунікації. Масова комунікація як вид інформаційної діяльності. Журналістика як один з головних чинників професіональної масової комунікації. Поняття журналістики.

2

26.09

 

Пражурналістські  явища. Історія журналістики. (8 годин)

 

 

7-8.

Обмін інформацією між людьми -  прадавня історія. Винахід

писемності. Усні форми поширення інформації. Зародження журналістики в Античній Греції, Давньому Римі тощо. Творча робота: складання казки (легенди) про народження журналістики.

2

27.09

9-10.

Перші рукописні газети. Винахід друкарського верстата – початок

нової ери журналістики. Ранні етапи розвитку преси, становлення журналістики  у різних країнах світу, Росії, Україні. Як розвивалася українська журналістика.

2

28.09

11-12.

Історія виникнення газет, журналів, інформаційних агентств.

2

03.10

13-14.

Роль журналістики на перших етапах її розвитку і сьогодні. Творча

робота: твір-роздум на теми «Журналістика у сучасному світі», «Що для мене найважливіше: я в журналістиці чи журналістика в мені».

2

04.10

 

Журналістика як система засобів масової інформації. (10 годин)

 

 

15-16.

Загальна інформація про систему засобів масової інформації світу,

країни, області, міста. Особливості друкованих та електронних засобів масової інформації.

2

05.10

17-18

Практична робота: розповісти про ЗМІ за запропонованими зразками, придумати «власне» ЗМІ – дати йому назву і характеристику.

2

10.10

19-20

Газета як тип видання, найбільш поширений ЗМІ. Класифікація,

опис і структура, основна тематична спрямованість газет. З чого складається газета?

2

11.10

21-22.

Екскурсія до редакції місцевої газети. Знайомство зі структурою редакції. Зустріч з журналістами, редактором.

2

12.10

23-24.

Підготовка творчих звітів про екскурсію.

2

17.10

 

 

Основні функції журналістики і принципи журналістської діяльності. (8 годин)

 

 

 

25-26.

Поняття «функція». Функціональне призначення журналістики.

Функції практичної  діяльності засобів масової інформації.

2

18.10.

27-28.

Особливості журналістського матеріалу залежно від виконуваної ним функції. Аналіз газет.

2

19.10

29-30.

Поняття «принцип». Система принципів, за якими  мають діяти

ЗМІ. Принципи журналістської діяльності в Україні та інших країнах.

2

31.10

31-32.

Результативність, ефективність, дієвість ЗМІ.

2

01.11

 

Основи  культури мовлення. (6 годин)

 

 

33-34.

Історія мови  -  основні моменти розвитку. Норми української

літературної мови. Мовленнєві норми. Логічність мови і мовлення. Лексичні, стилістичні, орфоепічні норми. Образність і виразність мовлення.

2

02.11

35.

Практична робота з літературними й журналістськими текстами.

1

07.11

36-37

Мовна грамотність -  знак загальної культури людини. Функції

мови і мовна культура. Важливість правильного оформлення мовлення для журналіста.

2

07.11

08.11

38.

Творча робота: сірий невиразний текст творчо опрацювати, щоб він став яскравим і цікавим, привертав увагу читачів.

1

08.11

 

Знаряддя праці журналіста. (10 годин)

 

 

39.

Інструментарій журналіста як важлива складова засобу діяльності журналіста.

1

09.11

40.

Робочий блокнот журналіста -  основні правила ведення нотаток. Як відбирати і впорядковувати матеріал, який необхідно занотувати.

1

09.11

41.

Практична робота: запис бесіди двох осіб, або занотовування виступу ведучого телевізійних новин.

1

14.11

42-43.

Записник: найкращий помічник журналіста. Як і яку інформацію зберігати в ньому. Можливі рубрики записника. Оформлення записників юних журналістів.

2

14.11

15.11

44.

Диктофон: плюси та мінуси використання.

1

15.11

45.

Практична робота з диктофоном.

1

16.11

46-47.

Телефон в роботі журналіста. Як правильно їм користуватися. Телефонний етикет. Рольова гра «В мене задзвонив телефон».

2

16.11

21.11

48.

Комп’ютер та його невичерпні можливості для отримання, збереження та обробки інформації.

1

21.11

 

 

Поняття жанру в журналістиці. Жанри сучасної журналістики.

  1. годин)

 

 

 

49-50.

Поняття «жанр». Термін «жанр» в літературі й журналістиці, спільне та відмінне.

2

22.11

51-52.

Знайомство з системою жанрів журналістики.

2

23.11

53-54.

Практична робота з визначення основних якостей, відмінностей, притаманних тим чи іншим жанрам. Робота з друкованими ЗМІ.

2

28.11

 

Журналістика факту й журналістика думки. Факт і його оцінка в журналістському творі. (8 годин)

 

 

55-56.

Авторський задум. Як цікавий задум цікаво реалізувати. Практична робота: описати власний авторський задум (чи редакційне завдання), намітити план його реалізації.

2

29.11

57-58.

Поняття «факт». Факт  та його оцінка в журналістському творі. Достовірні й недостовірні факти. Обговорення запропонованих педагогом фактів.

2

30.11

59-60.

Факт, думка, слово – три складові журналістської творчості. Журналістика факту і журналістика думки.

2

05.12

61-62.

Порівняння підходів до журналістики. Аналіз газетних публікацій.

2

06.12

 

 

Новини як основа журналістики факту. (8 годин)

 

 

 

63-64.

Що таке новина. Чому і коли подія стає новиною. Що допомагає інформації стати новиною.

2

07.12

65-66.

Головні питання професійно підготовленої журналістської інформації. Практична робота: побудова новини за цими ключовими питаннями.

2

12.12

67-68.

Параметри новин. Фактори, завдяки яким події стають достатньо цікавими, щоб стати новинами у ЗМІ.

2

13.12

69-70.

Практична робота: оцінювання поданих в газетах статей з точки зору параметрів і факторів, відбір тем для статей із запропонованих керівником з точки зору їх цікавості для аудиторії.

2

14.12

 

 

Інформаційні жанри журналістики. (40 годин)

 

 

 

71-72.

Загальна характеристика інформаційних жанрів журналістики. Головне покликання цієї групи жанрів.

2

19.12

73-74.

Робота з пресою щодо визначення матеріалів, написаних в інформаційних жанрах.

2

20.12

75-76.

Замітка в системі інформаційних жанрів журналістики. Оперативність та простота замітки.

2

21.12

77-78.

Різновиди заміток:  хроніка, замітка, розширена замітка, репліка. Особливості збирання інформації для замітки. Побудова замітки. Лід, його типи й особливості побудови. Мова жанру.

2

 

79-80.

Робота з газетами: визначення матеріалів цього жанру на газетних шпальтах, аналіз заміток, написаних професійними журналістами.

2

 

81-82.

Практична творча робота: вибір теми, збирання інформації, написання матеріалу в жанрі «замітка».

2

 

83-84.

Звіт як інформаційний жанр. Стильові та жанрові ознаки звіту. Види звітів: загальний, тематичний, звіт «з приводу» (або звіт-роздум). Розгорнутий та стислий звіти. Мова звітів.

2

 

85-86.

Робота з газетами: визначення матеріалів цього жанру на газетних шпальтах, аналіз звітів, написаних професійними журналістами.

2

 

87-88.

Практична творча робота: написання звіту зі зборів класу, про спортивні змагання, виставку у міському краєзнавчому музеї.

2

 

89-90.

Особливості репортажу, його відмінність від інших інформаційних жанрів. Способи збирання матеріалу для написання репортажу. Закони жанру. Подієві і неподієві репортажі, інші різновиди жанру.

2

 

91-92.

Робота з пресою (пошук репортажів, їхня характеристика, виявлення основних ознак жанру). Вибір теми і специфіка збирання інформації для підготовки репортажу.

2

 

93-94.

Особистість журналіста в репортажі. Журналіст-репортер: специфіка роботи. Що може стати темою репортажу. Мова репортажу. Побудова матеріалу в цьому жанрі.

2

 

95.

Написання етюду «Фрагмент життя» (ситуація в магазині, на вулиці, у громадському транспорті) -  створення репортажної картинки, атмосфери події.

1

 

96.

Практична творча робота: вибір теми, збирання інформації,  написання матеріалу в жанрі репортажу ( наприклад, про шкільний захід (подієвий), про роботу гуртка позашкільного закладу (неподієвий) або на вибір гуртківців).

1

 

97-98.

Інтерв′ю як інформаційний жанр: характеристика типових ознак. Види інтерв′ю: інтерв′ю-монолог, інтерв′ю-діалог, інтерв′ю-полілог, інтерв′ю-повідомлення тощо. Формалізовані й неформалізовані інтерв′ю.

2

 

99-100.

Інтерв′ю інформаційні, проблемні, особистісні. Способи обробки і подання інформації в інтерв′ю. Робота з пресою: пошук інтерв′ю, визначення видів.

2

 

101-102.

Підготовка й проведення інтерв′ю: мета, вивчення  теми, співрозмовника, підготовка запитань, домовленість про зустріч, місце й час бесіди, різні етапи бесіди тощо. Вдалі і невдалі запитання.

2

 

103-104.

Відпрацювання уміння вести розмову на конкретну запропоновану тему, наприклад: «Моє ставлення до національної культури», «Моя майбутня професія», «Батьки та діти» тощо. Колективний аналіз бесіди.

2

 

105-106.

Інтерв′ю колективні й індивідуальні. Круглі столи, прес-конференції, бліц-опитування, брифінги, ток-шоу. Особливості підготовки, проведення і оформлення різних видів інтерв′ю.

2

 

107-108.

Практична робота: прес-конференція із запрошеною на заняття цікавою людиною ( випускник ТО «Школа журналіста», відомий спортсмен, письменник, людина з унікальним хобі тощо). Бліц-інтерв′ю на вулиці, опитування телефоном.

2

 

109-110.

Практична робота: моделювання ситуацій, які можуть виникнути під час спілкування з респондентами. Практична робота: бліц-інтерв′ю на вулиці на актуальну тему. Підготовка авторських матеріалів

2

 

 

Стіннівка. Шкільна (дитяча), молодіжна преса. (14 годин)

 

 

111-112.

Стіннівка. Про що і як писати до стінгазети. Види стіннівок, тематика матеріалів стінної преси, жанри. Оформлення стіннівок ( вимоги до матеріалів, верстка, ілюстрації тощо).

2

 

113-114.

Фактори успіху, читабельності стіннівки. Підготовка макету стіннівки. Аналіз готових робіт.

2

 

115-116.

Історія шкільної преси. Шкільні, молодіжні газети сьогодні. Види шкільних газет. Шкільна газета -  крок до демократії.

2

 

117-118.

Чи потрібна власна газета школі? Організація роботи редакції шкільної газети.

2

 

119-120.

Обов′язки редколегії. Модель і концепція газети.

2

 

121-122.

Дизайн газети. Планування роботи редакції шкільної газети. Тематика газетних матеріалів. Де і як збирати інформацію.

2

 

123-124.

Жанри дитячої преси, мова і стиль. Редагування матеріалів. Аналіз запропонованих шкільних ЗМІ: плюси, мінуси.

2

 

 

 

Основні етапи роботи над випуском газетного номера. (8 годин)

 

 

125-126.

Хто і як працює над газетою? Визначення факторів, що впливають на вигляд газети.

2

 

127-128.

Основні етапи роботи над випуском газетного номера. Знайомство з усіма стадіями виробництва газети.

2

 

129-130.

Поняття «макет», «верстка». Шпальта і сторінка газети.

2

 

131-132.

Складання макетів газетної шпальти.

2

 

 

Етичні засади роботи журналіста. (10 годин)

 

 

133-134.

Моральність – загальнолюдська чеснота. Поняття «етика», «право».

2

 

135-136.

Професійна етика. Обговорення життєвих ситуацій: етичність або неетичність вчинків людей.

2

 

137-138.

Журналістська етика. Міжнародні принципи журналістської етики.

2

 

139-140.

Кодекс професійної етики українського журналіста. Обговорення головних положень Українського кодексу.

2

 

141-142.

Самостійна робота по картках: як юний журналіст вчинив би у запропонованій ситуації і чому.

2

 

 

 

Творча майстерня журналіста. Джерела інформації, методи збирання інформації. (26 годин)

 

 

143-144.

Розвиток художньої майстерності журналіста (опис предмета, події, твір на запропоновану тему). Уміння відійти від звичних уявлень, стереотипів мислення.

2

 

145-146.

Літературні етюди. Літературні ігри: продовжити матеріал, придумати початок газетної статті.

2

 

147-148.

Збирання інформації. Що залежить від журналіста? Особистісні якості журналіста.

2

 

149-150.

Джерела інформації: офіційні й неофіційні, профільні й непрофільні, «живі» та «мертві». 

2

 

151-152.

Практична робота: визначення джерел інформації, які могли бути використані при підготовці газетних матеріалів, запропонованих керівником для аналізу.

2

 

153-154.

Інтерв′ю як метод збирання інформації. Типи інтерв′ю «хто» і «що».

2

 

155-156.

Прес-конференція як метод збирання інформації. Особливості обробки зібраного матеріалу.

2

 

157-158.

Практична робота: збирання інформації методом інтерв′ю на запропоновану керівником тему.

2

 

159-160.

Метод спостереження. Види спостереження. Плюси та мінуси цього методу збирання інформації.

2

 

161-162.

Роль деталі в журналістиці. Використання методу спостереження для підготовки матеріалів у різних жанрах.

2

 

163-164.

Практична творча робота: опис людини в процесі її професійної діяльності.

2

 

165-166.

Робота з документальними джерелами інформації. Документ в журналістиці, його різновиди. Варіанти використання документів при підготовці журналістських матеріалів.

2

 

167-168.

Експеримент в журналістиці. Особливості методу моделювання ситуацій. Перевірка достовірності даних, отриманих різними методами збирання інформації.

2

 

 

Заголовок. (12 годин)

 

 

169-170.

Історія заголовка у друкованих ЗМІ. Заголовок: важливість вибору влучного слова або словосполучення.

2

 

171-172.

Відповідність заголовка жанру та змісту матеріалу. Види і типи заголовків.

2

 

173-174.

Заголовковий комплекс. Вимоги до заголовка.

2

 

175-176.

Методика роботи над заголовком. Аналіз заголовків різних друкованих ЗМІ: плюси та мінуси.

2

 

177-178.

Практична робота: підбір (створення) заголовків до запропонованих керівником публікацій.

2

 

179-180.

Використання прислів′їв, приказок, крилатих висловів, рядків з відомих пісень, віршів тощо при виборі заголовка.

2

 

 

 

Мова і стиль журналістського твору. Редагування текстів. (32 години)

 

 

181-182.

Мова і стиль газети.

2

 

183-184.

Стилістика творів у ЗМІ.

2

 

185-186.

Газетно-публіцистичний стиль: особливості.

2

 

187-188.

Найбільш уживана лексика у ЗМІ.

2

 

189-190.

Стилістика інформаційних жанрів.

2

 

191-192.

Стилістичний аналіз запропонованих керівником фрагментів текстів.

2

 

193-194.

Типи мовленнєвих помилок у засобах масової інформації. Мовна надмірність або недостатність, неточність слововживання, необґрунтоване використання слів іншого стилю мови, повторювання слів, логічні помилки тощо.

2

 

195-196.

Газетні штампи, канцеляризми, «ляпи».

2

 

197-198.

Практична робота: виправлення помилок у запропонованих керівником журналістських текстах.

2

 

199-200.

Поняття про редагування тексту. Основні вимоги.

2

 

201-202.

Види правок. Особливості читання матеріалів редактором.

2

 

203-204.

Редагування запропонованих керівником текстів -  підготовка матеріалів до друку.

2

 

205-206.

Саморедагування: виправлення власних творчих робіт, написаних на початку навчального року.

2

 

207-208.

Коректура. Правила коректури.

2

 

209-210.

Коректурні знаки: групи, використання. Професійні вимоги до коректора.

2

 

211-212.

Закріплення теоретичних знань виконанням вправ з коректури.

2

 

 

Підсумкові заняття. (4 години)

 

 

213-214.

Закріплення вивченого за рік матеріалу. Вікторини, конкурси, самоперевірки. Підготовка залікових матеріалів в одному з вивчених інформаційних жанрів.

2

 

215-216.

Перевідний іспит із залученням журналістів-практиків. Перехід на наступний навчання.

2

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Капкан Інна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Капкан Інна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 березня 2018
Переглядів
2596
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку