План роботи МО суспільно-гуманітарного циклу

Про матеріал
План роботи методичного об"єднання суспільно-гуманітарного циклу включає в себе аналіз роботи за минулий рік та завдання на наступний. Подана тематика засідань.
Перегляд файлу

План роботи

МО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін

на 2020-2021 н. р.

І. Проблема школи:

«Формування предметних компетентностей, творчих здібностей у навчально – виховному процесі»

1. Науково-методична проблема, над якою працюють учителі МО в 2020-2021н. р:

«Формування компетентнісного підходу у викладанні предметів гуманітарних дисциплін»

2. Головне завдання цього напряму роботи:

забезпечити умови для ефективного використання інноваційних технологій у навчанні, що базується на принципах наступності, послідовності, системності, і, таким чином, розвивати творчу особистість як учителя, так і учня.

3. Голова МО: Могиленко Ірина Альбертівна

4. Секретар: Карапота Ольга Василівна

5. Кількісний склад членів методичного об’єднання 6 осіб

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу   за  2019/2020 навчальний рік

 

 

У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, тобто підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, само контролювати та само оцінювати результати своєї діяльності.

Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості розкриття обдарованості кожної дитини.

У 2019/2020 навчальному році вчителі  методичного об’єднання продовжили роботу над навчально-методичним забезпеченням дисциплін; виробляли уміння доцільного використання набутих знань в різних життєвих ситуаціях; вчили українську мову та українську літературу, органічно поєднуючи з історією України та  основами християнської етики;  вчили учнів творчо сприймати естетичні та духовні цінності; формували духовний світ учнів шляхом прилучення 2-3 предметів гуманітарного циклу до культурних  надбань рідного краю, народу і людства.

  У 2019/2020 навчальному році методичне об’єднання вчителів  гуманітарного   циклу спрямувало роботу на:

- реалізацію єдиної педагогічної теми, над якою працює педагогічний колектив: «Компетентнісний підхід до дітей як умова забезпечення якості освіти та соціалізації особистості» та педагогічної теми методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу: «Компетентнісний підхід до уроку як засіб зорієнтованого навчання на розкриття, розвиток і реалізацію життєвих навичок, потрібних особистості»;     

 - розвиток творчих здібностей педагогічних працівників, підвищення рівня професійної компетентності, удосконалення рівня самоосвіти педагогів, удосконалення методичного забезпечення уроку;                                                     - втілення нових підходів щодо професійного зростання педагогів методичного об’єднання;                                                                                                                     - спрямування системи виховання на формування та розвиток загальнолюдських цінностей, морально-психологічних якостей громадянина-патріота.

 Вчителі працювали над своїми індивідуальними методичними темами над їх теоретичним та практичним удосконаленням.

 Навчання предметів гуманітарного циклу  здійснювалося за програмами Міністерства освіти і науки України.

        У 2019/2020 навчальному році проведено два засідання методичного об’єднання, де розглядалися нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, актуальні питання методики навчання шкільних дисциплін, календарно-тематичне    планування на І та ІІ семестри 2019/2020 навчального року, рівень навчальних досягнень учнів за І та ІІ семестри 2019/2020 навчального року, питання щодо проведення позакласної роботи, здійснювався огляд та обговорення новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.

           Обговорено доповіді:

- про сучасного вчителя та професійну етику;

- про методичні рекомендації до викладання предметів на 2019/2020 навчальний рік;

- про комп’ютерну підтримку на уроках української мови та літератури, англійської мови, зарубіжної літератури;

-  про вимоги до уроку «Історія України» згідно з новими форматами освіти;

- про  організацію та проведення літературно-історичного тижня, тижня англійської мови;

- про використання  комп’ютерних та мультимедійних технологій на уроках української мови та літератури, англійської мови, зарубіжної літератури для формування мовленнєвої компетентності;

- про моделювання, проектування, конструювання уроку вчителем нової української школи.

- про розвиток комунікативної компетентності на уроках англійської мови;

- про підвищення професійної компетентності педагогів в атестаційний та між атестаційний період;

- про національно-патріотичне виховання в роботі вчителів гуманітарного циклу;

- про  сучасні методи та прийоми проведення занять з позакласного читання;

- про  форми й методи навчання: наочні приклади вчителя нової української школи;

- про  створення ситуації успіху у школярів через комунікативну компетентність;

- про ситуативні завдання як ефективний засіб розвитку комунікативної компетенції учнів на уроках англійської мови;

- про підсумки методичної роботи методичного об’єднання  за 2019/2020 навчальний рік, аналіз роботи педагогічних працівників за минулий ріку, підсумки моніторингу навчальних досягнень за навчальний рік та  виконання навчальних планів та програм за 2019/2020 навчальний рік;

- про попереднє планування методичної роботи на 2020/2021 навчальний рік.                                                                   

     Вчителі займалися самоосвітньою діяльністю за обраними темами, брали участь у різноманітних інтернет-вебінарах, онлайн-курсах:

Один вчитель пройшов курси підвищення кваліфікації онлайн.

Взяли участь у вебінарах на освітньому проєкті На Урок: «Особливості дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами», Інтернет-конференції «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми» за напрямами «Наскрізні навички», «Інклюзивна освіта», «Психологія», «Інтегроване навчання».

Взяли участь у вебінарах: «Як організувати  освітній процес у школі під час карантину: досвід роботи».

«Організація роботи школи в умовах карантину:нормативні орієнтири». 

У зв’язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася у світі,  керівництво Запрудянського комунального закладу  Рокитнянської районної ради Київської області повідомили про те, що на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», листа Міністерства освіти і науки України № 1/9-154 від 11.03.2020 року, з метою запобігання  поширенню на території України коронавірусу COVID-19, освітній процес тимчасово призупинено з 13 березня 2020 року.

 Перед педагогами  постало чергове непросте завдання – організація продуктивного освітнього процесу дистанційно.  Виконання навчальних планів, освітніх програм здійснювалося через соціальні мережі Skype, Viber, Telegram, Net school, Google+, Facebook та інші хмарні сервіси. На сайті нашого закладу освіти у розділі «Дистанційна освіта» учні разом зі своїми батьками мали можливість ознайомитися з навчальним матеріалом і виконати завдання і тренувальні вправи.  

Педагоги проводили дистанційно уроки за розкладом,  здійснювали іншу організаційну та методичну діяльність: щотижня вчителями МО складалися індивідуальні плани самоосвіти та звіти про виконання тижневих  планів.

   Згідно плану індивідуальної роботи кожного дня вчителі здійснювали:

1.Моніторинг стану захворюваності учнів класу.

2.Розробку і розміщення завдань з української мови та літератури, англійської мови, зарубіжної літератури, російської мови, історії України для учнів 5-10-х класів у соціальній мережі  Viber  та на вебресурсі закладу освіти.

3.Перевірку виконаних завдань.

5. Підготовку матеріалів для дистанційного навчання на наступний день, на тиждень.

Також щодня в телефонному режимі проводилися індивідуальні консультації для батьків та учнів  5-10-х класів, відбувався обмін досвідом з колегами  щодо форм і методів дистанційного навчання учнів.                                                                                             

 Протягом даного періоду вчителі переглянули  експрес-уроки О.Авраменка,

 працювали  з матеріалами  на інтернет-ресурсах з української мови та літератури, історії України  для урізноманітнення завдань для дистанційного навчання учнів, працювали з  фаховою літературою з метою саморозвитку, знайомилися з новинами освіти на сайті МОН України.

Значне місце в роботі методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу займає позакласна робота. Так з метою виховання в учнів патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності, любові до державної мови, утвердження ідей цілісності та єдності української держави, популяризації української літературної мови, формування національно-патріотичної свідомості в учнів, ціннісного ставлення до суспільства та самого себе, виховання в учнів гордості за власну державу, її історію, культурні традиції та духовну спадщину проведено літературно-історичний тиждень «Із мови починається людина» з 04.11 по 08.11.2019.

 Вчителі методичного об’єднання  гуманітарного циклу систематично використовують інноваційні технології, нові форми, методи і прийоми навчання, практично застосовують досягнення психолого-педагогічної науки і ефективний педагогічний досвід.  

Завдання на   2020/2021 навчальний  рік:

  1. Членам методичного об’єднання  продовжувати роботу над  єдиною педагогічною темою навчального закладу та темою методичного об’єднання.
  2. Продовжити проводити роботу над реалізацією власних педагогічних ідей.
  3. Постійно підвищувати професійний, фаховий рівень і рівень самоосвіти.
  4. Використовувати різні сучасні форми, методи, технології навчання.
  5. Забезпечувати зростання навчальних досягнень учнів.
  1. Використовувати різні сучасні форми, методи, технології навчання.
  2. Упроваджувати наскрізні змістовні лінії на уроках гуманітарного  циклу  з метою формування у школярів цілісного уявлення про суспільство.
  3. Забезпечувати зростання навчальних досягнень учнів шляхом застосування корекційно-розвивальних завдань та проведення індивідуальних занять з учнями.
  4. Упроваджувати компетентнісно-орієнтований підхід до учнів у навчанні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Тематика засідань методичного об’єднання

вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін

І засідання ( вересень)

Діагностично-організаційне засідання

 

Зміст роботи

Дата

 

Відповідальний

1.

Про основні принципи середньої загальної освіти і зміни у навчанні філологічних дисциплін у 2017- 2018 н. р. згідно з методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України. Навчальні програми, підручники  і посібники на новий навчальний рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голова МО,

члени МО

2 .

Ознайомлення з Інструкцією ведення класних журналів 5-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Голова МО

3 .

Опрацювання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з української мови і літератури, із зарубіжної літератури та англійської мови, з історії.

Ч лени МО

4 .

Затвердження плану роботи МО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін на 2020 - 2021 н.р.

Лисенко В.М.

5.

Розгляд календарно-тематичного планування вчителів суспільно-гуманітарних   дисциплін на І семестр 2020-2021 н.р. Інструктаж із тематичного, календарного планування, ведення документації.

Голова МО

6.

Розробка графіка контрольних робіт і проведення відкритих уроків.

Члени МО

7.

Затвердження завдань для І етапу Всеукраїнського конкурсу ім. Т. Шевченка та Міжнародного конкурсу знавців рідної мови ім. П. Яцика

Голова МО

 

 

 

Робота між засіданнями

 

Зміст роботи

Відповідальні

1.

Створення банку даних учнів, які мають нахил і здібності до вивчення певних предметів.

Психолог, вчителі-предметники

2.

Робота з обдарованими дітьми та підготовка їх до участі в шкільних олімпіадах, МАНі.

Члени МО

3.

Проведення шкільного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та підготовка учнів до проведення районних олімпіад з предметів гуманітарного циклу.

Члени МО

4.

Проведення шкільного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.

Члени МО

5.

Проведення предметних тижнів.

Члени МО

6.

Огляд новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.

Бібліотекар філії

 

 

 

 

 

ІІ ЗАСІДАННЯ

ТРАВЕНЬ

Зміст роботи

Дата

Відповідальні

1.

Ознайомлення з Інструкцією про проведення та випуск учнів навчальних закладів системи освіти усіх типів і форм власності, затвердженої МОНУ; ознайомлення учнів її основними вимогами.

 

 

 

 

Голова МО,

члени МО

2.

Творчий анонс «Обговорення відкритих уроків вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури »

Голова МО,

члени МО

4 .

Виконання програм з предметів гуманітарного циклу

Голова МО,

члени МО

5 .

Звіти вчителів про роботу з питань самоосвіти

Члени МО

6 .

Підсумки МО за рік. Вироблення рекомендацій щодо проблематики і планування засідань МО на 2021– 2022 навчальний рік.

Голова МО,

члени МО

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Січенко Марія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Печеная Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 липня 2021
Переглядів
4906
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку