ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Ізяславського будинку творчості дітей та юнацтва _______________ Кушнірук С.В.
|
|
РІЧНИЙ ПЛАН
роботи практичного психолога
Самчук Оксани Артурівни
Ізяславського будинку творчості дітей та юнацтва
на 2021-2022 навчальний рік
Вступ
Навантаження практичного психолога у Ізяславському будинку творчості дітей та юнацтва становить 1 ставку. Психологічна служба навчального закладу у своїй діяльності керується Законом України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Положенням про психологічну службу, актами Президента України, Програмами діяльності та інструктивними листами Міністерства освіти і науки України, розпорядженнями голів обласної і районної державних адміністрацій, наказами управління освіти і науки Хмельницької ОДА, районними програмами, іншими нормативними документами щодо розвитку психологічної служби освітньої галузі, а також - річним планом роботи.
І. Аналітична частина
Згідно плану роботи на 2020-2021 навчальний рік у минулому році було проведено такі дослідження:
- дослідження адаптації новоприбулих гуртківців;
- діагностика особливостей міжособистісних стосунків дитини в колективі;
- дослідження індивідуальних особливостей вихованців, які мають проблеми в адаптації;
- вивчення професійних намірів вихованців;
Також проводилась діагностика характеру, креативності, вивчення професійного типу особистості, анкетування щодо визначення здібностей вихованців та інші. З педагогічними працівниками проводилась діагностика на виявлення індивідуально-типологічних відмінностей. За результатами психодіагностичних методик надавались рекомендації. За минулий навчальний рік у груповій діагностиці було охоплено 260 осіб, у індивідуальній – 10.
Проводились консультації на звернення з питань: адаптація дитини до нового колективу; як розвивати в дитини пам'ять, увагу; взаємовідносини в системі «вчитель-учень», взаємовідносини в системі «педагоги-батьки». Самовдосконалення, розвиток власних здібностей і компетенцій, професійне самовизначення. За запитом з батьками проводились бесіди з питань контролю емоційного стану під час дистанційного навчання.
Із гуртківцями були проведенні заняття з елементами тренінгу «Толерантним бути модно», «Мій улюблений світ без насильства», «Права дитини», «#Не ведусь, я знаю, як спілкуватись в інтернеті», а також психологічні ігри спрямовані на згуртування колективу, розвиток пам'яті, уяви, уваги, мислення та розвиток творчості. Для керівників гуртків та вихованців проводились бесіди з психологічної просвіти.
Відвідувались відкриті заняття та надавався їх аналіз. Виступала на педагогічних радах, готувала психологічну характеристику педагогічним працівникам, що атестувалися.
Систематично здійснювалось оновлення інформації психологічної просвіти на електронному сайті, в мережі Фейсбук (група БТДЮ), на ресурсі Padlet та в інформаційному куточку закладу.
ІІ. Цілепокладаюча частина.
Пріоритетним завданнями психологічної служби Ізяславського будинку творчості дітей та юнацтва у 2021-2022 навчальному році є:
- сприяння успішній соціалізації і адаптації вихованців до закладу освіти, до суспільного життя ;
- захист психічного здоров’я вихованців освітнього процесу, підвищення їх психологічної культури ;
- формування соціально-комунікативної компетентності обдарованих дітей;
- сприяння професійному самовизначенню вихованців, формуванню життєвої компетентності;
- розвиток навичок спілкування, групової взаємодії, мотивації до навчання.
- формування у вихованців нетерпиме ставлення до насильницьких моделей поведінки;
- надання психологічної підтримки вихованцям із сімей , що постраждали внаслідок бойових дій на сході України, переселенцям і та членам їх сімей у межах компетенції психологічної служби;
- запобігання та профілактика булінгу в БТДЮ;
- здійснення якісного психологічного супроводу освітнього процесу в умовах карантину;
- профілактика стресових станів, пов'язаних із коронавірусом Covid-19.
ІІІ. Змістова частина
№ з/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи. |
Термін проведення |
Цільова група/аудиторія |
Відмітка про виконання |
І |
Діагностика |
|
|
|
1.1. |
Вивчення рівня адаптації новоприбулих вихованців
- Методика «Мій клас» |
протягом вересня - жовтня |
керівники гуртків
вихованці
|
|
1.2. |
Спостереження за вихованцями, вивчення їх адаптації, виявлення дітей, що відчувають стан дезадаптації та спостереження за психологічним кліматом в колективах. |
Вересень - жовтень |
вихованці |
|
1.3. |
Виявлення причин, що перешкоджають адаптації вихованців. Психологічне дослідження вихованців, які мають проблеми в адаптації
|
Листопад |
вихованці |
|
1.4. |
Дослідження індивідуальних особливостей вихованців
- діагностика «Конструктивний малюнок людини з геометричних фігур» |
Протягом Грудня - січня
|
вихованці |
|
1.5. |
Анкетування «Педагог очима дітей» |
Протягом року |
вихованці |
|
1.6. |
Діагностування педагогічного колективу. Тест « Психологічна атмосфера в педагогічному колективі» (А.Ф. фідера) |
Протягом року |
керівники гуртків |
|
1.7. |
Виявлення спрямованості інтересів вихованців - Методика «Палітра інтересів» |
Протягом січня |
вихованці |
|
1.8. |
Діагностика статусно-рольової позиції в мікроколективі гуртківців - Методика виявлення соціометричного статусу в групі |
Лютий |
вихованці |
|
1.9. |
Вивчення професійних намірів вихованців. |
протягом березня |
вихованці |
|
1.10. |
Діагностика тривожності дітей з метою виявлення та запобігання перенавантажень. |
протягом року |
вихованці |
|
1.11. |
Діагностика творчого потенціалу гуртківців (13-16 років).
|
квітень |
вихованці |
|
1.12. |
Діагностика типу акцентуації характеру. Опитувальник для ідентифікації типів акцентуацій характеру у підлітків. Модифікований С.І. Подмазіним (МПДО)
|
травень |
вихованці |
|
ІІ |
Профілактика |
|
|
|
2.1.
|
Підготовка рекомендацій батькам, керівникам гуртків щодо сприяння адаптації дітей до навчання в будинку творчості дітей та юнацтва. Виготовлення буклетів. |
вересень |
батьки, керівники гуртків |
|
2.2. |
Розробка заняття з елементами тренінгу для успішної адаптації гуртківців. «Давай знайомитись» |
вересень-жовтень |
вихованці |
|
2.3. |
Профілактика емоційного вигорання педагогів |
протягом року |
педагогічний колектив |
|
2.4. |
Підготовка інформаційних буклетів з профілактики наркоманії, тютюнопаління, алкоголізму, з питань поширення знань про ВІЛ/СНІД, контакт з ВІЛ-інфікованими, з протидії торгівлі людьми. |
протягом року |
психолог |
|
2.5. |
Розробка буклетів на тему «Батьки: прислухайтесь до мене» |
протягом року |
батьки |
|
2.6. |
Проведення ігор, вправ на розвиток групової взаємодії. |
протягом року |
вихованці |
|
2.7. |
Систематичні рекомендації батькам, педагогам, вихованцям. |
|
батьки педагоги вихованці |
|
2.8. |
Групова розвивальна робота з дітьми з метою розвитку навичок спілкування. |
листопад |
вихованці |
|
2.9. |
Вправи для розслаблення та зняття напруги в стресових ситуаціях. |
протягом року |
гуртківці, керівники гуртків |
|
2.10. |
Профілактика стресових станів пов'язаних із COVID-19. |
протягом року |
Вихованці, керівники гуртків |
|
2.11. |
Заняття з елементами тренінгу «Моя самооцінка» |
протягом року |
гуртківці |
|
2.12. |
Тренінгове антибулінгове заняття «Ти не один» |
грудень січень |
вихованці |
|
ІІІ
|
Корекція |
|
|
|
3.1. |
Проведення тематичних тренінгів. |
протягом року |
вихованці, керівники гуртків |
|
3.2. |
Корекційно – розвивальна робота з дітьми, які виявили риси дезадаптованості. |
протягом листопада |
вихованці |
|
3.3. |
Індивідуальні заняття з вихованцями , у яких будуть виявлені проблеми за результатами діагностики . |
протягом року |
вихованці |
|
3.4. |
Психологічний супровід вихованців під час проведення масових заходів. |
протягом року |
вихованці |
|
3.5. |
Заняття з елементами тренінгу «Дозволь собі бути щасливим» |
січень |
педагогічний колектив |
|
ІY |
Консультування |
|
|
|
4.1. |
Бесіди з керівниками гуртків з метою виявлення дітей, які мають ознаки дезадаптації. |
протягом жовтня |
керівники гуртків |
|
4.2. |
Консультації батьків, керівників гуртків щодо створення сприятливих умов для адаптації дітей в будинку творчості дітей та юнацтва. |
протягом вересня |
батьки, керівники гуртків |
|
4.3. |
Консультації батьків, керівників гуртків з питань особливостей виховання дітей. |
протягом року |
батьки, керівники гуртків |
|
4.4. |
Проведення індивідуальних консультацій з гуртківцями з сімей, що потрапили в складні життєві обставини. |
протягом року |
вихованці |
|
4.5. |
Проведення індивідуальних консультацій з гуртківцями, батьки яких виїхали за кордон. |
протягом року |
вихованці |
|
4.6. |
Проведення індивідуальних консультацій з гуртківцями , які постраждали внаслідок військових дій. |
протягом року |
вихованці |
|
4.7. |
Індивідуальні консультації учасників навчально -виховного процесу. |
за запитом |
Учасники освітнього процесу |
|
4.8. |
Індивідуальні консультації гуртківців щодо : - свідомого професійного самовизначення ; - вирішення особистих проблем; - взаємовідносини в сім’ї, з однолітками. |
протягом року |
вихованці |
|
4.9. |
Групова консультація для педагогів (тема за запитом) |
січень |
керівники гуртків |
|
4.10. |
Групові консультації для гуртківців «Моя самооцінка» «Безпечний інтернет» « Як впоратись з онлайн навчанням без стресу» |
листопад-лютий |
вихованці |
|
4.11. |
Індивідуальні бесіди з батьками за запитом. |
протягом року |
батьки |
|
V |
Просвіта |
|
|
|
5.1. |
Психологічна просвіта керівників гуртків (теми за запитом) |
протягом року |
керівники гуртків |
|
5.2. |
Періодичне поновлення просвітницьких матеріалів психологічної служби на сайті закладу, на сторінці закладу в соціальній мережі, на ресурсі Padlet. |
протягом року |
батьки, керівники гуртків |
|
5.3. |
Проведення просвітницьких занять з гуртківцями
|
протягом року |
вихованці |
|
5.4. |
Виступи на педагогічній раді.
|
протягом року |
педагогічний колектив |
|
5.5. |
Виступ на батьківських зборах
|
протягом року |
батьки |
|
5.6.
|
Поновлення просвітницьких матеріалів психологічної служби у інформаційному куточку будинку творчості. |
1 раз в місяць |
гуртківці, батьки, керівники гуртків |
|
5.7. |
Години спілкування: «Дружити справа не легка, але дружити треба вміти», «Емоції в житті людини», «Мій настрій», «Уміння пробачати» |
протягом року |
вихованці молодшого шкільного віку |
|
5.8. |
Години спілкування: «Ми проти паління! Ми здорове покоління!» «Цінність людини в її унікальності!» «Емоційний інтелект» «Вибір професії з багатьма невідомими» «Незабаром іспити» |
протягом року |
вихованці середнього та старшого шкільного віку
|
|
5.9. |
Проведення ігор, вправ на розвиток уяви, творчого мислення гуртківців. |
протягом року |
вихованці |
|
5.10. |
Проведення ігор, вправ спрямованих на допомогу у виборі професії. |
березень |
вихованці |
|
YІ |
Організаційно-методична робота |
|
|
|
6.1. |
Складання та затвердження плану роботи на рік. |
серпень |
психолог |
|
6.2. |
Складання планів роботи на місяць. |
до 5-го числа кожного місяця |
психолог |
|
6.3. |
Вивчення контингенту гуртківців, підготовка соціального паспорту навчального закладу
|
до 20 жовтня |
вихованці |
|
6.4. |
Виготовлення тестового матеріалу, наочності для просвітницької, розвивальної , корекційної роботи. |
протягом року |
психолог |
|
6.5. |
Підготовка до психолого-педагогічних семінарів, тренінгів |
протягом року |
психолог |
|
6.6. |
Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах. |
протягом року |
психолог |
|
6.7. |
Участь у навчально-методичних семінарах психологів району.
|
протягом року |
психологи району |
|
6.8. |
Розробка інформаційних буклетів. |
протягом року |
вихованці батьки |
|
6.9. |
Участь у роботі атестаційної комісії |
|
педагогічний колектив |
|
6.10. |
Підготовка до корекційних занять. |
протягом року |
психолог |
|
6.11. |
Робота в бібліотеці, самопідготовка.
|
протягом року |
психолог |
|
6.12. |
Підготовка, оформлення матеріалу для батьків та вихованців на ресурсі Padlet. |
протягом року |
вихованці батьки |
|
6.13. |
Узагальнення статистичного звіту. |
травень |
психолог |
|
YІІ |
Зв’язки з громадськістю |
|
|
|
7.1. |
Відвідування центру зайнятості. |
протягом року |
психолог |
|
7.2. |
Відвідування служби в справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
протягом року |
психолог |
|
7.3. |
Відвідування редакції газети «Зоря Надгориння» , «Партнер» з метою розширення психологічної просвіти серед жителів Ізяслава. |
протягом року |
психолог |
|
7.4. |
Систиматичне оновлення психологічної просвіти на сторінці закладу в соціальній мережі. |
протягом року |
батьки гуртківці керівники гуртків |
|