План роботи практичного психолога в позашкільному закладі

Про матеріал
План роботи практичного психолога позашкільного закладу освіти. Містить діагностичний напрямок, просвітницький, профілактичний, організаційно-методичний, корекційний, самоосвіта.
Перегляд файлу

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор Ізяславського будинку творчості дітей та юнацтва

_______________  Кушнірук С.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РІЧНИЙ ПЛАН

роботи практичного психолога

Самчук Оксани Артурівни

  Ізяславського будинку творчості дітей та юнацтва

на  2021-2022  навчальний рік

                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Вступ

                   Навантаження практичного психолога у Ізяславському будинку творчості дітей та юнацтва  становить 1 ставку. Психологічна служба  навчального закладу у своїй діяльності керується  Законом   України «Про освіту», «Про позашкільну  освіту», Положенням про психологічну службу,  актами Президента України, Програмами  діяльності та інструктивними  листами Міністерства освіти і науки України, розпорядженнями голів обласної і районної державних адміністрацій, наказами управління освіти і науки Хмельницької ОДА, районними програмами, іншими нормативними документами щодо розвитку психологічної служби освітньої галузі, а також - річним планом роботи. 

І. Аналітична частина

 Згідно  плану роботи на 2020-2021 навчальний рік у минулому році було проведено такі дослідження:

     -    дослідження адаптації новоприбулих гуртківців;

     -    діагностика  особливостей міжособистісних стосунків дитини в колективі;

     -    дослідження індивідуальних особливостей вихованців, які мають проблеми в адаптації;

     -    вивчення  професійних намірів вихованців;

  • діагностика тривожності , самооцінки;
  • діагностика особистості;
  • діагностика психологічної готовності дитини до навчання в школі;
  • діагностика психологічної компетенції  педагогічних працівників.
  • Діагностика творчості вихованців

        Також проводилась діагностика характеру, креативності, вивчення професійного типу особистості, анкетування щодо визначення здібностей  вихованців  та інші. З педагогічними працівниками проводилась діагностика на виявлення індивідуально-типологічних відмінностей. За результатами психодіагностичних методик надавались рекомендації. За минулий навчальний рік у груповій діагностиці було охоплено 260 осіб, у індивідуальній – 10.

       Проводились консультації на звернення з питань: адаптація дитини до нового колективу; як розвивати в дитини пам'ять, увагу; взаємовідносини в системі «вчитель-учень», взаємовідносини в системі «педагоги-батьки». Самовдосконалення, розвиток власних здібностей і компетенцій, професійне самовизначення. За запитом з батьками проводились бесіди з питань контролю емоційного стану під час дистанційного навчання.

       Із гуртківцями були проведенні заняття з елементами тренінгу «Толерантним бути модно», «Мій улюблений світ без насильства», «Права дитини», «#Не ведусь, я знаю, як спілкуватись в інтернеті», а також психологічні ігри спрямовані на згуртування колективу, розвиток пам'яті, уяви, уваги, мислення та розвиток творчості. Для керівників гуртків та вихованців проводились бесіди з психологічної просвіти.

       Відвідувались відкриті заняття та надавався їх аналіз. Виступала на педагогічних радах, готувала психологічну характеристику педагогічним працівникам, що атестувалися.

       Систематично здійснювалось оновлення інформації психологічної просвіти на електронному сайті, в мережі Фейсбук (група БТДЮ), на ресурсі Padlet  та в інформаційному куточку закладу.

ІІ. Цілепокладаюча частина.

Пріоритетним завданнями психологічної служби Ізяславського будинку творчості дітей та юнацтва у 2021-2022 навчальному році є:

- сприяння успішній соціалізації і адаптації вихованців  до закладу освіти, до  суспільного життя ;

- захист психічного здоров’я вихованців освітнього процесу, підвищення їх психологічної культури ;

- формування соціально-комунікативної компетентності обдарованих  дітей;

- сприяння  професійному самовизначенню вихованців, формуванню життєвої компетентності;

- розвиток навичок спілкування, групової взаємодії, мотивації до навчання.

- формування  у вихованців  нетерпиме ставлення до насильницьких моделей поведінки;

- надання психологічної  підтримки вихованцям із сімей , що постраждали внаслідок  бойових дій на сході України, переселенцям і  та членам їх сімей у межах компетенції психологічної служби;

- запобігання та профілактика булінгу в БТДЮ;

- здійснення якісного психологічного супроводу освітнього процесу в умовах  карантину;

- профілактика стресових станів, пов'язаних із коронавірусом Covid-19.

 

ІІІ. Змістова частина

 

 

          

з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи.

Термін

проведення

Цільова група/аудиторія

Відмітка про виконання

  І

Діагностика

 

 

 

 1.1.

 

Вивчення рівня  адаптації новоприбулих вихованців

  • Опитувальник «Поведінковий портрет» у модифікації А.І.Тінякової, Н.В. Сосновенко
  • Методика  «Школа тварин»

     -    Методика «Мій клас»

 

протягом вересня -

жовтня

 

керівники гуртків

 

вихованці

 

 

1.2.

 

Спостереження за вихованцями, вивчення їх адаптації, виявлення дітей, що відчувають стан дезадаптації та спостереження за психологічним кліматом в колективах.

 

Вересень - жовтень

 

вихованці

 

1.3.

 

Виявлення причин, що перешкоджають адаптації вихованців.

Психологічне дослідження вихованців, які мають проблеми в адаптації

  • проективна методика «Ьудинок. Дерево. Людина»
  • проективна методика «Неіснуюча тварина»

 

Листопад

 

вихованці

 

1.4.

 

Дослідження індивідуальних особливостей вихованців

  • тест Айзенка, методика Бєлова (вивчення типу темпераменту)

- діагностика «Конструктивний малюнок людини з геометричних фігур»

 

Протягом

Грудня - січня

 

 

вихованці

 

1.5.

 

Анкетування «Педагог очима дітей»

 

Протягом року

 

вихованці

 

1.6.

 

Діагностування педагогічного колективу.

Тест « Психологічна атмосфера в педагогічному колективі» (А.Ф. фідера)

 

 

Протягом року

 

керівники гуртків

 

 1.7.

 

Виявлення спрямованості  інтересів вихованців

- Методика «Палітра інтересів»

 

Протягом

січня

 

вихованці

 

 1.8.

 

Діагностика статусно-рольової позиції в мікроколективі гуртківців

- Методика виявлення соціометричного статусу в групі

 

Лютий

 

вихованці

 

1.9.

 

Вивчення  професійних намірів вихованців.

 

протягом

березня

 

вихованці

 

 1.10.

 

Діагностика  тривожності дітей з метою виявлення та запобігання перенавантажень.

 

протягом року

 

 вихованці

 

1.11.

 

Діагностика творчого потенціалу гуртківців (13-16 років).

  • Тест Торренса;
  • Опитувальник творчого потенціалу.

 

квітень

 

вихованці

 

1.12.

Діагностика типу акцентуації характеру.

Опитувальник для ідентифікації типів акцентуацій характеру у підлітків. Модифікований С.І. Подмазіним (МПДО)

 

травень

вихованці

 

ІІ

Профілактика

 

 

 

2.1.

 

Підготовка рекомендацій батькам, керівникам гуртків щодо сприяння адаптації  дітей до навчання  в будинку творчості  дітей та юнацтва. Виготовлення буклетів.

вересень

батьки, керівники гуртків

 

2.2.

Розробка заняття з елементами тренінгу для успішної адаптації гуртківців.

«Давай знайомитись»

вересень-жовтень

вихованці

 

2.3.

Профілактика емоційного вигорання педагогів

протягом року

педагогічний колектив

 

2.4.

Підготовка інформаційних  буклетів з профілактики наркоманії, тютюнопаління, алкоголізму, з питань  поширення знань про ВІЛ/СНІД, контакт з ВІЛ-інфікованими, з протидії торгівлі людьми.

протягом року

психолог

 

2.5.

Розробка буклетів на тему «Батьки: прислухайтесь до мене»

протягом року

батьки

 

2.6.

Проведення ігор, вправ на  розвиток групової взаємодії.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

протягом року

вихованці

 

2.7.

Систематичні рекомендації батькам, педагогам, вихованцям.

 

батьки

педагоги

вихованці

 

2.8.

Групова розвивальна робота з дітьми з метою розвитку навичок спілкування.

листопад

вихованці

 

2.9.

Вправи для розслаблення та зняття напруги в стресових ситуаціях.

протягом року

гуртківці, керівники гуртків

 

2.10.

Профілактика стресових станів пов'язаних із COVID-19.

протягом року

Вихованці,

керівники гуртків

 

2.11.

Заняття з елементами тренінгу «Моя самооцінка»

протягом року

гуртківці

 

2.12.

Тренінгове антибулінгове заняття «Ти не один»

грудень

січень

вихованці

 

ІІІ

 

                                Корекція

 

 

 

3.1.

Проведення тематичних тренінгів.

 

протягом року

вихованці, керівники гуртків

 

3.2.

Корекційно – розвивальна робота з дітьми, які виявили риси дезадаптованості.

протягом

листопада

вихованці

 

3.3.

Індивідуальні заняття з вихованцями , у яких будуть виявлені проблеми за результатами діагностики .

протягом року

вихованці

 

3.4.

Психологічний супровід вихованців під час проведення масових заходів.

протягом року

вихованці

 

3.5.

Заняття з елементами тренінгу «Дозволь собі бути щасливим»

січень

педагогічний колектив

 

ІY

Консультування

 

 

 

4.1.

Бесіди з керівниками гуртків з метою виявлення дітей, які мають ознаки дезадаптації.

протягом

жовтня

керівники гуртків

 

4.2.

Консультації батьків, керівників гуртків  щодо створення сприятливих умов  для адаптації дітей  в будинку творчості  дітей та юнацтва.

протягом

вересня

батьки,

керівники гуртків

 

4.3.

Консультації батьків, керівників гуртків з питань особливостей виховання дітей.

протягом

року

батьки,

керівники гуртків

 

 

4.4.

Проведення індивідуальних консультацій  з гуртківцями з сімей, що потрапили в складні життєві обставини.

протягом року

вихованці

 

4.5.

Проведення індивідуальних консультацій  з гуртківцями, батьки яких виїхали за кордон.

протягом року

 вихованці

 

4.6.

Проведення індивідуальних консультацій  з гуртківцями , які постраждали внаслідок військових дій.

протягом року

вихованці

 

4.7.

Індивідуальні консультації  учасників навчально -виховного процесу.

за запитом

Учасники освітнього процесу

 

4.8.

Індивідуальні консультації гуртківців   щодо :

 - свідомого  професійного самовизначення ;

 - вирішення особистих проблем;

 -  взаємовідносини в сім’ї, з однолітками.

протягом року

вихованці

 

4.9.

Групова консультація для педагогів

(тема за запитом)

січень

керівники гуртків

 

4.10.

Групові консультації для гуртківців

«Моя самооцінка»

«Безпечний інтернет»

« Як впоратись з онлайн навчанням без стресу»

листопад-лютий

вихованці

 

4.11.

Індивідуальні бесіди з батьками за запитом.

протягом року

батьки

 

V

Просвіта

 

 

 

5.1.

Психологічна просвіта керівників гуртків

(теми за запитом)

протягом року

керівники гуртків

 

5.2.

Періодичне поновлення  просвітницьких матеріалів психологічної служби на сайті закладу, на сторінці закладу в соціальній мережі, на ресурсі Padlet.

протягом року

батьки,

керівники гуртків

 

5.3.

Проведення  просвітницьких занять з гуртківцями

 

протягом року

вихованці

 

5.4.

Виступи на педагогічній раді.

 

протягом року

педагогічний колектив

 

5.5.

Виступ на батьківських зборах

 

протягом року

батьки

 

5.6.

 

Поновлення просвітницьких матеріалів психологічної служби у  інформаційному  куточку будинку творчості.

1 раз в місяць

гуртківці,

батьки, керівники гуртків

 

5.7.

Години спілкування:

«Дружити справа не легка, але дружити треба вміти»,

«Емоції в житті людини»,

«Мій настрій»,

 «Уміння пробачати»

протягом року

вихованці молодшого шкільного віку

 

5.8.

Години спілкування:

 «Ми проти паління! Ми здорове покоління!»

 «Цінність людини в її унікальності!»

«Емоційний інтелект»

 «Вибір професії з багатьма невідомими»

 «Незабаром іспити»

протягом року

вихованці середнього та старшого   шкільного віку

 

 

5.9.

Проведення ігор, вправ на розвиток уяви,  творчого мислення гуртківців.

протягом року

вихованці

 

5.10.

Проведення ігор, вправ спрямованих на допомогу у виборі професії.

березень

вихованці

 

YІ

Організаційно-методична робота

 

 

 

6.1.

Складання та затвердження плану роботи  на рік.

серпень

психолог

 

6.2.

Складання планів роботи  на місяць.

до 5-го числа кожного місяця

психолог

 

6.3.

Вивчення контингенту гуртківців, підготовка соціального паспорту  навчального закладу

 

до 20 жовтня

вихованці

 

6.4.

Виготовлення тестового матеріалу, наочності для  просвітницької, розвивальної , корекційної роботи.

протягом року

психолог

 

6.5.

Підготовка до психолого-педагогічних семінарів, тренінгів

протягом року

психолог

 

6.6.

Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах.

протягом року

психолог

 

6.7.

Участь у навчально-методичних семінарах психологів району.

 

протягом  року

психологи району

 

6.8.

Розробка інформаційних буклетів.

протягом року

вихованці

батьки

 

6.9.

Участь у роботі атестаційної комісії

 

педагогічний колектив

 

6.10.

Підготовка до  корекційних занять.

протягом

року

психолог

 

6.11.

Робота в бібліотеці, самопідготовка.

 

протягом

року

психолог

 

6.12.

Підготовка, оформлення матеріалу для батьків та вихованців на ресурсі Padlet.

протягом

року

вихованці

батьки

 

6.13.

Узагальнення статистичного звіту.

травень

психолог

 

YІІ

     Зв’язки з громадськістю

 

 

 

7.1.

Відвідування центру зайнятості.

протягом

року

психолог

 

7.2.

Відвідування служби в справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

протягом

року

психолог

 

7.3.

Відвідування редакції газети «Зоря Надгориння» , «Партнер» з  метою розширення психологічної просвіти серед жителів Ізяслава.

протягом року

психолог

 

7.4.

Систиматичне оновлення психологічної просвіти на сторінці закладу в соціальній мережі.

протягом року

батьки

гуртківці

керівники гуртків

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
11 січня 2022
Переглядів
1752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку