План роботи психолога на 2024-2025 навчальний рік

Про матеріал

План роботи практичного психолога на 2024-2025 навчальний рік. ВСТУП

Психологічна служба закладу забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти.

Перегляд файлу

Затверджую

директор

                         __________                                                                                    

              

       

        

 

 

 

РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ

практичного психолога

на 2024-2025 навчальний рік

 


ВСТУП

Психологічна служба закладу забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти.

Річний план роботи практичного психолога складений на основі:

  •                      Лист МОН  від 08.08.2024  №21/ 08-1233   Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році»;
  •                      Застосування діагностичних мінімумів в діяльності працівників психологічної служби: практичий посібник / за заг. ред. В. Г. Панка. 2-ге вид., доповн. і переробл. Київ 2024;
  •                      Лист МОН Про методичні рекомендації щодо соціалізації та інтеграції дітей внутрішньо переміщених осіб у громаді від 22.07.2024 № 1/13007-24;
  •                      Лист МОН “Про методичні рекомендації “Безпечне освітнє середовище: надання індивідуальної підтримки учням з ООП під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації” від 03.08.2023 № 1/11479-29;
  •                      Лист МОН від 18.04.2023 № 4/5449-23 «Щодо проведення в закладах освіти правопросвітницьких заходів до Міжнародного дня протидії булінгу (День боротьби з цькуванням)»;
  •                      Розпорядження КМУ від 02.06.2023 № 496-р «Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2025 року»;
  •                      Лист МОН від 15.11.2022 № 4/3297-22 «Щодо міжнародної акції «16 днів проти насильства»»;
  •                      Лист МОН від 22.06.2022 № 1/6885-22 «Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному зі збройною агресією російської федерації на території України»;
  •                      Лист МОН від 14.06.2022 № 1/6355-22 «Про Рекомендації щодо усунення ризиків торгівлі людьми у зв'язку з війною в Україні та гуманітарною кризою»;
  •                      Лист МОН від 13.05.2022 № 1/5119-22 «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні»;
  •                      Закон України від 16.11.2022 № 2759-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання та протидії мобінгу (цькуванню)»;
  •                      Розпорядження КМУ № 1163-р від 20.12.2022 року «Про схвалення Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року та затвердження операційного плану заходів на 2022-2024 роки з її реалізації»;
  •                      Лист МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії»;
  •                      Лист МОН № 1/3737-22 від 29.03.2022 "Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні";
  •                      Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 "Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України";
  •                      Лист МОН від 04.04.2022 № 1/3872-22 «Про методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій»;
  •                      Лист ІМЗО від 04.04.2022 № 22.1/10-434 «Кращі практики психолого-педагогічного супроводу та підтримки учасників освітнього процесу в умовах воєнних дій і збройних конфліктів»;
  •                      Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»;
  •                      ст. 21, 22 Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» 1999 р;
  •                      Лист МОН Про затвердження професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти» від 30.11.2020 № 6\1427-20;
  •                      Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 “Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України”;
  •                      Наказ МОН Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти від 28.12.2019 № 1646;
  •                      Наказ МОН від від 06.08.2018 р. № 609 Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти;
  •                      Етичний кодекс психолога від 18.12.1990;
  •                      Наказ МОН від 03.05.99. № 127 Про дозвіл батьків;
  •                      Лист МОН від 27.08. 2000. № 1/9 – 352 Про ведення документації і звітності психологічної служби;
  •                      Наказ МОН від 19.10.01. № 691 Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів;
  •                      Наказ МОН від 20.04.01. № 330 Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах;
  •                      Наказ МОН від 15.06.2004 р.№ 1/9-324 Про внесення змін і доповнень до нормативної чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів; 
  •                      Лист МОН від 14.02.05. № 1/9 – 64 Про тривалість робочого тижня практичних психологів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів;
  •                      Наказ МОН від 08.12.05 № 1/9 – 701 Про освітній кваліфікаційний рівень практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів;
  •                      Лист МОН Від 30.10. 2018р. № 1/9-656 “Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей ”;
  •                      Лист МОН Від 29.12.2018р. № 1/9-790 “Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашнього насильству та булінгу”;
  •                      Конвенції  ООН  «Про права дитини»;
  •                      Загальної декларації прав людини.

Мережа психологічної служби закладу: практичний психолог -  0,5 ставки, соціальний педагог - 0.

 

І. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА

 

У 2023-2024 н.р. практичний психолог працювала за такими напрямками:

  1.               профілактика та виявлення булінгу/кібербулінгу/мобінгу, профілактика суїцидальної поведінки, профілактика правопорушень, вживання наркотичних та психотропних речовин серед неповнолітніх;
  2.               підтримка та інтеграціїя  ВПО;
  3.               подолання дитячої безпритульності та бездоглядності; 
  4.               психолого-педагогічний супровід дітей з ООП;
  5.               професійна орієнтація здобувачів освіти;
  6.               запобігання та протидія домашнього насильства.

Психологічні та соціальні наслідки збройного конфлікту для кожної людини можуть бути гострими в короткостроковій перспективі та підривати психічне здоров’я в довгостроковій перспективі. Існує висока ймовірність того, що такі прояви стануть хронічними і потребуватимуть довготривалих втручань та підтримки. Тому, одним із головних завдань  психологічної служби у 2023- 2024 н.р. була психологічна підтримка всіх учасників НВП для зменшення стресу та пов’язаних з ним проявів.

Були проведені заходи до акції «16 днів проти насильства». Протягом тижня психолог проводила розвивально-профілактичні заняття, розміщувалися матеріали на сайті закладу та на сторінці закладу у Facebook.

Проводились корекційні заняття з дітьми з особливими потребами. Особливу увагу приділяла для роботи з вчителями, що працюють в  інклюзивних класах та асистентами вчителя для особливих дітей, приймала участь у засіданнях команди психологічного супроводу дітей з ООП, розробці  індивідуальних програм розвитку для учнів, що навчаються за  інклюзивною формою навчання, надавала рекомендації щодо покращення результатів та підбору навчальних завдань. Проводила індивідуальне консультування для батьків особливих дітей, психологічну просвіту  як розвивати комунікативні, пізнавальні здібності особливої дитини, враховуючи нозологію.

На протязі року проводила профорієнтаційну роботу з учнями 9 та 11 класів. Для батьків надавались консультації «Про вступну кампанію в умовах війни».

Розповсюджувала матеріали Всеукраїнської програми ментального здоров’я “Ти як?” на сайті закладу, сторінці Фейсбук.

Презентувала досвід роботи на ММО:

23.10.2023 р. “Досвід роботи практичного психолога на освітньому ХАБі”

19.01.2024 засідання міської групи психологічної підтримки “Ресурсна мандалотерапія”

Також ділиться своїм досвідом роботи з іншими та публікує свої розробки на сайті На урок за що має Подяку за поповнення бібліотеки проекту “На урок” авторськими розробками.

 

ІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАЮЧА ЧАСТИНА

 

Методична тема практичного психолога психологічної служби закладу:

«Забезпечення психологічного супроводу здобувачів освіти під час військового стану».

 

 

 

Пріоритетні напрями роботи та завдання на 2024-2025 навчальний рік:

  •          здійснювати психологічну підтримку здобувачів освіти з числа внутрішньо переміщених осіб та тих, хто виїхав за кордон;
  •          здійснювати психологічне і соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативну і просвітницьку роботу з батьками;
  •          посилити профілактичні заходи у закладах освіти щодо неприпустимості вживання алкоголю та психоактивних, наркотичних речовин підлітками;
  •          посилити профілактичну роботу з подолання правопорушень, злочинності, ігроманії серед неповнолітніх;
  •          забезпечити захист прав і свобод дітей, сприяти створенню безпечного

середовища (запобігання насильству в закладі освіти, домашньому насильству, торгівлі людьми тощо);

  •                      проводити просвітницько-профілактичні заходи щодо підвищення рівня знань учасників освітнього процесу з питань статевого виховання, ВІЛ/СНІДУ, запобігання суїцидальним проявам і нахилам серед учасників освітнього процесу тощо;
  •                      надавати фахову допомогу педагогам у оволодінні практичними навичками щодо надання здобувачам освіти допомоги в умовах війни; відновленню емоційної стабільності в стресовій ситуації, розвитку психологічної стійкості учасників освітнього процесу, надолуження освітніх втрат;
  •                      проводити соціально-педагогічну і психологічну просвітницьку діяльність, інформувати усіх учасників освітнього процесу з питань збереження їхнього соціального благополуччя та психічного здоров’я;
  •                      проводити роботу з ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічно допомоги учасникам освітнього процесу.

ІІІ. Змістова частина

№ з/п

Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти

Термін проведення

Цільова аудиторія

Відмітка про виконання

  1. Психодіагностика

1.1

Діагностика адаптації учнів 1 класу до навчання в школі:

  •   спостереження за мікрокліматом у класному колективі, стилем спілкування учнів з учителем та один з одним під час уроків

Вересень-жовтень

Учні 1-го класу

 

1.2

Діагностика адаптація учнів 5 класів до навчання :

  •   спостереження за мікрокліматом у класному колективі, стилем спілкування учнів з учителем та один з одним під час уроків (відвідування уроків) та в позаурочний час

Вересень-жовтень

Учні 5-го класу

 

1.3

Індивідуальна  та групова діагностика

За запитом

Батьки, учні, педагоги

 

1.4

Вивчення професійних інтересів і нахилів учнів

Березень

Учні 9, 11 класів

 

1.5

Діагностика щодо вивчення  емоційного стану учнів (виявлення випадків насилля в родині)

Листопад

Грудень

Січень

Лютий

Березень 

2-3 класи

4-5 класи

6-7 класи

8-9 класи

10-11 класи

 

1.6

Діагностика, щодо виявлення учнів схильних до суїциду та наявність депресії

Квітень

8-11 класи

 

1.7

Оцінка рівня булінгу і ресурсів протистояння цькуванню в закладі освіти

Протягом року

5-11 класи

 

  1. Профілактика

2.1

Профілактика та виявлення булінгу/кібербулінгу/мобінгу

Орієнтовна тематика проведення годин психолога:

«Дружити треба вміти»;

«Нік Вуйчич про булінг у школі»;

«Моя поведінка у конфліктній/ небезпечній ситуації»;

«Кібербулінг або агресія в інтернеті: Способи розпізнання і захист»;

«Конфлікти. Типи конфліктів. Знаходження конструктивного виходу з конфліктної ситуації»;

«Як не стати учасником булінгу»;

«Кібербулінг як проблема порушення прав людини»

Протягом року

Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки

 

2.2

Профілактика суїцидальної поведінки серед учнів і попередження негативних проявів поведінки та збереження здоров’я

Орієнтовна тематика проведення годин психолога:

«Здоров'я - цінність людини»;

«Вчимося знімати втому»;

«З ким я можу порадитись»;

 «Особливості фізіологічного та психічного розвитку юнаків і дівчат»;

 «Молодь за здоровий спосіб життя»

Протягом року

Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки

 

2.3

Профілактика правопорушень, вживання наркотичних та  психотропних речовин серед неповнолітніх

Орієнтовна тематика проведення годин психолога:

«Алкоголізм - потреба чи залежність»; 

«Право на життя»;

«Палити – не модно»;

«Вік, з якого наступає кримінальна відповідальність»;

«Особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх в межах сучасного законодавства»;

«Чи є застосування сили засобом самоствердження?»;

«Відповідальність моїх батьків за мої вчинки»

Протягом року

Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки

 

2.4

Профілактика дитячої безпритульності і бездоглядності

Орієнтовна тематика проведення годин психолога::

«Перш ніж зробити – подумай!»;

«Як не стати жертвою злочину»;

«Дерево роздумів»;

«Кримінальна відповідальність неповнолітніх»;

«Культура поведінки в громадських місцях»;

«Яка людина заслуговує на повагу інших?»;

«Чи важко бути вихованою людиною»; 

«Моє сьогодні – основа мого завтра»

Протягом року

Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки

 

2.5

Профілактика торгівлі людьми

Тематика запланованих годин психолога (за програмою  «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»):

«Мої права та обов’язки»;

«Як приймати рішення»;

«Торгівля людьми як небезпека життя»;

«Міжнародна солідарність проти найгірших форм дитячої праці»;

«Як будувати стосунки з іншими»;

«Як протидіяти тиску/як сказати ні»;

«Торгівля людьми як порушення прав людини»;

«Міжнародне законодавство щодо протидії торгівлі людьми різних форм експлуатації»

Протягом року

Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки

 

  1. Корекційно-розвиткова робота

3.1

Корекційна робота за результатами діагностики

Протягом року

Учні 1-11 класів

 

3.2

Індивідуальна корекційна робота з учнями з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти

Протягом року

Учні 1, 2, 5, 8 класів

 

  1. Навчальна діяльність

 

 

 

 

 

  1. Консультативна робота

5.1

Консультації для батьків, учнів, вчителів

Протягом року

Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки

 

5.2

Надання рекомендацій щодо успішної адаптації першокласників та п’ятикласників до школи

1-й тиждень, за запитом

Вчителі, батьки

 

5.3

Консультування батьків, педагогів, учнів за результатами діагностики

Протягом року

Класні керівники, батьки, учні

 

5.4

Консультації для внутрішньо переміщених осіб

П’ятниця

 

 

  1. Просвітницько-профілактична  робота

6.1

Психологічний супровід процесу професійного самовизначення учнів

Орієнтовна тематика проведення годин психолога:

«Калейдоскоп професій»;

«Дорога в завтра»;

«Шляхи які ми обираємо»;

«Мій професійний вибір» (за програмою  «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»)

Протягом року

Учні 8-11 класів

 

6.2

Інформаційна кампанія до Європейського дня проти торгівлі людьми 18 жовтня:

Поширення буклету «Не стань жертвою торгівлі людьми!»;

«Вплив телебачення та Інтернету на молодь»

Жовтень

8-11 класи

 

6.3

«Труднощі адаптації п’тикласників у школі»

Вересень

Батьки 5-го  класу

 

6.4

«Труднощі адаптації першокласників у школі»

Вересень

Батьки 1-го  класу

 

6.5

«На порозі дорослого життя»

Січень

Батьки 11-го класу

 

  1. Організаційно-методична робота

7.1

Складання плану роботи на рік

Вересень

Практичний психолог

 

7.2

Розробка рекомендацій, пам’яток, буклетів для батьків, педагогів, учнів

Протягом року

Практичний психолог

 

7.3

Підготовка до проведення тренінгових занять, ділових ігор, тематичних, індивідуальних та групових консультацій, факультативних занять, годин спілкування, виступів на семінарах, пед.нарадах, батьківських зборах, круглих столах

Протягом року

Практичний психолог

 

7.4

Самоосвіта, перегляд вебінарів, курси підвищення кваліфікації

Протягом року

Практичний психолог

 

7.5

Участь в навчально-методичних семінарах  психологів

Протягом року

Практичний психолог

 

7.6

Поповнення методичних матеріалів

Протягом року

Практичний психолог

 

7.7

Співпраця з місцевими органами влади та громадським самоврядуванням

Протягом року

Практичний психолог

 

7.8

Співпраця з Комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр»

Протягом року

Практичний психолог

 

7.9

Відвідування уроків, занять, заходів

Протягом року

Практичний психолог

 

7.10

Робота з матеріалами «Пошти довіри»

Кожен місяць до 25 числа

Практичний психолог

 

7.11

Розміщення рекомендацій на сайті закладу, сторінці Фейсбук, кабінеті практичного психолога ліцею

Середа 1-й тиждень та 3-й тиждень

Практичний психолог

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Дмитрівна Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вишнівськп Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Вишнівськп Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Вишнівськп Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Вишнівськп Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Вишнівськп Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Вишнівськп Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Вишнівськп Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Вишнівськп Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Вишнівськп Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
13 вересня
Переглядів
7145
Оцінка розробки
5.0 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку