План роботи практичного психолога на 2024-2025 навчальний рік. ВСТУП
Психологічна служба закладу забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти.
Затверджую
директор
__________
РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ
практичного психолога
на 2024-2025 навчальний рік
ВСТУП
Психологічна служба закладу забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти.
Річний план роботи практичного психолога складений на основі:
Мережа психологічної служби закладу: практичний психолог - 0,5 ставки, соціальний педагог - 0.
І. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА
У 2023-2024 н.р. практичний психолог працювала за такими напрямками:
Психологічні та соціальні наслідки збройного конфлікту для кожної людини можуть бути гострими в короткостроковій перспективі та підривати психічне здоров’я в довгостроковій перспективі. Існує висока ймовірність того, що такі прояви стануть хронічними і потребуватимуть довготривалих втручань та підтримки. Тому, одним із головних завдань психологічної служби у 2023- 2024 н.р. була психологічна підтримка всіх учасників НВП для зменшення стресу та пов’язаних з ним проявів.
Були проведені заходи до акції «16 днів проти насильства». Протягом тижня психолог проводила розвивально-профілактичні заняття, розміщувалися матеріали на сайті закладу та на сторінці закладу у Facebook.
Проводились корекційні заняття з дітьми з особливими потребами. Особливу увагу приділяла для роботи з вчителями, що працюють в інклюзивних класах та асистентами вчителя для особливих дітей, приймала участь у засіданнях команди психологічного супроводу дітей з ООП, розробці індивідуальних програм розвитку для учнів, що навчаються за інклюзивною формою навчання, надавала рекомендації щодо покращення результатів та підбору навчальних завдань. Проводила індивідуальне консультування для батьків особливих дітей, психологічну просвіту як розвивати комунікативні, пізнавальні здібності особливої дитини, враховуючи нозологію.
На протязі року проводила профорієнтаційну роботу з учнями 9 та 11 класів. Для батьків надавались консультації «Про вступну кампанію в умовах війни».
Розповсюджувала матеріали Всеукраїнської програми ментального здоров’я “Ти як?” на сайті закладу, сторінці Фейсбук.
Презентувала досвід роботи на ММО:
23.10.2023 р. “Досвід роботи практичного психолога на освітньому ХАБі”
19.01.2024 засідання міської групи психологічної підтримки “Ресурсна мандалотерапія”
Також ділиться своїм досвідом роботи з іншими та публікує свої розробки на сайті На урок за що має Подяку за поповнення бібліотеки проекту “На урок” авторськими розробками.
ІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАЮЧА ЧАСТИНА
Методична тема практичного психолога психологічної служби закладу:
«Забезпечення психологічного супроводу здобувачів освіти під час військового стану».
Пріоритетні напрями роботи та завдання на 2024-2025 навчальний рік:
середовища (запобігання насильству в закладі освіти, домашньому насильству, торгівлі людьми тощо);
ІІІ. Змістова частина
№ з/п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Цільова аудиторія |
Відмітка про виконання |
|
||||
1.1 |
Діагностика адаптації учнів 1 класу до навчання в школі:
|
Вересень-жовтень |
Учні 1-го класу |
|
1.2 |
Діагностика адаптація учнів 5 класів до навчання :
|
Вересень-жовтень |
Учні 5-го класу |
|
1.3 |
Індивідуальна та групова діагностика |
За запитом |
Батьки, учні, педагоги |
|
1.4 |
Вивчення професійних інтересів і нахилів учнів |
Березень |
Учні 9, 11 класів |
|
1.5 |
Діагностика щодо вивчення емоційного стану учнів (виявлення випадків насилля в родині) |
Листопад Грудень Січень Лютий Березень |
2-3 класи 4-5 класи 6-7 класи 8-9 класи 10-11 класи |
|
1.6 |
Діагностика, щодо виявлення учнів схильних до суїциду та наявність депресії |
Квітень |
8-11 класи |
|
1.7 |
Оцінка рівня булінгу і ресурсів протистояння цькуванню в закладі освіти |
Протягом року |
5-11 класи |
|
|
||||
2.1 |
Профілактика та виявлення булінгу/кібербулінгу/мобінгу Орієнтовна тематика проведення годин психолога: «Дружити треба вміти»; «Нік Вуйчич про булінг у школі»; «Моя поведінка у конфліктній/ небезпечній ситуації»; «Кібербулінг або агресія в інтернеті: Способи розпізнання і захист»; «Конфлікти. Типи конфліктів. Знаходження конструктивного виходу з конфліктної ситуації»; «Як не стати учасником булінгу»; «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» |
Протягом року |
Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки |
|
2.2 |
Профілактика суїцидальної поведінки серед учнів і попередження негативних проявів поведінки та збереження здоров’я Орієнтовна тематика проведення годин психолога: «Здоров'я - цінність людини»; «Вчимося знімати втому»; «З ким я можу порадитись»; «Особливості фізіологічного та психічного розвитку юнаків і дівчат»; «Молодь за здоровий спосіб життя» |
Протягом року |
Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки |
|
2.3 |
Профілактика правопорушень, вживання наркотичних та психотропних речовин серед неповнолітніх Орієнтовна тематика проведення годин психолога: «Алкоголізм - потреба чи залежність»; «Право на життя»; «Палити – не модно»; «Вік, з якого наступає кримінальна відповідальність»; «Особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх в межах сучасного законодавства»; «Чи є застосування сили засобом самоствердження?»; «Відповідальність моїх батьків за мої вчинки» |
Протягом року |
Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки |
|
2.4 |
Профілактика дитячої безпритульності і бездоглядності Орієнтовна тематика проведення годин психолога:: «Перш ніж зробити – подумай!»; «Як не стати жертвою злочину»; «Дерево роздумів»; «Кримінальна відповідальність неповнолітніх»; «Культура поведінки в громадських місцях»; «Яка людина заслуговує на повагу інших?»; «Чи важко бути вихованою людиною»; «Моє сьогодні – основа мого завтра» |
Протягом року |
Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки |
|
2.5 |
Профілактика торгівлі людьми Тематика запланованих годин психолога (за програмою «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»): «Мої права та обов’язки»; «Як приймати рішення»; «Торгівля людьми як небезпека життя»; «Міжнародна солідарність проти найгірших форм дитячої праці»; «Як будувати стосунки з іншими»; «Як протидіяти тиску/як сказати ні»; «Торгівля людьми як порушення прав людини»; «Міжнародне законодавство щодо протидії торгівлі людьми різних форм експлуатації» |
Протягом року |
Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки |
|
|
||||
3.1 |
Корекційна робота за результатами діагностики |
Протягом року |
Учні 1-11 класів |
|
3.2 |
Індивідуальна корекційна робота з учнями з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
Протягом року |
Учні 1, 2, 5, 8 класів |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
5.1 |
Консультації для батьків, учнів, вчителів |
Протягом року |
Учні 1 – 11 класів, педагоги, батьки |
|
5.2 |
Надання рекомендацій щодо успішної адаптації першокласників та п’ятикласників до школи |
1-й тиждень, за запитом |
Вчителі, батьки |
|
5.3 |
Консультування батьків, педагогів, учнів за результатами діагностики |
Протягом року |
Класні керівники, батьки, учні |
|
5.4 |
Консультації для внутрішньо переміщених осіб |
П’ятниця |
|
|
|
||||
6.1 |
Психологічний супровід процесу професійного самовизначення учнів Орієнтовна тематика проведення годин психолога: «Калейдоскоп професій»; «Дорога в завтра»; «Шляхи які ми обираємо»; «Мій професійний вибір» (за програмою «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція») |
Протягом року |
Учні 8-11 класів |
|
6.2 |
Інформаційна кампанія до Європейського дня проти торгівлі людьми 18 жовтня: Поширення буклету «Не стань жертвою торгівлі людьми!»; «Вплив телебачення та Інтернету на молодь» |
Жовтень |
8-11 класи |
|
6.3 |
«Труднощі адаптації п’тикласників у школі» |
Вересень |
Батьки 5-го класу |
|
6.4 |
«Труднощі адаптації першокласників у школі» |
Вересень |
Батьки 1-го класу |
|
6.5 |
«На порозі дорослого життя» |
Січень |
Батьки 11-го класу |
|
|
||||
7.1 |
Складання плану роботи на рік |
Вересень |
Практичний психолог |
|
7.2 |
Розробка рекомендацій, пам’яток, буклетів для батьків, педагогів, учнів |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
7.3 |
Підготовка до проведення тренінгових занять, ділових ігор, тематичних, індивідуальних та групових консультацій, факультативних занять, годин спілкування, виступів на семінарах, пед.нарадах, батьківських зборах, круглих столах |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
7.4 |
Самоосвіта, перегляд вебінарів, курси підвищення кваліфікації |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
7.5 |
Участь в навчально-методичних семінарах психологів |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
7.6 |
Поповнення методичних матеріалів |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
7.7 |
Співпраця з місцевими органами влади та громадським самоврядуванням |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
7.8 |
Співпраця з Комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр» |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
7.9 |
Відвідування уроків, занять, заходів |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
7.10 |
Робота з матеріалами «Пошти довіри» |
Кожен місяць до 25 числа |
Практичний психолог |
|
7.11 |
Розміщення рекомендацій на сайті закладу, сторінці Фейсбук, кабінеті практичного психолога ліцею |
Середа 1-й тиждень та 3-й тиждень |
Практичний психолог |
|
1