Даний матеріал про діяльність методичного об'єднання вчителів природничого циклу та створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу.
1
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням методичної ради
протокол № _____ від _______
Голова ради,
заступник директора з НВР
_______ Л.Г. Царук
План роботи
шкільного методичного об’єднання
вчителів природничо – математичного циклу
Кочубіївської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
Уманської районної ради Черкаської області
на 2016/2017 навчальний рік
Керівник методичного об’єднання
Параскун О. П.
Науково-методична тема, над якою працює навчальний заклад:
«Забезпечення ефективності та якості освіти шляхом розвитку професійної компетентності педагогів в умовах впровадження Школи сприяння здоров’ю та на засадах гуманної педагогіки»
Тема, над якою працює методичне об’єднання:
«Творче використання різновидів інноваційних методів навчання на уроках природничо - математичного циклу, умінь їх оптимально реалізувати на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій».
ЗМІСТ
Розділ 1. Вступ……………………………………………………………………4
Розділ 2. Тематика засідань методичного об’єднання природничо-математичного циклу на 2016-2017 н.р…………………………………………8
Розділ 3. Відомості про членів методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу……………………………………………..10
Розділ 4. Інформація про вчителів……………………………………………...12
Розділ 5. Інформація щодо викладання предмету…………………………….13
Розділ 6. Форма підвищення кваліфікації у наступному році………………..15
Розділ 7. Вивчення та узагальнення педагогічного досвіду………………….17
Розділ 8. Молоді вчителі………………………………………………………...18
Розділ 9. Участь у формах методичної роботи………………………………...19
Розділ 10. Результати моніторингових досліджень…………………………..20
Розділ 11. Взаємовідвідування уроків…………………………………………21
Розділ 12. План роботи з молодими педагогами (0-3 роки) МО вчителів природничо – математичного циклу…………………………………………...22
Розділ1. ВСТУП
Діяльність методичного об’єднання вчителів природничого циклу у 2015-2016 навчальному році була спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення предметів природничого циклу в 2015-2016 навчальному році, виконання державних програм викладання предметів природничого циклу, створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу.
Робота ШМО вчителів природничо-математичного циклу проводиться відповідно із темою школи: «Забезпечення ефективності та якості освіти шляхом розвитку професійної компетентності педагогів в умовах впровадження Школи сприяння здоров’ю та на засадах гуманної педагогіки».
Метою якої є формування високоосвіченої, ініціативної особистості, спроможної реалізувати себе в різних сферах сучасного суспільства.
Усі вчителі МО активно впроваджують в основній та старшій школі новітні педагогічні технології, а саме: особистісно - орієнтоване навчання, модульно-розвивальну систему, ігрові технології, метод проектів, технології розвивального навчання, інтерактивні методи навчання.
Протягом навчального року на базі школи був проведений семінар для молодих вчителів, відкриті уроки проводили:
- Давиденко Василь Андрійович, вчитель фізики, тема уроку: «Закон Джоуля – Ленца. Теплова дія струму. Електронагрівальні прилади» (9 кл.);
- Осадченко Андрій Петрович, вчитель біології та географії, тема уроку: «Німеччина – флагман Євросоюзу» (10 кл.);
- Ткаченко Віталіна Володимирівна, вчитель математики, інформатики, тема уроку: «Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками» (5 кл.).
У 2015-2016 навчальному році учасниками шкільних предметних олімпіад з біології, географії, математики, хімії, фізики, інформатики було 43 учні, районної – 5 учнів, обласної – 1 учень 11 класу Осадченко Ігор став призером обласної олімпіади з географії.
Учні 2-9 класів , а саме 19 учнів взяли участь у Всеукраїнському математичному конкурсі «Кенгуру», 4 з них отримали добрі і високі результати.
Протягом 2015-2016 навчального року атестацію пройшла вчитель біології та хімії Параскун Оксана Павлівна. За результатами атестації Параскун О.П. було присвоєно першу кваліфікаційну категорію.
Курси підвищення кваліфікації з 22.02.16 до 18.05.16 року пройшов Давиденко Василь Андрійович, учитель фізики, трудового навчання та технологій. Вчитель розробив тести з модулю «Фахова підготовка» в он-лайн режимі за спеціальністю фізика.
Вчителями школи були підготовлені виступи на педагогічні ради, доповіді на районні семінари.
Основні завдання МО
на 2016-2017 навчальний рік.
6. Вивчати, аналізувати нормативні, інструкційні, методичні матеріали.
Розділ 2. Тематика засідань
роботи методичного об’єднання вчителів природничо - математичного циклу на 2016-2017 навчальний рік
Керівник ШМО – учитель хімії Параскун Оксана Павлівна
|
Відповідальний |
Дата |
|
|
Серпень |
|
|
1 |
Аналіз роботи за 2015-2016 н.р.,завдання на 2016 -2017 н.р. Обговорення і затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2016-2017 н. р.
|
Параскун О.П. |
|
2 |
Затвердження плану проведення предметних тижнів в 2016-2017 н. р.
|
Осадченко А.П. |
|
3 |
Обговорення навчальних програм з природничо-математичних дисциплін, підручників, рекомендацій Міністерства освіти й науки України, щодо викладання предметів.
|
Кисіль А.О. |
|
4 |
Використання комп’ютерних та текстових технологій в старшій школі. |
Давиденко В.А. |
|
|
Жовтень |
|
|
1 |
Досвід роботи з обдарованими дітьми.
|
Осадченко А.П. |
|
2 |
Активізація пізнавальної діяльності методом проектів. |
Параскун О.П. |
|
3 |
Методичні рекомендації щодо участі у виставці ППД та цифрових технологій |
Кисіль А.О. |
|
4 |
Форми і методи реалізації інноваційного уроку. |
|
|
|
Січень |
|
|
1 |
Обговорення програми з підвищення якості знань з предметів природничо-математичного циклу та затвердження заходів. |
Параскун О.П. |
|
2 |
Раціональні методи розв’язування задач з математики. |
Кисіль А.О. |
|
3 |
Вивчення та аналіз програми початкової школи учнів 4 – го класу. |
|
|
4 |
Методичні рекомендації щодо роботи з учнями, які мають початковий рівень навчальних досягнень. |
Давиденко В.А. |
|
|
Березень |
|
|
1 |
1.Ознайомлення з нормативно-правовою базою щодо проведення ДПА, ЗНО. |
Кисіль А.О. |
|
2 |
Впровадження інтерактивних технологій на уроках хімії. |
Параскун О.П. |
|
3 |
Дослідна та експериментальна робота вчителів. |
|
|
4 |
Аналіз майстер-класів вчителів природничого циклу із застосуванням інноваційних технологій. |
Осадченко А.П. |
|
|
Червень |
|
|
1 |
Про підсумки роботи методичного об’єднання за 2016/ 2017 н.р. |
Параскун О.П. |
|
2 |
Виконання програм та можливості підвищення ефективності викладання предмету. |
Кисіль А.О. |
|
Розділ 3. Відомості про членів методичного об’єднання
вчителів природничо-математичного циклу
№ |
Прізвище, ім’я, по батькові вчителя |
Спеціальність за дипломом |
Посада |
Педагогічний стаж (роки) |
Який предмет викладає |
Категорія |
Проблемне питання, над яким працює вчитель |
Рік останньої атестації |
Рік наступної |
1 |
Кисіль Алла Олексіївна |
Вч. математики, поч. класів |
Директор |
27/15 |
Математика, |
вища |
Використання методів та прийомів гуманної педагогіки на уроках математики |
2014 |
2019 |
2 |
Давиденко Василь Андрійович |
Вч. ЗТД і фізики, ОБЖ |
Учитель |
14/5 р |
Труд. навч.,ОБЖ, основи здор., фізика |
І |
Розвиток критичного мислення, як засобу саморозвитку пошуку й застосування знань на практиці |
2012 |
2017 |
3 |
Ткаченко Віталіна Володимирівна |
Вч. математики та інформатики |
Учитель |
5/3 |
Математика, інформатика |
ІІ |
Впровадження інтерактивних технологій на уроках математики |
2014 |
2019 |
4 |
Осадченко Андрій Петрович |
Вч. біології, географії |
Учитель |
23 р |
Біологія, географія |
Вища |
Диференціація навчання на уроках біології |
2013 |
2018 |
5 |
Параскун Оксана Павлівна |
Вч. біології, валеології |
Учитель |
13 |
Хімія, |
І |
Розвиток творчої особистості в процесі вивчення хімії з використанням сучасних методик та форм роботи |
2016 |
2021 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ 4. Інформація про вчителів
№ п/п |
П.І.П. вчителя |
Володіння комп’ю-тером |
Використа-ння програм Microsoft Office |
Використання при викладанні предмету ППЗ |
Проходження навчання за програмою Інтел |
Використання методу проектів у навчальному процесі |
Доступ до комп’юте-рної техніки у школі |
Наявність комп’ютера дома |
Інтернет вдома |
Інтернет на роботі |
Електронна адреса |
1 |
Кисіль Алла Олексіївна |
+ |
Word Publіsher Excel |
Алгебра, геометрія |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
2 |
Параскун Оксана Павлівна |
+ |
Word Publіsher Excel |
Хімія, екологія |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
paraskun22@ukr.net |
3 |
Осадченко Андрій Петрович |
+ |
Word Publіsher Excel |
Природознавство, біологія, географія |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
4 |
Ткаченко Віталіна Володимирівна |
+ |
Word Publіsher Excel |
Алгебра, геометрія, інформатика |
_ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
5 |
Давиденко Василь Андрійович |
+ |
Word Publіsher Excel |
Фізика, астрономія |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
6 |
|
+ |
Word Publіsher Excel |
Алгебра, геометрія, інформатика |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
Розділ 5. Інформація щодо викладання предмету
№ п/п |
Вчитель |
Предмет |
Класи |
За якою програмою |
1 |
Кисіль Алла Олексіївна |
Алгебра, геометрія |
8,9 |
Нова програма(за новим базовим стандартом) 2013 зі змінами 2015 року. |
2 |
Параскун Оксана Павлівна |
Хімія, екологія |
7-11 |
ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів 7-9 класи затверджена наказом Міністерства № 664 від 26.06.2012 року зі змінами, затвердженими наказом Міністерства № 585 від 29.05.2015 (http://iitzo.gov.ua/serednya-osvita-navchalni-prohramy/). Програма для загальноосвітньої школи «Хімія 7-9 кл» автор Величко Л.П., Ярошенко О.Г. Програма для загальноосвітньої школи «Хімія 10-11 кл» Програма для загальноосвітньої школи «Екологія» рівень стандарту 2010 р. |
3 |
Осадченко Андрій Петрович |
Природознавство, біологія, географія |
5-11 |
Програма для загальноосвітньої школи «Біологія 7-9 кл», Київ ,2005р, Програма для загальноосвітньої школи «Біологія 10-11кл», Київ ,2010р, Програма для загальноосвітньої школи «Географія 6-9 кл», Київ ,2005р, Програма для загальноосвітньої школи «Географія 10 кл», Київ ,2010р |
4 |
Ткаченко Віталіна Володимирівна |
Алгебра, геометрія, інформатика |
5-11 |
Нова навчальна програма 2012 року зі змінами внесеними у 2015 році для 5-6 класів. Нова програма(за новим базовим стандартом) 2013 зі змінами 2015 року. Програма з інформатики 9 клас 2004 року зі змінами 2009 року. |
5 |
Давиденко Василь Андрійович |
Фізика, астрономія |
7-11 |
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з фізики для 7–9 класів (К.; Ірпінь: Перун, 2005, затвердженої МОН: лист від 23.12.2004 № 1/11-6611) та для 10-11 класів (К., 2010, затвердженої МОН: наказ від 28.10.2010 № 1021). |
6
|
|
|
|
|
Розділ 6. Форма підвищення кваліфікації у наступному році
№ |
П.І.Б. |
Проблемне питання, над яким працює |
Який рік працює над проблемою |
Форма звіту |
Відкриті уроки, теми уроків |
Інші форми підвищення кваліфікації (участь у творчих групах, семінарах, круглих столах) |
Висновки, пропозиції |
1 |
Кисіль Алла Олексіївна |
Використання методів та прийомів гуманної педагогіки на уроках математики |
4 |
Виступ на шкільних та районних нарадах, педрадах, семінарах |
|
Участь у роботі МО району та школи. Участь у районних семінарах. |
|
2 |
Давиденко Василь Андрійович |
Розвиток критичного мислення, як засобу саморозвитку пошуку й застосування знань на практиці |
4 |
Виступ на шкільних та районних нарадах, педрадах, семінарах |
|
Участь у роботі МО району та школи. Участь у районних семінарах. |
|
3 |
Ткаченко Віталіна Володимирівна |
Впровадження інтерактивних технологій на уроках математики |
5 |
Розробка уроків, проведення предметних тижнів |
|
Участь у роботі МО району та школи. Участь у районних семінарах. |
|
4 |
Осадченко Андрій Петрович |
Диференціація навчання на уроках біології |
4 |
Розробка уроків, проведення предметних тижнів |
|
Участь у роботі МО району та школи. Участь у районних семінарах. |
|
5 |
Параскун Оксана Павлівна |
Розвиток творчої особистості в процесі вивчення хімії з використанням сучасних методик та форм роботи |
5 |
Виступ на шкільних МО, нарадах, педрадах, розробка уроків, проведення предметних тижнів |
|
Участь у роботі МО району та школи. Участь у районних семінарах. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ 7. Вивчення та узагальнення педагогічного досвіду
№ |
ПІБ |
Вивчення та узагальнення досвіду з проблеми |
Хто вивчає та узагальнює |
Термін
|
1 |
Осадченко А.П. |
«Реалізація особистісно –орієнтованового навчання шляхом використання інтерактивних технологій з метою розвитку пізнавальної діяльності учнів на уроках біології та географії» |
Адміністрація школи, голова МО |
січень |
№ |
Повна назва школи, |
П.І.Б. |
Дата народження |
Освіта, який ВНЗ і рік закінчення |
Кваліфікація за дипломом |
Посада, предмети, що викладає |
Пед. стаж |
Наставник |
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ 8. Молоді вчителі
Розділ 9. Участь у формах методичної роботи
№ |
ПІБ |
Заходи |
Термін |
1 |
Кисіль Алла Олексіївна
|
|
|
2 |
Параскун Оксана Павлівна
|
|
|
3 |
Осадченко Андрій Петрович
|
|
|
4 |
Давиденко Василь Андрійович
|
|
|
5 |
|
|
|
Розділ 10. Результати моніторингових досліджень.
Предмети |
Клас |
2014-2015 н.р. |
2015-2016 н.р. |
||
|
|
Середній Якісний Показник навченості |
Середній Якісний Показник Якісний показник |
||
Математика |
5,6 |
7,6 |
68% |
7,8 |
69% |
Алгебра |
8-11 |
7,1 |
65% |
7,3 |
69% |
Геометрія |
8-11 |
7,5 |
75% |
7,7 |
75% |
Природознавство |
5 |
8,9 |
100% |
8,9 |
100% |
Біологія |
6,8-11 |
8,5 |
92% |
8,7 |
93% |
Географія |
6,8-10 |
8 |
90% |
8,3 |
92% |
Фізика |
8-11 |
7,1 |
75% |
7,3 |
79% |
Хімія |
8-11 |
7,5 |
74% |
7,8 |
75% |
Інформатика |
5,6, 9-11 |
8,1 |
80% |
8,3 |
84% |
Астрономія |
11 |
7,8 |
74% |
8 |
75% |
Екологія |
11 |
8,6 |
75% |
8,8 |
75% |
Економіка |
11 |
8 |
75% |
8,8 |
75% |
Аналіз результатів навчальних досягнень за 2015-2016н.р. показав, що порівняно з результатами за 2014-2015 н.р. зріс якісний показник навченості з математики, алгебри, біології ,географії, хімії, інформатики, фізики.
Підтвердився якісний показник з економіки, екології, природознавства та геометрії.
Рекомендації:
Розділ 11. Взаємовідвідування уроків
№ з/п |
Хто проводить |
Дата |
Клас |
Предмет |
Тема уроку |
Хто відвідує |
Рекомендації |
1 |
Кисіль Алла Олексіївна
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Параскун Оксана Павлівна
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Осадченко Андрій Петрович
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Давиденко Василь Андрійович
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
Розділ 12. План роботи з молодими педагогами (0-3 роки)
МО вчителів природничо – математичного циклу
ПІБ вчителя, якому надається допомога |
ПІБ наставника |
Проблема, з якої надається допомога |
Результат роботи |
|
|
|
|