План роботи Школи Юного Математка

Про матеріал

У шкільній освіті сьогодення математика для багатьох учнів є одним з найважливіших предметів: адже математична освіта є базою для подальшої фахової освіти з більшості відомих у наш час професій. Безперечною є також роль математики у становленні особистості. Тому вкрай важливим є надання допомоги учням в отриманні математичної освіти того рівня і тієї якості, які відповідають їхнім можливостям і потребам. Відповідно до Концепції профільного навчання в старшій школі та інших нормативних документів розв'язання цього завдання полягає у забезпеченні допрофільного і профільного навчання.

У старшій школі курси за вибором (елективні курси) та варіативний компонент мають забезпечувати розширення і поглиблення знань з профільних предметів, формувати в них уміння і навички, потрібні для профільного навчання чи майбутньої професійної діяльності, знайомити з невідомими раніше гранями шкільної науки і тими галузями знань, яких немає в переліку шкільних предметів. Тому елективні курси та предметні гуртки в профільній школі виконують принаймі три функції. Перша – це доповнення змісту профільних предметів, так звана предметна «поглибленість». Друга – розширення змісту базових предметів, що вивчаються у конкретному профілі на рівні стандарту або академічному. Це сприяє як задоволенню пізнавальних запитів учнів, так і швидкому їх адаптуванню у разі зміни профілю навчання. Третя – задоволення пізнавальних інтересів окремих учнів до тих сфер людської діяльності, що виходять за межі змісту обраного ними профілю.

Однією з найважливіших функцій допрофільного і профільного навчання є створення умов для побудови кожним учнем власної освітньої траєкторії, яка б відповідала його особливостям і сприяла його соціалізації, самореалізації, самовдосконаленню. Саме для розв'язання цієї проблеми призначена варіативна складова навчання.

Проектування варіативної складової математичного спрямування відповідає ролі математичної освіти у сучасній школі. Вона необхідна на етапі допрофільного навчання і ще більше у профільному.

Загальна мета: підвищення якості математичної освіти учнів через систему індивідуальної та групової робіт за програмою позакласних занять в «Школі юного математика».

Перегляд файлу

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Відповідно до принципів і положень Концепції профільного навчання в старшій школі варіативна складова загальної середньої  освіти є одним із найважливіших засобів забезпечення індивідуалізації навчання, задоволення потреб і інтересів особистості. Технологічне проектування цієї складової є актуальним завданням сучасної школи.

У шкільній освіті сьогодення математика для багатьох учнів є одним з найважливіших предметів: адже математична освіта є базою для подальшої фахової освіти з більшості відомих у наш час професій. Безперечною є також роль  математики у становленні особистості. Тому вкрай важливим є надання допомоги учням в отриманні математичної освіти того рівня і тієї якості, які відповідають їхнім можливостям і потребам. Відповідно до Концепції профільного навчання в старшій школі та інших нормативних документів розв’язання цього завдання полягає у забезпеченні допрофільного і профільного навчання.

У  старшій школі курси за вибором (елективні курси) та варіативний компонент мають забезпечувати розширення і поглиблення знань з профільних предметів, формувати в них уміння і навички, потрібні для профільного навчання чи майбутньої професійної діяльності, знайомити з невідомими раніше гранями шкільної науки і тими галузями знань, яких немає в переліку шкільних предметів. Тому елективні курси та  предметні гуртки в профільній школі виконують принаймі три функції. Перша – це доповнення змісту профільних предметів, так звана предметна «поглибленість». Друга – розширення змісту базових предметів, що вивчаються у конкретному профілі на рівні стандарту або академічному. Це сприяє як задоволенню пізнавальних запитів учнів, так і швидкому їх адаптуванню у разі зміни профілю навчання. Третя – задоволення пізнавальних інтересів окремих учнів до тих сфер людської діяльності, що виходять за межі змісту обраного ними профілю.

Однією з найважливіших функцій допрофільного і профільного навчання є створення умов для побудови кожним учнем власної освітньої траєкторії, яка б відповідала його особливостям і сприяла його соціалізації, самореалізації, самовдосконаленню. Саме для розв’язання цієї проблеми призначена варіативна складова навчання.

Проектування варіативної складової математичного спрямування відповідає ролі математичної освіти у сучасній школі. Вона необхідна на етапі допрофільного навчання і ще більше у профільному.

Загальна мета: підвищення якості математичної освіти учнів через систему індивідуальної та групової робіт за програмою позакласних занять в «Школі юного математика».

Завдання:

  1. Підвищення інтересу учнів до математики як до навчального предмету.
  2. Виявлення найбільш здібних до математики учнів та надання їм допомоги  у вивченні предмету на підвищеному або поглибленому рівнях.
  3. Розвиток кожного компоненту математичних здібностей та всієї  структури в цілому.
  4. Формування у учнів вмінь самостійно та творчо працювати з науково популярною математичною літературою.
  5. Поглиблення уявлень учнів про історію розвитку математики і її досягнення в даний час.

Планування складено на основі  адаптованої програми факультативних курсів з математики відкритого математичного коледжу Донецького Національного Університету для учнів 8-9,10-11 класів.

Автори програми: Бродський Яків Соломонович, доцент Донецького державного університету управління, кандидат фізико-математичних наук;

Павлов Олександр Леонідович, доцент Донецького національного університету, кандидат фізико-математичних наук;

Глюза Оксана Олександрівна, вчитель математики Донецької гімназії № 92;

Сліпенко Анатолій Костянтинович, доцент кафедри вищої математики та методики викладання математики Донецького національного університету, кандидат фізико-математичних наук.

 

8 класс

№ п/п

Тема

Кол-во

часов

1.

Теория множеств. Подмножества, операции над множествами. Круги Эйлера.

2

2.

Основы теории делимости: деление нацело, деление с остатком. Конгруэнция  и её свойства.

2

3.

НОД и НОК и их свойства. Признаки делимости.

2

4.

Модуль числа. Уравнения с модулем.

2

5.

Комбинаторика без формул.

1

 

 

9

 

9 класс

№ п/п

Тема

Кол-во

часов

1.

Уравнения: квадратные, дробно-рациональные, с модулем, с параметрами.

1

2.

Геометрия треугольников, четырехугольников и окружностей

1

3.

Функции и графики

1

4.

Метод координат на плоскости

1

5.

Квадратичная функция и ее применение

1

6.

Векторы и их применение

2

7.

Числовые последовательности

1

8.

Неравенства с двумя переменными. Системы неравенств с двумя переменными

1

 

 

9

 

 

 

 

 

 

10 класс

№ п/п

Тема

Кол-во

часов

1.

Приближенные вычисления

1

2.

Преобразование алгебраических выражений

1

3.

Функции и графики

2

4.

Уравнения и системы уравнений

1

5.

Неравенства и системы неравенств

1

6.

Тригонометрические функции и их графики. Обратные тригонометрические функции

1

7.

Элементы математического моделирования

1

8.

Функциональные уравнения

1

 

 

9

 

11 класс

№ п/п

Тема

Кол-во

часов

1.

Предел функции в точке. Вычисление пределов.

2

2.

Непрерывность функции. Классификация точек разрыва. Асимптоты графика функции.

3

3.

Метод Гаусса решения систем линейных уравнений

2

4.

Метод Крамера решения систем линейных уравнений

2

5.

Комплексные числа и их применение

2

 

 

11

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Планування
Додано
26 березня 2018
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку