У шкільній освіті сьогодення математика для багатьох учнів є одним з найважливіших предметів: адже математична освіта є базою для подальшої фахової освіти з більшості відомих у наш час професій. Безперечною є також роль математики у становленні особистості. Тому вкрай важливим є надання допомоги учням в отриманні математичної освіти того рівня і тієї якості, які відповідають їхнім можливостям і потребам. Відповідно до Концепції профільного навчання в старшій школі та інших нормативних документів розв'язання цього завдання полягає у забезпеченні допрофільного і профільного навчання.
У старшій школі курси за вибором (елективні курси) та варіативний компонент мають забезпечувати розширення і поглиблення знань з профільних предметів, формувати в них уміння і навички, потрібні для профільного навчання чи майбутньої професійної діяльності, знайомити з невідомими раніше гранями шкільної науки і тими галузями знань, яких немає в переліку шкільних предметів. Тому елективні курси та предметні гуртки в профільній школі виконують принаймі три функції. Перша – це доповнення змісту профільних предметів, так звана предметна «поглибленість». Друга – розширення змісту базових предметів, що вивчаються у конкретному профілі на рівні стандарту або академічному. Це сприяє як задоволенню пізнавальних запитів учнів, так і швидкому їх адаптуванню у разі зміни профілю навчання. Третя – задоволення пізнавальних інтересів окремих учнів до тих сфер людської діяльності, що виходять за межі змісту обраного ними профілю.
Однією з найважливіших функцій допрофільного і профільного навчання є створення умов для побудови кожним учнем власної освітньої траєкторії, яка б відповідала його особливостям і сприяла його соціалізації, самореалізації, самовдосконаленню. Саме для розв'язання цієї проблеми призначена варіативна складова навчання.
Проектування варіативної складової математичного спрямування відповідає ролі математичної освіти у сучасній школі. Вона необхідна на етапі допрофільного навчання і ще більше у профільному.
Загальна мета: підвищення якості математичної освіти учнів через систему індивідуальної та групової робіт за програмою позакласних занять в «Школі юного математика».
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Відповідно до принципів і положень Концепції профільного навчання в старшій школі варіативна складова загальної середньої освіти є одним із найважливіших засобів забезпечення індивідуалізації навчання, задоволення потреб і інтересів особистості. Технологічне проектування цієї складової є актуальним завданням сучасної школи.
У шкільній освіті сьогодення математика для багатьох учнів є одним з найважливіших предметів: адже математична освіта є базою для подальшої фахової освіти з більшості відомих у наш час професій. Безперечною є також роль математики у становленні особистості. Тому вкрай важливим є надання допомоги учням в отриманні математичної освіти того рівня і тієї якості, які відповідають їхнім можливостям і потребам. Відповідно до Концепції профільного навчання в старшій школі та інших нормативних документів розв’язання цього завдання полягає у забезпеченні допрофільного і профільного навчання.
У старшій школі курси за вибором (елективні курси) та варіативний компонент мають забезпечувати розширення і поглиблення знань з профільних предметів, формувати в них уміння і навички, потрібні для профільного навчання чи майбутньої професійної діяльності, знайомити з невідомими раніше гранями шкільної науки і тими галузями знань, яких немає в переліку шкільних предметів. Тому елективні курси та предметні гуртки в профільній школі виконують принаймі три функції. Перша – це доповнення змісту профільних предметів, так звана предметна «поглибленість». Друга – розширення змісту базових предметів, що вивчаються у конкретному профілі на рівні стандарту або академічному. Це сприяє як задоволенню пізнавальних запитів учнів, так і швидкому їх адаптуванню у разі зміни профілю навчання. Третя – задоволення пізнавальних інтересів окремих учнів до тих сфер людської діяльності, що виходять за межі змісту обраного ними профілю.
Однією з найважливіших функцій допрофільного і профільного навчання є створення умов для побудови кожним учнем власної освітньої траєкторії, яка б відповідала його особливостям і сприяла його соціалізації, самореалізації, самовдосконаленню. Саме для розв’язання цієї проблеми призначена варіативна складова навчання.
Проектування варіативної складової математичного спрямування відповідає ролі математичної освіти у сучасній школі. Вона необхідна на етапі допрофільного навчання і ще більше у профільному.
Загальна мета: підвищення якості математичної освіти учнів через систему індивідуальної та групової робіт за програмою позакласних занять в «Школі юного математика».
Завдання:
Планування складено на основі адаптованої програми факультативних курсів з математики відкритого математичного коледжу Донецького Національного Університету для учнів 8-9,10-11 класів.
Автори програми: Бродський Яків Соломонович, доцент Донецького державного університету управління, кандидат фізико-математичних наук;
Павлов Олександр Леонідович, доцент Донецького національного університету, кандидат фізико-математичних наук;
Глюза Оксана Олександрівна, вчитель математики Донецької гімназії № 92;
Сліпенко Анатолій Костянтинович, доцент кафедри вищої математики та методики викладання математики Донецького національного університету, кандидат фізико-математичних наук.
8 класс
№ п/п |
Тема |
Кол-во часов |
1. |
Теория множеств. Подмножества, операции над множествами. Круги Эйлера. |
2 |
2. |
Основы теории делимости: деление нацело, деление с остатком. Конгруэнция и её свойства. |
2 |
3. |
НОД и НОК и их свойства. Признаки делимости. |
2 |
4. |
Модуль числа. Уравнения с модулем. |
2 |
5. |
Комбинаторика без формул. |
1 |
|
|
9 |
9 класс
№ п/п |
Тема |
Кол-во часов |
1. |
Уравнения: квадратные, дробно-рациональные, с модулем, с параметрами. |
1 |
2. |
Геометрия треугольников, четырехугольников и окружностей |
1 |
3. |
Функции и графики |
1 |
4. |
Метод координат на плоскости |
1 |
5. |
Квадратичная функция и ее применение |
1 |
6. |
Векторы и их применение |
2 |
7. |
Числовые последовательности |
1 |
8. |
Неравенства с двумя переменными. Системы неравенств с двумя переменными |
1 |
|
|
9 |
10 класс
№ п/п |
Тема |
Кол-во часов |
1. |
Приближенные вычисления |
1 |
2. |
Преобразование алгебраических выражений |
1 |
3. |
Функции и графики |
2 |
4. |
Уравнения и системы уравнений |
1 |
5. |
Неравенства и системы неравенств |
1 |
6. |
Тригонометрические функции и их графики. Обратные тригонометрические функции |
1 |
7. |
Элементы математического моделирования |
1 |
8. |
Функциональные уравнения |
1 |
|
|
9 |
11 класс
№ п/п |
Тема |
Кол-во часов |
1. |
Предел функции в точке. Вычисление пределов. |
2 |
2. |
Непрерывность функции. Классификация точек разрыва. Асимптоты графика функции. |
3 |
3. |
Метод Гаусса решения систем линейных уравнений |
2 |
4. |
Метод Крамера решения систем линейных уравнений |
2 |
5. |
Комплексные числа и их применение |
2 |
|
|
11 |