план роботи соціального педагога

Про матеріал
ІІІ частина плану. Змістовна. Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи згідно основних напрямків
Перегляд файлу

ІІІ. Змістова частина

№ з\п

Напрями діяльності  з учасниками освітнього процесу  закладу освіти.                                        Види та форми роботи

Термін проведення

Цільова група/аудиторія

Відмітка про виконання

1. Діагностика

1.1.

Діагностика соціального статусу дитини,

оновлення інформаційного банку даних дітей

пільгових категорій( сироти; напівсироти; малоза-

безпечені, багатодітні сім’ї;  діти, батьки яких

перебувають за кордоном, ЗПО,АТО та ООС,діти

військовослужбовців, ВПО, загиблих воїнів, які

постраждали від воєнних дій та збройних конфлі

ктів), складання соціального паспорту класу та

закладу освіти, оформлення документації (

опитування класних керівників, батьків, робота з

особовими справами дітей)

Вересень

та оновлення протягом року

Учні 1-11 класів, класні к-ки

 

1.2.

Виявлення сімей, які опинились в складних життєвих обставинах (за допомогою бесід з класними керівниками та сумісної роботи з службами у справах дітей)

 

Вересень

Класоводи та класні керівники

 

1.3.

Збір інформації про зайнятість учнів

в позаурочний час

 

Жовтень

Керівники гуртків, учні, класні к-ки

 

1.4.

Облік дітей та сімей «групи ризику».

Упорядкування банку даних  дітей із соціально незахищених та пільгових категорій сімей

Жовтень-листопад

Учні «групи ризику»

 

1.5.

Вивчення особливостей соціально-адаптаційного періоду учнів 1-го, 5-г, 10-х класів та їх психолого-педагогічний супровід Визначення взаємостосунків в класі: «Соціометрія»

Вересень - листопад

Учні 1,5 класів

 

1.6.

Виявлення відчуття самотності або рівень соціальної самотності.

За потребою проведення опитувальника суїцидальної поведінки учнів.

Листопад

 

Учні «групи ризику»

 

1.7.

Проведення анкетувань щодо виявлення поширеності негативних явищ серед учнівської молоді

Листопад

Березень

Учні, вчителі, батьки

 

1.8.

Соціально-педагогічне дослідження конфліктів,  випадків жорстокого поводження серед учасників освітнього процесу (за потреби)

Протягом року

 

Учні « групи ризику» 

 

1.9.

Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) в школі.

Двічі на рік

Учні

 

1.10.

Виявлення дітей з девіантною поведінкою, опитування класних керівників, спостереження, співпраця з практичним психологом

Протягом року

 

Педагоги

 

1.11.

Дослідження особливостей сімейного виховання учнів схильних до девіантної поведінки

Березень

Батьки учнів

 

1.12.

Забезпечувати своєчасне виявлення, облік, проведення соціального інспектування та супроводження сімей, які неспроможні або не бажають виконувати виховної функції стосовно дітей, надання комплексної допомоги сім’ям з дітьми, , отриманню державної допомоги .

Березень

 

 

Учні 11кл.

 

 

1.13.

Індивідуальна та групова діагностика учнів, батьків та вчителів за запитом

Протягом року

УОП

 

 

2. Профілактика, у тому числі розвиток соціальних навичок

2.1.

Здійснення соціального супроводу сімей, що потрапили в складну життєву ситуацію: з метою запобігання виявам негативних явищ серед учнів школи; з метою профілактики різних форм сімейного насилля, булінгу

Протягом                року

Учасники      ОП

 

2.2.

Здійснювати контроль за відвідуванням занять учнями школи з метою профілактики пропусків уроків без поважних причин, бродяжництва, ігроманії та комп'ютероманії; застосовувати заходи державного примусу щодо осіб, які допускають протиправні дії

Протягом                року

Учні

 

2.3.

Поновлення інфографіки за темами: «Булінг/кібербезпека: профілактика», «Медіакультура», «Торгівля людьми», «Підвищення компетентностей у напрямі оволодіння сучасними технологіями психологічної допомоги», «Ненасильницька поведінка», «Академічна доброчесність», «Ментальне здоров’я»

Вересень

Учасники ОП

 

2.4.

Проведення різноманітних заходів щодо формування ЗСЖ,  безпечної поведінки,  профілактики адиктивної поведінки, безпритульності та жебрацтва, бездоглядності, суїцидальних намірів, кібернебезпеки

Протягом                   року

Учасники ОП

 

2.5.

Проведення навчальних занять з формування сприятливої міжособистісної атмосфери в класі, педагогічному колективі, сім’ї.

Протягом                   року

Учасники ОП

 

2.6.

Проведення тематичних міні-виставок методичного матеріалу з проблем розвитку і виховання дитини.

Протягом                   року

Учасники ОП

 

 

 

2.7.

Проведення заходів з формування медіаграмотності та медіакультури

Протягом                   року

Учасники ОП

 

 

2.8.

Проведення заходів з формування культури академічної доброчесності

Протягом                   року

Учасники ОП

 

 

2.9

Участь у загальношкільних рейдах, моніторингах та в діяльності Ради профілактики правопорушень

 

1 раз на місяць; за потребою

 

Учні, які вчинили правопорушення, або перебувають на обліку

 

 

2.10

Практичні рекомендації для класних керівників  щодо ефективної взаємодії з батьками.  Алгоритм бесіди з батьками. Перенаправлення до фахівців міжсекторіальних служб (гарячі лінії)

Протягом року

Учні школи

 

2.11

Тиждень протидії булінгу «Стоп булінг»

 

16-20

вересня

 

Учні школи

 

 

2.12

Профілактика торгівлі людьми та експлуатації дітей (інформаційно - просвітницькі ігри «Рожеві окуляри», «Ліза та її друзі подорожують світом»

Європейський день боротьби з торгівлею людьми. Поширення відеоролику із протидії торгівлі людьми «Українці в якості наркокур'єрів. Виклики сьогодення».

 

18 жовтня

Протягом року

7-11 класи

 

2.13

Цикл профілактичних занять в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» (згідно плану)

Листопад-грудень

Учні школи,

 батьки,

вчителі

 

2.14

«Вироблення правил ненасильницької поведінки» (тренінгове заняття з медіації)

 

Протягом                   року

Учасники ОП

 

 

2.15

Заходи до Всесвітнього дня психічного здоров’я.

Жовтень

УОП

 

2.16

Профілактика правопорушень та ризикованої поведінки в освітньому середовищі. «Торгівля людьми. Правила самозахисту»

Протягом                   року

Учасники ОП

 

 

2.17

 Профілактичні бесіди за запитом

 

Протягом                   року

Учасники ОП

 

 

2.18

«Життя- найвища цінність» (профілактика суїцидальної поведінки) Профілактика суїцидальним проявам і нахилам серед здобувачів освіти

10 вересня

Протягом року

Учні

 

2.19

Проведення тижня професійної майстерності  (згідно плану)

 

Протягом                   року

Учасники ОП

 

3. Навчальна діяльність

3.1.

Курси

 

 

 

3.2.

Інші тренінги

 

 

 

4. Консультування

4.1.

Психолого-педагогічний консиліум                             «Адаптація першокласників в умовах НУШ»                                       «Адаптація п’ятикласників припереході в школу другогу ступеню»

«Адаптація 10-класників»

Жовтень-грудень

 

Класні керівники, батьки

 

4.2.

Консультування батьків та педагогів стосовно адаптації учнів 1, 5-х класів до навчання.

 

Листопад

Грудень

 

Класні керівники, батьки

 

4.3.

Консультативна підтримка соціальних сиріт , батьки яких знаходяться за кордоном

Протягом                   року

Учні 1-11 кл.

 

4.4.

Консультування учнів про їхні права та обов’язки, про питання насильства, булінгу та торгівлі людьми (за потреби).

Протягом                   року

Учні підліткового віку

 

4.5.

Консультування з питань навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами 

Протягом                   року

Члени педколективу

 

4.6.

Надання рекомендацій щодо врегулювання стосунків у класних колективах

Протягом                   року

Класні керівники

 

4.7.

Консультування з питань вибору професій та питань стосовно ЗНО

Протягом                   року

Учні 9-11 кл

 

4.8.

Консультування з питань захисту прав дитини, соціальної допомоги сім’ям, що опинились в складній життєвій ситуації.

Протягом                   року

Учасники ОП

 

4.9.

Консультування щодо оптимізації сприятливого соціально-психологічного мікроклімату в педагогічному та учнівському колективі (за запитом).

Протягом                   року

Адміністрація

 

4.10.

Консультування сімей переселенців та воїнів АТО та ООС, військовослужбовців, загиблого воїна та де діти постраждали від воєнних дій

Протягом                   року

Учасники ОП

 

4.11.

Консультування сімей пільгових категорій дітей стосовно організації літнього відпочинку дітей.

Протягом                   року

Учасники ОП

 

4.12.

Проведення індивідуальних та групових консультацій  (за запитом)

Протягом                   року

Учасники ОП

 

4.13

Індивідуальне консультування учнів з питань соціально-правового захисту, соціальної компетентності сучасного громадянина, моральної, адміністративної та кримінальної відповідальності, ведення здорового способу життя, безпечної поведінки

Протягом  року

Учні 5-11 класів

 

4.14

Консультація дітей у кризових та конфліктних ситуаціях

За потребою

Відповідно запиту

 

4.15

Консультації дітей – вимушених переселенців, дітей, постраждалих унаслідок військових дій та їх батьків щодо розвитку самооцінки, соціалізації, розвитку товариськості

За потребою

Відповідно запиту

 

4.16

Групові консультації учнів із формування протидії стресфакторам.

За потребою

Відповідно запиту

 

4.17

Групова консультація, індивідуальні консультації для вчителів, батьків «Допомога дитині у професійному виборі»  (за потребою)

ІІ семестр

Батьки

 

4.18

Консультування батьків  з питань удосконалення міжособистісних стосунків учнів, подолання насильства серед підлітків

Постійно

Батьківська

аудиторія

 

 

5. Зв'язки з громадськістю

5.1.

Організація відвідування учнів вдома, бесіди з батьками. Обстеження житлово-побутових умов дітей-сиріт, багатодітних сімей, які перебувають в кризовій ситуації, сімей переселенців та воїнів АТО і ООС та ін. категорій. Складання акту обстеження житлово-побутових умов

Протягом року

Учасники ОП

 

5.2.

Відстеження й контроль дотримання прав та інтересів захисту дітей пільгових категорій (ведення особової справи дитини-сироти та дитини ПБП, списку учнів пільгових категорій, відстеження соціального забезпечення дітей пільгових категорій).

Протягом року

Батьки

 

5.3.

Вирішення питань з місцевими органами виконавчої влади та громадського самоврядування

Протягом року

Органи виконавчої влади та громадського самоврядування

 

5.4.

Налагодження зв'язків школи з позашкільними об'єднаннями, медичними установами, благодійними організаціями з питань соціального захисту учнів школи

Протягом року

Соц. педагог,

заст. дир. з ВР

 

5.5.

Проведення акції милосердя з метою надання допомоги дітям з малозабезпечених, багатодітних та неблагополучних сімей.

Протягом року

Cоц. педагог, психолог, педагог організатор

 

5.6.

Представлення інтересів учнів у різноманітних інстанціях ( у поліції, опікунській раді, тощо )

Протягом року

Cоц. педагог, класні дирекція

 

5.7.

Соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми, забезпечення соціальних потреб дитини з урахуванням її особливостей та можливостей.

Протягом року

Cоц. педагог, психолог, класні керівники

 

5.8.

Забезпечення безкоштовного харчування дітей пільгових категорій

Протягом року

Cоц. педагог, класні керівники

 

5.9.

Організація допомоги, фінансової підтримки малозабезпеченим, багатодітним сім’ям, сім’ям, які опинились у скрутних життєвих обставинах.

Протягом року

Соц. педагог,

заст. дир. З ВР

 

5.10

Листування і відповіді на запити  установ

 

за запитом

Установи міста

 

6. Просвіта

6.1.

Пропагування здорового способу життя. Озброєння учнів інформацією про шкідливі наслідки ігроманії, тютюнопаління, вживання алкоголю, наркотичних засобів.  

Протягом                   року

 

 

5-11 кл.

 

 

 

 

6.2.

Стимулювання самопізнання, самовиховання, активізація соціального самовизначення учнів

Протягом                   року

Учні

 

 

6.3.

Інформаційна зустріч з представниками центру зайнятості для учнів 9, 11-х класів

Лютий-березень

Учні 9, 11 класів

 

6.4.

Підвищення соціально-психологічної культури і компетентності всіх учасників навчально-виховного процесу по питаннях: бездоглядності, насильства, торгівлі людьми, експлуатації, дотримання прав дитини за Конвенцією ООН, академічної доброчесності, медіаграмотності та цифрофої гігієни

Протягом                   року

 

 

 

 

Учасники ОП

 

 

 

 

 

 

6.5

Інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні;

Протягом                   року

 

Учасники ОП

 

 

 

6.6

Підбір відеоматеріалів. Організація та проведення відео лекторіїв для учнів та педагогів за актуальними темами: «Профілактика негативних явищ», «Торгівля людьми – правила захисту»,  «Формування здорового способу життя», «Норми та правила поведінки. Етика життя», «Золоті правила життя», «Соціум і Я», «Впевненість в собі і віра в свої сили – запорука успіху», «Як знайти підхід до дитини?», «Просвітницька робота з батьками»                                                                                                                                                                                   

Протягом                   року

 

Учасники ОП

 

 

 

6.7

Дистанційна робота:

- розміщення матеріалів на сайті школи;

- онлайн консультування, бесіди.

в умовах військового стану у країні

батьки, вчителі, учні

 

6.8

Виступи на  педагогічних радах за запитом адміністрації школи  та виступи на ШМО класних керівників

 

Протягом                   року

 

Учасники ОП

 

 

 

6.9

Надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів

ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування

позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних,міжособистісних конфліктів

Протягом року

Учасники освітнього процесу.

 

7. Інше (організаційно-методична, соціально-захисна функції)

7.1.

Складання плану роботи на рік, погодження плану 

Вересень

Cоц. педагог

 

7.2.

Складання статистичних, аналітичних звітів про виконану роботу (за півріччя, рік)

До 21.12.2024

До 31.05.2025

До 03.06.2025

Cоц. педагог

 

7.3.

Підготовка до проведення тренінгів, ділових ігор з учнями, батьками та учителями 

Протягом                  року

Cоц. педагог

 

7.4.

Організація роботи з самоосвіти-робота з Інтернет-ресурсами, періодичною пресою та фаховою літературою, проходження вебінарів,  курсів, тренінгів.

Протягом                  року.

Cоц. педагог

 

7.5.

Участь у науково-методичних семінарах (нарадах) соціальних педагогів 

Протягом                  року.

Cоц. педагог

 

7.6.

Створення та поповнення банку діагностичних методик та корекційно-відновлюваних і розвивальних просвітницьких програм

Протягом                  року

Cоц. педагог

 

7.7.

Робота з документами: опрацювання нормативно-правових актів, написання листів та ін.

Протягом                  року

Cоц. педагог

 

7.8.

Заповнення документації соціального педагога

Протягом                  року

Cоц. педагог

 

7.9.

Розроблення рекомендацій для класних  керівників, вчителів – предметників, молодих спеціалістів, з питань вивчення, виявлення та формування професійних інтересів школяра

Протягом                  року

Cоц. педагог

 

7.10.

Обробка результатів діагностичної роботи, оформлення висновків та рекомендацій консультаційної роботи.

Протягом                  року

Cоц. педагог

 

7.11.

Методична допомога вчителям у розробці тем для проведення батьківських зборів та виховних годин

Протягом                  року

Cоц. педагог

 

7.12.

Формування проблемного поля на основі даних  соціальної паспортизації класів.

Вересень-Жовтень

Cоц. педагог

 

7.13.

Робота з поточною звітністю

За планом звітності

Cоц. педагог

 

7.14

Організація  зустрічей  із  працівниками:

  •      служби  у  справах  дітей;
  •      відділом ювенальної юстиції превентивної діяльності;
  •      центром  соціальних служб;
  •      безоплатною правовою допомогою
  •      патрульної поліції;

щодо налагодження профілактичної та корекційної роботи

Протягом року

Cоц. педагог

 

7.15

Організація перенаправлення до фахівців міжсекторіальних служб (за потреби)

Протягом                  року

Cоц. педагог

 

7.16

Організація роботи щодо запитів, які надходять протягом року

Протягом                  року

Cоц. педагог

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
20 вересня
Переглядів
375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку