ІІІ. Змістова частина
№ з\п |
Напрями діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти. Види та форми роботи |
Термін проведення |
Цільова група/аудиторія |
Відмітка про виконання |
||
1. Діагностика |
||||||
1.1. |
Діагностика соціального статусу дитини, оновлення інформаційного банку даних дітей пільгових категорій( сироти; напівсироти; малоза- безпечені, багатодітні сім’ї; діти, батьки яких перебувають за кордоном, ЗПО,АТО та ООС,діти військовослужбовців, ВПО, загиблих воїнів, які постраждали від воєнних дій та збройних конфлі ктів), складання соціального паспорту класу та закладу освіти, оформлення документації ( опитування класних керівників, батьків, робота з особовими справами дітей) |
Вересень та оновлення протягом року |
Учні 1-11 класів, класні к-ки |
|
||
1.2. |
Виявлення сімей, які опинились в складних життєвих обставинах (за допомогою бесід з класними керівниками та сумісної роботи з службами у справах дітей)
|
Вересень |
Класоводи та класні керівники |
|
||
1.3. |
Збір інформації про зайнятість учнів в позаурочний час
|
Жовтень |
Керівники гуртків, учні, класні к-ки |
|
||
1.4. |
Облік дітей та сімей «групи ризику». Упорядкування банку даних дітей із соціально незахищених та пільгових категорій сімей |
Жовтень-листопад |
Учні «групи ризику» |
|
||
1.5. |
Вивчення особливостей соціально-адаптаційного періоду учнів 1-го, 5-г, 10-х класів та їх психолого-педагогічний супровід Визначення взаємостосунків в класі: «Соціометрія» |
Вересень - листопад |
Учні 1,5 класів |
|
||
1.6. |
Виявлення відчуття самотності або рівень соціальної самотності. За потребою проведення опитувальника суїцидальної поведінки учнів. |
Листопад
|
Учні «групи ризику» |
|
||
1.7. |
Проведення анкетувань щодо виявлення поширеності негативних явищ серед учнівської молоді |
Листопад Березень |
Учні, вчителі, батьки |
|
||
1.8. |
Соціально-педагогічне дослідження конфліктів, випадків жорстокого поводження серед учасників освітнього процесу (за потреби) |
Протягом року
|
Учні « групи ризику» |
|
||
1.9. |
Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) в школі. |
Двічі на рік |
Учні |
|
||
1.10. |
Виявлення дітей з девіантною поведінкою, опитування класних керівників, спостереження, співпраця з практичним психологом |
Протягом року
|
Педагоги |
|
||
1.11. |
Дослідження особливостей сімейного виховання учнів схильних до девіантної поведінки |
Березень |
Батьки учнів |
|
||
1.12. |
Забезпечувати своєчасне виявлення, облік, проведення соціального інспектування та супроводження сімей, які неспроможні або не бажають виконувати виховної функції стосовно дітей, надання комплексної допомоги сім’ям з дітьми, , отриманню державної допомоги . |
Березень
|
Учні 11кл.
|
|
||
1.13. |
Індивідуальна та групова діагностика учнів, батьків та вчителів за запитом |
Протягом року |
УОП
|
|
||
2. Профілактика, у тому числі розвиток соціальних навичок |
||||||
2.1. |
Здійснення соціального супроводу сімей, що потрапили в складну життєву ситуацію: з метою запобігання виявам негативних явищ серед учнів школи; з метою профілактики різних форм сімейного насилля, булінгу |
Протягом року |
Учасники ОП |
|
||
2.2. |
Здійснювати контроль за відвідуванням занять учнями школи з метою профілактики пропусків уроків без поважних причин, бродяжництва, ігроманії та комп'ютероманії; застосовувати заходи державного примусу щодо осіб, які допускають протиправні дії |
Протягом року |
Учні |
|
||
2.3. |
Поновлення інфографіки за темами: «Булінг/кібербезпека: профілактика», «Медіакультура», «Торгівля людьми», «Підвищення компетентностей у напрямі оволодіння сучасними технологіями психологічної допомоги», «Ненасильницька поведінка», «Академічна доброчесність», «Ментальне здоров’я» |
Вересень |
Учасники ОП |
|
||
2.4. |
Проведення різноманітних заходів щодо формування ЗСЖ, безпечної поведінки, профілактики адиктивної поведінки, безпритульності та жебрацтва, бездоглядності, суїцидальних намірів, кібернебезпеки |
Протягом року |
Учасники ОП |
|
||
2.5. |
Проведення навчальних занять з формування сприятливої міжособистісної атмосфери в класі, педагогічному колективі, сім’ї. |
Протягом року |
Учасники ОП |
|
||
2.6. |
Проведення тематичних міні-виставок методичного матеріалу з проблем розвитку і виховання дитини. |
Протягом року |
Учасники ОП
|
|
||
2.7. |
Проведення заходів з формування медіаграмотності та медіакультури |
Протягом року |
Учасники ОП
|
|
||
2.8. |
Проведення заходів з формування культури академічної доброчесності |
Протягом року |
Учасники ОП
|
|
||
2.9 |
Участь у загальношкільних рейдах, моніторингах та в діяльності Ради профілактики правопорушень
|
1 раз на місяць; за потребою
|
Учні, які вчинили правопорушення, або перебувають на обліку
|
|
||
2.10 |
Практичні рекомендації для класних керівників щодо ефективної взаємодії з батьками. Алгоритм бесіди з батьками. Перенаправлення до фахівців міжсекторіальних служб (гарячі лінії) |
Протягом року |
Учні школи |
|
||
2.11 |
Тиждень протидії булінгу «Стоп булінг»
|
16-20 вересня
|
Учні школи
|
|
||
2.12 |
Профілактика торгівлі людьми та експлуатації дітей (інформаційно - просвітницькі ігри «Рожеві окуляри», «Ліза та її друзі подорожують світом» Європейський день боротьби з торгівлею людьми. Поширення відеоролику із протидії торгівлі людьми «Українці в якості наркокур'єрів. Виклики сьогодення».
|
18 жовтня Протягом року |
7-11 класи |
|
||
2.13 |
Цикл профілактичних занять в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» (згідно плану) |
Листопад-грудень |
Учні школи, батьки, вчителі |
|
||
2.14 |
«Вироблення правил ненасильницької поведінки» (тренінгове заняття з медіації)
|
Протягом року |
Учасники ОП
|
|
||
2.15 |
Заходи до Всесвітнього дня психічного здоров’я. |
Жовтень |
УОП |
|
||
2.16 |
Профілактика правопорушень та ризикованої поведінки в освітньому середовищі. «Торгівля людьми. Правила самозахисту» |
Протягом року |
Учасники ОП
|
|
||
2.17 |
Профілактичні бесіди за запитом
|
Протягом року |
Учасники ОП |
|
||
2.18 |
«Життя- найвища цінність» (профілактика суїцидальної поведінки) Профілактика суїцидальним проявам і нахилам серед здобувачів освіти |
10 вересня Протягом року |
Учні |
|
||
2.19 |
Проведення тижня професійної майстерності (згідно плану)
|
Протягом року |
Учасники ОП |
|
||
3. Навчальна діяльність |
||||||
3.1. |
Курси |
|
|
|
||
3.2. |
Інші тренінги |
|
|
|
||
4. Консультування |
||||||
4.1. |
Психолого-педагогічний консиліум «Адаптація першокласників в умовах НУШ» «Адаптація п’ятикласників припереході в школу другогу ступеню» «Адаптація 10-класників» |
Жовтень-грудень
|
Класні керівники, батьки |
|
||
4.2. |
Консультування батьків та педагогів стосовно адаптації учнів 1, 5-х класів до навчання.
|
Листопад Грудень
|
Класні керівники, батьки |
|
||
4.3. |
Консультативна підтримка соціальних сиріт , батьки яких знаходяться за кордоном |
Протягом року |
Учні 1-11 кл. |
|
||
4.4. |
Консультування учнів про їхні права та обов’язки, про питання насильства, булінгу та торгівлі людьми (за потреби). |
Протягом року |
Учні підліткового віку |
|
||
4.5. |
Консультування з питань навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами |
Протягом року |
Члени педколективу |
|
||
4.6. |
Надання рекомендацій щодо врегулювання стосунків у класних колективах |
Протягом року |
Класні керівники |
|
||
4.7. |
Консультування з питань вибору професій та питань стосовно ЗНО |
Протягом року |
Учні 9-11 кл |
|
||
4.8. |
Консультування з питань захисту прав дитини, соціальної допомоги сім’ям, що опинились в складній життєвій ситуації. |
Протягом року |
Учасники ОП |
|
||
4.9. |
Консультування щодо оптимізації сприятливого соціально-психологічного мікроклімату в педагогічному та учнівському колективі (за запитом). |
Протягом року |
Адміністрація |
|
||
4.10. |
Консультування сімей переселенців та воїнів АТО та ООС, військовослужбовців, загиблого воїна та де діти постраждали від воєнних дій |
Протягом року |
Учасники ОП |
|
||
4.11. |
Консультування сімей пільгових категорій дітей стосовно організації літнього відпочинку дітей. |
Протягом року |
Учасники ОП |
|
||
4.12. |
Проведення індивідуальних та групових консультацій (за запитом) |
Протягом року |
Учасники ОП |
|
||
4.13 |
Індивідуальне консультування учнів з питань соціально-правового захисту, соціальної компетентності сучасного громадянина, моральної, адміністративної та кримінальної відповідальності, ведення здорового способу життя, безпечної поведінки |
Протягом року |
Учні 5-11 класів |
|
||
4.14 |
Консультація дітей у кризових та конфліктних ситуаціях |
Відповідно запиту |
|
|||
4.15 |
Консультації дітей – вимушених переселенців, дітей, постраждалих унаслідок військових дій та їх батьків щодо розвитку самооцінки, соціалізації, розвитку товариськості |
За потребою |
Відповідно запиту |
|
||
4.16 |
Групові консультації учнів із формування протидії стресфакторам. |
За потребою |
Відповідно запиту |
|
||
4.17 |
Групова консультація, індивідуальні консультації для вчителів, батьків «Допомога дитині у професійному виборі» (за потребою) |
ІІ семестр |
Батьки |
|
||
4.18 |
Консультування батьків з питань удосконалення міжособистісних стосунків учнів, подолання насильства серед підлітків |
Постійно |
Батьківська аудиторія
|
|
||
5. Зв'язки з громадськістю |
||||||
5.1. |
Організація відвідування учнів вдома, бесіди з батьками. Обстеження житлово-побутових умов дітей-сиріт, багатодітних сімей, які перебувають в кризовій ситуації, сімей переселенців та воїнів АТО і ООС та ін. категорій. Складання акту обстеження житлово-побутових умов |
Протягом року |
Учасники ОП |
|
||
5.2. |
Відстеження й контроль дотримання прав та інтересів захисту дітей пільгових категорій (ведення особової справи дитини-сироти та дитини ПБП, списку учнів пільгових категорій, відстеження соціального забезпечення дітей пільгових категорій). |
Протягом року |
Батьки |
|
||
5.3. |
Вирішення питань з місцевими органами виконавчої влади та громадського самоврядування |
Протягом року |
Органи виконавчої влади та громадського самоврядування |
|
||
5.4. |
Налагодження зв'язків школи з позашкільними об'єднаннями, медичними установами, благодійними організаціями з питань соціального захисту учнів школи |
Протягом року |
Соц. педагог, заст. дир. з ВР |
|
||
5.5. |
Проведення акції милосердя з метою надання допомоги дітям з малозабезпечених, багатодітних та неблагополучних сімей. |
Протягом року |
Cоц. педагог, психолог, педагог організатор |
|
||
5.6. |
Представлення інтересів учнів у різноманітних інстанціях ( у поліції, опікунській раді, тощо ) |
Протягом року |
Cоц. педагог, класні дирекція |
|
||
5.7. |
Соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми, забезпечення соціальних потреб дитини з урахуванням її особливостей та можливостей. |
Протягом року |
Cоц. педагог, психолог, класні керівники |
|
||
5.8. |
Забезпечення безкоштовного харчування дітей пільгових категорій |
Протягом року |
Cоц. педагог, класні керівники |
|
||
5.9. |
Організація допомоги, фінансової підтримки малозабезпеченим, багатодітним сім’ям, сім’ям, які опинились у скрутних життєвих обставинах. |
Протягом року |
Соц. педагог, заст. дир. З ВР |
|
||
5.10 |
Листування і відповіді на запити установ
|
за запитом |
Установи міста |
|
||
6. Просвіта |
||||||
6.1. |
Пропагування здорового способу життя. Озброєння учнів інформацією про шкідливі наслідки ігроманії, тютюнопаління, вживання алкоголю, наркотичних засобів. |
Протягом року
|
5-11 кл.
|
|
||
6.2. |
Стимулювання самопізнання, самовиховання, активізація соціального самовизначення учнів |
Протягом року |
Учні
|
|
||
6.3. |
Інформаційна зустріч з представниками центру зайнятості для учнів 9, 11-х класів |
Лютий-березень |
Учні 9, 11 класів |
|
||
6.4. |
Підвищення соціально-психологічної культури і компетентності всіх учасників навчально-виховного процесу по питаннях: бездоглядності, насильства, торгівлі людьми, експлуатації, дотримання прав дитини за Конвенцією ООН, академічної доброчесності, медіаграмотності та цифрофої гігієни |
Протягом року
|
Учасники ОП
|
|
||
6.5 |
Інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні; |
Протягом року
|
Учасники ОП
|
|
||
6.6 |
Підбір відеоматеріалів. Організація та проведення відео лекторіїв для учнів та педагогів за актуальними темами: «Профілактика негативних явищ», «Торгівля людьми – правила захисту», «Формування здорового способу життя», «Норми та правила поведінки. Етика життя», «Золоті правила життя», «Соціум і Я», «Впевненість в собі і віра в свої сили – запорука успіху», «Як знайти підхід до дитини?», «Просвітницька робота з батьками» |
Протягом року
|
Учасники ОП
|
|
||
6.7 |
Дистанційна робота: - розміщення матеріалів на сайті школи; - онлайн консультування, бесіди. |
в умовах військового стану у країні |
батьки, вчителі, учні |
|
||
6.8 |
Виступи на педагогічних радах за запитом адміністрації школи та виступи на ШМО класних керівників
|
Протягом року
|
Учасники ОП
|
|
||
6.9 |
Надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних,міжособистісних конфліктів |
Протягом року |
Учасники освітнього процесу. |
|
||
7. Інше (організаційно-методична, соціально-захисна функції) |
||||||
7.1. |
Складання плану роботи на рік, погодження плану |
Вересень |
Cоц. педагог |
|
||
7.2. |
Складання статистичних, аналітичних звітів про виконану роботу (за півріччя, рік) |
До 21.12.2024 До 31.05.2025 До 03.06.2025 |
Cоц. педагог |
|
||
7.3. |
Підготовка до проведення тренінгів, ділових ігор з учнями, батьками та учителями |
Протягом року |
Cоц. педагог |
|
||
7.4. |
Організація роботи з самоосвіти-робота з Інтернет-ресурсами, періодичною пресою та фаховою літературою, проходження вебінарів, курсів, тренінгів. |
Протягом року. |
Cоц. педагог |
|
||
7.5. |
Участь у науково-методичних семінарах (нарадах) соціальних педагогів |
Протягом року. |
Cоц. педагог |
|
||
7.6. |
Створення та поповнення банку діагностичних методик та корекційно-відновлюваних і розвивальних просвітницьких програм |
Протягом року |
Cоц. педагог |
|
||
7.7. |
Робота з документами: опрацювання нормативно-правових актів, написання листів та ін. |
Протягом року |
Cоц. педагог |
|
||
7.8. |
Заповнення документації соціального педагога |
Протягом року |
Cоц. педагог |
|
||
7.9. |
Розроблення рекомендацій для класних керівників, вчителів – предметників, молодих спеціалістів, з питань вивчення, виявлення та формування професійних інтересів школяра |
Протягом року |
Cоц. педагог |
|
||
7.10. |
Обробка результатів діагностичної роботи, оформлення висновків та рекомендацій консультаційної роботи. |
Протягом року |
Cоц. педагог |
|
||
7.11. |
Методична допомога вчителям у розробці тем для проведення батьківських зборів та виховних годин |
Протягом року |
Cоц. педагог |
|
||
7.12. |
Формування проблемного поля на основі даних соціальної паспортизації класів. |
Вересень-Жовтень |
Cоц. педагог |
|
||
7.13. |
Робота з поточною звітністю |
За планом звітності |
Cоц. педагог |
|
||
7.14 |
Організація зустрічей із працівниками:
щодо налагодження профілактичної та корекційної роботи |
Протягом року |
Cоц. педагог |
|
||
7.15 |
Організація перенаправлення до фахівців міжсекторіальних служб (за потреби) |
Протягом року |
Cоц. педагог |
|
||
7.16 |
Організація роботи щодо запитів, які надходять протягом року |
Протягом року |
Cоц. педагог |
|
||