План уроку Історія України 5 клас Тема: Історико – географічні регіони України та їхні особливості.

Про матеріал
План уроку Історія України 5 клас Історико – географічні регіони України та їхні особливості.
Перегляд файлу

План уроку

Історія України

5 клас

 

Тема:   Історико – географічні регіони України та їхні особливості.

 

Мета:

 -пробуджувати любов до батьківщини і до рідного краю;

заохочувати вивчати історію власного народу в цілому і його окремих частин;

покращувати вміння користуватись картою та показати користь карти у вивченні історії;

дати дітям інформацію про історико-географічні регіони України.

 

Цілі (з точки погляду учня):

-         дізнатися, які є історико-географічні регіони України, Що вплинуло на їх формування,

Вміти знаходити історико-географічні регіони на карті України та співвідносити їх з адміністративними областями.

 

Змістові лінії:

- вивчення карти історико-географічних регіонів України;

- опрацювання чинників, що вплинули на формування історико-географічних регіонів України та свого власного зокрема.

 

Тип уроку – комбінований.

 

Методи та прийоми:

- робота з картою історико-географічних регіонів України та адміністративною картою України;

- робота з контурною картою;

- робота з текстом підручника;

- висловлення власних вражень;

-гра;

- формулювання питань до вивченого матеріалу.

 

Хід уроку.

 

 Актуалізація опорних знань

Вчитель: - що ми знаємо з минулого року про територію України, її кордони, утворення держави?

(Діти кажуть про територію, кордони України, проголошення незалежності та прийняття Конституції України)

 

Вивчення нового матеріалу:

І. Як виникли історико-географічні регіони.

Розповідь вчителя - вчитель пояснює причини виокремлення історико-географічних регіонів, показує їх на карті, дає визначення, яке діти читають у підручнику.

Закріплення.

Вчитель запитує:

- які чинники впливають на формування історико-географічних регіонів?

- чим відрізняються історико-географічні регіони України?

- що таке історико-географічний регіон?

 

ІІ. Які історико-географічні регіони є на теренах України.

1)Робота учнів з текстом підручника.

Завдання - прочитати перший абзац пункту 2 параграфа 8 і назвати особливості меж історико-географічних регіонів.

Вчитель - називає і показує історико-географічні регіони на карті, учні продовжують.

Завдання учням - знайти на карті і назвати і показати свій історико-географічний регіон.

 

2) Відеофільм або презентація етнографічних особливостей того чи іншого регіону (одяг, житло, заняття, фольклор тощо) або розгляд ілюстрацій у підручнику;

діти описують особливості побаченого одягу чи житла тощо.

Завдання дітям:

- ознайомитися з останнім абзацом другому пункту та дізнатися, де можна на власні очі побачити пам'ятки про життя та побуті населення України ( Національний музей народної архітектури України, Національний історико-географічний заповідник "Переяслав".

 

Закріплення: - які історико-географічні регіони виокремлюють на теренах України?

- чим вони відрізняються?

- покажіть їх на карті.

 

ІІІ. Практичне заняття "історико-географічні регіони на карті України"

Завдання дітям:

1) позначити на контурній карті межі свого історико-географічного регіону;

2) позначити на контурній карті сусідні регіони або ті які вони хотіли відвідати;.

3) діти обмінюються картами з товаришами і обговорюють, висловлюють свої враження, свою думку.

 

 

Підсумкове закріплення

Діти поділяються на дві групи.

1)На дошці написано анаграми, з яких учнів мають упізнати назви історико-географічних регіонів України - яка група швидше і більше.

 2) кожен учень ставить запитання по вивчений темі іншій команді, на яке ті мають відповісти.

Оцінювання учнів.

 

Домашнє завдання.

-         вивчити параграф вісім

-         встановити, як природні умови нашого історико-географічного регіону вплинули на одяг, житло, заняття, їжу та звичаї населення.

docx
Додав(-ла)
Буренко Олег
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
19 березня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку