Урок з предмета
«Технології комп’ютерної верстки»
Професія «Оператор комп’ютерної верстки"
Гроніна Леся Зіновіївна, викладач предметів професійно-теоретичної підготовки Вищого професійного училища № 35 м. Стрия
Тема: Робота з програмою верстки MS Publisher. Макетування буклету.
Мета уроку:
Освітня: ознайомити учнів з поняттям та різновидами буклетів, оволодіти новими прийомами роботи з програмою верстки MS Publisher та відповідно до загального плану створення публікації залучити учнів до виконання практичної роботи з створення буклетів.
Розвивальна: розвивати пам’ять, вміння самостійно приймати рішення, та працювати з матеріалом.
Виховна: виховувати критичне мислення, відповідальність, патріотизм.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Методи та прийоми навчання: бесіда, перегляд презентації з новим матеріалом, практична робота.
Дидактичне та матеріально-технічне забезпечення уроку: презентація, матеріал для практичної роботи, зразок готової роботи, персональні комп’ютери, мультимедійний проектор, екран.
Міжпредметні зв’язки: історія України, українська мова.
Епіграф уроку: Навчаючи – учись, навчаючи – твори, у процесі творчості – навчай.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Перевірка присутності учнів та їх готовність до уроку
ІІ. Актуалізація знань і вмінь
Питання бесіди
1.Що таке Microsoft Publisher , з якою метою та де вона використовується?
Очікувана відповідь:
(Програма Microsoft Publisher розроблена спеціально для користувачів, які серйозно підходять до створення публікацій різного роду. Publisher містить багато функцій настільної видавничої системи, що складається з шаблонів, створення макета, сумісності з пакетом Microsoft Office, а також функцій друкування й публікації в Інтернеті. Використання цих можливостей дозволяє користувачу створювати безліч професійної друкованої та рекламної продукції.
2. Які функціональні можливості MS Publisher вам відомі?
Очікувана відповідь:
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Метою нашого уроку є ознайомлення з поняттям та різновидами буклетів та набуття практичних навичок з виготовлення буклетів, використовуючи програму верстки MS Publisher та загальний план створення публікації.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу
Що таке буклет і які бувають види буклетів (види, форми, як вибрати буклет)
Буклет – це різновид поліграфічної продукції, що використовується в рекламних, інформаційних та освітніх цілях. На буклетах можна розмістити рекламну або будь-яку іншу інформацію в структурованому і впорядкованому вигляді, що полегшує сприйняття навіть досить великого за обсягом тексту.
Перевага даного поліграфічного продукту в порівнянні з листівками, флаєрами і іншими типами рекламної друкованої продукції в тому, що буклети виглядають більш дорого і солідно, а також в них можна розмістити більше важливої інформації. Даний ефект досягається складанням листа по лініях згину, таким чином він набуває вигляду, схожого до брошури або зошита.
Різновиди буклетів
У виготовленні буклету застосовується тільки згинання листів. Тобто всі сторінки являють собою єдиний лист, складений різним способами. Існує декілька видів буклетів, що розрізняються за своєю формою:
Простий – лист з єдиною лінією згину (одним фальцем);
Євробуклет (або лифлет) – лист, який має 2 лінії згину (два фальца);
Багатосторінковий – представляє собою довгий лист з кількістю складань більше двох.
Можливі також різні варіації складань буклету. Основні типи: «серветка» і «гармошка». Назви говорять самі за себе: в першому випадку складання всі згини направляються в одну сторону, як у серветки, у другому – кожен згин направляється протилежно від попереднього.
За функціональним призначенням буклети поділяються на:
Іміджеві, котрі мають на меті формування позитивного образу компанії, з цієї ж причини вимоги до їх оформлення, дизайну і якості досить високі. Завдання такого буклету – залучити потенційного споживача і сформувати у нього бажання скористатися продуктами або послугами компанії. При оформленні таких буклетів часто використовуються оригінальні ідеї дизайнерів, насичені яскраві фарби. Буклети даного типу – своєрідне обличчя фірми, тому вони повинні виглядати солідно і дорого.
Інформаційні (рекламні). Такі буклети покликані збільшити кількість продажів і залучити клієнтів. Вони зазвичай містять відомості про продукцію компанії, представлені лаконічно і коротко. Часто буклети рекламного характеру містять привабливі візуальні елементи, які покликані відразу «чіпляти» увагу клієнта. Їх можна зустріти в різних магазинах і супермаркетах, банківських установах, на виставках і тематичних форумах.
Для поштових розсилок. Поштові буклети призначені в основному для постійних споживачів послуг і товарів фірми. Такі буклети замовляють для індивідуальної розсилки клієнтам.
Буклети для проведення рекламних акцій (так званих «SalesPromotion»), сповіщають потенційних споживачів про проведення різних заходів – сезонних розпродажів, знижок, оформлень дисконтних карт.
Запрошення. Буклет, що містить персональне або загальне запрошення на певний захід. В основному виготовляється з дизайнерського паперу або картону з мінімальним друком. Може бути прикрашений додатковими елементами (стрічками, тисненням тощо).
Різновиди буклетів за кольором і видом паперу
Повноколірний буклет, надрукований з двох сторін, називається лифлет. Цей вид продукції замовляється найчастіше. Крім нього, є одноколірні вироби. Найчастіше друкуються на крейдованому папері щільністю від 130 г / м2, це, можна сказати, золота середина у виборі матеріалу для друку.
Якщо ж потрібен креатив, можна використати не тільки дизайнерський папір, але також інші види післядрукарської обробки, наприклад висікання. В цьому випадку буклету можна надати абсолютно різні форми. Наприклад, він може бути з округленими кутами, у вигляді арки, з різьбленими краями тощо. Все залежить від наявного макета, побажань замовника і технічних можливостей обладнання.
Загальний план створення публікації (буклету)
Макетування інформаційного євробуклету буклету за допомогою Microsoft Publisher
5. Вкажіть форму майбутнього буклету
6. Клацніть на посиланні Колірні схеми. Оберіть зі списку один з варіантів колірної схеми або клацніть на посиланні Користувацька колірна схема і створіть власну схему.
Збереження буклету
Для збереження свого інформаційного буклету виконайте наступні дії:
Введення тексту до інформаційного буклета та робота з існуючими текстовими блоками
Для заміни текстового заповнювача, розміщеного в текстовому блоці, треба клацнути лівою кнопкою миші в будь-якому місці рамки і почати вводити з клавіатури власний текст. Новий текст відразу ж замінить той, який зберігався за замовчуванням у шаблоні буклета. Щоб отримати очікуваний результат виконайте такі дії:
Створення текстових блоків
За необхідності буклет можна доповнити необхідною кількістю текстових рамок. У разі виникнення цієї потреби виконайте такі дії:
1. Клацніть на кнопці Намалювати напис на панелі інструментів Основне або Вставка, що знаходяться у верхній частині вікна.
2. Клацніть у потрібному місці сторінки буклету і , утримуючи кнопку миші натиснутою, намалюйте додаткову рамку. Її лівий верхній кут буде розміщений у тому місці, де ви клацнули мишею, а правий нижній кут – там , де ви вкажете, відпустивши кнопку миші.
3. Клацніть у будь-якому місці текстової рамки для переходу в режим редагування.
4. За потреби змініть стиль тексту (шрифт, розмір і стиль символів), скориставшись панеллю інструментів для форматування тексту.
Також текстові блоки можна вставляти з попередньо підготовленого матеріалу методом копіювання в буфер обміну та вставки з буфера обміну або використовуючи комбінацію клавіш Ctrl+C – Ctrl+V.
Вдосконалення інформаційного буклету
Нерідко готовий буклет доводиться якимось чином переробляти, вносячи певні зміни до його змісту і структури. Далі мова піде про роботу з графікою й підписами, про групування та розгрупування об’єктів і деякі інші операції.
Заміна і додавання зображень
1. Для заміни зображення у публікації двічі клацніть лівою кнопкою миші і вставте нове зображення, вибравши в меню Вставка команду Малюнок.
2. Обравши необхідний малюнок з вашого комп’ютера, натисніть кнопку Вставити.
Групування та розгрупування об’єктів
Після групування об’єктів їх можна опрацьовувати як єдине ціле: дзеркально відображати, обертати, змінювати розміри або переміщувати. Також можна одночасно змінювати атрибути всіх об’єктів у групі. Наприклад, ви маєте змогу змінити колір заливки або додати тінь до всіх об’єктів групи. Крім того, ви можете виконати такі операції: вибирати об’єкти у групі та змінювати певні їх параметри без розгрупування; створювати додаткові групи в межах існуючих груп для формування складних малюнків; у будь-який час розгруповувати та перегруповувати об’єкти.
Групування об’єктів:
2. Клацніть на кнопці Згрупувати на панелі інстументів, або викликавши контекстне меню за допомогою правої клавіші мишки.
Аналогічно виконується розгрупування об’єктів.
Створення буквиць
Буквиця являє собою збільшений перший символу абзацу, основне призначення якого – привернути увагу читача або заповнити сторінку, на якій мало тексту. Для створення буквиці виконайте такі дії.:
1. Виберіть потрібний абзац.
2. У меню Основне виберіть команду Буквиця.
3. У разі потреби перейдіть на вкладку Буквиця, а потім виберіть один із стилів оформлення буквиці.
4. Клацніть на кнопці ОК.
V. Систематизація знань, отриманих на даному уроці
З метою кращого засвоєння матеріалу виконаємо практичну роботу, в якій створимо інформаційний євро буклет з готових матеріалів, які містяться у ваших папках, у файлі Матеріали для буклету. (Додаток 1), зразок готового буклету міститься у ваших папках під назвою Зразок буклету. (Додаток 2)
Хід роботи
1.У власній папці створіть публікацію MS Publisher, під назвою Буклет_ Покрова.
2. Розмістіть інформацію згідно зразка (Додаток 2), використовуючи готовий матеріал.
VI. Підсумки уроку
Отже, на сьогоднішньому уроці ми ознайомились з поняттям буклету, а також навчились основам створення буклетів у програмі MS Publisher. Ознайомились з методами роботи з текстовою та графічною інформацією в публікації, та створили власні буклети за зразком.
VII. Домашнє завдання
Підготувати необхідні матеріали для створення рекламного буклету власної фірми, підприємства або організації. Продумати макет буклету.
Список використаних джерел
https://mezha.media/2022/10/14/80-rokiv-upa/
1