План уроку "Обробка кишень в жакеті"

Про матеріал
Урок з виконання комплексних робіт.Ознайомлення учнів з різними методами виконання обробки кишень в верхньому одязі,
Перегляд файлу

Дата проведення: 19.10.2017

Місце проведення: швейна майстерня центру

Група 230

Предмет: «Виробниче навчання»

Рік навчання: третій

майстри в\н - Чорна  Олена Миколаївна

                      

 


Тема програми:  Жакет жіночий на підкладці

 

Тема уроку: Обробка кишень

 

Мета: 

Навчальна: : ознайомити учнів з різними методами виконання обробки кишень в верхньому одязі, сформувати і закріпити  теоретичні  знання, набути  і вдосконалити  практичні прийоми,  вміння та навички з обробки кишені, навчити учнів правильно і якісно виконувати дану роботу.

Виховна: Виховати старанність, охайність, відповідальність, економне ставлення до витрат матеріалів, відповідальність за свою роботу.

 

Розвиваюча: В процесі роботи розвинути пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення,  естетичний смак до оформлення одягу.

 

Тип уроку:  урок по виконанню комплексних робіт ( урок комплексного застосування умінь,знань,навичок учнів)

 

Вид уроку: (Урок-змагання,проблемні ситуації,)

 

Метод: робота в малих групах   

 

Матеріально-технічне   забезпечення   уроку: мультимедійний проектор, екран,ноутбук,  зразки виробу пальто.

Комплексно-методичне забезпечення уроку: мультимедійна презентація нового матеріалу; картки-завдання (схеми та зразки послідовної обробки); кросворди, тестові завдання.

лекала, лінійка, крій тканини для ви­конання кишень в жакеті,  сантиметрова стрічка, ножиці, пристрої малої механізації, розпорювач, крейда, наперсток, набір голок для ручних робіт,  альбоми із зразками, інструкційні картки по виконан­ню кишеньта дотриманню правил охорони праці, картки-лото, булавки, нитки, тканина, флізелін, праска, стіл прасувальний, зошит, роздатковий   матеріал- питання естафет,інструкційні карти,картки-завдання,

Дидактичне забезпечення уроку:

  • Інструкційні картки;
  • ТЗН (фільм-презентація);
  • поопераційні папки (зразки-еталони;)
  • картки-завдання,
  • Папка №

 

Література:

 

Основна

  1. Илюстрированное пособие по изготовлению легкой одежды Труханова  А.Т.,М.:«Легкая и пищевая промышленность», 1984г.-160с.,ил.; Легкий жіночий і дитячий одяг:
  2. Навч.посібник Борецька Є.Я.,Пацюрковська І.І.,Троць Б.Б.-К.:Вища шк.,1995.-384с.:іл.;
  3. Батраченко Н. В., Головінов В. П, Каменева Н. М. Технологія виготовлення жіночого одягу: Підручник для учнів проф.-техн. навч.закладів. - К.: Вікторія, 2000. - 512 с.
  4. Шишова В. А., Виданова Р. И., Першина Л. Ф., Петрова С. В. Технология швейного производства: Учебник для техникумов. -М.: Легпромбьітиздат, 1985. - 376 с.

 

Додаткова  –Производственное обучение портных: Метод.пособие для средних проф.-техн. Училищ.-2-еизд.,перераб.и доп.-М.:Высш.Школа,1979.-188с.,ил. Ничкало Н.Г.- Педагогічна книга майстра виробничого навчання.-Київ «Вища школа», 1992р.

 

Міжпредметні зв'язки:

 

  • Матеріалознавство: тема  «Властивості волокон»
  • Технологія швейних виробів: «Виготовлення накладних кишень на підкладці», «Виготовлення прорізної кишені з листочкою з настрочними кінцями», «Виготовлення прорізної кишені з клапаном і однією обшивкою».
  • Охорона праці;
  • Конструювання;
  • Обладнання.

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

 

Мета: Привітання, перевірка наявності учнів у класі, готовність їх до уроку і правильної організації робочого місця, зосередження уваги учнів на сприйняті но­вого матеріалу теми.

(1—2 хв.). Перевіряється   наявність  учнів і   їх   готовність     до уроку.

 

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань і умінь учнів словесні (бесіда).

 

II.Мотивація навчальної діяльності .

 

Мотивація навчання

Мета діяльності: заохочення учнів до сприймання навчального матеріалу.

Форма, організації навчання: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань  і умінь учнів - словесні, наочні (розпо­відь, пояснення, демонстрування).

Тип мотиву: ближня перспектива

 

 

Слово вчителя.

 

В даний час жакет- невід'ємний атрибут гардеробу ділових людей. У ході історії моди жакет зазнав чимало змін. На даний момент довжина жакета не обмежується .Тому немає нічого дивного в тому, що жакет є вічною класикою, яка актуальна в усі часи. Можна з упевненістю сказати, скільки б не мінялася мода- жакет ніколи не втратять своєї актуальності, оскільки це золота середина між модою і стилем, між зручним і прекрасним. Жакети підходять практично всім.

Найпопулярнішими моделями жакета залишаються фасони класичного покрою, оскільки вони є актуальними у всі часи і не залежать від примхи навіженої леді з ім'ям «мода».
Важливим чинником при виборі жакета також є тканина. На сьогоднішній день використовуються найрізноманітніші матеріали. Одні й ті ж моделі з різних тканин виглядають по-різному.

Вибір за Вами.
Вибір моделі залежить від Вашого смаку і настрою.

 

Учні отримали заздалегідь завдання для семінарського виступу, і представлять до нашої уваги мультимедійну презентацію.

Давайте переглянем деякі сторінки з історії, сподіваюсь вам буде цікаво. (Демонстрація фільму –презентації «Жакет від Коко Шанель, (Coco Chanel), історія створення »- (3 хв.))

 

Прошу до виступу .

 

C:\Users\Елена\Downloads\Новая папка\viber image.jpg8.jpg

Ви уважно прослухали доповідь і подивились презентацію.Ви взнали багато нових назв жакета. Отже ви легко зможите відрізнити піджак від жакета.

Питання:

Які нові назви жакета ви почули вперше?

Як ви помітили , усі жакети різні .

За рахунок чого вони відрізняються один  від одного?

 

III.Вступне інструктування.

 

Мета діяльності: Підготовка учнів до активного і свідомого виконання опе­рацій по обробці кишені

Форма організації: фронтальна, групова.

Методи навчання, словесні (бесіда, пояснення), наочні (демонстрування зраз­ків, інструкційних карт, схем обробки), практичні.

 

Мотивація

Ви помітили, що жакети  мають різний вигляд,завдяки не тільки покрою, але й різним елементам і деталям.

 

Так, одним з елементів, який доповнює стиль і образ людини,є кишеня.

  • Шановні учні, тема нашого уроку «Обробка кишень в жакеті ».  Запишіть в щоденник тему уроку (тема записана на дошці).
  • Хочу звернути вашу увагу на вислів. Прочитайте його будь-ласка.

 

 Багато чого не зробиш, поки не вивчишся.

Але багато чого слід зробити,щоб вивчитись.

Ніхто не стає майстром,не тренуючись у майстерності.

Ян Коменський

 

Під час роботи ми до нього неодноразово повернемося.

 Я бажаю вам  наполегливості, старанності та працездатності на цьому занятті. Мета нашого уроку: закріпити  знання, які ви отримали на уроках теорії та набути  і вдосконалити  практичні вміння та навички з обробки кишені.

  Що ви знаєте про кишені? (що вони бувають різні)

 

«По одежинці зустрічають, по розуму проводжають».  Як давно це підмічено! 

Мода завжди чуйно відгукується на ті умови, у яких їй доводилося виступа-

ти. Їй вистачало ідей на самі різні випадки життя. Багато років тому в чолові-

чому костюмі немалу роль відіграли пояса, якими підв’язували сорочки, каф-

тани, а до них прикріплювали невелику сумку – гаманець. Вже тоді виникло 

запитання    куди  подіти  дрібні  штучки,  гроші,  носові  хустинки  і  т.  ін.  А  що  придумали  люди,  ви  довідаєтеся,  відгадавши  загадку:  «Це  частина  одягу,  у  вигляді пришитого мішечка, для носіння при собі дрібних речей і грошей». 

Що це? Правильно – кишеня.

 

Так, одним з елементів, який доповнює стиль та образ людини, є кишеня.

Отже, що таке кишеня? Як вона виникла?

 

Я вас запрошую в кишенькову країну, в історичне минуле кишень

 (Демонстрація фільму –презентації «Історія кишені»- (3 хв.))

 

Ви уважно переглянули презентацію і зрозуміли,що:

 

Багато чого не зробиш, поки не вивчишся.

 

C:\Users\Елена\Downloads\Новая папка\viber image.jpg

  А по скільки, ви закінчивши наш центр здобудете професію і отримаєте диплом «кваліфікованого робітника», то я сподіваюсь , що ви в деякій мірі будете професіоналами своєї справи.

На попередніх уроках ви вже виконували обробку різних кишень, тому давайте пригадаєм.

 

Щоб вам було цікаво, ми з вами проведем урок- гру.

Гра називається « Професіонал».

 

Правила гри :

  • розділити учнів на дві команди ( команда «Клапан» і команда

«Листочка») визначити капітанів команд ( які будуть визначати кожного учасника, якій буде давати відповідь)

  • далі  учні дають відповіді на запитання і  передають  естафету далі-(наступному учаснику) , після кожної відповіді  маєте допуск до іншого запитання, або завдання.

За кожну правильну відповідь нараховується-1 бал зображення «посміхнених»  смайликів»

  • Капітани підраховують бали.

Пропоную зробити це у вигляді змагання на кінець уроку у нас вималюється певний результат  по  кожному  учню.  Кожна  правильна  відповідь  буде  фіксуватися .

 

Перший  етап гри : «Конструктор».

На сьогодняшньому занятті ви  будете виконувати такий вид робіт:

 

  • Обробляти кишені

 

        Звичайно, кишеня це деталь одягу призначена для зберігання дрібних речей та для оздоблення одягу. Дійсно, кишені під час виникнення одягу, мали лише функціональне призначення 

Отже, ця, здавалося б, сама прозаїчна деталь одягу із значенням суто утиліти може бути справжньою улюбленкою моди.Велику кількість комбінованих кишень може запропонувати сьогоднішня мода — один на іншому, один усередині іншого, накладний, а в ньому внутрішній і т.д. Кишені можуть розташовуватися де завгодно — на рукаві, на плечі, на спині, вище і нижче коліна, на кінцях довгого шарфа, на шкіряному поясі, на легкій літній кепці або шкіряній рукавичці...Таким чином, кишеня- це допоміжний елемент одягу. З часом вони стали елементом без якого важко уявити такий одяг, як спортивний, джинсовий, дитячий, домашній і навіть святковий.

 

Як за способом обробки можна розділити усі кишені?

 

 

Зміст завдання.

Бригадирові надається можливість вибрати із запро­понованого набору карток—один. Кожний набір карток відпові­дає номеру питання. Команада повинна да­ти відповідь на вибрані питання. Учня, який має відпо­відати, визначає капітан.

 

 Перелік питань:

 

  1. Назвіть види кишень по місцю розташування? (внутрішні та зовнішні, зовнішні у свою чергу поділяються на верхні, бічні, задні.) 

 

  1. Які бувають кишені за способом обробки? (прорізні, кишені у шві, накладні та з відрізним бочком).

 

  1. Які прорізні кишені ви знаєте? (у рамку, з настрочною листочкою, з листочкою з вшивними кінцями, з клапаном). 

 

  1. Що таке листочка? (Дрібна деталь, яка необхідна для обробки верхнього  краю кишені. Листочки бувають різної форми та конструкції).

 

  1. Який напрям нитки основи на листочці у верхньому одязі? (Напрям нитки основи на листочці повинен співпадати з ниткою основи на основній деталі).

 

  1. З якою метою дублюється деталь листочки? (Для зберігання форми листочки, для запобігання розтягуванню краю листочки).

 

  1. Що таке клапан? (Дрібна деталь, яка необхідна для обробки верхнього 

     краю кишені. Клапани бувають різної форми та конструкції)

 

  1. Які бувають  накладні кишені ? ( З прямими кутами і  з заокругленими)

 

  1. З якою метою дублюється припуск для обробки верхнього зрізу накладної кишені? (Для запобігання розтягуванню краю кишені).
  2. Як обробляється накладна кишеня для верхнього одягу? ( На підкладці)

               Аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.

 

D:\фотки\УРОК 2014\DSC08309.JPG

 

Ми з вами згадали, які взагалі бувають кишені, які прорізні і накладні  кишені обробляються на виробах верхнього одягу, що таке клапан і листочка.

На сьогоднішньому уроці ми розглянемо з вами прорізну кишеню з листочкою з настрочними кінцями і накладну кишеню на підкладці.

 

Як ви знаєте, кишені з листочкою бувають із вшивними кінцями та з настро-

чними.  У  кишені  з  настрочною  листочкою  є  свої  переваги:  вона  достатньо  проста  в  обробці  та  краще  за  інші  кишені  підлягає  ремонту.  Листочку  для  кишені можна обробити будь-якої форми у залежності від моделі. Така  кишеня  може  оброблятися  як  на  жіночому,  так  і  на  чоловічому  одязі. 

Для якісної обробки кишені з настрочною листочкою необхідно дотримува-

тись технічних умов та знати деякі особливості обробки саме такої кишені.

 

Прорізні кишені з листочкою з настрочними кінцями можуть по різному роз-

ташовуватися на пілочці і мати горизонтальний, скісний і вертикальний вхід 

в кишеню.

 

За формою листочки і клапани, як ми уже згадували, бувають прямокутни-

ми і фігурними, можуть мати різну ширину у залежності від моделі та дов-

жину – у залежності від розміру виробу.

 

Як правило, ширина настрочних листочок на бічних кишенях верхнього одягу більше 3 см, і тому підзор не використовується.

 

Сьогодні ви  самостійно будете виготовляти  кишені.Кожен ту кишеню, яка запланована для вашого жакета. Щоб вам було легше це зробити, давайте пригадаємо технологію виготовлення прорізної кишені і накладної на підкладці.

Тут доречним буде вислів:

Але багато чого слід зробити,щоб вивчитись.

C:\Users\Елена\Downloads\Новая папка\viber image.jpg5.jpg

 

Переходимо до ІІ етапу гри. 

Закріплення.

 

Другий етап «Технолог».

 

  1. Чим повинна починатися і закінчуватися строчка?
  2. Що потрібно робити щоб уникнути лас?
  3. Яка ширина припуска по верхньому зрізу кишені?

А)2-4см;

      Б)3-4см;

В)4-5см;

  1. З’єднання накладної кишені з пілочкою:

А)пришивають;

Б)настрочують;

В)зшивають;

  1. Розміри підкладки :

А)відповідають розмірам основної деталі;

Б)менші за розміри основної деталі на 2.0-2.5см;

В )більші за розміри основної деталі на 2.0-2.5см;

  1. Якими стібками виметують накладну кишеню?

А)хрестоподібними;

Б)прямими;

В)косими;

  1. Скількома лініями позначається  прорізна кишеня з настрочною листочкою?
  2. Скількома лініями позначається  прорізна кишеня з клапаном і з однією обшивкою?
  3. Як розрізати вхід в кишеню?
  4. Як закріпити  кутики в кишені?

 

То, в якій послідовності ми  обробляємо кишеню?

 

За підсумками гри команда , яка набрала більше балів першою починає наступне завдання. А саме :

Зміст  першого завдання:

  • Капітани команд визначають одного з учасників скласти технологічну послідовність  з обробки кишень.

Одна учениця , із запропонованих карток (технологічне лото), на дошці складає технологічну послідовність обробки накладної кишені на підкладці, а інша складає технологічну послідовність обробки прорізної  кишені з листочкою з настрочними кінцями.

Виграє та учениця , котра першою і вірно складе схему технологічної послідовності обробки кишені.

 

D:\фотки\УРОК 2014\DSC08312.JPGD:\фотки\УРОК 2014\DSC08411.JPGD:\фотки\УРОК 2014\DSC08361.JPG

 

Далі в цей самий час по –одному з учасників  з кожної команди для виконання іншого завдання.

 

Ніхто не стає майстром,не тренуючись у майстерності.

 

Зміст  другого завдання:

  • кожній команді  потрібно обробити   накладну кишеню на підкладці і прорізну з листочкою з настрочними кінцями-на час.

А саме: Одна учениця, виконує – обробку накладної кишені на підкладці,  а інша- прорізну  кишеню з листочкою з настрочними кінцями.З кожною ученицею  в парі працює помічник- контролер. Поки одна працює з електропраскою, напарниця заправляє машинку. Потім можна помінятись.

Виграє та команда котра першою  виконає  всі завдання.

 

C:\Users\Елена\Downloads\Новая папка\viber image.jpg6.jpgC:\Users\Елена\Downloads\Новая папка\viber image.jpg4.jpg

Третій етап  гри «Інженер з Охорони праці».

 

Контроль знань з питань охорони праці при виконан­ні робіт, допуск до роботи.

Зміст завдання.

 Учневі,  майстер виробничого навчання задає питання з охорони праці. Вірна відповідь учня, члена команди «допускає» команду до виконання практичних завдань.

D:\фотки\УРОК 2014\DSC08310.JPG

Web 2.0 — друге покоління мережних сервісів, що останнім часом стали основою розвитку мережі Інтернет. Це інформаційні технології, які дозволяють користувачам створювати та поширювати власний контент у всесвітній павутині.

Що таке LearningApps.org? LearningApps.org є додатком Web 2.0 для підтримки навчання та процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів. Існуючі модулі можуть бути безпосередньо включені в зміст навчання, а також їх можна змінювати або створювати в оперативному режимі. Метою є також збори інтерактивних блоків і можливість зробити їх загальнодоступним. Такі блоки (так звані додатки або вправи) не включені з цієї причини ні в які програми або конкретні сценарії. Вони мають свою ціннність, а саме Інтерактивність. Ресурс дозволяє організувати дистанційне навчання за рахунок створення віртуальних класів зі своїх реальних учнів. Учні в своєму акаунті можуть виконувати завдання вдома і на уроці. Учитель зі свого аккаунта, може коригувати завдання акаунтів учнів. Цю роботу можна проводити і на уроках, і в позаурочний час. Їх використовують для:  створення різних дидактичних матеріалів для уроків; Для використання в іграх, конкурсах та ін.; Для наповнення портфоліо.

Олена Чорна

http://learningapps.org/user/olenkachorna72

Ми теж  їх використали на нашому уроці. Ви мали пройти тести з охорони праці, а саме інструкції з О.П. для працюючих на ручних швейних операціях, при роботі на універсальних швейних машиннах, і для працюючих з електропрасками, а також інструкцію з пожежної безпеки. Перед уроком я перевірила, онлайн, хто з вас виконав завдання і чи вірно.Це дає переваги-економія часу на уроці, а також краще запам`ятувати інструкції з О.П..

Хто не виконав- зараз пригадає.

Перед тим, як приступити до роботи  давайте пригадаємо, яких правил з охорони праці,  ви повинні дотримуватись а саме:

 

Перелік питань:

 

  1. Які  інструмент инеобхідні  при виконанні  ручних  робіт?
  2. Що необхідно зробити перед початком роботи на універсальній швейній машині?
  3. Яких правил з О.П. потрібно дотримуватись під час роботи на універсальній швейній машині?
  4. Як потрібно передавати ножиці?
  5. Що треба перевірити перед початком  роботи  з  електропраскою?
  6. Розкажіть правила охорони праці в учбовій май­стерні.
  7. Яких правил з О.П. потрібно дотримуватись під час роботи з електропраскою?
  8. Яких правил з О.П. потрібно дотримуватись під час виконання ручних робіт?

Час на підготовку до відповіді — 1 хвилина.

Щоб працювати вам було цікаво, пропоную вам  під час роботи подумайте над таким питанням:

Проблемне питання:

Які, на Ваш погляд, можуть виникнути дефекти при обробці кишені з листочкою з настрочними кінцями?

 

IV. Самостійна робота учнів. Час на виконання — 5 годин.

 

Мета діяльності: активізація отриманих базових теоретичних і практичних знань і умінь та їх комплексне застосування на практиці.

 Форма організації: індивідуальна

 Методи навчання: практичні, наочні.

План роботи:

 

  1. Вирізати деталі крою для обробки кишені( прорізної чи накладної)
  2. Намітити місце роташування кишені( прорізної чи накладної)
  3. Обробити кишеню( прорізну чи накладну)

Оформлення звіту, щодо проблемного питання

 

Поточне інструктування.

Індивідуальне:

 

Мета діяльності: перевірка правильності виконання завдань, усунення ти­пових помилок, що виникли в процесі виконання трудових прийомів після вступ­ного інструктажу.

Форма організації: індивідуальна.

Методи навчання: словесні, практичні - пояснення, демонстрування.

 

В процесі роботи майстер індивідуально підходить до кожного учня, спостері­гає за його роботою і за необхідності дає поради:

 

  • перевіряє правильність організації робочого місця;
  • правильність виконання трудових прийомів і операцій;
  • правильність користування матеріалами інструментами;
  • уміння користуватися приладами;
  • дотримання правил техніки безпеки і норм виробничої санітарії та гігієни.

Перший обхід- проводиться після вступного інструктажу, коли всі учні при­ступили до роботи.

Другий обхід - здійснюється перевірка організації робочого місця, рівень за­своєння показаних трудових прийомів і операцій, раціонального використання  матеріалів і інструментів, дотримання правил техніки безпеки.

Третій обхід - виявлення помилок при виконанні робіт і їх усунення.

Четвертий обхід- здійснюється аналіз третього обходу і попереднє оціни вання робіт.

 

Фронтальне:

Мета діяльності: у разі виявлення типової помилки роз'яснення її суті демонстрування шляхів її усунення або запобігання.

Форма орган і зації: фрон тальн а.

Методи навчання: наочні, словесні, практичні , пояснення, демонстрування.

 

Типові помилки та шляхи їх усунення.

Проводиться   в   разі   виявлення   типових   помилок. Пояснення типових помилок.

 

V.   Заключне  інструктування.

 

Мета діяльності: узагальнення майстром найбільш характерних (типових: помилок , що виникли при виконанні окремих операцій і передбачення шляхів їх усунення.

Форма організації: індивідуальна, фронтальна.

Методи навчання: словесні - бесіда, пояснення.

 

1.Підведенпя підсумків уроку

Отже, на сьогоднішньому уроці ви закріпили набуті  на основі теоретичних знань практичні  навики, прийоми і уміння по обробці кишень, навчились правильно і якісно виконувати дану роботу.

 

Загалом, робота пройшла добре, у того хто був уважний майже не виникало помилок.

2.Характеристика типових помилок і шляхів їх усунення
Найбільш типовими помилками виявились:

  •    неякісно  продубльована  кишеня .
  •    нерівний шов обшивання сторін та кутів кишені.
  •    кишеня по бічним сторонам  не однакова  за розміром;
  •    при наметуванні кишені розтягнуті сторони і вхід у кишеню.
  •    при настрочуванні кишені нерівна строчка.
  •    при  ВТО  кишені утворились ласи.

3.Демонстрування кращих робіт

4.Підведенпя підсумків гри, оголошення  результатів.

5. Оцінювання робіт і оголошення оцінок. 

6.Видача домашнього завдання

Домашнє завдання: повторити застібки, і обробку бортів відрізними підбортами.

VI. Прибирання робочих місць

 

  C:\Users\Елена\Downloads\Новая папка\viber image.jpg7.jpg 


 

 

ДНЗ «Подільський центр ПТО»

 

 

 

План-конспект відкритого уроку

 

 

Тема: «Обробка кишень в жакеті на підкладці»

 

                                                                                         

Чорна Олена Миколаївна

 

                              майстер виробничого навчання

                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.  Кам’янець-Подільський

2017р.

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
1960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку